Mikä on "nousukas"?

!!!!!!!

Onko se sellanen, ensimmäisen polven, taloudellisesti hyvinvoiva. Jolla ei ole sydämen sivistystä, vaan pelkästään joitain taloudellisia statuksia.

Vanhemmat ehkä tulleet siirtolaisina jostain ja jotka ovat niska limassa tai yhteiskunnan tuilla kouluttaneet lapsensa. Mutta vain siksi etteivät enää olisi toisen luokan "mustalaisia". Niin kuin eräs siirtolais-työkaverini sanoi.

Ei tässä tietenkään ole mitään pahaa, mutta sitten on, ellei se lukeminen tuo muuta kuin sen, että saat nostaa itsesi muiden yläpuolelle. Eivätkä oppiarvottomat ihmiset ole mielestäsi mitään.

Eiväthän tällaiset ihmiset saa ystäviä todella sivistyneistä, jotka opiskelevat oppiakseen ja joille oppiarvo tulee siinä ohessa. Vaan nää nousukas raukat joutuvat seurusteleen sitten joko keskenään tai meidän "alempiarvoisten", ilman "tohtorin" hattua olevien kanssa.

Mutta kyllä ne siitä sitten muistavat muistuttaakin meitä. Jollei suoraan niin vaikka siten, että "kyllähän minä, mutta kun tuo minun lukenut aviosiippani ei"

Vertaistansa kun rakastaa, ei trenkää olla fiini. On vanha suomalainen kansanlaulu jossa on vinha perä. Oli sitten enempi lukenut tai vain peruskoulun käynyt.

10

3948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moukkamainen ihminen

joka leventelee rikkauksillaan ja ei enää köyhiä tunnekkaan, myöskin hänellä on halua päästä sivistyneeseen siis ykkösluokan porukkaan, mutta siellä hänet tunnistetaan heti ja saattaavatpa naureskella selän takana hänen pröystäylleen.

• Mankkaan Mirkku

tähän keskusteluun vedettiin? Ihan on kuin muotokuva. Äkkirikastunut, pröystäilevä ja mahtaileva. Ja naureskellaan selän takana hänen leveilyilleen. Mutta sehän on mun ongelma: minähän häntä joudun kuuntelemaan, vaikka ei mulle leveile, kun ei saa yleisöä.

Hamuaa hovia ympärilleen, kerää sitä ihmisistä, jotka sosioekonomisesti on hänen "alapuolellaan", että saa kehua itseään..

No nyt perinteiset kaaleen naiset sanoo, ettei noin sovi puhua ukostaan, vaan kuka tappelee totuutta vastaan, pitäiskö teeskennellä ja valehdella?

t. Mirkku

• Sivusta seurannut
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

tähän keskusteluun vedettiin? Ihan on kuin muotokuva. Äkkirikastunut, pröystäilevä ja mahtaileva. Ja naureskellaan selän takana hänen leveilyilleen. Mutta sehän on mun ongelma: minähän häntä joudun kuuntelemaan, vaikka ei mulle leveile, kun ei saa yleisöä.

Hamuaa hovia ympärilleen, kerää sitä ihmisistä, jotka sosioekonomisesti on hänen "alapuolellaan", että saa kehua itseään..

No nyt perinteiset kaaleen naiset sanoo, ettei noin sovi puhua ukostaan, vaan kuka tappelee totuutta vastaan, pitäiskö teeskennellä ja valehdella?

t. Mirkku

Eihän hän tänne kirjoittele, eikä kehu koulutuksellaan...

• Mankkaan Mirkku
        Sivusta seurannut kirjoitti:

Ei varmasti tänne kirjoittele, mutta kehuu ihan tarpeeksi muuten..

t. Mirkku

• !!!!!!!
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

Ei varmasti tänne kirjoittele, mutta kehuu ihan tarpeeksi muuten..

t. Mirkku

Eiks sitä niin sanota. Ja tyhmäkin on viisas kun osaa olla hiljaa. Nauraa..

• Edvard.B
        Sivusta seurannut kirjoitti:

ovatn useimmiten tyhmiä sielullisesti, koska ei se pänttääminen auta jos ei ole mihin päntätä

• Mankkaan Mirkku
        !!!!!!! kirjoitti:

Eiks sitä niin sanota. Ja tyhmäkin on viisas kun osaa olla hiljaa. Nauraa..

voi vuosikymmenten saatossa muuttua paljonkin...joko parantua, kuten hyvä viini, tai haalistua.

t. Mirkku

• Mankkaan Mirkku
        Edvard.B kirjoitti:

ovatn useimmiten tyhmiä sielullisesti, koska ei se pänttääminen auta jos ei ole mihin päntätä

nimittäin Rauli Badding Somerjoen laulu:
        Tuskin tiedän sanaa sivistys
        on koulu mulle päänkivistys.

Tuskin tiedän kieliopeista
        yo-kirjoitusten knopeista.
        Mutta tiedän: oon rakastunut,
        jospa kerran saisin sut,
        kuinka kaunis tää maailma ois.

Tuskin tiedän ees biologiaa,
        fysiikka ei päähän jää,
        Matikka ei päähän jää,
        biologia on liian ikävää
        Tiedän: yksi plus yks on kaks,
        vaan jos saisin sinut omaks,
        kuinka kaunis tää maailma ois..

Ei fysiikkaa..ei historiaa..
        ei matikkaa..ei biologiaa..
        vaan yksi plus yks on kaks
        ja jos saisin sut omaks,
        kuinka kaunis tää maailma ois.

Eikö olekin romanttinen kappale?
        t. Mirkku

• on............................

Laskevan vastakohta, siis synonyymi nousukkaalle

• Edvard.B

SAMMAKKO, JOKA ON JUURI PÄÄSSYT MÄTTÄÄLLE

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7375
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3917
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3490
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      2663
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2632
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2413
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2349
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2249
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2125
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1932
    Aihe