Matkan varaaminen

lomalissu

Kovasti mieli tekee lomalle, ensi talvena olisi pakko päästä JONNEKIN. Koskaan en ole missään käynyt, mutta nyt lähden! Mutta neuvoja kaipaan!
Miten varaatte matkan? Paikallisen matkatoimiston kautta vai netistä, esim. aurinkomatkojen tms. sivulta? Siis onko pakko mennä matkatoimistoon ollenkaan? Olen jotenkin ymmärtänyt, että matkatoimisto vetää välistä omansa pois ja kalliimmaksi tulee? Ajattelin näin alkuun kuitenkin sellaista pakettia, missä saan lennot ja hotellit samassa. Ehkä myöhemmin alan soveltamaan...Onko matkanjärjestäjien kesken hintaeroja, kannattaako lähteä vertailemaan? Mitä järjestäjää suosittelette?
Ja sitten, koordinaatit vielä hukassa. Talvella ei ole missään oikein lämmintä, ja ihan en kaukomatkoille ekalla reissulla halua lähteä. Viikkokin on vain aikaa. Onko ehdottaa sivua, mistä löydän hyvät tiedot mahdollisista vaihtoehdoista?
Suuri kiitos kaikille vastaamaan vaivautuneille!! Katsotaan pääsenkö lähtemään...

12

2218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietämättömälle

      Matkan voi varata matkatoimistosta tai netistä. Hinta on sama. Tjäreborg, Aurinkomatkat ja Finnmatkat taitaa olla ne suurimmat pakettimatkojen järjestäjät. Talvella Euroopassa on lämmintä ainoastaan Kanarialla, joka on niin turistirysä kauttaaltaan että kokematonkin matkustaja pärjää siellä aivan varmasti.
      Ehdottomasti kannattaa vertailla, eri matkanjärjestäjillä saattaa olla isojakin hintaeroja, jopa samaan hotelliin. Itse olen käyttänyt vain Tjäreborgia eikä ole mitään valittamista, tosin en tarvitse opaspalveluja joten niiden toimivuudesta en tarkkaan osaa sanoa.

      Suosittelisin että soitat matkatoimistoon ja kysyt vinkkejä minne mennä, eli kerro mitä haluat lomaltasi. Kun saat muutaman vinkin, katso netistä eri matkatoimistojen hinnat ja valitse sitten kenen järjestäjän matkalle lähdet.

      Periaatteessa muuten on ihan sama lähteekö Kanarialle vai kaukomatkalle, ihan samalla tavalla homma toimii kummassakin. Mutta jos on vain viikko aikaa niin ehkä sitten kannattaa pysytellä Kanariassa. Siellä oma suosikkini on Puerto de la Cruz, joka tosin ei ole perinteinen lämmin rantakohde, mutta siellä on vielä jotain paikallistakin jäljellä.

    • hopihopi

      Kannattaa varmaan ensin pohtia minkä tasoista matkaa haluaa, vaihtoehtoja löytyy huoneistohotelleista luksukseen. Sitten valita paikka, itse suosittelisin Sinua suuntaamaan Kanarian saarille päin, siellä lämmintä, mutta kuitenkin eurooppalainen ja silti edullinen meininki. Matkanjärjestäjien vertailu kannattaa ehdottomasti, nettivaraaja saa yleensä vähän alennustakin ja vertaaminen on netissä helpompaa. Minulle ainakin matkan suunnitteleminen ja paikkaan perehtyminen on jo puoliksi lomaa, kiva kun olet hyvissä ajoin liikkeelä ! Onnea matkaan !

    • yumalation

      matkalle lähdössä on matkatoimisto oikea osoite. Totta on, että netistä halvimmat löytyy, mutta ota se seuraava sitten sieltä. Ja tottakai matkatoimisto ottaa palvelustaan siivun, mutta niinhän se on kaikessa; palvelu maksaa. Vastineeksi saat valmiin paketin. Auttavat myös kotimaan yöpymisessä, jos sellaista tarvit.
      Sitäpaitsi saat perillä käyttää matkanjärjestäjän palveluita eli matkaopas auttaa, kun sulla on kysytävää. Tosin myös avuttomia oppaita on liikkeellä, mutta sinä maksat ja saat siis vaatia.
      Matkakohteeksi talvella ekakertalaiselle Kanaria, Cruz on ok.

      • pikkutarkka

        Tuohon haluaisin lisätä, että kyllä netistä tilattujen kotimaisten matkanjärjestäjien(ainakin tjäreborg, aurinkomatkat, finnmatkat) matkoihin sisältyy ihan samat opaspalvelut kuin toimiston kautta tilattuihin. Lisäksi voi aina kysellä sähköpostilla tai soittaa...Netissä kohdetiedoissa on kyllä ilmoitus jos kohteessa ei ole suomalaista opasta. Netissä tilatuista matkoista ainakin aurinkomatkoilla sain vielä pienimuotoisen(10 €/henk.) nettialennuksen.


      • näin on
        pikkutarkka kirjoitti:

        Tuohon haluaisin lisätä, että kyllä netistä tilattujen kotimaisten matkanjärjestäjien(ainakin tjäreborg, aurinkomatkat, finnmatkat) matkoihin sisältyy ihan samat opaspalvelut kuin toimiston kautta tilattuihin. Lisäksi voi aina kysellä sähköpostilla tai soittaa...Netissä kohdetiedoissa on kyllä ilmoitus jos kohteessa ei ole suomalaista opasta. Netissä tilatuista matkoista ainakin aurinkomatkoilla sain vielä pienimuotoisen(10 €/henk.) nettialennuksen.

        että ei sitä alennusta saa siksi että tilaa matkan netissä vaan siitä että tulostaa itse matkaselvityksen (lipun).


    • Nuuskuis

      Jos ostat esim. Aurinkomatkojen matkan niin saat sen ihan samaan hintaan netistä, matkatoimistosta tai Aurinkometkojen omasta toimistosta.

      • halvat lennot äkkilähdöt

        ja matkaa pukkaa hotelleineen. Saat tulostettua sekä lipun ja sen työtarpeet ihan kotikoneelta.


      • ensikertalaiselle
        halvat lennot äkkilähdöt kirjoitti:

        ja matkaa pukkaa hotelleineen. Saat tulostettua sekä lipun ja sen työtarpeet ihan kotikoneelta.

        Sanoisin kanssa, että ensikertalaisen kannattaa varata matkansa matkatoimistosta helppouden takia. Matkatoimistosta kun saa kaikki palvelut saman katon alta, eikä tarvitse itse lähteä etsimään lentoja ja hotelleja sekä miettiä lentokenttäkuljetuksia.

        Varsinkin sesonkiaikoina (koulujen loma-ajat) saa pakettimatkan useimmiten halvemmalla kuin omatoimimatkan.


    • Anonyymi

      Varaa täältä www.aurinkomatkat.fi

    • Anonyymi

      Täällä olis persaukisellekin sopivia matkoja. Pummillakin pääsee.
      www.hsl.fi

    • Anonyymi

      Itse ostin lennon American maisemiin

    • Anonyymi

      Mie mään sinne missä saa pilhanderii... Vaiks Turkkuseen.

      Metsuri Ilumanttista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe