Hei!
Meillä on rakenteilla rantasauna pihapiiriin, johon tulee reilun 15m2 kokoinen pieni tupa, pesuhuone ja löylyhuone.
Tuvan puolelle tarvitsisimme takan, joka lämmittäisi tupaa, loisi tunnelmaa ja jossa voi tietenkin paistaa makkaraa :) Millainen takka sinne sopisi? Varaava takka? Pelkkää kaminaa emme halua. Tupaan tulee sähköt, lämmityksenä myös patteri, mutta olisi hyvä, jos tupaan löytyisi puulla toimiva lämmönlähde.
Millainen takka
6
2792
Vastaukset
- runkotakka
runkotakka riittää tohon käyttöön mainiosti.
lämmittää torpan ja makkarat siinä sivussa. - Miettinyt samaa
Olen aikeissa laittaa ehkäpä Jotulin kevyt takan (tullut uusia malleja) jotka näin vaasan asuntomessuilla. Oli aika nättejä ja sopii todella hyvin tuollaiseen paikkaan. Siihen ajattelin kytkeä Härmä Airin aktiivipiipun,
http://www.harmaair.com/pdf/AirIN.pdf
jonka bongasin myös messuilta. Oli aika mielenkiintoinen ja nämä kun yhdistäisi niin voisi olla aika mukava.. täytyypä vähän vielä miettiä.- vastaa
Minkä hintaisia nuo Jotulin takat ovat, entä tuo hormi?
Tänään otettiin hieman selvää millainen takka pitäisi olla ja näillä näkymin taitaa Kastorin vuolukivinen ilmakiertotakka olla paras, lämpiää nopeaa ja varaa pitkään; ei tarvitsi sähköä käyttää. Hinta sille oli vajaa 1600e.
Tavallinen runkotakka ei toimi, sitä täytyy niin kauan lämmittää.
- ja edullinen
http://www.asgaard-ovne.dk/index.php?id=asgaard-200
Suosittelen lämpimästi, ollut 3vuotta meikäläisellä käytössä eikä kertaakaan ole kaduttanut tämä ostos!- kyselee
Kävin katsomassa Asgårdin sivuilla tuota takkaa. Soitin myös Starkkiin ja kuulin, että se on todella halpa, kamppanjatarjous 399e ja jos sen haluaa verhouttaa vuolukivillä niin 200e päälle ja edelleen hinta on halpa, kun vertaa tuohon Kastoriin.
Millaisessa tilassa sulla tuo takka on? Neliöt? Riitäisiköhän tuo takka meidän 15m2.n saunatuvan tulisijaksi lämmittämään sen? Alkaa tuntua,että tuo ilmakiertotakka on ylimitoitettu.
Muurasin 20m2 saunatupaan (tupa ph lh)Tiiliteollisuusliiton Tulisijat teko-ohjeet mukaillen Pikkutakan.
Lämmittelin tuossa paripäivää sitten ensimmäista kertaa loppukosteuden poistamis tulia ennen pinnoitusta. Hyvälle vaikutti noin ensituntumalta. Mutta tosikäytössä sitten talvella tapansa näyttää. Peruslämpö tulee lattialämmityksellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654