Kamerani on Canon PowerShot SD850 IS DIGITAL ELPH.
Kysymys kuuluu:onko kelvollinen harrastelijalle?
Kameratietäjät huomio!
7
686
Vastaukset
- Tarkoitat?
http://www.dpreview.com/reviews/canonsd850is/
Vastaus on ei.
Se on lähinnä taskuaseeseen verrattava hätävara, kuten kaikki pokkarit.
Ei niillä mitään "harrasteta", räpsitään vain.- aloittaja
ylimielisen "ammattilaisen" vastaus.
- "Harrastelija"
Ei kannata välittää näistä "itseään viisaamista" ylitietäjistä. Valokuvaus on ainoa asia josta he hiukan tietävät, siksi valokuvaus on noussut heillä elämää hallitsevaksi asiaksi. He pönkittävät vain heikkoa itsetuntoaan näillä ylimielisillä kommenteilla.
Aloittajalle: kameraasi en käytännössä tunne mutta se on oletettavasti ihan OK "räpsintä"väline normaaleine pikkukameran rajoitteineen. - Huomatkaa.
Ko. kamerasta ei ole "harrastusvälineeksi".
Sillä voi kyllä räpsiä muistokuvia albumiin matkoilta ja tilaisuuksista.
Hyvissä olosuhteissa kuvat on myös hyviä, mutta mihinkään "oikeaan" valokuvaukseen tuollaiset ei kelpaa. Niillä ei edes opi valokuvaustekniikkaa.
Sanon näin, koska aloittaja kertoo olevansa "harrastelija".
Käsittääkseni harrastaja on hieman satunnaista sunnuntairäpsijää edistyneempi ja vaatii kameralta myös oikeita valokuvausominaisuuksia, eikä keskinkertaisesti toimivaa automatiikkaa.
Jos olen erehtynyt niin pyydän anteeksi. - uusicanonisti
Huomatkaa. kirjoitti:
Hyvissä olosuhteissa kuvat on myös hyviä, mutta mihinkään "oikeaan" valokuvaukseen tuollaiset ei kelpaa. Niillä ei edes opi valokuvaustekniikkaa.
Käsittääkseni harrastaja on hieman satunnaista sunnuntairäpsijää edistyneempi ja vaatii kameralta myös oikeita valokuvausominaisuuksia, eikä keskinkertaisesti toimivaa automatiikkaa.
Jos olen erehtynyt niin pyydän anteeksi.on selvä ero käsitteillä harrastaja sekä harrastelija.Itse olen jälkimmäinen,eli kuvaan matkoilla,juhlissa ym.enkä ole valokuvauksenHARRASTAJA.Siksi ostin pienen ja näppärän kameran.Tiedän kyllä,ettei parillasadalla eurolla saa ammattilaiskonetta.
Huomatkaa. kirjoitti:
Jos olen erehtynyt niin pyydän anteeksi.Jokainen kamera soveltuu harrastamiseen. Olennaista on tuntea kameran ominaisuudet ja rajoitukset. Toki, jos tarkoitus on tuottaa parhaita kuvia eri olosuhteissa järjestelmäkamera on parempi vaihtoehto, mutta tämä ei tarkoita, että pokkarilla ei voisi harrastaa. Itseasiassa kun törmää ko. kameran rajoituksiin voi enemmän arvostaa parempaa kameraa.
Pokkarilla on se lyömätön etu, että sitä voi aina pitää mukana. Ottamaton kuva on aina huonoin kuva.
- Whig
Eiköhän tuolla ne peruskuvat ota aivan OK.
Tietenkin riippuu hieman mitä kuvaat mutta viestistäsi päätellen et mitään erityisemmin ja vähän kaikkea =)
Liian moni pettää vain itseään lähtemällä "pitää olla järkkäri" jne. linjalle.
--
http://www.petrilopia.net/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1204019
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413203- 2372902
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?412426- 361704
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241506Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411486- 141381
- 181345
- 221281