Läpinäkyvä tausta kuvaan

Jasc Paint Shop Pro 9

Mulla on piirretty kuva jossa valkoinen tausta. Tahdon tuon valkoisen taustan pois ja läpinäkyväksi.
Osaan pyyhkiä taustan sillä background eraserilla, mutta miten eteenpäin?

Kokeilin että tallennan gif muotoon, mutta ei auttanut, valkea tausta tulee silti.

10

6444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä?
      • en ole alkuperäinen

Entäpä jos ei omista mitään kallista ja hienoa ohjelmaa? Mä mietin juuri itse, että olisiko netissä mitään ilmaisohjelmaa tarjolla, jolla saisin tuon taustan läpinäkyväksi. Muuten ei ole kuvankäsittelyohjelmille käyttöä niin tuntuu ikävältä maksaa monta satasta pelkästään kuvan läpinäkyvyydestä. Enkä oikein haluaisi hakea niitä maksullisia laittomastikaan, joten olisiko jotain ilmaista ja vaikka huonoakin ohjelmaa tarjolla?

• gimpist
        en ole alkuperäinen kirjoitti:

Entäpä jos ei omista mitään kallista ja hienoa ohjelmaa? Mä mietin juuri itse, että olisiko netissä mitään ilmaisohjelmaa tarjolla, jolla saisin tuon taustan läpinäkyväksi. Muuten ei ole kuvankäsittelyohjelmille käyttöä niin tuntuu ikävältä maksaa monta satasta pelkästään kuvan läpinäkyvyydestä. Enkä oikein haluaisi hakea niitä maksullisia laittomastikaan, joten olisiko jotain ilmaista ja vaikka huonoakin ohjelmaa tarjolla?

http://www.gimp.org

hyvä ohjelma. alkuun voit vaikka kumittaa ylimääräiset pois.

kuva täytyy tallentaa gif- tai png- muotoon, että läpinäkyvyys toimii esim. nettisivulla. alkuperäinen versio tietty gimpin omaan .xcf muotoon...

• tehdä sillä PSP:llä
        en ole alkuperäinen kirjoitti:

Voit tehdä sen erittäin hyvin Paint Shop Prollasi.

Eli, aukaise se kuva. Tee siitä Raster layer. Ota ihan normaali pyyhekumi tai sitten joku valinta työkalu ja poista/pyyhi pois kaikki mitä et halua. Sen jälkeen kuvassa ei ole taustaa. Tallenna se paint shop pron omaan tiedostomuotoon tai photoshop muotoon. Tai sitten voit myös tallentaa sen johonkin normaali muotoon mutta sitten se tarvitsee alpha kanavan joka menee jo monimutkaisemmaksi. Helpointa tallentaa PSP tiedostoksi.

Backround layerin voit muuttaa raster layeriksi, painamalla sitä Backround Layer tekstia hiiren oikealla napilla siellä layers osiossa. Sen jälkeen "Promote Backround Layer", ja siitä tulee Raster läyer, sen jälkeen pyyhi ylimääräiset pois.

• Ei ole
        gimpist kirjoitti:

http://www.gimp.org

hyvä ohjelma. alkuun voit vaikka kumittaa ylimääräiset pois.

kuva täytyy tallentaa gif- tai png- muotoon, että läpinäkyvyys toimii esim. nettisivulla. alkuperäinen versio tietty gimpin omaan .xcf muotoon...

huonompaa ku Gimp, se ei anna tehä mitään kuville, pitää ne samana ku vaik tekis mitä. en suosittele.

• ei ole
        Ei ole kirjoitti:

huonompaa ku Gimp, se ei anna tehä mitään kuville, pitää ne samana ku vaik tekis mitä. en suosittele.

ihih spammerei ne o.

• kauan tämä
        ei ole kirjoitti:

ihih spammerei ne o.

jono voi mennä?

• pspsp

Tallenna se Paint shop pron omaan tiedosto formaattiin. GIF ei tue läpinäkyvyyttä. Niin ja backround layerista ei voi pyyhkiä taustaa pois, vaan siitä pitää tehdä raster layer, raster layerista voit pyyhkiä taustan pois.

GIF kuvassa läpinäkyvä muuttuu aina valkeaksi, tallenna se PSP:n omana tiedostona, tai PSD tiedostona tai photoshop tiedostona tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      44
      3106
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1907
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1890
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      77
      1635
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1492
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1388
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1322
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1309
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1123
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      107
      1117
    Aihe