Millainen avioehto minun kannattaisi tehdä naimisiin mennessäni? Minulla on oma asunto (josta hieman velkaa) eikä minulla ole lapsia. Miehelläni taas ei ole omaisuutta mutta velkaa 15000 euroa ja hänellä on kaksi lasta. Minä en halua että missään tapauksessa minun omaisuuteni päätyy miehen lapsille vaan omalle suvulleni. Meillä molemmilla on kohtuullisen hyvä palkka, jos me menemme naimisiin niin voidaanko yhteistulojemme mukaan määrätä miehelleni esim. isommat elatusmaksut? Onko yksinkertaisinta vain tehdä avioehto, jossa molemmat sulkee toisensa pois kaikesta omaisuudestaan?
Kiitos vastauksistanne.
avioehto -lapseton ja lapsellinen
6
1081
Vastaukset
Teidän pitää tehdä avioehto, joka voimassa myös kuoleman tapauksessa ... jolloin puolisosi ei saisi kuolinpesältä tasinkoa (vrt. avioero).
Sen lisäksi sinun tehtävä testamentti, jolla määräät jäämistösi vaikka sisaruksillesi. Muussa tapauksessa kuollessasi lapsettomana aviopuoliso perii sinut.Lähtökohtaisesti avioliitossanne sinun tulosi eivät vaikuta miehesi elatusmaksuihin, joita maksaa lapsistaan.
Mutta se jos hän muuttaa asumaan omistamaasi velattomaan taloon, eikä joudu maksamaan enää vuokraa ... voi vaikuttaa maksukykyynsä ja siis elareihin.
Avioehto ei tähän kuvioon tosin liity mitenkään.- eronnutjoskus05
Jos miehen asumiskulut pienenevät, eli elatuskyky paranee, se voi olla peruste elareiden muutokselle.
- sama tilanne
Eli mietin miksi menisitte naimisiin?
Nythän tilanne on nimenomaan se, ettei miehesi (ja sitä kautta hänen lapset) peri sinua, eivätkä teidän varat ja velat muutenkaan "sekaannu toisiinsa".
Tuossa tilanteessa tuskin kannattaa mennä naimisiin; me emme ainakaan aio mennä.No vaikka menisivätkin naimisiin... niin voihan ap. tehdä testamentin jolloin lapsettomana kuollessaan aviopuoliso ei peri.
Helppo homma hoitaa.
Etujahan avioliitossa on, jos vaikka ajatellaan vain kuolemaakin ... esim. leskellä on automaattisesti elinikäinen hallintaoikeus yhteiseen kotiin ja sen irtaimistoon, vaikkei omistaisi sitä. Näin ei ole avoliitossa.
Vaikka, toki joku voi ajatella tuonkin "haitaksi" ja argumentiksi olla solmimatta avioliittoa...- Neuvoa kaivataan
M36 kirjoitti:
No vaikka menisivätkin naimisiin... niin voihan ap. tehdä testamentin jolloin lapsettomana kuollessaan aviopuoliso ei peri.
Helppo homma hoitaa.
Etujahan avioliitossa on, jos vaikka ajatellaan vain kuolemaakin ... esim. leskellä on automaattisesti elinikäinen hallintaoikeus yhteiseen kotiin ja sen irtaimistoon, vaikkei omistaisi sitä. Näin ei ole avoliitossa.
Vaikka, toki joku voi ajatella tuonkin "haitaksi" ja argumentiksi olla solmimatta avioliittoa...Saako sinulta M36 kysyä neuvoa sähköpostitse?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831599- 111487
Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731415Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2341385Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311301Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341040- 91981
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973