Missä voisi olla vika kun -99 farkku mondeossa ei lämmöt nouse ollenkaan? Auto myös nykii kiihdyttäessä...
Lämmöt EI nouse...
2
1680
Vastaukset
- peteeee
voisi olla termostaatti vaihtokunnossa, omassa -97 Mondeossa oli samaa vikaa lämpömittarin mukaan, lämmöt nousivat mittarin mukaan vain hieman lämpimän puolelle. Jakohihnan vaihdon yhteydessä autoon vaihdettiin "samoilla purkutöillä" vesipumpun ja jäähdytysnesteiden lisäksi myös termostaatti ja lämpömittarin anturi: jompi kumpi jälkimmäisistä toimista auttoi, nyt lämmöt nousevat mittarin mukaan "normal" taulukon puoleen väliin. Termaria testasin kiehuvassa vedessä ja tuntui olevan vähän juminen ja aukesi mielestäni vasta kuumemmassa kuin pitäisi.
Nykimisestä:
-ilmamäärämittarin vastuslangat paskaiset --> puhdistus.
-sytytystulpat finaalissa?
-tulpanjohdot finaalissa?
tässä järjestyksessä lähtisin liikkeelle selvittämään, itsellä tuo ilmamäärämittarin anturin puhdistus poisti pienet nykytykset koko käyntialueelta kokonaan. Tulpat johdot kannattaa tarkistaa milloin on viimeksi vaihdettu, jos on Motonet lähistöllä niin noiden uusiminen kunnon osilla ei ole kovin kallis homma.
Zetec Mondeoiden nykymisestä löytyy paljon juttua hakukoneella, edellä mainittujen vaihtoehtojen lisäksi voisi olla kyse myös:
-pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmän venttiili rikki.
-alipaineletkujen vuoto.
-polttoainesäiliön korvausilman saanti vajavaista.
-polttoainesuodatin tukossa.
-bensapumppu vialla.
Näistä ei ole omakohtaista kokemusta, onneksi;) - Monde-94
Niinku jo todettiin termari, tai sitten niinku mulla kävi, oli oire vesipumpun hajoamisesta.
Kannattaa kans tarkistaa alavesiletkusta lähtevä metalliputken pätkä joka kiertää öljypohjan vieressä moottorin taakse. Mulla tuo oli jo melkein puhki ruosteessa kun huomasin sen. Korjaamolla äijä sanoi että oli onni että huomasin sen, puhjetessaan se olis tyhjänny koko koneen nesteistä aikamoisella vauhdilla ja kansiremppa olis ollu varma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211240
- 113951
Työttömät risusavottaan
Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus274683- 42680
- 15610
- 59597
Väsynyt odottamiseesi, M.
Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym38495- 36491
- 59485
- 54470