Elikkä kokoonpano on:
Autostudio 4x90w
-edessä erillisarja 5,1/2"
-hattuhylly 6,1/2"
autostudio 2x200 sillastettuna subille
-Subbari 12" dls
Vähän tuppaa kovempaa soitettaessa ajovalot vilkkumaan subbasen tahtiin, samoin kuin muutkin valot(mittari soitin...)
Akun vaihdoin jo diisselin versioon et puhtii pitäis olla pikkasen enemmän.
1 Piuha menee akulta suoraan vahvistimille, jakaantuu kahtia 0,5m ennen vahvareita jakoblokilla.
Laittaisinko konkan enne jakorasiaa/enne subbasen vahvarii/mihin?
Kannattaako?
Kiitän kokemusta omaavista vastauksista!
Onko kondensaattorista hyötyä?
8
3002
Vastaukset
- jarkko
Eikö spl 1f konkassa oo jakoblokki siinä päällä eli voit vetää pari vaffee samaan konkkaan?! Ainakin muistaakseni on! Ilman muuta kannattaa konkka, se auttaa just tohon vilkkumiseen? Muuten mikä DLS subi sulla on, meinaan aattelin ite hommata dls w312b??!!
- Sierra
No voishan sitä kuvitella et sen konkan laittais.
Subbarina toimii Dls w712 Joku testivoittaja jostain hifilehdestä, kyll siit ääntä lähtee mun tarpeisiin.
- conkka
kyllä kondensaattori kannattaalaittaa, mutta valojen villkuminen voi johtumyös siitä jos olet käyttänyt virta johdossa liian ohutta johtoa.
- Nlights
Yleensä on jopa havaittavaa hyötyä, ehkä tapauksessasi eniten kun laitat subbarin vahvarin rinnalle koskapa tuskin erillissarjalle menee kuitenkaan läheskään samaa tehoa kuin subille?
- Sierra
Elikkäs mitä vittua tarkoitat tuolla et "laitat subbarin vahvarin rinnalle"?
siis kaks kanavainen vahvari hoitaa subin sillai ykskanavaisena. elikkä jos laskis sen 2x200 niin se sais sen 400w?
- ei konkkaa omistava
nyt ainakaan ihan heti. Tarkista johtojen paksuus, maa johdon paksuus, kaikki mahdolliset liitokset, laturilta akulle menevä johto-yleensä paukkulankaa, akku huonossa hapessa tai ali tehoinen, osta uusi akku jos vanha on raihnainen-on muutakin hyötyä. Kun nämä kaikki on reilassa osta konkka. Kondensaattori on vain oireen lieventämistä ei korjaamista, kuin kipulääke.
Katso myös www.auto.sound.net ja osio tietoa- Hyvä
Itselläni on 5-kanavainen vahvistin, ekvalisaattori ja soitin. Lisäksi on hands freet ym samassa virranjako blokissa kiinni. Näille kaikille tulee virta suoraan akulta. Ei ole kondensaattoria välissä EIKÄ VILKU VALOT OLLENKAAN vaikka kuinka huudattaisin.
Eli oleellista tässä onkin se että akku on kondiksessa. Päävirta kaapeli on TARPEEKSI PAKSU. Itselläni se on muistaakseni 21mm2.
Kokeile vaihtaa virtajohto ja sitten vasta mietit kondensaattoria. - lainapeite
Hyvä kirjoitti:
Itselläni on 5-kanavainen vahvistin, ekvalisaattori ja soitin. Lisäksi on hands freet ym samassa virranjako blokissa kiinni. Näille kaikille tulee virta suoraan akulta. Ei ole kondensaattoria välissä EIKÄ VILKU VALOT OLLENKAAN vaikka kuinka huudattaisin.
Eli oleellista tässä onkin se että akku on kondiksessa. Päävirta kaapeli on TARPEEKSI PAKSU. Itselläni se on muistaakseni 21mm2.
Kokeile vaihtaa virtajohto ja sitten vasta mietit kondensaattoria.Mulla on dieselmersussa kunnon akku josta lähtee n. 5m pitkä 21mm2 johto takakonttiin SPL dynamics 1f konkalle. Siitä se jakaantuu monacorin wanted sarjan 2/300 ja 4/320 vahvistimille. tossa ensimmäisessä mulla on 12" tuumainen peerless XLS ja toisessa erillissarjat. Ennen konkkaa valot vilkkuivat ja poppi soi. Konkan laiton jälkeen valojen vilkunta pieneni hieman mutta bassontoisto parani tuntuvasti: elementin kontrolli tarkentui. Enemmän konkasta on hyötyä toiston parantamisesta.
PS. Kannattaa varoa ettei popittele autossa jos on seisottanut autoa esim. pari viikkoa. Konkka saattaa imeä virrat akusta ja auton käynnistäminen voi olla vaikeaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082