Eli oletteko tyytyväisiä jotka olette käyneet avointa yliopisto ja onko opiskelu yksinäistä tai tuntuuko se samalta kuin kävisi normaalia koulua. ovatko erot suuret?
Kannattaako
1
620
Vastaukset
- Nxtz
Kursseja opetetaan kaiketi pääsääntöisesti iltapäivisin ja iltaisin, eli siinä mielessä ei tuntunut samalta kuin nyt varsinaisena opiskelijana.
Opiskelun yksinäisyys taitaa riippua vähän kurssista ja opiskelijasta itsestään. Ainakin psykan opiskelu oli pitkälle samanlaista kuin yliopistollakin, eli luennoilla istumista ja tentteihin lukemista. Yliopistolla se on vähän vähemmän "yksinäistä", koska samaa porukkaa näkee vuodesta toiseen, ja usein myös muillakin kursseilla.
Eron voisi karkeasti määritellä siten, että useimmat aineen x ylioppilaat opiskelevat päätoimisesti, ja useimmilla avoimessa opiskelevilla puolestaan taas muu elämä on pääroolissa, ja opiskelua tehdään sivutoimisesti. Jälkimmäiset ovat siis samassa veneessä vain hyvin löyhästi, joten jonkinlaisen omalta tuntuvan porukan syntyminen ei ole niin automaattista. Ja taas: poikkeuksia aivan varmasti on, etenkin pitkillä opintokokonaisuuksilla.
Olin itse opiskeluihin tyytyväinen, sillä se tarkensi mielikuvaa tulevasta pääaineesta. Sain paremman mielikuvan omista opiskelutavoistani, ja tukevamman "kyllä minä tähän pystyn" -pohjan opiskeluun ennen kuin pääsin sitten yliopistoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205044
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22322Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361270- 971211
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121200- 931074
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17873viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61753Vappu Pimiä jakoi kuvia Maajussille morsian -kuvauksista! Seuraajalta tärkeä toive: "Voi miten..."
Tätä kyllä kannattaa toivoa! Vappu Pimiällähän on tunnetusti myös sormensa pelissä näissä rakkausjutuissa ja hän toimii25719