MUUTTOPALVELUN HINTA??

Eufro

Onko kellään tietoa, kuinka paljon muuttopalvelu maksaa, jos muutto tapahtuu samassa kaupungissa??

41

25425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cval

      Jos asunnot ovat lähekkäin, yksi kuorma riittää ja tavarat on valmiiksi lastattavissa, voi mennä alle parissa tunnissa.

      Älä ainakaan yli satasta maksa mihinkään ellei muutto sitten kestä yli 3 tuntia.

      • Esimerkki

        Muutimme noin 1 1/2 vuotta sitten pääkaupunkiseudulla ja pyysimme tarjouksia eri muuttofirmoista. Muutettava kohde oli rivarista rivariin, etäisyys noin 5 km. Pakkasimme tavarat itse ja muuttolaatikoita oli n. sata. Myös piano piti muuttaa. Tavarat mahtuivat yhteen kuormaan, eli iso muuttoauto. Halvin tarjous oli n. 600€. Eli auto 3 miestä juuri tuon pianon takia. Aikaa ruljansiin meni n. 4 tuntia. Itse ei joutunut kantamaan mitään kummassakaan päässä.


    • Kitinka

      Muutin Helsingissä 200 metriä. Otin tarjouksia ja luin firmojen kuvauksia nettisivuilta. Edullisimmalta vaikutti Forsman, jonka nettisivuilla esimerkkiperhe muutti parin kilometrin matkan kolmessa tunnissa. Minä, yksin elävä nainen, luulin selviäväni samassa ajassa. Mutta ei! Muuton hoiti yksi mies, joka punnersi kärryihin isotkin tavarat yksin ja hitaasti. Tavarat pantiin hissiin ja alhaalla odotti kaksi miestä ja lastasivat autoa. Koko hommaan saatiin kulumaan 7 tuntia! ennenkuin tavarat olivat parin sadan metrin päässä uudessa asunnossani. Ja lasku oli yli 700 euroa!!!!!!! Karsea kokemus. Kaikki meni pieleen. Miehet eivät löytäneet taloani, joten ajoaikaa tuli runsaasti ennen muuton alkamista. Kellekkään ei tullut mieleen soittaa ja kysyä tarkempia ajo-ohjeita, vaikka puhelinnumero oli annettu. Tavarat kolhiintui, kun yksi, vaikkakin ahkera, mies siirsi niitä. Hissit kulkivat ylös ja alas sen mukaan kun talon asukkaat niitä painelivat ja tavarani olivat siellä kyydissä vieraiden ihmisten kanssa. Kun ei ollut miestä tavaroiden mukana hississä, niin eivät tahtoneet koskaan osua lastaajien käsiin. Firma ei valituksistani huolimatta antanut alennusta kuin 1/2 tunnin verran. TÖRKEÄÄ!

      • testihäviäjä

        Noinkin voi käydä.
        Itse otin yhteyttä erääseen "puuhapeteen" joka tekee melkein mitä vaan, muutot, remontit jne.
        Hän sai tehtäväkseen viedä kolme vanhaa huonekalua kahden kilometrin päähän.
        Tuntitaksa oli muistaakseni 27 euroa.
        Ja varmaan toi sama punkero oli kuin sullakin :D :D.
        Eli, ei meinannut hommasta tulla yhtään mitään, sovitteli ja sovitteli ympäriinsä.
        Hänellä oli tuo vatsakumpukin aikamoinen ja jäi sitten viimeisen tuolin kanssa jumiin hissiin.

        Mullakin on muutto edessä ja onneksi näin vahingossa sain testattua tämänkin herran, eli ei tule kauppoja.


      • ihan ok

        Muuttomatka ei näissä asioissa kauheasti ratkaise.
        Mulla oli Forsman runsas 3 vuotta sitten, yksinäinen naishenkilö, muuttomatka n. 1 km. Hissittömästä krs-talosta 3. krs:sta 2-tasoiseen rivariin. 3h k.
        Aikaa kului 6,5 tuntia, oli kuljettaja ja apumies eli 2 miestä, nuoria ja reippaita. Olin tilannut tosin 2 apumiestä, mutta totesivat ettei tarvita.
        Kokonaishinta oli n. 720 euroa, tosin hintaa nosti se, että muutto tapahtui lauantaina, jolloin kuljettajalle ja apumiehelle maksetaan ylityökorvaus.
        Muuttolaatikot vuokrasin myös ja ne maksoi vienteineen ja tuoneineen yht n. 180 € (60 kpl/18 vrk)
        Muutto oli ehkä hiukan hitaampi kuin aiemmin kokemani Viktor Ekin tekemä muutto (erittäin kokeneet mieht), mutta toisaalta tuntiveloitus oli huomattavasti pienempi.
        Itse en kantanut mitään, lähtöpäässä tarjosin pojille kahvit ja voileivät.
        Ainoa mikä meni rikki oli yhden julistetaulun lasi, josta en reklamoinut.
        usein muutoissa 1-2 miestä kantaa/kärrää ja 1 järjestää autoa (ja vahtii tavaroita)


      • kitinka
        ihan ok kirjoitti:

        Muuttomatka ei näissä asioissa kauheasti ratkaise.
        Mulla oli Forsman runsas 3 vuotta sitten, yksinäinen naishenkilö, muuttomatka n. 1 km. Hissittömästä krs-talosta 3. krs:sta 2-tasoiseen rivariin. 3h k.
        Aikaa kului 6,5 tuntia, oli kuljettaja ja apumies eli 2 miestä, nuoria ja reippaita. Olin tilannut tosin 2 apumiestä, mutta totesivat ettei tarvita.
        Kokonaishinta oli n. 720 euroa, tosin hintaa nosti se, että muutto tapahtui lauantaina, jolloin kuljettajalle ja apumiehelle maksetaan ylityökorvaus.
        Muuttolaatikot vuokrasin myös ja ne maksoi vienteineen ja tuoneineen yht n. 180 € (60 kpl/18 vrk)
        Muutto oli ehkä hiukan hitaampi kuin aiemmin kokemani Viktor Ekin tekemä muutto (erittäin kokeneet mieht), mutta toisaalta tuntiveloitus oli huomattavasti pienempi.
        Itse en kantanut mitään, lähtöpäässä tarjosin pojille kahvit ja voileivät.
        Ainoa mikä meni rikki oli yhden julistetaulun lasi, josta en reklamoinut.
        usein muutoissa 1-2 miestä kantaa/kärrää ja 1 järjestää autoa (ja vahtii tavaroita)

        Taitaa olla Forsmanin oma mainos edellinen viesti. Tyylillisesti vaikuttaa samalta kuin mainostekstit internet-sivuillansa.

        TOSIASIA on, että firma toimi TODELLA HUONOSTI monella tapaa, eikä vastaava johtaja tullut mitenkään vastaan korvauksissa, eikä ottanut vastaan huomautuksia. IKINÄ yli 60-vuotisen elämäni ja monen muuton jälkeen en ole tullut niin totaalisen huonosti kohdelluksi ja veloitettu olemattomasta kuin tässä tapauksessa.


      • ihan ok
        kitinka kirjoitti:

        Taitaa olla Forsmanin oma mainos edellinen viesti. Tyylillisesti vaikuttaa samalta kuin mainostekstit internet-sivuillansa.

        TOSIASIA on, että firma toimi TODELLA HUONOSTI monella tapaa, eikä vastaava johtaja tullut mitenkään vastaan korvauksissa, eikä ottanut vastaan huomautuksia. IKINÄ yli 60-vuotisen elämäni ja monen muuton jälkeen en ole tullut niin totaalisen huonosti kohdelluksi ja veloitettu olemattomasta kuin tässä tapauksessa.

        No ei nyt kuule ole.

        On ikävää, että sinun muuttosi ei sujunut niinkuin halusit. Se ei kuitenkaan muuta sitä TOSIASIAA, että minulla EI OLLUT VALITTAMISTA.

        Kuten aiemmin olen kirjoittanut, koko tähänastinen 40 elämäni olen ollut jollain lailla tekemisissä kuljetusten tai urakoinnin kanssa. Loput 10 on sitten muuta. Osaan selittää, missä asun ja minne haluan. Kaikki eivät osaa.
        Olet todella KASVANUT PUMPULISSA etkä varmaan 60 vuotta. VAIN TEINIPISSIS PITÄÄ YHTÄ MUUTTOKOKEMUSTA ELÄMÄNSÄ HUONOIMPANA KOKEMUKSENA.


    • lreigjigr

      Minä muutin parin sadan metrin matkan kaupungin keskustassa, yksiöstä kaksioon. Olin pakannut tavarat todella hyvin, oli iso auto ja kaksi miestä, aikaa meni tasan tunti ja maksoi 100e. Ei ollut kallis eikä tavaroita kolhittu millään tavalla, ne muuttomiehetki oli kivoja, eikä tarvinnut itse kantaa mitään. Hissiin menin itse tavaroiden mukaan koska en halunnut yksin laittaa niitä hississä kulkemaan ja ne miehet ei olis sinne hissiin mahtunu. :D

      • ja maksaa

        Teemme muuttoja (ei H:gissä).
        Tyypillinen tapaus on sellainen joka haluaa muuton kahden päivän varoitusajalla.
        Kalusteita on "senjasenverran".
        Yleensä tutustumme ensin kohteeseen ja joskus teemme jopa tarjouksen - nykyisin harvemmin.
        Yleensä kun kampetta löytyykin sitten lisää varastoista ym.
        Tavallisimmin työ tehdään tuntityönä.
        Veloitus 28 euroa alv 22% = 34,16/muuttomies.
        Asiakkaan kuvitelma muuton kestosta ei ole useinkaan realistinen - he kun eivät tee näitä päivittäin - me teemme!
        Muuttoja ei tehdä "metrisottaan". Onko matka sata metriä tai kymmenen kilometriä - sillä ei ole juurikaan merkitystä.
        Tietysti muutto vaikkapa "Hikiältä H:kiin maksaa enemmän kuin vastaava Vantaalta H:kiin.

        Asiakkaiden antamat tiedot eivät aina täsmää.
        Ensimmäinen kerros voi ollakin toinen, astianpesukone on oma ja sen asiakas haluaa mukaan, kaapistot eivät olekaan tyhjiä, pakkaaminen on kesken...
        Aikaa kuluu ja taksa ei ainakaan pienene.
        Tulevana tiistaina on taas todella iso muutto.
        Asiakas lupasi pakata kaiken valmiiksi, mutta juuri äsken kun kävin paikanpäällä mitään ei ollut pakattu.
        Saattaa tulla tytölle vähän kiire!

        En kiellä, etteikö aihetta valituksiin joskus olisikin, mutta useimmiten asiakas on väärässä.

        ME EMME PAINA HOMMIA NS. HIKI HATUSSA. Normaali hätäilemätön tahti saa riittää tai sitten asiakas kantaa kamppeensa itse.


      • Nimetön
        ja maksaa kirjoitti:

        Teemme muuttoja (ei H:gissä).
        Tyypillinen tapaus on sellainen joka haluaa muuton kahden päivän varoitusajalla.
        Kalusteita on "senjasenverran".
        Yleensä tutustumme ensin kohteeseen ja joskus teemme jopa tarjouksen - nykyisin harvemmin.
        Yleensä kun kampetta löytyykin sitten lisää varastoista ym.
        Tavallisimmin työ tehdään tuntityönä.
        Veloitus 28 euroa alv 22% = 34,16/muuttomies.
        Asiakkaan kuvitelma muuton kestosta ei ole useinkaan realistinen - he kun eivät tee näitä päivittäin - me teemme!
        Muuttoja ei tehdä "metrisottaan". Onko matka sata metriä tai kymmenen kilometriä - sillä ei ole juurikaan merkitystä.
        Tietysti muutto vaikkapa "Hikiältä H:kiin maksaa enemmän kuin vastaava Vantaalta H:kiin.

        Asiakkaiden antamat tiedot eivät aina täsmää.
        Ensimmäinen kerros voi ollakin toinen, astianpesukone on oma ja sen asiakas haluaa mukaan, kaapistot eivät olekaan tyhjiä, pakkaaminen on kesken...
        Aikaa kuluu ja taksa ei ainakaan pienene.
        Tulevana tiistaina on taas todella iso muutto.
        Asiakas lupasi pakata kaiken valmiiksi, mutta juuri äsken kun kävin paikanpäällä mitään ei ollut pakattu.
        Saattaa tulla tytölle vähän kiire!

        En kiellä, etteikö aihetta valituksiin joskus olisikin, mutta useimmiten asiakas on väärässä.

        ME EMME PAINA HOMMIA NS. HIKI HATUSSA. Normaali hätäilemätön tahti saa riittää tai sitten asiakas kantaa kamppeensa itse.

        Paremmin ei voi enää sanoa... täysin sama mieltä!!


      • muutettiin... suunnitelmia
        Nimetön kirjoitti:

        Paremmin ei voi enää sanoa... täysin sama mieltä!!

        Kirjoitin tuossa aiemmin ammattilaisen näkemyksen muuttotouhuista.
        Kävimme eilen tekemässä sen muuton... melkein.

        Voi perkele!

        Aamulla kun menimme lähtevän kuorman osoitteeseen meitä odotti "mukava" yllätys.
        Paikalle tuli toinenkin muuttoauto.
        Pakunrottelo, jossa oli kaksi raavasta (lue läskipersettä) miestä.
        Toinen ankarassa kankkusessa.
        Asiakas aloitti huutokaupan.

        Kumpi lupautuu tekemään muuton halvemmalla hän saa tehdä muuton.

        Otin rekkarin perusteella selvää "kilpailijasta", joka paljastui työttömäksi kuutamokeikkailijaksi.

        Ilmoitin luopuvani tehtävästä.

        Menin ja tarkistin kaverin yrittäjätaustat Ytj:stä ja kun sieltä ei löytynyt mitään niin ilmoitin hänestä sekä verottajalle, että työvoimatoimistoon.

        Työppärillä minulle ilmoitettiin, ettei moista ilmoitusta pitäisi tehdä, koska työttömällä saa olla vähäisiä tuloja.
        Verotoimistossa oltiin lähes yhtä nihkeitä.

        Tämä oli kolmas tai neljäs kerta tänä vuonna kun pimeä keikkailija vei urakan ja minusta jotenkin tuntuu, että minunkin kalustoni pyörii kohta muutoissa pimeästi.


      • prius
        ja maksaa kirjoitti:

        Teemme muuttoja (ei H:gissä).
        Tyypillinen tapaus on sellainen joka haluaa muuton kahden päivän varoitusajalla.
        Kalusteita on "senjasenverran".
        Yleensä tutustumme ensin kohteeseen ja joskus teemme jopa tarjouksen - nykyisin harvemmin.
        Yleensä kun kampetta löytyykin sitten lisää varastoista ym.
        Tavallisimmin työ tehdään tuntityönä.
        Veloitus 28 euroa alv 22% = 34,16/muuttomies.
        Asiakkaan kuvitelma muuton kestosta ei ole useinkaan realistinen - he kun eivät tee näitä päivittäin - me teemme!
        Muuttoja ei tehdä "metrisottaan". Onko matka sata metriä tai kymmenen kilometriä - sillä ei ole juurikaan merkitystä.
        Tietysti muutto vaikkapa "Hikiältä H:kiin maksaa enemmän kuin vastaava Vantaalta H:kiin.

        Asiakkaiden antamat tiedot eivät aina täsmää.
        Ensimmäinen kerros voi ollakin toinen, astianpesukone on oma ja sen asiakas haluaa mukaan, kaapistot eivät olekaan tyhjiä, pakkaaminen on kesken...
        Aikaa kuluu ja taksa ei ainakaan pienene.
        Tulevana tiistaina on taas todella iso muutto.
        Asiakas lupasi pakata kaiken valmiiksi, mutta juuri äsken kun kävin paikanpäällä mitään ei ollut pakattu.
        Saattaa tulla tytölle vähän kiire!

        En kiellä, etteikö aihetta valituksiin joskus olisikin, mutta useimmiten asiakas on väärässä.

        ME EMME PAINA HOMMIA NS. HIKI HATUSSA. Normaali hätäilemätön tahti saa riittää tai sitten asiakas kantaa kamppeensa itse.

        Mites jos ottaa muuton pelkästään sängylle, pöydille yms. painaville tavaroille ja itse kuskaa omaan tahtiin jonain muuna aikana kaiken muun? Minusta aivan järjetöntä ruveta törsäämään rahojaan johonkin teekuppien kuskaamiseen kun sen voi hoitaa henkilöautolla ihan itse.


      • ihan ok
        prius kirjoitti:

        Mites jos ottaa muuton pelkästään sängylle, pöydille yms. painaville tavaroille ja itse kuskaa omaan tahtiin jonain muuna aikana kaiken muun? Minusta aivan järjetöntä ruveta törsäämään rahojaan johonkin teekuppien kuskaamiseen kun sen voi hoitaa henkilöautolla ihan itse.

        Muuttoliikkeet ovat kuljetusyrittäjiä ja he kuljettavat ne tavarat, jotka asiakas haluaa. He eivät väkisin tietenkään kuskaa niitä tavaroita, joita asiakas ei halua.
        Kuorma-auton koko ei sanottavammin vaikuta kuljetusmaksuun, toki hiukan.
        Minulla oli muutossani mm. 2 sängyn, 2 piirongin, ruokapöydän, sohvapöydän, kirjoituspöydän laatikostoineen ja jatkopaloineen, 3:n kirjahyllyn, sohvan,nojatuolin, kukkapöydän, puolen tusinan kukkapylvään, puolen tusinan pikkutuolin, polkypyörän, pakastimen , parvekekalusteiden, pesukoneen, mattojen, mikroaaltouunin, tietokoneen, telkkarin ja videoiden jne. lisäksi 60 muuttolaatikollista "teekuppeja" eli hyvin pakattuja astioita (lautasia, voileipälautasia, kahvikuppeja, TEEKUPPEJA, juomalaseja, viinilaseja, lisää laseja, mukeja jne), laatikollinen viinaa, toinen laatikollinen viiniä, vuodevaatteita ja pyyhkeitä ja pöytäliinoja 1 komerollinen, ripustimella olevia vaatteita 2,5 jm, muita vaatteita, ompelukone, mankeli, kaapillinen kattiloita, toinen kaapillinen tarjoiluastioita, vaaseja jne. Siis 60 muuttolaatikollista eikä ne suinkaan ollut tyhjiä. LISÄKSI kuljetin henkilöautollani etukäteen imurin ja muut siivousvälineet ja keittiötikkaat, vaasikokoelmani ja muut keräilyesineet sekä taulut, valaisimet ja huonekasvit 20 kpl.
        Valistunut arvioni on, että olisin pelkästään muuttolaatikossa olevien tavaroiden kuskaamiseksi joutunut tekemään 20 matkaa henkilöautolla. Minä muuna aikana? Käyn töissä eikä minulla ollut mahdollisuutta pitää muuttovapaapäivää/päiviä, muutin lauantaina. Ja miksi ihmeessä, kun maksamani muuttomiehet kantavat ne 60 laatikkoa alta aikayksikön asunnosta autoon ja autosta asuntoon?

        Pitäisi varmaan vielä leikata itse tukkansa ja umpisuolensa, että sinä olisit tyytyväinen;-/


      • prius
        ihan ok kirjoitti:

        Muuttoliikkeet ovat kuljetusyrittäjiä ja he kuljettavat ne tavarat, jotka asiakas haluaa. He eivät väkisin tietenkään kuskaa niitä tavaroita, joita asiakas ei halua.
        Kuorma-auton koko ei sanottavammin vaikuta kuljetusmaksuun, toki hiukan.
        Minulla oli muutossani mm. 2 sängyn, 2 piirongin, ruokapöydän, sohvapöydän, kirjoituspöydän laatikostoineen ja jatkopaloineen, 3:n kirjahyllyn, sohvan,nojatuolin, kukkapöydän, puolen tusinan kukkapylvään, puolen tusinan pikkutuolin, polkypyörän, pakastimen , parvekekalusteiden, pesukoneen, mattojen, mikroaaltouunin, tietokoneen, telkkarin ja videoiden jne. lisäksi 60 muuttolaatikollista "teekuppeja" eli hyvin pakattuja astioita (lautasia, voileipälautasia, kahvikuppeja, TEEKUPPEJA, juomalaseja, viinilaseja, lisää laseja, mukeja jne), laatikollinen viinaa, toinen laatikollinen viiniä, vuodevaatteita ja pyyhkeitä ja pöytäliinoja 1 komerollinen, ripustimella olevia vaatteita 2,5 jm, muita vaatteita, ompelukone, mankeli, kaapillinen kattiloita, toinen kaapillinen tarjoiluastioita, vaaseja jne. Siis 60 muuttolaatikollista eikä ne suinkaan ollut tyhjiä. LISÄKSI kuljetin henkilöautollani etukäteen imurin ja muut siivousvälineet ja keittiötikkaat, vaasikokoelmani ja muut keräilyesineet sekä taulut, valaisimet ja huonekasvit 20 kpl.
        Valistunut arvioni on, että olisin pelkästään muuttolaatikossa olevien tavaroiden kuskaamiseksi joutunut tekemään 20 matkaa henkilöautolla. Minä muuna aikana? Käyn töissä eikä minulla ollut mahdollisuutta pitää muuttovapaapäivää/päiviä, muutin lauantaina. Ja miksi ihmeessä, kun maksamani muuttomiehet kantavat ne 60 laatikkoa alta aikayksikön asunnosta autoon ja autosta asuntoon?

        Pitäisi varmaan vielä leikata itse tukkansa ja umpisuolensa, että sinä olisit tyytyväinen;-/

        Ei taas oikein meinaa toimia.

        No anyway, asiaan. Ehkä tuollaiselle määrälle "teekuppeja" olisi sitten voinut lainta tai vaikka vuokrata pakun. Helpommaksi ihan varmasti tulee kun antaa ammattilaisten hoitaa homma, mutta jos siinä puhutaan vajaasta tonnista euroja niin panee miettimään. Panee myös miettimään, olisiko ennen muuttoa kannattanut tehdä pari keikkaa kaatopaikalle?


      • ihan ok
        prius kirjoitti:

        Ei taas oikein meinaa toimia.

        No anyway, asiaan. Ehkä tuollaiselle määrälle "teekuppeja" olisi sitten voinut lainta tai vaikka vuokrata pakun. Helpommaksi ihan varmasti tulee kun antaa ammattilaisten hoitaa homma, mutta jos siinä puhutaan vajaasta tonnista euroja niin panee miettimään. Panee myös miettimään, olisiko ennen muuttoa kannattanut tehdä pari keikkaa kaatopaikalle?

        Muutettaessa nyrkkisääntö on, että yhtä asuinneliötä kohti tulee muuttolaatikollinen tavaraa, kaapeista ja komeroista siis. Mulla meni se arvio aika lailla nappiin.
        En tunne asuinpaikkakunnallanai ketään, kenellä olisi paku. Joutuisin vuokraamaan sen. Kysymys: jos roudaan itse osan kamoistani vuokratulla pakulla, säästänkö muuttoauton hinnassa niin paljon, että se on taloudellisesti kannattavaa? Joutuisin kuitenkin pakkaamaan ison osan tavaroista kerralla, vai kannattaako minun vuokrata se paku useamman kerran? Ei kannatta. Kun kerran muuttoauto tulee ja ajaa, vie se myös muuttolaatikot kerralla.
        Ja kun minulla ei ole aikaa. Ja lisäksi olen pieni hento ja avuton nainen enkä jaksa raahata painavia laatikoita ehtookaupalla kädet ja jalat mustelmilla ja selkää kivistäen.

        Isälläni oli kaivinkone. Ihmiset tilasivat hänet kaivelemaan sillä ojia ja kaikkea mahdollista, vaikka olisivat ihan hyvin voineet perata lapiopelillä pikku hiljaa piiriojansa ihan itse. Eikö ollut outoa?
        Entinen mieheni on ammattiautoilija. Ihmiset voisivat ihan hyvin pikkuhiljaa kärrätä sepelinsä kottikärryillä HALVALLA tai ILMAISEKSI, sen sijaan että tilaavat 8 kuutiota molskottia kotiin kuljetettuna kiitos.
        Naapurin mies on taksiautoilija. MITÄ HELVETTIÄ, mihin sitä taksia tarvitsee, maksaa se. Saman tien sitä ajaa itse synnyttämään keskussairaalaan omalla autolla.
        Ehkä kuljetus- ja urakointialaa hipova menneisyyteni saa minut pitämään kuljetuspalveluiden ostamista arkisena toimena eikä ylellisyytenä.
        Sukulaispojalla on sikala. On se kans, jotkut ei viitsi kasvattaa itse sikojaan...

        Niin vielä, muuttokuormassani ei ollut mitään, mikä olisi joutanut kaatopaikalle. Tarpeettomat tavarat oli poistettu jo.


      • prius
        ihan ok kirjoitti:

        Muutettaessa nyrkkisääntö on, että yhtä asuinneliötä kohti tulee muuttolaatikollinen tavaraa, kaapeista ja komeroista siis. Mulla meni se arvio aika lailla nappiin.
        En tunne asuinpaikkakunnallanai ketään, kenellä olisi paku. Joutuisin vuokraamaan sen. Kysymys: jos roudaan itse osan kamoistani vuokratulla pakulla, säästänkö muuttoauton hinnassa niin paljon, että se on taloudellisesti kannattavaa? Joutuisin kuitenkin pakkaamaan ison osan tavaroista kerralla, vai kannattaako minun vuokrata se paku useamman kerran? Ei kannatta. Kun kerran muuttoauto tulee ja ajaa, vie se myös muuttolaatikot kerralla.
        Ja kun minulla ei ole aikaa. Ja lisäksi olen pieni hento ja avuton nainen enkä jaksa raahata painavia laatikoita ehtookaupalla kädet ja jalat mustelmilla ja selkää kivistäen.

        Isälläni oli kaivinkone. Ihmiset tilasivat hänet kaivelemaan sillä ojia ja kaikkea mahdollista, vaikka olisivat ihan hyvin voineet perata lapiopelillä pikku hiljaa piiriojansa ihan itse. Eikö ollut outoa?
        Entinen mieheni on ammattiautoilija. Ihmiset voisivat ihan hyvin pikkuhiljaa kärrätä sepelinsä kottikärryillä HALVALLA tai ILMAISEKSI, sen sijaan että tilaavat 8 kuutiota molskottia kotiin kuljetettuna kiitos.
        Naapurin mies on taksiautoilija. MITÄ HELVETTIÄ, mihin sitä taksia tarvitsee, maksaa se. Saman tien sitä ajaa itse synnyttämään keskussairaalaan omalla autolla.
        Ehkä kuljetus- ja urakointialaa hipova menneisyyteni saa minut pitämään kuljetuspalveluiden ostamista arkisena toimena eikä ylellisyytenä.
        Sukulaispojalla on sikala. On se kans, jotkut ei viitsi kasvattaa itse sikojaan...

        Niin vielä, muuttokuormassani ei ollut mitään, mikä olisi joutanut kaatopaikalle. Tarpeettomat tavarat oli poistettu jo.

        ja pahasti. Sikalalla, kaivinkoneella, jne ole mitään tekemistä muuttamisen kanssa. Ja jos noita nyt väkisin haluaa vääntää, niin sitten pitäisi noiden mukaan muuttopuolella ne painavatkin tavarat roudata itse. Mieluummin vaikka vielä niillä kottikärryillä.


      • ihan ok
        prius kirjoitti:

        ja pahasti. Sikalalla, kaivinkoneella, jne ole mitään tekemistä muuttamisen kanssa. Ja jos noita nyt väkisin haluaa vääntää, niin sitten pitäisi noiden mukaan muuttopuolella ne painavatkin tavarat roudata itse. Mieluummin vaikka vielä niillä kottikärryillä.

        ... onnu. Miksi ostaa CD-soitin kaupasta, kun itse tekemälläkin saa?

        Voisitko sallia, että joku nyt kuitenkin käyttää muuttopalvelua kaikien tavaroidensa kuljettamiseen, koska pitää sitä parhaana ratkaisuna itsensä kannalta? Se ei ole sinulta pois eikä kyse ole muuttomiesten hyväksikäytöstäkään.

        Mää menen maate, mene sinäkin.


      • prius
        ihan ok kirjoitti:

        ... onnu. Miksi ostaa CD-soitin kaupasta, kun itse tekemälläkin saa?

        Voisitko sallia, että joku nyt kuitenkin käyttää muuttopalvelua kaikien tavaroidensa kuljettamiseen, koska pitää sitä parhaana ratkaisuna itsensä kannalta? Se ei ole sinulta pois eikä kyse ole muuttomiesten hyväksikäytöstäkään.

        Mää menen maate, mene sinäkin.

        Ei siinä mitään pahaa ole jos käyttää muuttomiehiä seksuaalisesti hyväkseen. Mikäli rypisin rahoissa, varmaan en itsekkään edes harkitsisi mitään muuta.


      • kitinka
        ihan ok kirjoitti:

        Muuttoliikkeet ovat kuljetusyrittäjiä ja he kuljettavat ne tavarat, jotka asiakas haluaa. He eivät väkisin tietenkään kuskaa niitä tavaroita, joita asiakas ei halua.
        Kuorma-auton koko ei sanottavammin vaikuta kuljetusmaksuun, toki hiukan.
        Minulla oli muutossani mm. 2 sängyn, 2 piirongin, ruokapöydän, sohvapöydän, kirjoituspöydän laatikostoineen ja jatkopaloineen, 3:n kirjahyllyn, sohvan,nojatuolin, kukkapöydän, puolen tusinan kukkapylvään, puolen tusinan pikkutuolin, polkypyörän, pakastimen , parvekekalusteiden, pesukoneen, mattojen, mikroaaltouunin, tietokoneen, telkkarin ja videoiden jne. lisäksi 60 muuttolaatikollista "teekuppeja" eli hyvin pakattuja astioita (lautasia, voileipälautasia, kahvikuppeja, TEEKUPPEJA, juomalaseja, viinilaseja, lisää laseja, mukeja jne), laatikollinen viinaa, toinen laatikollinen viiniä, vuodevaatteita ja pyyhkeitä ja pöytäliinoja 1 komerollinen, ripustimella olevia vaatteita 2,5 jm, muita vaatteita, ompelukone, mankeli, kaapillinen kattiloita, toinen kaapillinen tarjoiluastioita, vaaseja jne. Siis 60 muuttolaatikollista eikä ne suinkaan ollut tyhjiä. LISÄKSI kuljetin henkilöautollani etukäteen imurin ja muut siivousvälineet ja keittiötikkaat, vaasikokoelmani ja muut keräilyesineet sekä taulut, valaisimet ja huonekasvit 20 kpl.
        Valistunut arvioni on, että olisin pelkästään muuttolaatikossa olevien tavaroiden kuskaamiseksi joutunut tekemään 20 matkaa henkilöautolla. Minä muuna aikana? Käyn töissä eikä minulla ollut mahdollisuutta pitää muuttovapaapäivää/päiviä, muutin lauantaina. Ja miksi ihmeessä, kun maksamani muuttomiehet kantavat ne 60 laatikkoa alta aikayksikön asunnosta autoon ja autosta asuntoon?

        Pitäisi varmaan vielä leikata itse tukkansa ja umpisuolensa, että sinä olisit tyytyväinen;-/

        Muuttomiehet eivät kanna laatikoita alta aikayksikön, vaan kokemukseni mukaan yksi mies lastaa laatikoita hissiin ja kaksi seisoo alhaalla auton luona "vastaanottamassa" niitä. Tavarat kulkevat sitten talon asukkaiden painellessa hissejä edes takaisin tuntikausia, ennenkuin hissin ovella päivystävä muuttomies saa ne autoon. Ja sitä ennen ei uusia laatikoita saa tilalle hissiin. Kokemusta löytyy ja rahapussi on tyhjä, kun näille "ammattitaitoisille" muuttajille maksaa. Katso muut viestini tässä ketjussa, niin näet a,mmattifirman nimen,


      • jallllu
        kitinka kirjoitti:

        Muuttomiehet eivät kanna laatikoita alta aikayksikön, vaan kokemukseni mukaan yksi mies lastaa laatikoita hissiin ja kaksi seisoo alhaalla auton luona "vastaanottamassa" niitä. Tavarat kulkevat sitten talon asukkaiden painellessa hissejä edes takaisin tuntikausia, ennenkuin hissin ovella päivystävä muuttomies saa ne autoon. Ja sitä ennen ei uusia laatikoita saa tilalle hissiin. Kokemusta löytyy ja rahapussi on tyhjä, kun näille "ammattitaitoisille" muuttajille maksaa. Katso muut viestini tässä ketjussa, niin näet a,mmattifirman nimen,

        No, oli firma mikä hyvänsä, kai asukkaidenkin pitää antaa kulkea hisseillä (tosin aika moni kävelee portaita jos näkee että muutto on käynnissä) Muutenkin jos arvostelette muuttofirmoja, muistakaa se että ihmiset on niitä jotka kyseisen muuton aina tekee, ei yksin firma... eli niin monet asiat vaikuttaa lopullisesti muuton onnistumiseen! Monet muuttofirmat joutuvat kiireisimpinä aikoina käyttämään vuokrafirmojen henkilöstöa esim kantomiehinä, koska yksinkertaisesti ei oma väki aina riitä ja ainahan ihmisillä on huonojakin päiviä... eli välillä vähän laadukkaamistakin firmoista voi saada huonomman porukan.. se on ikävä tosiasia jolle ei mahda mitään. Mutta muistakaa myös että sellaiset firmat jotka eivät ehkä ole halvimpia, niin niissä todennäköisesti maksetaan työntekijöille tessin mukaista palkkaa ja ylityökorvaukset yms. eikä tehdä niin kuin jotkut pimeet pikkufirmat, ilman kuittia ja mitään asianmukaisia palkkoja yms. työmies on kuitenkin palkkansa ansainnut... ja jokainen esim. itse pakkaava voi itse vaikuttaa aika paljon miten oma muutto tulee sujumaan, tilaa tarvittavasti laatikoita yms pakkaustarvikkeita, ei esim. pakkaa joka ikistä muuttolaattikkoa ylitäyteen, silloin niistä tulee täysin turhia.... oikeen naurattaa kommentit et älä maksa yli satasta jostain kolmen tunnin keikasta.. miettikääs paljon se maksaa jo työnantajalle esim kolmen miehen palkkakulut, auton kulut, polttoaineet, työvaatteet, vakuutukset yms.. tottakai pari miestä jotka tekee pimeesti niin 100e käteen on jo jotain muutaman tunnin hommasta... tottakai monesti varmasti joku on oikeesti pielessä, mutta miettikäähän mistä kannattaa maksaa ja mistä ei...


      • gaugau
        prius kirjoitti:

        Ei siinä mitään pahaa ole jos käyttää muuttomiehiä seksuaalisesti hyväkseen. Mikäli rypisin rahoissa, varmaan en itsekkään edes harkitsisi mitään muuta.

        Itse laitan nyt sekalaista laatikoihin mahtumatonta sillisalaattia ja herkästi särkyvää omaan autoon ja vuokra-autoon laatikot ja huonekalut ym. Ylimääräisiä matkoja vältän kaikin keinoin.


      • Tosiaan
        ihan ok kirjoitti:

        Muuttoliikkeet ovat kuljetusyrittäjiä ja he kuljettavat ne tavarat, jotka asiakas haluaa. He eivät väkisin tietenkään kuskaa niitä tavaroita, joita asiakas ei halua.
        Kuorma-auton koko ei sanottavammin vaikuta kuljetusmaksuun, toki hiukan.
        Minulla oli muutossani mm. 2 sängyn, 2 piirongin, ruokapöydän, sohvapöydän, kirjoituspöydän laatikostoineen ja jatkopaloineen, 3:n kirjahyllyn, sohvan,nojatuolin, kukkapöydän, puolen tusinan kukkapylvään, puolen tusinan pikkutuolin, polkypyörän, pakastimen , parvekekalusteiden, pesukoneen, mattojen, mikroaaltouunin, tietokoneen, telkkarin ja videoiden jne. lisäksi 60 muuttolaatikollista "teekuppeja" eli hyvin pakattuja astioita (lautasia, voileipälautasia, kahvikuppeja, TEEKUPPEJA, juomalaseja, viinilaseja, lisää laseja, mukeja jne), laatikollinen viinaa, toinen laatikollinen viiniä, vuodevaatteita ja pyyhkeitä ja pöytäliinoja 1 komerollinen, ripustimella olevia vaatteita 2,5 jm, muita vaatteita, ompelukone, mankeli, kaapillinen kattiloita, toinen kaapillinen tarjoiluastioita, vaaseja jne. Siis 60 muuttolaatikollista eikä ne suinkaan ollut tyhjiä. LISÄKSI kuljetin henkilöautollani etukäteen imurin ja muut siivousvälineet ja keittiötikkaat, vaasikokoelmani ja muut keräilyesineet sekä taulut, valaisimet ja huonekasvit 20 kpl.
        Valistunut arvioni on, että olisin pelkästään muuttolaatikossa olevien tavaroiden kuskaamiseksi joutunut tekemään 20 matkaa henkilöautolla. Minä muuna aikana? Käyn töissä eikä minulla ollut mahdollisuutta pitää muuttovapaapäivää/päiviä, muutin lauantaina. Ja miksi ihmeessä, kun maksamani muuttomiehet kantavat ne 60 laatikkoa alta aikayksikön asunnosta autoon ja autosta asuntoon?

        Pitäisi varmaan vielä leikata itse tukkansa ja umpisuolensa, että sinä olisit tyytyväinen;-/

        Tukkani minä leikkaan itse, mutta se umpisuoli on pakko jättää ammattilaisille... :-)))


      • M62v-olisiko-työ
        prius kirjoitti:

        Ei siinä mitään pahaa ole jos käyttää muuttomiehiä seksuaalisesti hyväkseen. Mikäli rypisin rahoissa, varmaan en itsekkään edes harkitsisi mitään muuta.

        Minulla ei seiso enää. Eihän se sitten voi olla hyväksikäyttöä?


    • edullista

      muutot hoituneet hyvin ja asiakkaat olleet aina tyytyväisiä. Hinnat ovat todella kilpailukykyisiä. pyydä tarjous : www.muuttopalveluahonen.com

    • muutaman muuton tehnyt

      Riippuu missäpäin maata asut ja miten olet ajatellut muuttosi suorittaa.
      -pelkkänä auto ja kuljettaja periaatteella vai haluatko enemmän palveluja.

      Yli 70 % asiakkaista ottavat kuljettajan auton, jolle hintahaitarin asettaisin 50-70 €/h
      Mikäli haluat muuttosi suoritettavan täydenpalvelun muuttona niin varaudu että myös kustannukset ovat sen mukaiset.

      Pääkaupunkiseudun hinnat ovat kieltämättä monestikkin meloiset, mutta "eihän se hullu ole joka pyytää vaan se joka sen maksaa"

      Mikäli pakkaat tavarisi hyvin ja olet hommannut omia kantomiehiä 3-4 kpl silloin muutto yleensä sujuu nopeasti. 1-2 kerroksesta 70 m2 siirtyy uuteen n. 5h

      Mitä enemmän kerroksia sitä hitaammin yleensä homma sujuu.

      Toivottavasti löydät mieleisesi yrityksen , jonka palveluihin olet tyytyväinen.

    • Juuri muuttanut

      Terve,

      Itse löysin torin puolelta muuttopalveluista Börje Nyman Oy nimisen muuttofirman jolla näytti olevan hinnat kohdillaan. 35€/h ja siinä oli siis kuski joka osallistui tavaroiden kantamiseen. Apumies olisi muistaakseni ollut 25€/h. Hinta piti paikkansa ja palvelu toimi erinomaisesti ja oli mukava henkilö. Hinnoissa ei tullut mitään yllätyksiä. 4h muutto tuli maksamaan 140€ koska asuin lähellä asemapaikkaa joka sijaitsi vuosaaressa. Kannattaa muistaa että muuttofirmat ilmesesti aloittavat tuntien laskemisen kun paku lähtee asemapaikalta kohti asiakkaan kohdetta ajamaan. Muuttolaatikoita otin myös etukäteen samalta firmalta jotka kärättiin viikko ennen sitä paikalla. ja noudettiin muuton jälkeen pois. En muista niiden tarkkaa hintaa mutta en enää kyllä näe järkeä banaanilaatikoita keräillä koska noiden vuokraaminen oli sen verran edullista. :)

      • Börje Nyman Oy

        Börje Nyman Oy on lopettanut muuttotoimintansa 6.2.2013.


    • Nextdoor piste fi

      Helposti selviää, kun laittaa tarjouspyynnön palveluun www.nextdoor.fi

      • prrius

        Me käytettiin jobita.fi -palvelua, toimi nopeasti ja helposti!


    • on
    • EASYMUUTTO
    • Askape

      Me muuttimme perheemme kanssa Helsigin sisällä Opiskelijamuuttojen kautta palvelu toimi moitteettomasti, suosittelen lämpimästi. Hintakin oli hyvä verrattuna muihin muuttoyrityksiin.

    • adajuli

      Jos haluaa pyytää useammalta muuttoliikkeltä tarjousta on helpointa tehdä se sivuilla www.muuttopaikka.fi.

    • fakta....

      kyllä muuttaminen yleensä 5000-10000e maksaa, kun puolenvuoden päästä katsoo kuitteja ym...

      sanoo ketä mitä vaan.§

      • hmmm....

        No meillä kesällä maksoi muutto uuteen kotiin 25,000 euroa. Leijonan osan vei varainsiirtovero 17,000 euroa. Sitten lainaperustamiskulut,lainhuudatus ja myyntikulut. Uuden talon kuntotarkistus. Varsinainen muutto tavaroineen maksoi alta satasen. Saimme rivarin tavarat pakattua ajoissa kun aloitimme sen myynniin. Kerrankin oli aikaa pakata ja heittää romut pois. Vein viikon aikana autollani siten että takapenkki kaadettu ja 12 kpl banaanilaatikkoa kerrallaan. Matkaa alta kilometri uuteen. Huonekalut vietiin suurella vuokrapakulla viimeiseksi kaverini kanssa.
        Suuri säästö siitä että välittäjä jolta ostimme Ok-talon suostui myymään rivarin pilkkahinnalla joka kattoi hänen kustannuksensa.


    • EASYMUUTTO
    • pertsamuutto

      Minulla oli muuttopalvelu 25 vuotta pienemmässä kaupungissa, tosin ei Suomessa nyt isoja kaupunkeja olekaan jos nyt pikkumaisi ollan mutta ei olla, alueena kuitenkin koko Suomi. Aika hitailta nuo 6:n tunnin kolmion muutot kuulostavat. Mutta muuttomiehiä on monenlaisia, ehkäpä Helsingissä ei aina saa hyviä työntekijöitä, minulla oli aina tuuria, ei ole oikeastaan koskaan sattunut huonoja kohdalle millään paikkakunnalla. Tosin miehet tulivat yhteistyökumppaneiden kautta.

      Monet kerrat sai tingata asiakkaan kanssa muuttomiesten määrästä. Yleensä asiakas arvioi tarvittavien kantajien määrän alakanttiin, ajatuksena kai säästää rahaa. Ei joku kolmion muutto tule yhtään kalliimaksi jos siihen ottaa neljä miestä kolmen sijaan. Muutto käy nopeammin ja kaikinpuolin jouhevammin. Autohan siinä eniten maksaa, lisäkantajat paljon vähemmän tuntia kohti. Lisäksi kantajat eivät väsy niin helposti, sekin nopeuttaa ja varmistaa tavaroiden ehjänä pysymistä.

      Oma lukunsa ovat muuttajan omat kantajat, kannattaisi muuttajan tähdentää heillekin että ei sinne selkävaivaisten tai laiskojen kannata tulla seisoskelemaan ja vetämään tupakkaa rapun eteen. Antaa ammattilaisille työrauha niin työkin valmistuu joskus.
      Ja vaikka joku isäntä olisi ajanut 4 omaa muuttoa ja pojankin muuton ei hän saa mennä koppiin järjestelemään tavaroita, senkin tekee ammattilainen, jo vastuiden takiakin. Auton purussa voi tulla ongelmia jos kuorma on tehty epäloogisesti. Kyllä, ammattimuuttaja ajattelee senkin kuormatessaan miten miten ja missä järjestyksessä tavarat puretaan. Tavarathan ovat yleensä aika tiiviisti siellä kuormatilassa.

    • PoisMuuttaja

      Ei mulla ainakaan mitään....kannan rojut omaan pakettiautoon ja ajan pois surkeasta keski-suomesta...

    • halpa_muutto
    • muuttohelposti

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe