"Taikuuden" hinta/huonot puolet

Silllee

[Jos joku osaava henkilö ei jaksa lukea koko löpinää, niin loppuun on merkitty se mitä haluaisin tietää.]

Mä oon tässä vähän miettinyt... että nyt kun nuo ihmeteot alkaa luonnistua, niin mikäköhän on niiden hintana. Mikään ei ole ilmaista? Taikuus vaikuttaa siltä, mutta onkohan noin? Vaikka se itsessään vaikuttaa fysiikan lakeja rikkovalta, niin noudattaako se silti edes jotain niistä, vaikka E=mc toiseen? Ilmestyykö taikuuteen tarvittava energia vain tyhjästä (mikä vaikuttaa musta vähän naiivilta), vai muuttuuko jokin vanha asia sellaiseksi energiaksi?

Esim. Terry Pratchett on humoristissä kirjoissaan kuvaillut taikuutta vipuvoimaksi, että kun vivun toista päätä nostaa niin toinen laskee. Eli jos taikuus on tuo vivun nostettava pää, niin mikä on se laskeva pää?

Ideaalitapaus olis jotenkin, että ihmisillä on joku energiakenttä, josta voi ammentaa voimiaan, ja sitten se aina hissukseen täyttyy itsestään. Toisaalta mä hiukkasen pelkään, että taikuus jotain vanhentaa/lyhentää mun elinaikaa, tuhoaa jotain aivosoluja tai hermoja, tai sitten todellisuus repeää ja me kaikki valutaan jonnekki umpiulottuvuuksiin. Tai ehkä menetän karmaa... Tai sitten mä herkistyn näkemään jotain demoneja... (Demoneihin en usko, enkä karmasta tiiä yhtään). Psykologisesti ajateltuna mun aivot saattais turtua liiasta vallasta, tai jos tapan taikuudella jotain, niin alan tappaa lisää (tämän hetken tappolistani: itikka)...

Nyt kun mietin... Mikä on se keino, jolla oma päänsisäinen tahto saa aikaiseksi taikuutta? Jos se on pelkkä mielen voima, niin sillonhan pelkään ajatella mitään, etten tuhoaisi läheisiä. Itse käytän "psipalloja", joten keinona on luoda energiaa mielen avulla... Mutta jos jatkan tätä, niin enkö sitten joskus kehity niin voimakkaaksi, että luon energiaa jo pelkästä ajatuksesta, jolloin tuhoan ne joista pidän (tai ne joista en pidä.) Toisaalta, jos ihmiset tai ihminen saisivat tarpeeksi voimaa muuttaa todellisuutta (mitä taikuus taitaa juuri olla), niin emmekö näkisi kaduilla pinkkejä virtahepoja ja taloja merkkinä siitä, että joku vahva henkilö on tykänny pinkistä?

Ne ihmeet joita olen tehnyt tai joiden kohteeksi olen joutunut, eivät ole olleet kovin suuria. Jos mulla on kova tarve niin saan asian tapahtumaan. Tai sitten pari ihmettä on sattunut ilman, että niitä olisin tarvinnut, ja ne olivat vaan hassuja (taikuuden kokemukseni ovat olleet sellaisia, että olen lähinnä uskonut "sattuman voimaan", mistä aloin miettiä karmaa)... Vain yksi tieten tahtoen tehdyistä ihmeistä sattui niinkuin juuri halusin, muut niistä ovat käyttäneet omia konstejaan (osa on ollut huvittavaakin), jonka takia olen miettinyt myös jumalan mahdollisuutta.

En ole vakavissani kovin kauaa "taikonut", mutta osa yrityksistä on mennyt pieleen. Muiden "taikojien" neuvojen kannalta vaikuttaa siltä, että sen pitäis tapahtua spontaanisti. Eli kun mulla on jokin ongelma, jonka haluaisin pikaisesti muuttaa, teen temppuni ja se tapahtuu (joskus pienellä viiveellä). Samoja temppuja olen myöhemminkin yrittänyt, mutta kenties vanha "taika" ei tehoa, tai sitten olen päässyt jo aidan toiselle puolelle ruohoa katsastamaan, joten tyydyn osaani ja korjaan ongelmani vanhalla kunnon logiikalla, tai sitten luovun koko hommasta.

[Eli haluaisin kysyä sinulta, joka kenties olet ollut samassa tilanteessa kuin minä, ja olet kenties edennytkin siitä:
a)Miksi taikuuden lopettaminen voisi kannattaa?
b)Mikä on se keino, jolla muutan todellisuutta oman tahtoni mukaiseksi?
c)Muita vinkkejä.]
d)Jos joku on ilkee, niin en puhu sille :(

1

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en osaa vastata

      Mutta sanoisin sen verran, että pyytää saa ja tehdä saa. Itse olet kuitenkin teoistasi vastuussa.
      Kannattaisi hiljentyä, rentoutua ja kysyä vastauksia voimiisi. Olen itse joskus aikoinani saanut aikaan paljon. kun olin innokas ja tein jotain johon en enää jälkeenpäin voinut uskoa. Sen jälkeen en ole enää niin paljon aikaan saanut. Harmittaa....
      Mutta tärkeintä on, että hallitset voimiasi, etkä anna niiden muuttaa sinua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4813
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4583
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4194
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3167
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2701
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2172
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe