Ameriikkalaiset...

Tadzio de Santis

Lueskelin tuossa joku ilta .22 pistooleitten ja revolvereitten arvosteluja, ja silmään pisti että aika moni ameriikkalainen kehui ampuneensa hyviä tuloksia 25 jalan (7,62m) matkalta 8" (20,32cm) tauluun... oikein kuviakin, miten oli roiskittu ympäri taulua.

Sekoittavatko jenkit joskus jalat ja jaardit keskenään, vai ovatko yksinkertaisesti surkeita ampujia?

7

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 420786520765

      Riittävä tarkkuus. Monilla menee sekaisin se tarvetarkkuus ja kilpatarkkuus. Itse kelpuutan hyvillä mielin 10 metristä A4-kasaan ammutun läjän, jotkut hinkka-ampujat ampuvat 50 metriin alle 100mm kasoja ja silti vituttaa. Samalla hakuisuudella on raiskattu suomen rynkkykin, kun pitää radalla saada tiukkaa kasaa, ei väliä vaikka "vähän" toimintahäiriöitä likaisissa (eli sota)olissa ilmenisikin.

      • Tadzio de Santis

        Paikallisella korpiradalla on vain tuo 25m rata pistoolille... on sitä tosin tullut kokeiltua lyhemmällekin matkalle kyhätyllä telineellä, radalla vain on lampaankokoiset kieltokyltit miten on ammuttava vain virallisiin telineisiin koska kääntyvien maakaapelit menevät maassa...

        Mökillä voin tietysti ampua vaikka vierestä, mutta se tietää enemmän autoilua ja kävelyreissua.


    • Itse käytän pistoolilla ammuttaessa monesti maaleina 22cm kertakäyttölautasia 10-30 metrin matkoille.

      Ammun yleensä semmoisella nopeudella, että oletan maalin voivan ampua takaisikin.

      Olen erittäin tyytyväinen jos 25 metrin matkalle 4/5 osuu ja kympin matkalle on osuttava kaikkien laukausten, oli ote sitten kumman tahansa tai molempien käsien.

      Nyt tulokset varmaankin parantuvat, kun sain match laukaisukoneiston.

      http://www.hunt101.com/showphoto.php/photo/544291/size/big/cat//ppuser/52887

      • voi ihmettä...

        "Ammun yleensä semmoisella nopeudella, että oletan maalin voivan ampua takaisikin."

        Että tämmöstä tällä kertaa....


      • voi ihmettä... kirjoitti:

        "Ammun yleensä semmoisella nopeudella, että oletan maalin voivan ampua takaisikin."

        Että tämmöstä tällä kertaa....

        Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa.


      • minä tuas
        k0rh0nen kirjoitti:

        Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa.

        Ja kuhmossa etennii.


    • Nimetön

      Perseestä ovat, kun kaikille siviileille annetaan ase ja sitten saa ampua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe