koulun vaihto

mä vaan

mitä mun pitää tehä ku haluun vaihtaa kouluu?
Vanhemmat on yrittäny saada rehtorii kiinni mut se ei oo vastannu.
Olisin vaihtamassa ruotsinkielisestä koulusta suomenkieliseen kouluun..
siis ysille oon menossa.

Onko koulun vaihtaminen vaikeeta?
Ja voiko ne sanoo etten mä saa vaihtaa kouluu?

16

7265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jool

Ei voi sanoa, että et voi vaihtaa koulua...

• oppilas92

Tervehdys! Osaisin sanoa omalta kohdaltani sellaisen asian, että koulun vaihto onnistuu. Jouduin muuttamaan vanhempieni työpaikan perässä Porista Jyväskylään ja koulun vaihto onnistui mallikkaasti. Ei siinä muuta ollut kuin että juteltiin asiasta Porissa koulun rehtorin kanssa ja sovittiin asiat. Sitten muutin Jyväskylään ja siellä rehtori oli todella mukava ja kannusti minua hyvin pääsemään mukaan koulun tapoihin. Ei ongelmia!

• Aivan rikki
        oppilas92 kirjoitti:

Tervehdys! Osaisin sanoa omalta kohdaltani sellaisen asian, että koulun vaihto onnistuu. Jouduin muuttamaan vanhempieni työpaikan perässä Porista Jyväskylään ja koulun vaihto onnistui mallikkaasti. Ei siinä muuta ollut kuin että juteltiin asiasta Porissa koulun rehtorin kanssa ja sovittiin asiat. Sitten muutin Jyväskylään ja siellä rehtori oli todella mukava ja kannusti minua hyvin pääsemään mukaan koulun tapoihin. Ei ongelmia!

Minua hieman jännittää koulunvaihto, kun vaihdan suuren kuntani sisällä koulua, sen takia etten halunnut käydä koulussa, kun pilkataan ja nälvitään syyttä. Uuteen kouluun minulla on 20 kilometriä matkaa, mutta pääsen kulkemaan isosiskoni kanssa samalla bussilla, sillä hän on melkein uuden ylä-asteeni vieressä. Menen nyt kahdeksannelle, ja seitsemänen lopussa en tahtonut enää noin kolmena viimeisenä kuukautena kouluun ollenkaan, ja en uskaltanut sanoa vanhemmilleni kiusauksesta, joten tekeydyin aina kipeäksi, koska en halunnut kouluun kuulemaan niitä loukkauksia. Kuulin usein sanoja '' läski, nössö, hikke '' ja useita todella rumia haukkumanimiä jotka ei kyllä pitäneet paikkaansa. Päätimme koulunvaihdon vanhempieni kanssa kesäloman alussa, kun kerroin heille, eikä kiusaaminen ikinä jäänyt vain koulun sisään, vaan jopa kesälomalla minua on vielä kiusattu ja nälvitty. Nyt keväällä minulla ei ole mennyt todella hyvin, minua loukattiin todella pahasti, ja olin aivan rikottu sisältäni. Nyt kun kesälomaa oli hetki mennyt ja ''haavat'' olivat juuri päässet parantumaan sisälläni, niin haukkuminen alkoi, haavat revittiin auki, ja minun on todella paha olla. '' Kohta sulla ei oo enää ketää kaverii '' tuo ei ollut mukavaa kuulla, vaikka tiedän että minulla on yksi ystävä aina, ja se pysyy. Toivon todella että koulunvaihdokseni saa minut iloitsemaan koulunkäynnistä, ja että sinne oli kiva mennä, sillä ennen pidin koulusta. Toisaalta jännittää kamalasti, kun kaikki tuttu ja turvallinen koulu ja opettajat katoaa ympäriltä, olen ollut minun lähimmässä koulussa ykkösluokasta asti, mutta päätin nyt että vaihdos on saatava, että se päättötodstuskin tulee. Onneksi uudessa koulussa minulla on jo yksi ystävä.

• yksinäinen7lk

mä haluisin vaihtaa koulua mutta en tiedä voiko enään vaihtaa, kun koulut alkoi viikko sitten ja en pidä mun koulusta kun mua kiusataan ja syytetään kaikesta ja mun kimppuun käydään väkivaltaisesti. voiko siis vaihtaa koulua vielä?

• Anonyymi

Pystyy ja kannattaa sinun myöskin pitää kertoo vanhemmille . Pärjäile Onnea sinulle kuka lie olet

• pelokas

Onko järkevää vaihtaa koulua kun musta tuntuu ettei mun kaverit haluu enää olla munkaa. Mulla on yks tosi hyvä kaveri tässä nykysessä koulussa ja tässä toisessa, jonne aattelin niin on paljon tuttuja ja ne varmaan alkais mun kavereiks. Antakaas vinkkei ku en siis ehkä haluis vaihtaa ku mua pelottaa et oon siel sit ihan yksin.koulujen välimatka on varmaan jotain kilsa ni se ei sit riipu siit.

• Anonyymi

Vähän aika sitten minun luokalle tuli yks tyyppi ja heti sille tuli kavereita sen yhden kuka tuli sen luokse niin kaikki halusi olla sen kanssa niin yksi voi tehdä ison vaikutuksen. ole rohkea ja ONNEA sinulle kuka oletkin

• kirkkonummelta

Haluasin vaihtaa koulua mutta en tiedä miten onnistun siinä. Kun en tiedä mihin pitää laittaa anomus? Haluisiko joku auttaa minua?

• Sofia3331

Koulukuraattorin kanssa voit jutella,myös trrveydenhoitaja on usein älykäs aikuinen koulusda jonka puoleen voit kääntyä elämäsi huolissa.nämä ihmiset voivat ohjata sinua eteenpäin:)

• svenskafolk

Ruotsinkielisestä koulusta ei vissiin kylläkään mitenkään helposti vaihdeta suomenkieliseen kuin suomenkielisestä suomenkieliseen kouluun.
      Syy tähän on se että ruotsinkielisessä opiskelleena olet eri tasolla kielissä. Sulle ruotsi on jo helppoa ja ennestään tuttua mutta muille se on täysin uutta ja hankalaa. Sama toisinpäin, sulle suomi on tuntematonta siinä missä muille se on jo tuttua.

• svenskatalandebättrefolk

no ei ole hankalaa suomi !! ( ellei ole muuttanut ruotsista eik ikinä käyttänyt suomea missään määrin) aina ruotsinkielisessä koulussa käyneenä viimeisiä neljää kuukautta lukuunottamatta voin sanoa, että suomi ei kyllä ole hankalaa vaihtaessaan koulua. Ainakaan minulla ei ollut.

• skdievwos

Haluisin itekki vaihtaa koulua mutta en tiedä miten

• Koulunvaihtaja

Minäkin haluaisin vaihtaa koulua... Bussimatkat on nii pitkiä enkä jaksa herätä aina niin hirveen aikaste et ehin bussiin. Oon siis kotona yleensä joskus neljältä enkä mää enään kavereitani. Olen yksi kotona ellen ole koulussa. Äitini sanoi jo että höpö höpö mutta uskon että isä on samaa mieltä kanssani. Olen siis erikoisluokalla (musiikki)

• seepra55

Minäkin haluaisin vaihtaa koulua, koska opettajat (ainakin 3) ovat epäreiluja mua kohtaan esim kun katson kaverini kokeita ja katson että olen vastannut melkein samalla tavalla kuin hän ja saan vähemmän pisteitä/numeroita. Olen yrittänyt saada 4 luokasta asti nostettua mun liikunnan numeroo 9 mutta aina se on pysynyt 8. Ala-asteella varsinkin kaikki huomasi että yksi oppilas saa koko aika liksasta 10, koska hän oli ns. opettajan lellikki. Hän harrasti kahta lajia niinkuin minäkin ja olin aina jes! kun sanottiin, että on sitä ja tätä lajia ja hän oli aina hiljaa ei puhunu oikeestaan mitään. Kun siirryin yläasteelle, liikunnanopettaja oli mukavempi ja kannustavampi muitakin kohtaan kuin sitä yhtä. Mutta kun olemme nyt aina jakson päätteeksi saaneet todistukset, sain taas 8 ja kaverini sai 9, vaikka mielestäni olen sitä parempi ja aktiivisempi, mutta ei... Harrastan siis pesäpalloa (jo 8 vuosi) ja telinevoimistelua, mutta se loppui nyt keväällä ja ei välttämättä ole enää koskaan joten aloitan sen sijasta tanssin. Muita opettajia ovat fysiikan ja matikan opet. En ole puhunut tästä mitään vanhemmilleni, koska esim isäni suuttuu tosi helposti. Äitini on vähän rauhallisempi. Ongelmana olisi kuljetus, koska sinne on noin 30km, joten minun pitäisi mennä linkalla. Minulla olisi siellä jo yksi kaveri. Siellä yläasteella olisi jtn yli 500 oppilasta eli yli puolet meidän yläasteesta. Kavereita on jonkin verran, en niiden takia halua toiseen kouluun tai että minua kiusattaisiin. Olisiko kellään apuja/kokemuksia??

• Joku-randomtyyppi

Itsekkin mietin koulunvaihtoa. Opettajat epäreiluja minullekkin.

Terveisiä kuopiosta 7 lk.

• Anonyymi

Sama täällä siis mikkeli ja 5lk

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6444
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3863
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3240
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      374
      1761
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1003
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe