Sovelluksen sulkeminen makrolla

Excelisti

Olen ylen hämmästynyt. Vanhassa Excel-versiossa:

Application.DisplayAlerts=False
Application.Quit

Sulki kaikki työkirjat nätisti.
Mutta nyt sama rutiini ei toimi vaan ruikuttaa "Do you want to save the changes you made to Työkirja". Sulkiesaan työkirjoja.

Application.DisplayAlerts=False
Pitäisi estää kaikki Excelin ilmoitukset.
Missä vika? Kunde auta!!

2

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • If unsaved workbooks are open when you use this method, Microsoft Excel displays a dialog box asking whether you want to save the changes. You can prevent this by saving all workbooks before using the Quit method or by setting the DisplayAlerts property to False. When this property is False, Microsoft Excel doesn’t display the dialog box when you quit with unsaved workbooks; it quits without saving them.

      If you set the Saved property for a workbook to True without saving the workbook to the disk, Microsoft Excel will quit without asking you to save the workbook.

      joten kyllä allaoleva pitäisi toimia (toimii ainakin mulla)

      Sub Sulje()
      Application.DisplayAlerts = False
      Application.Quit
      End Sub

      suljetaan kaikki muut työkirjat yksitellen tallentamatta niitä (tai jos tarttee tallentaa niin muuta Työkirja.Close False---> Työkirja.Close True)-paitsi yksi (1 pitää olla aina auki..) eli jätetään yksi sulkematta ja sitten suljetaan se lopuksi.
      Nyt ei ainakaan pitäisi herjoja tulla...


      Sub Sulje2()
      Dim Työkirja As Workbook
      Application.DisplayAlerts = False

      For Each Työkirja In Application.Workbooks
      If Työkirja.Name "suljevikana.xls" Then ' muuta tähän aukijäävän työkirjan nimi
      Työkirja.Close False
      End If
      Next

      Application.Quit
      End Sub

      ohjeen mukaisesti...
      kerrotaan Excelille , että ollaankin tallennettu työkirjat... ;-)

      Sub Sulje3()
      Dim Työkirja As Workbook
      For Each Työkirja In Application.Workbooks
         Työkirja.Saved=True
      Next

      Application.Quit
      End Sub

      ei nyt muuta tuu mieleen tällä erää... jospa noilla probleema korjautuisi

      Keep Excelliong
      @Kunde

      • Excelisti

        Kiitos Kunde. Homma selvisi. Koneisiin on asennettu Humminbird DM Extension joka vaatii makron toimiakseen. Jotenkin tämä Hummingbirdin makro vaikuttaa muiden makrojen suorittamiseen. Kun se p...ka otettiin pois, alkoivat makrot toimia taas ihan normaalisti.

        Tuntui oudolta, olen sentään koodannut tuhansia rivejä VBA:lla ja aina on ratkaisu löytynyt. Nyt piti kysyä neuvoa VBA-gurulta. Hyvä että kaikkien alojen guruja sentään löytyy! Hyvää kesän jatkoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      122
      2251
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1340
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1043
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      103
      1021
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      108
      1004
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      906
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      251
      686
    9. 50
      664
    10. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    Aihe