Olemme ostamassa yhteistä asuntoa ja menossa naimisiin. Rahallinen tilanteemme on nyt sama tosin molemmille tulossa kohtuulliset perinnöt myöhemmässä vaiheessa. Meillä on yksi yhteinen lapsi ja minulla yksi lapsi edellisestä liitosta. Miten pitäisi menetellä sen osuuden suhteen joka minun kuolemani sattuessa kuuluisi toiselle lapselleni, ettei se joudu lapsen isän, josta siis tulisi lapsen huoltaja, määräysvallan alle.
Otamme asian tiimoilta kyllä yhteyttä asianajajaankin koska on sen verran hankala tapaus tuo exä, mutta näin ennakko tietoja jos jollain on samanlainen tilanne.
aivioehto ja lapsi
1
582
Vastaukset
kysymyksesi ei liity aivioehtoon, vaan paremminkin testamenttiin.
Käsittääkseni voit määrätä testamentissa uskotunmiehen huolehtimaan alaikäisen lapsen perinnönhoidosta. Lisäksi voit määrätä toissijaisen perijän, jos lapsesi kuolee (lapsettomana ja avioitumattomana ja ilman itse laatimaansa testamenttia) ennen elossa olevaa vanhempaansa (joka muutoin perii lapsensa perintökaaren mukaan).
JOS sitten tahdot, ettei kuollessasi mahdollisesti köyhempi puolisosi saa kuolinpeältä ensin tasinkoa (vrt. avioero ilman avioehtoa), jonka jälkeen vasta perilliset jakavat jäämistön ... niin silloin tietenkin on laadittava myös avioehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242421Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3452030Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261892Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101703Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181019- 55880
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828