Tätäkin oon miettiny vaihtoehtona kun seuraavaa pyörää mietin. Euroja kun mulla on rajallisesti niin sitä pitäs päätyä tollaseen 90-luvun californiaan. Näitä pyöriä en juurikaan tunne. Onko tyyppivikoja? Mitä kantsis erityisesti kattoo ja tiedustella? Miten paljon voi olettaa että koneella pääsee ilman suurempia investointeja?(monessa suht paljon mittarissa, 50-100tkm). Vakuutushan lienee suht edullinen, niinkuin customeissa yleensä?
Guzzi California
16
2212
Vastaukset
- kiusahenki
tutulla oli kaasariversio kyseisestä ajoneuvosta, toisinaan kun sammutti koneen niin ampui kaasarit irti niin että roikkuivat pesaletkun ja vaijereiden varassa(=noloa) vai oliko se käynnistettäessä? makuasia millä ajelee mutta automies olisin jos gutsi tai hd olisivat ainoat "mp" merkit.
- vinkkejä.
...on mikä??? Itellä kokemusta jammusta, kawasta ja suizasta. Kaikilla tuntuu olevan puolensa. Eiköhän se HD;kin oo ihan ok peli, ja kuljettajatkin ihan ok porukkaa vaikka se kuuluisa "1%" oliskin niitä mätiä omenia...
- kiusahenki
vinkkejä. kirjoitti:
...on mikä??? Itellä kokemusta jammusta, kawasta ja suizasta. Kaikilla tuntuu olevan puolensa. Eiköhän se HD;kin oo ihan ok peli, ja kuljettajatkin ihan ok porukkaa vaikka se kuuluisa "1%" oliskin niitä mätiä omenia...
Kyllähän jokainen saa ajella millä lystää ja edellinen oli vaan mun mielipide asiasta kuitenkin oon molempia koeajanut. Ite pörrään suitsalla ny.
- --------------------------
ja automiäshän olet nyt muutenkin, tolla ällillä ei mopon sarviin päästetä.
- ---------------------------
kiusahenki kirjoitti:
Kyllähän jokainen saa ajella millä lystää ja edellinen oli vaan mun mielipide asiasta kuitenkin oon molempia koeajanut. Ite pörrään suitsalla ny.
ja saahan noita jaappanialaisia taskurahoilla, Kustiin tai H-D mopoihin verrattuna.
- länsipyörillä.
Kylläpä tuo tuttavasi oli avuton, jos ei osannut itse säädellä sytytystä / seosta, ei ymmärtänyt edes pyytää apua osaavilta.
- california -90
Ei ammu enää. Sain tarpeekseni ongelmista ja eräänä keväänä tein töitä n. 3-4kk rakentaen tilalle sivuimu Dellorton, ei muuten tullut mieleenkään laittaa customiin jotain ruiskuvimpaimia. Enää ei Guzzi ammu kaasareita irti ja säädöt pysyy paikoillaan vuodesta toiseen. Polttoaineen kulutus on 1/2L korkeampi kuin ennen mutta kaikki palaa ja vääntöä löytyy.
Tärinästä on pakko sanoa että kyllä tärisee varsinkin tyhjäkäynnillä ja aika ajoin on pakko tarkistaa että kaikki hilut on kunnolla kiinni. No hauskuus tulee kuitenkin ajamisesta mutta osin myös rakentelusta. Lopuksi on todettava että pyörä kuin pyörä niin kyllä se aina autoilun voittaa. - hip hei
Jos Harleytä ja Moto Guzzia ei olisi en ajaisi niillä japanilaisten tekemillä tappokoneilla joissa ei ole jarrutkaan kunnolliset ja ajettavuus jostain ulkoavaruudesta.
Intruder jarruton
VN takajarruton
jne...
- jusjuuhaa
Mietin tässä, että mites tuo kaasarien irtiampuminen olis mahdollista.. mutta kaipa se jos kumitötteröstä irtoaa huonon klemmarin takia.
Olisko ollu niin, että kaverillas huonosti nuo kiinni ja sytkä pielessä?
Yks mun entinen duunikaveri sano, että ihan hyvä ja edullinen peruspyörä (itellä ei kokemusta).- kiusahenki
Teki useamman kerran edellämainitun tempun. Ja kyllähän tollanen "kompura" sen verran painetta tekee et kaasarit lentää. Muuten toimi ihan hyvin vissiin??
- kustin
California 3 vm 94 ajettu 153000 km ruiskuversio. tosi hyvä matkapyörä huollot osaa tehdä itsekin eli edullinen pitää suosittelen
- kortteliajoa?
"(monessa suht paljon mittarissa, 50-100tkm). "
Ei tuo ole paljon, jos pyörä on ollut käyttöpyöränä.
15 tkm vuodessa, niin se tekee kymmenessä vuodessa 150 tkm. 150 - 200 tkm ajetussa Californiassa saattaa olla jo joitakin kulumisen merkkejä, esim. venttiilihuolto voi olla tarpeen, nokkaketju, kytkinhuolto, kardaanihuolto.
Matka-ajossa ollut, 50 tkm ajettu pyörä on vielä lähes uuden veroinen, ellei muuten ole kaltoin kohdeltu.
California on miesten pyörä.- Californialaisen
Viime viikolla ostin vuosituhannen vaihteen California EV:n, ajettu 65tkm. Pyörä on kuin uusi ajoltaan. Tosiaan tutinaa ja tärinää ilmenee jonkin verran ja korttelin kiertäminen moisella on melko vaivalloista ja työlästä tuohua.
Tuo on itselleni ensimmäinen Guzzi ja ekaa kertaa kiihdyttäessä luulin, että kone on rikki. Tunnelma oli kuin olisi kiihdyttänyt 4-sylinterisellä autolla jossa on yksi pytty pimeänä. Pienillä kierroksilla tärisi hillittömästi mutta kun sai kierroksia niin sitten mentiin.
Ajossa Guzzi pesee Bemarin junamaisen vakaalla kululla jota ei edes puuskittainen sivutuuli kuin hiukan heilauttaa. Mitään korjausliikkeitä ei tarvita. - TimoEv
Californialaisen kirjoitti:
Viime viikolla ostin vuosituhannen vaihteen California EV:n, ajettu 65tkm. Pyörä on kuin uusi ajoltaan. Tosiaan tutinaa ja tärinää ilmenee jonkin verran ja korttelin kiertäminen moisella on melko vaivalloista ja työlästä tuohua.
Tuo on itselleni ensimmäinen Guzzi ja ekaa kertaa kiihdyttäessä luulin, että kone on rikki. Tunnelma oli kuin olisi kiihdyttänyt 4-sylinterisellä autolla jossa on yksi pytty pimeänä. Pienillä kierroksilla tärisi hillittömästi mutta kun sai kierroksia niin sitten mentiin.
Ajossa Guzzi pesee Bemarin junamaisen vakaalla kululla jota ei edes puuskittainen sivutuuli kuin hiukan heilauttaa. Mitään korjausliikkeitä ei tarvita.Moto Guzzilla on sielu. ;-) Sitä pitää ymmärtää.
Allani on kolmas California. Cali ei ole tehty suorastaan korttelinkiertoon. Cali on matkamiehen pyörä. Isolohko-Guzzi poikkeaa siten monesta muusta pyörästä, että sen nautittavin matka-ajo on n. 3500 rpm kohdalla. Täyden tehon kohta asettuu > 5000 rpm.
Guzzi tärisee jonkin verran, vaihtaminen vaatii hieman "miesmäistä otetta". Toisaalta, tuo 65tkm on vasta sisäänajettu. Noilla koneilla ajetaan tyypillisesti 200tkm ja sitten ruvetaan miettimään pitäiskös jotain tehdä. Huollot nyt täytyy tehdä - kuten kaikkiin pyöriviin ja pöriseviin. Vaan eipäs tarvi purkaa puolta pyörää, kun venttiilit säätää, phumattakaan kardaanin huolettomuudesta...
Viime la ajoin pienen lenkin, n 650 km, eikä tunnu juuri missään. Cali jaksaa myös viedä kaksi päällä ja viikon tavarat nikottelematta.
Ja sokerina pohjalla: Moto Guzzin maahantuojan palvelu ei ehkä ole Suomen paras, mutta parempaa ei kukaan ole osoittanut.
Katsopas www.guzziclub.fi
- TimoEv - - Kiinnitys
TimoEv kirjoitti:
Moto Guzzilla on sielu. ;-) Sitä pitää ymmärtää.
Allani on kolmas California. Cali ei ole tehty suorastaan korttelinkiertoon. Cali on matkamiehen pyörä. Isolohko-Guzzi poikkeaa siten monesta muusta pyörästä, että sen nautittavin matka-ajo on n. 3500 rpm kohdalla. Täyden tehon kohta asettuu > 5000 rpm.
Guzzi tärisee jonkin verran, vaihtaminen vaatii hieman "miesmäistä otetta". Toisaalta, tuo 65tkm on vasta sisäänajettu. Noilla koneilla ajetaan tyypillisesti 200tkm ja sitten ruvetaan miettimään pitäiskös jotain tehdä. Huollot nyt täytyy tehdä - kuten kaikkiin pyöriviin ja pöriseviin. Vaan eipäs tarvi purkaa puolta pyörää, kun venttiilit säätää, phumattakaan kardaanin huolettomuudesta...
Viime la ajoin pienen lenkin, n 650 km, eikä tunnu juuri missään. Cali jaksaa myös viedä kaksi päällä ja viikon tavarat nikottelematta.
Ja sokerina pohjalla: Moto Guzzin maahantuojan palvelu ei ehkä ole Suomen paras, mutta parempaa ei kukaan ole osoittanut.
Katsopas www.guzziclub.fi
- TimoEv -Kaasarit pitää kiinnittää jousilla kiinni niin ne palautuu samaan asentoom.
Kaasarinvaihtö tais mennä niinkuin yleensä muutkin viritykset kun kulutus nousi 1/2 litraa eikä tehotkaan laskeneet kovinpaljon. - moto sport
TimoEv kirjoitti:
Moto Guzzilla on sielu. ;-) Sitä pitää ymmärtää.
Allani on kolmas California. Cali ei ole tehty suorastaan korttelinkiertoon. Cali on matkamiehen pyörä. Isolohko-Guzzi poikkeaa siten monesta muusta pyörästä, että sen nautittavin matka-ajo on n. 3500 rpm kohdalla. Täyden tehon kohta asettuu > 5000 rpm.
Guzzi tärisee jonkin verran, vaihtaminen vaatii hieman "miesmäistä otetta". Toisaalta, tuo 65tkm on vasta sisäänajettu. Noilla koneilla ajetaan tyypillisesti 200tkm ja sitten ruvetaan miettimään pitäiskös jotain tehdä. Huollot nyt täytyy tehdä - kuten kaikkiin pyöriviin ja pöriseviin. Vaan eipäs tarvi purkaa puolta pyörää, kun venttiilit säätää, phumattakaan kardaanin huolettomuudesta...
Viime la ajoin pienen lenkin, n 650 km, eikä tunnu juuri missään. Cali jaksaa myös viedä kaksi päällä ja viikon tavarat nikottelematta.
Ja sokerina pohjalla: Moto Guzzin maahantuojan palvelu ei ehkä ole Suomen paras, mutta parempaa ei kukaan ole osoittanut.
Katsopas www.guzziclub.fi
- TimoEv -Tosi on Guzzi matkamiehen pyörä, itselläni 91-cali kolmonen ajettu 84000 ei muuta kuin polttoainetta tankkiin ja menoksi, normaali huollot, öljyt yms kuuluu kaikkeen liikkuvaan moottori käyttöiseen. Guzzin huolloista, useimmat helppo tehdä itse, maahan tuojalta saa kyllä hyvää tietoa ja osat nopeasti.
Toinen pyöräni Sportti 97- hieman enemmän noita pikku sähköisiä yllättyksiä mutta kertaakaan ei ole tielle jättänyt, koneeltaan ulkonäkö sama mutta muuten täysin toisen tyyppinen kierros herkkä menijä. Guzzeilla on sielu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097