Derbin välitykset

Mitkä ois sopivat välit Derbi Senda X-tremeen jos haluaa lisää nopeutta?
Ilmoita

Paljo Derbi menis 14/54 väleillä?Ja mikä ois sopiva suutin koko?
3 VASTAUSTA:
jos se on vakio, niin se ei kiihdy noilla väleillä yhtään mihinkään ja huiput saattaa olla joku 65.
en tiiä ketää noist välityxist, mut jos laitaa TEHOSUUTININ nii menee 95!! siis iha niinQ vakion menee 95!! sit jos laitaa isoo RATaST nii menee TEHOSUUTININ kans varnaa 120 vakion!!
Derbisti-92 kirjoitti:
en tiiä ketää noist välityxist, mut jos laitaa TEHOSUUTININ nii menee 95!! siis iha niinQ vakion menee 95!! sit jos laitaa isoo RATaST nii menee TEHOSUUTININ kans varnaa 120 vakion!!
juu ja jos osaa laittaa teho kampikammion kattovalon ni kulkee ainaski 200
+Lisää kommentti
vakuutusyhtiöön. Lisäksi hyvät välit pitää olla vanhempiin, jotka melko varmasti sitten joutuu maksamaan sun kevariverot, sakot, korotetut vakuutusmaksut, katsastusmaksut, sekä viemään sua autolla vaikka minne, kun sulla ei ole enäään korttia:D

ps. hyvät välit pitää olla myös katsastuskonttorille, että saat moposi taas vakioksi katsastettua mahdollisimman halvalla (voi nimittäin maksaa aika lailla, jos joudut tekee kaiken vaikeemman kaavan mukaan, nimimerkillä Kokemusta löytyy)

pss. unohda viritykset täysin!!!!!!!!!!
1 VASTAUS:
hihihiii, olipas hauskasti sanottu!!
+Lisää kommentti
nopeuden viritystä nyt ei varmaan kannattais alottaa niistä välityksistä muuten joudut lähtee alamäkeen et saat 4 vaihteen silmään.
Ilmoita
ittellä on kokonaan kuriton putki ja 14/70 välit ja kulkee sillaset 68km/H jos vaihan 12 rattaan eteen niin paljo arvioitte että kulkee ku pitäis tota vauhtii himmata...
Ilmoita
Jos on derbissä aluksi 12/70 välit, hukkis tukittu niin kulkee 54.
Sitten jos laittaa 65 takarattaan niin kulkee n. 60. Onko mahdollista?
1 VASTAUS:
Mulla derbissä välit 12-70 ja leovince kiinni ja menee vähä vajaa 60 mut ottaa vitusti kierroksia ja kone ei oikei tykkää.
+Lisää kommentti
itellä muuten vakio mutta 13 piikkinen eturatas menee sen 57 mittariin ^
Ilmoita
eli mulla on derbi xtreme -10 ja siihen pitäis saada lisää nopeutta, auttaako hukkaputken litistäminen yhtään vai onko siitä sitten enemmän haittaa kun hyötyä?
Ilmoita
Katkaise se mielummin rautasahalla ja hitsaa pellin pala siihen reiän kohdalle. Ja vaiha vähän isompi suutin. Jos siinä putkessa on semmoinen metallilevy (kuri) ennen sitä hukkaputkea niin se kannattaa myös poistaa kun noissa 2011 malleissa on ainakin se metallilevy ja sen jälkeen pieni hukkaputki.
Ilmoita
Siinä on vaan se ongelma et mulla ei oo hitsausvälineitä käytettävissä eli se pitää saada tukituksi jollain muulla, siks kysyin tosta litistämisestä, auttaako se yhtään?
Ilmoita
paras viritys Derbiin on kuriton kakara viritetyllä mopolla. änkkä pois ja ajaleen. sillä saa kavereita.
1 VASTAUS:
jos on kuriton (kakara) niin hukkaturpaa ei kannata tukkia, antaa jutun lentää ni mopo kulkee,
+Lisää kommentti
mul on 13/53 vakio välit derbis. jos haluut kunnol nopeut poraa alkukäyrän kurit pois ja avarra pyttyy ja isonna suutint nii menee pääl 60. eikä kuulu äänes eikä näy ulkonäöst. toinen hyvä kikka on ottaa hukkapala pois hitsata aukko umpee sit laittaa hukkis takas. mut jos oikeest haluut pistää kulkee nii osta kunno mopo pist 70cc pytty, parempi ilman putsari, järkyt välit, isompi suutin ja tehari.
Ilmoita
Motä sanotte millä saa halviten huiput noin 60kmh??
Ilmoita
tyhjennät putken
Ilmoita
70kmh 12/55 väleillä ja kureja otettu vittuun,en tiedä onko ed omistaja tukkinu hukkaputken.. derbi senda xtrene 2011
Ilmoita
11-60välit tehosuutin tyjhä vakioputki nii kulkee sen 70
Ilmoita
Kannattaa poistaa kaikki kurit ja laittaa säätöihin, sitten välit joilla saat maksimi huiput tasaisella. Tämä on helpohkoja turvallinen homma hoidettavaksi, eikä mene paljon rahaa.

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r
Ilmoita
ota kurit pois ja laita 14/53 kyllä muuten kulkee
1 VASTAUS:
Joo rajoitusten kanssa on turha ratastaa.
+Lisää kommentti
ota hukkaputki pois, laita rajoittamaton cdi puola, reikälevy pois ja vaihda suutin n. 85. sen jälkeen laita eteen 14 piikkinen ratas ja pidä takana vakio (65p). näillä derbi senda x treme kulkee noin 70-75km/h. mulla on itsellä derbi senda drd evo, jossa on kuriton putki, 85 suutin, power filter ilmanputsari, ja se kulkee noin 63km/h (välitykset 11-65)
Ilmoita
Kertokeeha miulle millä tavoin saan halvalla Derbi drd racing mopon kulkemaan +90km/h kun siinä on kiinni Giannellin tehoputkisto?
4 VASTAUSTA:
Jos kaikki rajoitteet on pois niin tehoputkella säädöissään ja välitettynä mopo voisi mennä vajaa 80km/h todellista. Se on aika ok vauhti mopolle joten kannattaako sitä enempää viritellä?
Jutustelija1 kirjoitti:
Jos kaikki rajoitteet on pois niin tehoputkella säädöissään ja välitettynä mopo voisi mennä vajaa 80km/h todellista. Se on aika ok vauhti mopolle joten kannattaako sitä enempää viritellä?
Noh nii, mutta mitä lottoot paljo kulkee joss kaasarina toimii Dellorto PHBG 19mm, giannelli putkisto ja välit 13/49. Ja onko noi välit ok, tosin joo tiedän ei mitenkää kovin vilakkaan lähde liikkelle, mutta uskoisin noilla vireillä saavuttavani n. 90km/h?
Kyllä tolla varmaan 90kmh pääsee. Opettele viilaamaan niin lähtee vielä paremmin.
Mitä ootte mieltä väleistä 11/53 paljo arviotte et kulkee ku laitan giannellin putkiston ja lortoks 19mm?
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Derbin välitykset

Mitkä ois sopivat välit Derbi Senda X-tremeen jos haluaa lisää nopeutta?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta