Siis... säilytän pissavaipat ämpärissä likoamassa ja kysyisin neuvoa, että kuinka saisin likapyykin hajusta siedettävän/normaalin, sillä mielestäni meillä likavaipat haisevat epämiellyttävälle.
Eli pissaharsot säilytän vedessä ja joskus laitan eukalyptystippoja muutamia, mut ei tunnu olevan vaikutusta ämpäris. Pesukorissa en vaippoja ala säilyttämään, sillä muuten koko vessa haisee pahalle pissalle.
onko kenelläkään kokemusta soodasta säilytysvedessä tai muita kokeilemisen arvoisia niksejä :)
harsojen
3
379
Vastaukset
- 4:n äiti
Jos säilytät likavaipat vedessä, pitää veden olla kylmää ja se pitää vaihtaa kerran päivässä. Etikkaa suositellaan siihen sekaan.
Minä säilytän likaiset vaipat kannellisessa ämpärissä ilman vettä. Kakkavaipat huuhtelen ennen ämpäriin laittoa. Ämpärin sisältö haisee tosi pahalle, mutta haju pysyy hyvin siellä ämpärissä kun siinä on kansi päällä. 2-3 päivän välein pesen vaipat. - Liisato
Mä kokeilin myös aluksi soodaa ja vaikka mitä keinoja, mutta kyllä se niin on, että jos vaippoja säilyttää vedessä, se haisee. Kuivasäilyttäessä ei haise. Minä huuhtelen vaipat käytön jälkeen ja laitan kannelliseen ämpäriin. Pesen joka toinen päivä, ja ikävää hajua tarvitsee haistella ainoastaan silloin kun ämpärin pohjalta ottaa viimeisen vaipan koneeseen. Ämpärin kun vielä huuhtelee kuumalla vedellä ja mahdollisesti esim. mäntynestesaippualla niin ei mitään hajuongelmia ole.
- kyllä auttaa
ostin juuri tuota ihmeainetta. Ja kyllä on kylppärissä raikas tuoksu. Se on siis 100% eteerinen öljy, esim. luontaistuotekaupasta saa. Pari tippaa vaikka Fleecekangaspalaan ja se huoneeseen roikkumaan. Ei enää pahoja hajuja!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1181726
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371459Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221328Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641282- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511219- 521178
- 591117
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995