Isännöitsijäntodistuksen excel pohja

amatööri-isännöitsijä

Onko jossain olemassa isännöitsijäntodistuksen excel pohjaa?

Entä voisiko joku taho (kiinteistönvälittäjät, pankit yms) alkaa nipottamaan, jos tekisin itse ko lomakkeen excelillä? Vai kelpaako "markkinoille" vain joku isännöitsijäliiton virallisesti hyväksymä malli? Tyylissä mallia voisi ottaa olemassa olevista lomakkeista mutta niin että tekijänoikeutta ei rikottaisi. Tarvittava sisältö on ilmeisesti määritelty täällä : http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1991/19910811

Onko jollain kokemuksia moisesta oma-alotteisuudesta?

12

23960

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O T O

Siitä vaan tekemään.
      Monilla isännöitsijätoimistoilla on omat mallinsa.
      Itse tein väljästi Kiinteistöliiton lomakkeen pohjalta paljon selkeämmän version.

• nimittäin

onko tällaisissa lakisääteisissä lomakkeissa mitään sen kummempaa tekijänoikeussuojaa. Toisaalta tuskin is.todistuslomakkeen asettelua on missään määrätty, eiköhän sisältö ole se määräävä tekijä.

Itse tekisin lomakkeen pdf-muotoon (valmiita pohjia saattaa löytyä pdf:nä, ehkä jopa valmiita lomakkeita) tai sitten scannaisin ja tekisin paperilomakkeesta pdf-pohjan ja lisäisin siihen lomakekentät.

• Linkistä

• valmis lomake
        Linkistä kirjoitti:

Kun kelaat sivua alaspäin, niin löytyy hyvä malli. Jutussa on muutenkin tietoa, mitä siinä todistuksessa pitää olla. Muuten, en ymmärrä Excelin käyttöä tuossa, koska suurin osa on tekstiä. Mieluimmin Word ja tallennus pdf:nä.

http://www.rakennustieto.fi/kortistot/rane/attachments/5fIPeDhrH/5oVjqunYd/Files/CurrentFile/Ohjekorttiehdotus_Isannoitsijatodistuksen_laadinta_ja_lomake_RTS_10_7.pdf

Muokkaaminen: ylimääriset sivut pois ja lomakekentät, vaatii tosin Adoben Acrobatin, mutta saattaa löytyä edullisempia tai jopa maksuttomia vastineita. Helppohan tuo tosin on kopioida Wordiinkin taulukkoa apuna käyttäen (mielummin wordiin kuin exceliin).

• oto isänn.

Tein itse sellaisen jo 15 vuotta sitten ja hyvin on toiminut. Tein saman taulukon toiseen sivuun osakasluettelon ja linkitin ne keskenään eli vain huoneiston numeron syöttämällä on homma liki valmis, vain tilaajan tiedot lisänä ja "vot" homma ok. Nykyään kun teen hommat OpenOfficella niin pdf-doku on on napin takana.

• ISA

www.kiinteistoklubi.com

Liittyminen ilmaista.

Jäsenille tarjolla mm. vuokrasopimuspohjia, is.todistuspohja ym.

• Sivutoiminen

Olen yhtiötäni varten tehnyt oman "exelin".
        Yhtiön muuttuvat tiedot kopiotuvat mukavasti kun alareunasta valitsee kaikki = asuntojen lkm.

Täytyypä kuitenkin tutustua kiinteistöklubin lomakkeeseen.

• alkup kirjoittaja

wow mitä vastauksia, kiitokset. Kiinteistöklubiinkin tuli jo liityttyä :-)

• pjtaas

eiks joku voisi vainlaittaa word failiaan jakoon, olisi helpointa, toi kiinteistöklubin pdf on surkea kun sitä ei voi tallettaa.. KUKA kirjoittaa aina käsin uuden?? huooh..

• oto isänn
        pjtaas kirjoitti:

eiks joku voisi vainlaittaa word failiaan jakoon, olisi helpointa, toi kiinteistöklubin pdf on surkea kun sitä ei voi tallettaa.. KUKA kirjoittaa aina käsin uuden?? huooh..

Laita yhteystietojasi niin keskutellaan, josko joku pienenpieni korvaus olsi paikallaan, ko lomakketta kun ei tee ihan tunnissa.

• Emannoitsija
        oto isänn kirjoitti:

Laita yhteystietojasi niin keskutellaan, josko joku pienenpieni korvaus olsi paikallaan, ko lomakketta kun ei tee ihan tunnissa.

ei siis ole helppo joten en sitä kellekään ilmaiseksi anna.

"Ei ole ilmaisia lounaita".

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1732
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      913
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      745
    4. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      105
      705
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      654
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      628
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      51
      575
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      562
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      18
      549
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      546
    Aihe