Himokselle

Napin_emäntä

Onko Himokselle tulossa Sarppeja? Tahdon tutustua rotuun ihan "käsikopelollakin". Kirjatiedon ( netti) perusteella aivan mahtava rotu.

Mulla itellä 2v pyreneittenkoira uros. Toiveissa joskus saada Napille kaveri. Sille paikalle olen haaveillut Sarppia.

4

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • estrela

      niitäkin

      • tulee jokunen

        Tervetuloa rotukojulle visitoimaan :)


    • toisenkin kirjoituksesi

      ja kannattaa saada tämä nappi toimimaan ensin kunnolla ennenkuin haaveilet toisesta koirasta. syy tähän mielipiteeseeni on se, että kuinka jaksat sitten opettaa kahta koiraa yhtäaikaa, koska kaikki mitä vanhempi koira on jo omaksunut tavoikseen, välittyy sitten pentuunkin ( suurempi ja haastavampi työ saada koirat toimimaan toivomallasi tavalla).

      • Napin_emäntä

        Kyllä minulla on jo kokemusta siitä kun yksi koira opettaa toiselle pahoja tapoja.

        Meillä oli aikaisemmin seropi uros. Tuli vuoden ikäisenä meille. Varsinainen hökäle jota oli koulutettu "vapaalla" kädellä tai siis ei juurikaan koulutettu millekkään tavoille.

        Hankittiin sille Nappi leikkikaveriksi. Noh, tämä seropihan opetti net omat tapansa Napille. *aaarghh* Monet kerrat revin hiuksiani päästäni ku tulin kotiin (esm kymmenen minuutin kauppareissulta) ja näin mitä koirat olivat puuhanneet yhdessä.

        Kun sitten huomasin olevani raskaani totesin että mun rahkeet ei kertakaikkiaan riitä kahteen temppuilevaan koiraan ja vauvaan. Seropi pääsi takaisin samaan perheeseen josta meille alkujaan tulikin. Se seropi kerkesi olla meillä vuoden ajan.

        Pari päivä mietin että kummasta koirasta luovun. Ja totesin että Nappi jää. Se kuitenkin tuli meille pentuna ja oli muutenkin helpommin käsiteltävissä. Olin yrittänyt jo paljon seropin kanssa ja minun oli todettava että mun tiedoilla ja taidoilla en sitä koiraa saa sellaiseen malliin että sen kanssa voisi vauvan kanssa elää ns. suht pienellä vaivalla. Seropi esim pissasi sisälle monet ilopissat per päivä ja mun oli luututtava koko asunto vähintään pariin kertaan per päivä. Ihan liikaa vauvan kanssa.

        Nyt minulla on kaksi vuotias pyrre uros eli Nappi ja kahdeksan kuukauden ikäinen poika lapsi.

        Tärkeys järjestyksessä on saada Nappi kunnolla toimimaan ennen kuin voin toista koiraa ajatellakkaan. Onneksi Napilla on perus luonne rauhallinen. Pentuna kuitenkin sai rauhassa nukkua ja jne. Eli ei ihan mahdoton tehtävä kuitenkaan tuon koiran "ruotuun" saattaminen ole.

        Nyt onneksi poika alkaa antamaan minulle aikaa jotta saan keskitettyä ajatuksiani myös koiran uudelleen kouluttamiseen.

        Toisen koiran laitto on mahdollista aikaisintaan vuoden kuluttua. Antaa ajan kulua ja katsotaan miten Napin kanssa alkaa sujumaan. Joka päivä pieniä "koulu" hetkiä ja joka iltalenkillä ajatus koirassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe