elikkä siis mitenkä monet päiväunet teillä 5kk ikäiset vauvat ottaa ja kauanko jaksaa olla hereillä unien välillä?
5kk ja unet päivällä
13
7208
Vastaukset
- nukkuu vähän
Meidän 5kk likka herää klo 6 aamulla, on hereillä tunnin ja nukkuu yhdeksään (mielestäni tämä on vielä yö-nukkumista) hän on hereillä kahteentoista jolloin nukkuu 30 min, taas hereillä klo 16 asti jolloin nukkuu 30 min, hereillä klo 21 asti jolloin nukahtaa yöunille jotka jatkuvat ilman heräämisiä klo kuuteen asti, eli 9-21 välissä likka nukkuu yhteensä tunnin kahdessa jaksossa. Väsymyskiukkuitkua kuunnellaan aina välillä mutta mikään ei auta, kun ei halua nukkua niin ei halua ei vaikka mitä yritetään.
- ...meillä
Meillä nukutaan kolmet päikkärit: aamupäivällä 1h, iltapäivällä 3h ja alkuillasta vielä 1h. Yöunia sitten nukutaan klo21.30-08.30 heräämättä. Yleensä jaksaa olla suht virkeänä 1,5-2h jonka jälkeen alkaa hieroa simiään ja jos ei laita tarpeeksi ajoissa nukkumaan, niin tulee kiukku.
- kahren äippä
tyttö 6kk nukkuu vaihtelevasti 2-3 päikkärit riippuen miten herätään päikkäreitä 2-3 tuntiä yhteensä päivän aikana. jaksaa jo valvoa hyvin 2-3 tuntia....sen jälkeen sit jo itkettää ja harmittaa joka asia.
- Samaan tapaan..
Eli 2-3 päikkärit on jäppinen nukkunu jo pitempään. Nyt 6kk ikää.
- poju..
nukkuu nykyään kolmet päikkärit. Pituus vaihtelee 30 min - 2 tuntiin. Hereillä jaksaa olla pari kolme tuntia..
- pallomaha80
nukkuu kahet n.2h päikkärit.. Aamupäivällä ja iltapäivällä..
illalla nukkumaan 20-22 ja aamulla ylös 8aikaan..
mikä muuten mahtaa olla ku nyt on nukahtaminen ollu iha hito vaikeeta? hyörii pyörii möyrii kiljahtelee.. mut sit ku saa unest kiinni ni nukkuu hyvin aamuun asti..
- Kertookahan
Mitä teette että vauvanne nukkuvat koko yön heräämättä? Meillä on puurot syötetty ja muutenkin tankattu hyvin maitoa illalla mutta silti heräillään 2-3 kertaan yössä. Tämän lisäksi heräilee aamuyöstä itkeskelemään mutta rauhoittuu pian kun nostaa syliin tai viereen. Olen ihan puhki ja toivoisin että alkaisi meilläkin nukkua yöt putkeen.
- meilläkään
nukuta koko yötä vaan heräillään 2-4 kertaa tissille. Tosin ollaan vielä täysimetyksellä. Väsynyt oon myös mutta olen ajatellut, että eihän tätä kauaa kestä..
- ..meillä
Meillä vauva on nukkunut yöt tosi hyvin ihan syntymästään lähien, eli ei kummempia poppakonsteja olla käytetty.. N tunti ennen yöunille menoa syödään iltapuuro ja vähän ajan päästä vielä vähän maitoa. Yleensä pian siitä alkaa silmiä lurpsahdella, jolloin kannan sänkyyn ja sinne vähän aikaa kieriskeltyään nukahtaa ja nukkuu sen 11h heräämättä. Joskus saattaa yöllä unissaan kitistä tai itkeskellä, mutta en nosta syliin (jolloin herää) vaan silittelen hetken ja yleensä jatkaakin uniaan. Enkä muutenkaan joka kiljahdukseen reagoi, vaan annan kitistä vähän aikaa ja lähes joka kerta nukahtaa parin minuutin ähkimisen jälkeen itsestään uneen.
- Nimetön
itsellä muutaman päivän yli 5kk tyttövauva. yöt nukkuu syömättä (kerran tosin herää killistelemään) aamulla herätään 7 aikaan pari tuntia hereillä ja nukkumaan pariksi tunniksi. taas pari tuntia hereillä ja nukkumaan toviksi.. sitten onki jo ilta:) 8-9 aikana yöunille:)on hereillä päivän aikana 6-8 tuntia ei pidempään
- mut
meillä tyttö kohta 5kk, nukkuu 3 kertaa päikkärit iltapäivän päikkärit saattaa kestää jopa 5h! silti viim. 19.30. yöunille ja aika levottomasti nukkuu,, mutta jos en anna päivällä nukkua niin paljon kun tahtoo, niin on todella itkuinen ja vihainen..vuorokaudessa hereillä siis vain n. 5h....onkohan vähän erikoista...?
- tuutula
Meil poika juuri 5kk täytti ja aamu alkaa 7 viimestään. Ekat päikkärit n.9-10 ja 12 aikaan nukkuu 2-3h unet yleensä ulkona. Saattaa nukkua 16-17 välillä 0,5h ja illalla 18-19 myös 0,5h ja yöunille 21. Herää yöllä vaihtelevasti kerran tai kaksi ja joskus tarvii tilkan maitoa että rauhottuu. Kolme tuntia on maksimi mitä jaksaa olla pirtsakkana hereillä :)
Meillä 5kk tyttö heräilee aamulla kuuden maissa, nukkuu ekat päikkärit 9-12, jonka jälkeen on parisen tuntia hereillä. Nukkuu sitten iltapäivällä yleensä tunnin verran kahden pintaan ja vielä puolisen tuntia viiden maissa, kun käydään miehen kanssa vaunulenkillä. Omasta mielestään neitiseni ei näitä viimeisiä unia tarvitsisi, mutta jollei niitä nuku, niin kiukkuaa sitten illalla. Maksimissaan jaksaa olla virkeänä kaksi tuntia, jonka jälkeen on laitettava unille tai alkaa kitisemään.
Meilläkin yöt on edelleen tosi rikkonaisia. Periaatteessa nukkuu 20-6, mutta syö tänä aikana keskimäärin 4x ja joskus jopa tunnin putkeen! Eli jos on antaa hyviä vinkkejä, millä yöunta sais pidennettyä, niin otetaan ilomielin vastaan :) myös samankaltaisten kokemusten kuuleminen auttais jaksamaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy451081Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?41942Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760