Moi! Jos on voimassa oleva sossun hyväksymä tapaamissopimus, niin onko se lainvoimainen? Eli seuraako sen noudattamatta jättämisestä käytännössä mitään?
tapaamissopimus
30
2881
Vastaukset
- sossupaholainen
On aivan yhtä lainvoimainen kuin oikeuden päätöskin. Noudattamatta jättäminen voi tuodä lähivanhemmalle jopa uhkasakot, etävanhempaa se ei valitettvasti sido mitenkään eikä noudattamatta jättäminen tuo sanktioita.
- JaanaXX
Sopimus on lainvoimainen ja sitova mutta mitään seuraamuksia ei tule vaikka jättää noudattamatta. Jos etä estää lähiä tapaamasta lasta tai lähi estää etää tapaamasta niin voi viedä asian oikeuteen. Silloin voidaan oikeuden päätöksellä määrätä että etä (tai lähi) pitää luovuttaa lasta sakon uhalla. Jos lähi tai etä ei halua tavata lasta niin silloin ei voi tilanteelle mitään.
- äih
JaanaXX kirjoitti:
Sopimus on lainvoimainen ja sitova mutta mitään seuraamuksia ei tule vaikka jättää noudattamatta. Jos etä estää lähiä tapaamasta lasta tai lähi estää etää tapaamasta niin voi viedä asian oikeuteen. Silloin voidaan oikeuden päätöksellä määrätä että etä (tai lähi) pitää luovuttaa lasta sakon uhalla. Jos lähi tai etä ei halua tavata lasta niin silloin ei voi tilanteelle mitään.
Kiitos, ja taas tulee niin ristiriitaista tietoa että... Mistä kummankin vastaajan tiedot ovat peräisin? Pitäis tietysti kysyä viranomaistahoilta, mut kun ovat lomilla paraillaan.
- sossusta
äih kirjoitti:
Kiitos, ja taas tulee niin ristiriitaista tietoa että... Mistä kummankin vastaajan tiedot ovat peräisin? Pitäis tietysti kysyä viranomaistahoilta, mut kun ovat lomilla paraillaan.
saa tietoa, kun vaan soittaa sinne soittoaikana! Ei ne kaikki ole lomalla yhtä aikaa.
Mutta siis. Tapaamissopimus on sitova. Miksi se muuten vahvistettaisiin sossussa?
Mitä oikein haluat tapaamissopimuksesta tietää? Etävanhemmalla on vain oikeus ottaa lapset luokseen sovittuina aikoina, mutta kukaan ei pakota häntä hakemaan lapsia. Mutta jos hän hakee, niin on lasten palautus tapahduttava sopimuksen mukaan ellette suullisesti sovi jotain muuta. Etä saa palauttaa lapset myös aikaisemmin kuin mitä tapaamissopimuksessa sanotaan.
Lähivanhemman velvollisuus on antaa lapset sovittuina aikoina etävanhemmalle.
Mitä epäselvää vielä on?
- netti, käytä sitä.
Etsi oikeus ja viranomaissivustoilta vastaukset niin saat varmiten.
Täälläkin voit saada oikeat, vastaajasta ja hänen motiiveistaan yms. riippuen. Laki on laki ja käytäntö on käytäntö ja molemmat muuttuvat, mutta hyvin (liian) hitaasti paremmiksi kaikille osapuolille...varsinkin lapsille!- sossupaholainen
Mikä tiedoissa on ristiriitaista. Sopimus on yhtä lainvoimainen kuin oikeuden päätös tapaamisista. Jos lähivanhempi estää tapaamisen, voi etävanhempi pyytää täytääntöön panoa oikeudelta.( Jos lapsi on 12 vuotta täyttänyt, täytääntöön panoa ei toimiteta vastoin lapsen tahtoa.) Jos lähivanhempi edelleen estää tapaamiset, hänet voidaan tuomita uhkasakkoon. Jos etävanhempi ei halua tavata lastaan, häntä ei voi haastaa oikeuteen, eikä hän joudu maksamaan sakkoja tms. Tätä on perusteltu mm. sillä että ei ole lapsen etu tavata vanheepaansa, joka ei halua tavata lastaan.
- sossupaholainen
sossupaholainen kirjoitti:
Mikä tiedoissa on ristiriitaista. Sopimus on yhtä lainvoimainen kuin oikeuden päätös tapaamisista. Jos lähivanhempi estää tapaamisen, voi etävanhempi pyytää täytääntöön panoa oikeudelta.( Jos lapsi on 12 vuotta täyttänyt, täytääntöön panoa ei toimiteta vastoin lapsen tahtoa.) Jos lähivanhempi edelleen estää tapaamiset, hänet voidaan tuomita uhkasakkoon. Jos etävanhempi ei halua tavata lastaan, häntä ei voi haastaa oikeuteen, eikä hän joudu maksamaan sakkoja tms. Tätä on perusteltu mm. sillä että ei ole lapsen etu tavata vanheepaansa, joka ei halua tavata lastaan.
Lisään vielä, että tämän vastauksen annan asiakkailleni ja aivan samoin tiedän muidenkin sosiaalityöntekijöiden ja lastenvalvojien vastaavan, vastaus perustuu lakiin lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta.
- koettu on
Ei todellakaan mitään. Ainut velvoite on että lähivanhemman on tuettava etävanhemman ja lapsen kohtaamista. Etävanhempi saa tehdä ihan mitä vaan. Nyt lastenvalvoja kertoi ettei se sopimus sido minuakaan. Jos lapsi ei halua tavata, ei minun tarvitse pakottaa. Minä voin rikkoa ihan samalla tavalla sopimusta kuin toinenkin, ainut on että muistan aina lapselle sanoa että eikös olisi ihan kiva mennä välillä toisen luo. Se siitä.
- äiih
No, nii näitä viestien "tietoja" tarkoitin ristiriitaisiksi. Ja oon kans kuullu vähän, ettei mokomalla paperilla olis mitään virkaa. Nyt vaan osuu omalle kohdalle, kun etä alkaa jo nyt pompotella, ennenku uutta tapaamissopparia ollaan tehtykään. Paitsi etten tiedä tarviiko sitä uusia paikkakunnalta muuton takia?
- niukasti
äiih kirjoitti:
No, nii näitä viestien "tietoja" tarkoitin ristiriitaisiksi. Ja oon kans kuullu vähän, ettei mokomalla paperilla olis mitään virkaa. Nyt vaan osuu omalle kohdalle, kun etä alkaa jo nyt pompotella, ennenku uutta tapaamissopparia ollaan tehtykään. Paitsi etten tiedä tarviiko sitä uusia paikkakunnalta muuton takia?
haluat kertoa asioista joilla voisi olla jotain vaikutusta tapaamissopimukseen.
Jos muutto on naapurikuntaan ja 2km niin se täysin eri asia, jos muuto aiheuttaa vaikkapa 800 km välimatkan.
Miten pompottelee, oletko varma etä pompottelee vai meneeko tapamissopimuksen noudattaminen hankalaksi? ja kumpi teistä muutti?
Eihän koko tapaamissopimusta ole alunperinkään pakko tehdä kirjalliseti. Se on sopimus, jossa määritellään tapaamiset ja jos se halutaan tehdä kirjallisesti, niin sitten tehdään ja jos sitä halutaan kirjalliseti muuttaa, niin siten muutetaan! - äyh
niukasti kirjoitti:
haluat kertoa asioista joilla voisi olla jotain vaikutusta tapaamissopimukseen.
Jos muutto on naapurikuntaan ja 2km niin se täysin eri asia, jos muuto aiheuttaa vaikkapa 800 km välimatkan.
Miten pompottelee, oletko varma etä pompottelee vai meneeko tapamissopimuksen noudattaminen hankalaksi? ja kumpi teistä muutti?
Eihän koko tapaamissopimusta ole alunperinkään pakko tehdä kirjalliseti. Se on sopimus, jossa määritellään tapaamiset ja jos se halutaan tehdä kirjallisesti, niin sitten tehdään ja jos sitä halutaan kirjalliseti muuttaa, niin siten muutetaan!Juu, 140 km on välimatkaa ja sopparissa lukee, että lapset voi tavata isäänsä parillisina vkl ja ti,ke,to iltapäivisin tai sop mukaan, jos äiti muuttaa pois paikkakunnalta. Ja äiti huolehtii kuljetukset em. tapaamisiin.
- tuossa
äyh kirjoitti:
Juu, 140 km on välimatkaa ja sopparissa lukee, että lapset voi tavata isäänsä parillisina vkl ja ti,ke,to iltapäivisin tai sop mukaan, jos äiti muuttaa pois paikkakunnalta. Ja äiti huolehtii kuljetukset em. tapaamisiin.
nyt sitten on ongelma?
- Reilua
Jos tapaamissopimus on tehty kirjallisena, siitä on pelkkää haittaa lähille. Lähillä on velvollisuuksia, muttä etällä tuntuu olevan pelkkiä oikeuksia. Eli jos etälle ei satu joku päivä sopimaan, joutuu lähi käytännössä muuttamaan omat menonsa. Vaikka kuinka asia potuttaisi, niin käytännössä parasta on kun koitat pysyä väleissä etän kanssa, sillä on kaikki valtit kädessään jos se haluaisi sotkea elämääsi. Koettu on !!
- JaanaXX
Jos lähillä on jotain menoja niin lapset ovat sitten ovella - ovat viikon tai kaksi jos lähi on reissussa. Mitään ei sovita etukäteen vaan lapset vaan tulevat lähin käskystä. Ei ole tosiaan keinoja pakottaa lähiäkään pitämään sopimuksesta kiinni ...
- väärin että
JaanaXX kirjoitti:
Jos lähillä on jotain menoja niin lapset ovat sitten ovella - ovat viikon tai kaksi jos lähi on reissussa. Mitään ei sovita etukäteen vaan lapset vaan tulevat lähin käskystä. Ei ole tosiaan keinoja pakottaa lähiäkään pitämään sopimuksesta kiinni ...
Lähillä olisi ollut 'pääasiallinen hoitovelvollisuus' ...mitä ikinä se sitten tarkoittaakin. Mitenkäs muuten lapsen hakeminen ja vieminen ellei siitä ole mustaa valkoisella? Voiko etä vaan odottaa kotona että lähi tuo lapsen, vai voiko lähi vedota johonkiin lakiin vuoronperään tuomisesta ? ..nää bensan hinnat..!
- dipelidaa
JaanaXX kirjoitti:
Ainahan etä voi kieltäytyä ottamasta lapsia tai lasta => eikös niin => :-D
- JaanaXX
dipelidaa kirjoitti:
Ainahan etä voi kieltäytyä ottamasta lapsia tai lasta => eikös niin => :-D
Toki etä voi kuskata sen lapsen vaikka lastenkotiin ...
- äääk
Eli se mitä on paperilla mustaa valkosella yhdessä joskus sovittu ja vetästy nimet alle, ei sitten joskus enää pädekään? Vaan jompi kumpi voi tehdä vastoin sopimusta ihan oman maun mukaan? Olenko nyt sitten ymmärtänyt oikein? Tai mä en tiedä näistä enää, ymmärränkö yhtikäs mitn...
- ei ole
etävanhemmalle mikään pakkopaperi, vaan pelkästään oikeus tavata lastaan. Ei se koskaan ole etävanhempaa sitova.
Kovin haluat tehdä ympäripyöreitä tulkintoja ilman etä kerrot mitä aiot tehdä tai että mitä etävanhempi on tehnyt.
Taidat itse harkita tehdä tapaamissopimuksen vastaisesti kun et vastaa selviin kysymyksiin. Kyllä sä ymmärrät mitä olet tekemässä, et vain halua kertoa sitä täällä ja haet etukäteen hyväksyntää sopimusrikkomuksellesi. - suustani...
ei ole kirjoitti:
etävanhemmalle mikään pakkopaperi, vaan pelkästään oikeus tavata lastaan. Ei se koskaan ole etävanhempaa sitova.
Kovin haluat tehdä ympäripyöreitä tulkintoja ilman etä kerrot mitä aiot tehdä tai että mitä etävanhempi on tehnyt.
Taidat itse harkita tehdä tapaamissopimuksen vastaisesti kun et vastaa selviin kysymyksiin. Kyllä sä ymmärrät mitä olet tekemässä, et vain halua kertoa sitä täällä ja haet etukäteen hyväksyntää sopimusrikkomuksellesi.Kuten joku jo aikaisemminkin kirjoitti, aika vähän tietoja annat tilanteestasi. Jos täältä oikeasti neuvoja kaipaat, voisit kirjoittaa vähän lisää :) Uskoisin että tätä palstaa lukevat ovat kokeneet kuitenkin "aika paljon" elämässään, joten osaavat kyllä neuvoa, jos niin oikeasti haluat...
- äyh
suustani... kirjoitti:
Kuten joku jo aikaisemminkin kirjoitti, aika vähän tietoja annat tilanteestasi. Jos täältä oikeasti neuvoja kaipaat, voisit kirjoittaa vähän lisää :) Uskoisin että tätä palstaa lukevat ovat kokeneet kuitenkin "aika paljon" elämässään, joten osaavat kyllä neuvoa, jos niin oikeasti haluat...
No, minä en ole tekemässä minkäänlaista sopimusrikkomusta! Äiti aikoo muuttaa lasten kanssa 140 km päähän, joten pelkään, että emme näe lasten kanssa läheskään niin usein kuin tähän asti. Tapaamissopimukseen aikanaan halusin kirjattavaksi, että haen päivittäin lapset hoidosta ja nuo ti,ke,to iltapäivät lapset minun luona. Ja näin on tehty ja oikeastaan lapset ovat olleet lähes päivittäin tekemisissä minun kanssa ja sossun tätikin kehui miten on hyvin näköjään toiminut. Niin kuin onkin. No mitenkäs nyt käy? Äiti yksipuolisesti lapsen mukana laittaa tiedon, että muuttavat ja sillä sipuli. Tästä lähtien nähdään lasten kanssa sitten joka toinen vkl. Lapset ovat myös sairastaneet minun luona, ettei äidin tarvitse olla töistä pois, olen antanut sen mahdollisuuden ja se on okei. Myös äidin sairastaessa lapset olleet usein minun luona.Tästä lähtien nähdään lasten kanssa sitten joka toinen vkl. Siis onko tuolla sopimuspaperilla enää mitään virkaa? Kaiken tämän jälkeen olen äidin mielestä kyvytön huolehtimaan lapsista, jos he jäisivätkin minun luo asumaan. Että sillai...
- JaanaXX
äyh kirjoitti:
No, minä en ole tekemässä minkäänlaista sopimusrikkomusta! Äiti aikoo muuttaa lasten kanssa 140 km päähän, joten pelkään, että emme näe lasten kanssa läheskään niin usein kuin tähän asti. Tapaamissopimukseen aikanaan halusin kirjattavaksi, että haen päivittäin lapset hoidosta ja nuo ti,ke,to iltapäivät lapset minun luona. Ja näin on tehty ja oikeastaan lapset ovat olleet lähes päivittäin tekemisissä minun kanssa ja sossun tätikin kehui miten on hyvin näköjään toiminut. Niin kuin onkin. No mitenkäs nyt käy? Äiti yksipuolisesti lapsen mukana laittaa tiedon, että muuttavat ja sillä sipuli. Tästä lähtien nähdään lasten kanssa sitten joka toinen vkl. Lapset ovat myös sairastaneet minun luona, ettei äidin tarvitse olla töistä pois, olen antanut sen mahdollisuuden ja se on okei. Myös äidin sairastaessa lapset olleet usein minun luona.Tästä lähtien nähdään lasten kanssa sitten joka toinen vkl. Siis onko tuolla sopimuspaperilla enää mitään virkaa? Kaiken tämän jälkeen olen äidin mielestä kyvytön huolehtimaan lapsista, jos he jäisivätkin minun luo asumaan. Että sillai...
Hae oikeusteitse lähihuoltajuutta, sinulla aika hyvät mahkut kun olet tavannut noin paljon ja silloin lapsille säilyisi sama päiväkoti jne.
- -herrasmies-
äyh kirjoitti:
Luovu jo herrasmiehen elekeistäsi ja taistele oikeukistasi ja varsinkin lastesi oikeukista. Älä anna lastesi äidille yksinmääräämisoikeutta.
Ei sinun tarvitse tyytyä tuohon, jos et todella tahdo standardeja joka toisen viikonlopun tapaamisia. Pitkä ja kivinen taival tuo taisetelu lastesi oikeuksista tulee olemaan, sillä äidin ja sosiaalitoimen kanta ei yhtään jousta sinun eduksesi. Tapaamissopimus on pelkkää sana helinää, jos et kärjäoikeuden kautta hae sille lain voimaa, jolloin lastesi äitiä voidaan syyttää sopimusrikkomuksesta.
Muuten sinun on tyydyttävä äidin yksinmääräämisoikeuden tuomaan päätökseen. Mieti vielä, että voiko oikeuden päätös olla standardia huonompi. - tutulta!
äyh kirjoitti:
Itselläni vastaavanlainen tilanne ja monien vaiheiden ja yrittämisen jälkeen oikeuteen on mentävä. Tsemppiä ja rohkeutta sekä jaksamista sullekin!
Kyllä isä on vanhempi siinä missä äitikin ja kuten nähdään..monesti se sopivampi lähihuoltajaksi. Kai tämä miesten (isien) ja lasten epätasa-arvo alkaa pikkuhiljaa huoltajuusasioissa korjaantua? - Oikeudessa ollaan
-herrasmies- kirjoitti:
Luovu jo herrasmiehen elekeistäsi ja taistele oikeukistasi ja varsinkin lastesi oikeukista. Älä anna lastesi äidille yksinmääräämisoikeutta.
Ei sinun tarvitse tyytyä tuohon, jos et todella tahdo standardeja joka toisen viikonlopun tapaamisia. Pitkä ja kivinen taival tuo taisetelu lastesi oikeuksista tulee olemaan, sillä äidin ja sosiaalitoimen kanta ei yhtään jousta sinun eduksesi. Tapaamissopimus on pelkkää sana helinää, jos et kärjäoikeuden kautta hae sille lain voimaa, jolloin lastesi äitiä voidaan syyttää sopimusrikkomuksesta.
Muuten sinun on tyydyttävä äidin yksinmääräämisoikeuden tuomaan päätökseen. Mieti vielä, että voiko oikeuden päätös olla standardia huonompi.Joo, olen hakemassa käräjäoikeudesta olosuhdeselvitystä ja väliaikaismääräystä koskien lapsen asumista. Herrasmiehenä oleminen loppui tähän ja nythän mä vasta paska isä olenkin ja kaikki muut päälle, kun tällasen jutun tein. Kaikki meni todella hyvin tähän asti, mutta kun isän ja lapsen yhteistä aikaa yritetään ryöstää niin mitta tuli täyteen. Olen jeesannut äitiä rahallisesti (elareitten lisäksi), laittanut synttärirahaa tilille (onneks on tiliotteet tallessa) ja puljannut omia ja nykyisen avon työvuoroja lasten sairastapauksissa tai exän kurssi, messu ym menojen takia. Ja kaiken olen tehnyt omasta halusta ja siinä uskossa, että teen kaikkien olon helpommaksi, kun en joka asiasta inise. Mutta nyt siis olen pahnan pohjimmainen, kun oikeuksiani ajan!
- qiotyööoty
tutulta! kirjoitti:
Itselläni vastaavanlainen tilanne ja monien vaiheiden ja yrittämisen jälkeen oikeuteen on mentävä. Tsemppiä ja rohkeutta sekä jaksamista sullekin!
Kyllä isä on vanhempi siinä missä äitikin ja kuten nähdään..monesti se sopivampi lähihuoltajaksi. Kai tämä miesten (isien) ja lasten epätasa-arvo alkaa pikkuhiljaa huoltajuusasioissa korjaantua?Jos se isä kerran niin monesti on sopivampi lähihuoltajaksi niin minkä takia valtaosa läheistä on äitejä? Äläkä intä sitä kulunutta juttua että sossut ja tuomioistuimet suosivat äitejä. Jos isä kerran on parempi vaihtoehto, niin kyllä se lähiksi pääsee.
- -jankuttaja-
qiotyööoty kirjoitti:
Jos se isä kerran niin monesti on sopivampi lähihuoltajaksi niin minkä takia valtaosa läheistä on äitejä? Äläkä intä sitä kulunutta juttua että sossut ja tuomioistuimet suosivat äitejä. Jos isä kerran on parempi vaihtoehto, niin kyllä se lähiksi pääsee.
Voi pikkuprinsessaa, suomessa on elää äiti myytti, isä voidaan syrjäyttää lähes täysin. Isä ei noin vaan pääse lähiksi, vaikka kuinka olisi tahtoa ja tunteita, sillä huoltajuus määrätään äidille kuitenkin paljon useammin kuin isälle. Miehet jäävät huoltajuuskiistoissa lähes poikkeuksetta alakynteen.
Siinä syy, mikseivät miehet lähde hakemaan avioeroa yhtä herkästi, kuin naiset nykyisin tekevät. Nykytilanteessa naisen on helppo ottaa ero, koska hänen ei tarvitse pelätä, että joutuisi luopumaan lapsistaan. Jos vanhemmat olisivat huoltajakandidaatteina samalla lähtöviivalla, eropäätös nykyistä huomattavasti vaikeampi tehdä.
Nykymiehet ovat hoivaavia ja osallistuvia, eivätkä enää tahdo jäädä miksikään standardiksi viikonloppuisiksi. On tärkeää nostaa asia esiin, näyttää, ettei mieskään halua vieraantua lapsistaan.
"Äläkä intä sitä kulunutta juttua että sossut ja tuomioistuimet suosivat äitejä." Tämä juttu ei kulu, ennenkuin nykyjärjestelmä kaatuu. - alku ja juuri
-jankuttaja- kirjoitti:
Voi pikkuprinsessaa, suomessa on elää äiti myytti, isä voidaan syrjäyttää lähes täysin. Isä ei noin vaan pääse lähiksi, vaikka kuinka olisi tahtoa ja tunteita, sillä huoltajuus määrätään äidille kuitenkin paljon useammin kuin isälle. Miehet jäävät huoltajuuskiistoissa lähes poikkeuksetta alakynteen.
Siinä syy, mikseivät miehet lähde hakemaan avioeroa yhtä herkästi, kuin naiset nykyisin tekevät. Nykytilanteessa naisen on helppo ottaa ero, koska hänen ei tarvitse pelätä, että joutuisi luopumaan lapsistaan. Jos vanhemmat olisivat huoltajakandidaatteina samalla lähtöviivalla, eropäätös nykyistä huomattavasti vaikeampi tehdä.
Nykymiehet ovat hoivaavia ja osallistuvia, eivätkä enää tahdo jäädä miksikään standardiksi viikonloppuisiksi. On tärkeää nostaa asia esiin, näyttää, ettei mieskään halua vieraantua lapsistaan.
"Äläkä intä sitä kulunutta juttua että sossut ja tuomioistuimet suosivat äitejä." Tämä juttu ei kulu, ennenkuin nykyjärjestelmä kaatuu.Jetsulleen näin. Yhdessä ollaan exän kanssa mielestäni hyvin pärjätty tähän asti ilman mitään konflikteja. Miks nyt, kun exällä paikkakunnan vaihto edessä, minä olen yhtäkkiä soveltumaton lasten huoltoon? En kiellä exää muuttamasta, mutta toivoisin, että ajattelis sitä kuuluisaa lapsen etua. Miten voi olla parempi lapselle, että koulu,harrastukset,kaverit,ympäristö jne vaihtuvat uusiin ja myös sukulaiset jäävät vähemmälle kanssakäymiselle, jos vertaa tämän hetkistä tilannetta? Perheneuvolassa mua pyydettiin ajattelemaan asian hyviä puolia! Ihan äkkiä en keksiny muuta kuin sen, että lasten ja äidin välit/välimatka pysyy entisellään. Helposti aina sanotaan, että kyllä ne lapset nopeasti sopeutuu ja saavat uusia kavereita. En epäile hetkeäkään, etteikö mun lapset saa uusia kavereita, mutta miks mun pitäis muitta mutkitta antaa tehdä omilla lapsillani sellainen testi, että onnistuukohan ja sopeutuukohan ne? Eikö vakaa tämän hetkinen tila ole kuitenkin se lapsen paras? Mistä sen tietää kestääkö se nyt vuoden kestänyt suuri rakkaus jatkossakin? Mun suhde nykyisen kanssa jo 7 vuotta.
- ..eikä sivut..
qiotyööoty kirjoitti:
Jos se isä kerran niin monesti on sopivampi lähihuoltajaksi niin minkä takia valtaosa läheistä on äitejä? Äläkä intä sitä kulunutta juttua että sossut ja tuomioistuimet suosivat äitejä. Jos isä kerran on parempi vaihtoehto, niin kyllä se lähiksi pääsee.
Näistähän on kirjoitettu vaikka kuinka jo kirjojakin, lehtiartikkeleita ym. Eli kyllä asioita seuraava tajuaa miten pahasti väärin asiat ovat!
Suomi on maailman tasa-arvoisin maa, mutta näissä asioissa lapsenkengissä. Äitimyytti, miesten puute sosiaalipuolen työntekijöissä (eli kaikki värittyy naisen/äitien näkemyksen mukaan) jne.jne.
"Jos nainen aikoo saada saman palkan kuin mies pitää hänen kyetä osoittamaan kuinka hän tekee kaksinverroin töitä mieheen verrattuna, ja miehen pitää taas osoittaa olevansa 3x parempi vanhempi kuin äiti saadakseen lapsen asumaan luokseen": sanoi eräs tuttuni. Näin se näyttää olevan!!...ja äitimyyttiä elätellään kuin eläisimme vielä sota-aikaa jolloin miehet eivät voineetkaan olla lastensa kanssa! Riittääkö?? Tutkimuksiakin alkaa jo olemaan asioista ja ikävä kyllä..ne eivät kumoa em. asioita. - tuttua!
alku ja juuri kirjoitti:
Jetsulleen näin. Yhdessä ollaan exän kanssa mielestäni hyvin pärjätty tähän asti ilman mitään konflikteja. Miks nyt, kun exällä paikkakunnan vaihto edessä, minä olen yhtäkkiä soveltumaton lasten huoltoon? En kiellä exää muuttamasta, mutta toivoisin, että ajattelis sitä kuuluisaa lapsen etua. Miten voi olla parempi lapselle, että koulu,harrastukset,kaverit,ympäristö jne vaihtuvat uusiin ja myös sukulaiset jäävät vähemmälle kanssakäymiselle, jos vertaa tämän hetkistä tilannetta? Perheneuvolassa mua pyydettiin ajattelemaan asian hyviä puolia! Ihan äkkiä en keksiny muuta kuin sen, että lasten ja äidin välit/välimatka pysyy entisellään. Helposti aina sanotaan, että kyllä ne lapset nopeasti sopeutuu ja saavat uusia kavereita. En epäile hetkeäkään, etteikö mun lapset saa uusia kavereita, mutta miks mun pitäis muitta mutkitta antaa tehdä omilla lapsillani sellainen testi, että onnistuukohan ja sopeutuukohan ne? Eikö vakaa tämän hetkinen tila ole kuitenkin se lapsen paras? Mistä sen tietää kestääkö se nyt vuoden kestänyt suuri rakkaus jatkossakin? Mun suhde nykyisen kanssa jo 7 vuotta.
nimittäin tämä:"Miks nyt, kun exällä paikkakunnan vaihto edessä, minä olen yhtäkkiä soveltumaton lasten huoltoon? En kiellä exää muuttamasta, mutta toivoisin, että ajattelis sitä kuuluisaa lapsen etua. Miten voi olla parempi lapselle, että koulu,harrastukset,kaverit,ympäristö jne vaihtuvat uusiin ja myös sukulaiset jäävät vähemmälle kanssakäymiselle, jos vertaa tämän hetkistä tilannetta? Perheneuvolassa mua pyydettiin ajattelemaan asian hyviä puolia!"
Ja jos en pahasti veikkaa väärin, oli sanojana naispuolinen työntekijä (joka piti SINUA) mielessään "hankalana"??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161