kuinka vuoden elanto otetaan myös marjastamalla, neuvoksella on siitä myös omakohtainen kokemus.
Marjametsään katsomaan
8
747
Vastaukset
- ollut
thaimaassa 10 kuukautta marjarahoilla?
- huihaihei
Älä nyt omiasi puhu...
- rätnääjä
jos ajatellaan jotta vuosiansio ois esim 18000 e puhtaana käteen( eli 9000 euroa/kk 2kuukauden marja-aikana),marja-aika 2 kk, josta puolet mustikka-aikaa ja puolet puolukka-aikaa ja mustikan hinta noin 1,50 e/ kg ja puolukan 0,8 e/kg.Sinun pitää poimia mustikkaa 200 kg/ päivä elokuun jokaisena päivänä ja puolukoita 375 kg / päivä syyskuun jokaisena päivänä.Tietysti vielä enemmän jos hinta on heikompi tai pidät vapaapäiviä.Aikamoinen sissi oot jos tuohon kykenet...
- nähny
sellaisia marjanpoimijoita,jotka pystyvät tuohon. Ne kylläkin myyvät hyvät marjat yksityisille ja saavat paremman hinnan...
- Eero polonen
Olisitko menettänyt ne rantapalstat ja kotitilasi, mikäli olisit haalinut elantosi marjametsästä ?
Olet tainnut hummailla sukukokouksissa ja muualla turhuudessa silloin kun marjasatoa on pantu pakkaseen ja ylimääräiset viety välittäjille.- nähnäh
rantaneuvos on vitun idiootti 666
- Toista oli ennen
eivät edes saa maarjaa maasta, pitää vielä sitten kitistä ja huutaa eduskuntaa avuksi suojelemaan kun marjat viepi tosi ahkerat poimijat muualta.
- tavallinen kansalainen
Erilaista oli ennen, pirttiviljelys kukoisti ja kunnan jauhoja kannettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943672
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453050Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.872599- 612368
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512331Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172317- 1182227
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202217Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642050