Miksi Xsarat halpoja???

Kitröniä harkitseva

Eli verrattuna muihin saman kokoisiin Xsara-farmarit ovat edullisia ja usein paremmin varusteltujakin ja vähemmän ajettuja. Miksi? Onko niissä joku jippo haudattuna?

Kalliit osat vaihtaa? Vai mikä, kun ihmiset luopuvat halvalla? Vai onko muuten vaan huonompi kuin luulisi? Ajattelin nimittäin ostaa tommosen...

18

4290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajelen 03.vm automaatilla..

      Ja eipä tossa mitään vikaa oo ollu! Huollot kun teettää citikkaan erikoistuneilla pajoilla, mutta EI veholla, niin huoletonta menoa on! Rengasmelu on ehkä suurempi, kun monella muulla merkillä, mutta farkun perälöösteri on kyllä todella suuri! Volvon v50kin on pienempi peräloota, kun Xsarassa! Pakoputki ja koiranluut taitaa olla ne tyypillisimmät viat! Ne löytyy helposti... Kun ajaa kuoppaan, niin etupäästä kuuluu kolahdus! kustantaa 30€.... Pakoputken kannakkeita niissä on liian vähän ja pakoputki ei oo niitä kestävimpiä. Alkuperäinen kustantaa 260€ edestä taakse alle laitettuna, ja tarvike vielä vähemmän! Jakoremmi on vaihdettava 10v tai 100 000km Varusteitahan xsarassa on yleensä riittävästi (aut.ilmastointi,vakionopeudensäädin ,Automaattilasinpyyhkijät ,peruutustutka ja ESP) vm.03 loppuvuodesta ja uudemmat! Eipä oo monella kilpailijalla ko. varusteita vakiona vm.04....

    • hieno ajaa

      Varmaan kysyntä ja tarjonta. Eli liikkeet ei hyvitä ja sitä kautta hintataso putoaa. Halpa hinta karkottaa osaa ostajista ja ranskalaisten autojen maine. Vaikka Xsara ei sisällä yhtään "citikimismiä".

      Itse ostin käytetyn Xsaran ja olen tyytyväinen, auto on hieno ja kaikilla varusteilla. Ja sillä hintaerolla kilpailijoihin voidaan vaihtaa vaikka koko moottori ;) Mitään erityisempiä kalliita tyyppivikoja ei edes ole.

    • tulee mieleen

      a) olivat halpoja uutena
      b) siitäkin on jo aikaa.

      • Schitrööäniä harkitseva

        Ei kai läheskään kaikista halvin kuitenkaan aikanaan tuossa luokassa?

        Miksi siis muut jääneet kalliimmiksi, jopa suhteessa?


      • C4;n jo tultua markkinoille X-Wagonia myytiin huomattavan edullisesti uutenakin. Tämä toki söi myös käytettyjen hinnan.


    • on ollut vm2000...

      ja ei voi kuin kehua, muuten olisi nytkin mutta piti vaihtaa C5:seen ja kyyti eikun parani.

      Vikojakin oli, ajoin noin 150tkm lisää mittariin vaihtaessa n.250tkm. Sitten vikohin hmm... yksi vetonivel, pari ajovaloa, renkaita ja ilmastiointi remontti.
      Joten erittän "paljon vikaa", kun oli noinkin vähän ajettu.

      Siinä jippoja kerrakseen...

    • Elmeri

      No kun se on Citroen.
      Sitikka kun yhdistetään nestejousitukseen ja siihen onnettomaan CX:ään, vaikka Xarassa ei ole mitään yhtäläisyyttä niihin.
      Vanhat sitikat ovat muihin vastaaviin merkkeihin verrattuna halpoja, koska valtaosa autoilijoista vierastaa citikkamaisuutta.

      Eräskin hauska kommentti halpaa autoa etsineeltä tyypiltä:" Olihan siellä niitä Citroeneita, mutta kun ei uskalla ostaa:"
      Meikämännen Xantia lähti 2000:lla ja on ollut tuttavien ihmetyksen aihe kunto varustelu/hinta suhteellaan.

      • Missing something

        > Eräskin hauska kommentti halpaa autoa etsineeltä tyypiltä:" Olihan siellä niitä Citroeneita, mutta kun ei uskalla ostaa:"

        ...jäävät valitettavasti ihmisten mieliin vuosikymmeniksi ja (paha)sana sitten kiertää.

        Vanhemmat autoilijat muistavat vielä 80-luvun ranskalaisten autojen viat ja ruostumisalttiuden. Kun Volvo meni kimppaan Renaultin kanssa noihin aikoihin, oppivat ranskalaisetkin jonkin aikaa totuteltuaan tekemään autoja jotka eivät enää liiemmin ruostu. Valitettavasti tiedon vaihto olikin kaksipuolista, jolloin Volvo taas rupesi ruostumaan kuin parahin 80-luvun ranskis. Vika-alttius on myöskin vientituote, sen näkee itse kukin tuolta

        http://www.reliabilityindex.co.uk/

        jos vaan viitsii hakea automerkkien luotettavuusindeksin, joissa tuo vikojen huippukertymä näyttää siirtyneen Saksaan heidän edustusmerkkien huomaan.

        Tiedon keruu ja ennakkoluulottomuus säästää paljon rahaa myös auton käyttökustannuksissa kunhan tekee oikeita valintoja.


    • xsaran omistaja

      Xsaraa saa huoltaa aika usein mutta huollot ja varaosat ovat halpoja, jos ei vie Veholle. Varmaan moni kyllästyy jatkuvaan pikkuvikojen korjaamiseen ja siksi myy. Ihan järkevä hankinta se on, jos varautuu siihen, että halvan hinnan lisäksi saa maksaa ehkä jonkin verran huolloista tai itse korjailla. Kannattaa käyttää Xsara autotohtorilla ostovaiheessa.

      • don ht

        pikkuvikoka tosiaan on.
        nitisee, natisee, kolisee... jne.
        Ei mitään suurta, mut ottaa päähän.

        siinä varmaan yks syy?!!


    • malleista

      Xsara-farmari on jo poistunut malli mikä näkyy tietysti hinnoissa. C4 tuli tilalle useita vuosia sitten.

      • Sitorëääniä harkitseva edel...

        Tottakai tuo vaikuttaa, kun joillakin on aina pakko olla viimeistä huutoa kaikki.

        Uuden auton osto on tässä maassa perusduunarilta rahan heittämistä kaivoon.

        Onko totta silti, että ranskalaisissa jokin muissa autoissa yksinkertainen osa tai laite on "viritelty" ihme vimpaimilla ja elektroniikoilla moninkertaisen kalliiksi vaihtaa? Tyyliin ikkunanpesulaitteet tai vastaavat mekanismit?


      • kaikissa
        Sitorëääniä harkitseva edel... kirjoitti:

        Tottakai tuo vaikuttaa, kun joillakin on aina pakko olla viimeistä huutoa kaikki.

        Uuden auton osto on tässä maassa perusduunarilta rahan heittämistä kaivoon.

        Onko totta silti, että ranskalaisissa jokin muissa autoissa yksinkertainen osa tai laite on "viritelty" ihme vimpaimilla ja elektroniikoilla moninkertaisen kalliiksi vaihtaa? Tyyliin ikkunanpesulaitteet tai vastaavat mekanismit?

        Samalla tavalla se elektroniikka on toteutettu kaikissa autoissa. Samoilta alihankkijoilta tulee osat useille merkeille. Esimerkiksi oman C5:ni sähköt ovat Boschin tekelettä. Ei mikään autotehdas tee enään itse auton sähköosia.

        Vuostuhannen vaiihteessa yleistynyt väylätekniikka muutti aika paljon auton sähköistystä. Nykyisin se muistuttaa enempi tietokoneverkkoa kuin perinteistä johtonippuviritystä. Alussa oli ongelmia, mutta ne ovat takanapäin. Tietenkin sillä edellytyksellä, ettei DIY-mies lähde virittelemään sinne omia virityksiään. Edes stereoita.


      • Cëotroineä harkitseva
        kaikissa kirjoitti:

        Samalla tavalla se elektroniikka on toteutettu kaikissa autoissa. Samoilta alihankkijoilta tulee osat useille merkeille. Esimerkiksi oman C5:ni sähköt ovat Boschin tekelettä. Ei mikään autotehdas tee enään itse auton sähköosia.

        Vuostuhannen vaiihteessa yleistynyt väylätekniikka muutti aika paljon auton sähköistystä. Nykyisin se muistuttaa enempi tietokoneverkkoa kuin perinteistä johtonippuviritystä. Alussa oli ongelmia, mutta ne ovat takanapäin. Tietenkin sillä edellytyksellä, ettei DIY-mies lähde virittelemään sinne omia virityksiään. Edes stereoita.

        Juu, mutta olisiko sitten, että niitä osia olisi lisäilty "turhaan" joka väliin, muka tekemään viisaampia ja mukavampia käyttää tai jotain? Sitten kun poksahtaa rikki, onkin lasku tonnin, eikä satasta, mitä luulisi?

        Itsehän ei uudehkoja autoja kannata enää paljon fiksailla...

        Onko muuten paljon käytännön eroa alkupään malleissa ja vuoden 2001 jälkeen tehdyissä? Valot ainakin ilmeisesti paremmat uudemmissa, samoin moottorit.


      • rahaa jota
        Cëotroineä harkitseva kirjoitti:

        Juu, mutta olisiko sitten, että niitä osia olisi lisäilty "turhaan" joka väliin, muka tekemään viisaampia ja mukavampia käyttää tai jotain? Sitten kun poksahtaa rikki, onkin lasku tonnin, eikä satasta, mitä luulisi?

        Itsehän ei uudehkoja autoja kannata enää paljon fiksailla...

        Onko muuten paljon käytännön eroa alkupään malleissa ja vuoden 2001 jälkeen tehdyissä? Valot ainakin ilmeisesti paremmat uudemmissa, samoin moottorit.

        on.


    • Hetimmiten

      Osta pois heti, ota vaikka muutama pikalaina.

    • epäilevä martti

      oisko koira haudattuna,ainakin käynnityskaapelit ja sateen varjo oli jakatilassa???ajettu yli 200tkm

      • Scaaxraa harkitseva

        Jotain mätää voi olla jo tohon hintaan. Itsekin ostaisin riemusta kiljuen, jos olisi vähänkään kunnossa. Mutta mistä tietää.

        Noistahan pyydetään pari tuhatta enemmän muuten ja kakkosella alkaa m-lukemat järjestään. Jos ykkösellä, niin hinta pompsahtaa heti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      210
      3353
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      120
      2063
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1714
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      201
      1680
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      174
      1558
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      186
      1456
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1298
    8. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1251
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1218
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1141
    Aihe