eilen huomasin alapääni toisessa sisemmässä häpyhuulessa pienen, aika valkoisen rakkulan tapaisen haavauman ja sen vieressä kaksi pienempää haavaumaa. eilen ne eivät vaivanneet minua mitenkään mutta tänään alkoi armoton kutina ja kirvely, ja kun tutkin niitä uudestaan nuo rakkulat olivat kasvaneet huomattavasti aika suuriksi. olen neitsyt joten mistään sukupuolitaudista ei voi olla kyse mutta osaisiko ketään neuvoa mitä ihmettä tämä on? hiivatulehdus vai jotain muuta? pitäisi varmaan mennä lääkäriin, mutta en tee sitä kovin mielelläni sillä paikkakuntani terveydenhuoltopalvelut ovat aivan syvältä, lähes kaikki lääkärit lomalla jne. auttakaa!
kutiavia rakkuloita alapäässä
23
34980
Vastaukset
- helplessss
että lähteekö nämä tälläset itsestään/kotikonstein pois vai vaatiiko aina lääkityksen?
- herpekseltä
nuo kutiavat ja kirvelevät rakkulat kuulostavat.
Jos, et ole ollut yhdynnässä, niin oletko saanut suuseksiä?
Herpeshän voi tarttua sitenkin. - helplessss
herpekseltä kirjoitti:
nuo kutiavat ja kirvelevät rakkulat kuulostavat.
Jos, et ole ollut yhdynnässä, niin oletko saanut suuseksiä?
Herpeshän voi tarttua sitenkin.ei en oo vielä harrastanut seksiä missään muodossa, en edes suuseksiä. nyt rakkulat alkavat olla jo kirveleviä ja mielestäni hiukan erilaisia kuin herpesrakkulat, mitä nyt niistä olen kuullut. Vai voiko herpes tarttua esim. yleisistä vessoista tms? ehkä taidan varata sen lääkäriajan huomenna.
- helplessss
helplessss kirjoitti:
ei en oo vielä harrastanut seksiä missään muodossa, en edes suuseksiä. nyt rakkulat alkavat olla jo kirveleviä ja mielestäni hiukan erilaisia kuin herpesrakkulat, mitä nyt niistä olen kuullut. Vai voiko herpes tarttua esim. yleisistä vessoista tms? ehkä taidan varata sen lääkäriajan huomenna.
noniin, nyt olen päättänyt että menen sinne lääkäriin huomenna. todella toivon ettei tämä ole herpes :( sen pitäisi kyllä olla minun kohdallani mahdotonta. rakkulat eivät ole sellaisia vesirakkuloita tai punaisia eivätkä kohollaan, vaan ennemminkin vähänkuin ärtynyttä tai rikkinäistä ihoa. noh jos joku osaa vielä jotenki lohduttaa ennen huomista lääkäriä niin olkaa hyvät :D
- että limakalvosi olisivat
helplessss kirjoitti:
noniin, nyt olen päättänyt että menen sinne lääkäriin huomenna. todella toivon ettei tämä ole herpes :( sen pitäisi kyllä olla minun kohdallani mahdotonta. rakkulat eivät ole sellaisia vesirakkuloita tai punaisia eivätkä kohollaan, vaan ennemminkin vähänkuin ärtynyttä tai rikkinäistä ihoa. noh jos joku osaa vielä jotenki lohduttaa ennen huomista lääkäriä niin olkaa hyvät :D
ärtyneet rikki?vai voiko kyseessä olla paiseen alku?iho kun menee rikki,sitä kutittaa ja tietty sitten kirveltää
- helplessss
että limakalvosi olisivat kirjoitti:
ärtyneet rikki?vai voiko kyseessä olla paiseen alku?iho kun menee rikki,sitä kutittaa ja tietty sitten kirveltää
noniin eli sain vasta maanantaiksi sen lääkäriajan ja tulen ehkä hieman hulluksi tällä menolla. kutina on helpottanut mutta kirvelee vielä paljon. ärtynyt alue on aika iso, ja iho on sen kohdalta muuttunut valkoiseksi ja repaleiseksi. nyt vähän syvemmälle emättimeen on tullut toinenkin valkoinen rakkula, joka näyttää samalta kuin suuhun ilmestyvät rakkulat eli aftat. onko kellään ikinä ollu tämmöstä ja kuulostaako vaaralliselta?
- itkettää
helplessss kirjoitti:
noniin eli sain vasta maanantaiksi sen lääkäriajan ja tulen ehkä hieman hulluksi tällä menolla. kutina on helpottanut mutta kirvelee vielä paljon. ärtynyt alue on aika iso, ja iho on sen kohdalta muuttunut valkoiseksi ja repaleiseksi. nyt vähän syvemmälle emättimeen on tullut toinenkin valkoinen rakkula, joka näyttää samalta kuin suuhun ilmestyvät rakkulat eli aftat. onko kellään ikinä ollu tämmöstä ja kuulostaako vaaralliselta?
Sulla on ihan sama ongelma kuin mulla, mutta alapäässä näkyi myös jotain mustaa(?) kun peilin kautta katsoin. Välillä sattuu ja kirveltää niin, että itkettää. Kuumettakin on ja päänsärkyä, ihan paska olo. Mitä nyt katselin, niin lääkäriin pääsisin vasta maanantaina, koska paikat ovat kiinni/nettiajanvarauksen voi tehdä vasta maanantaiksi.
Tuo ongelma on ollut nyt kaksi päivää, ja toivon myös, ettei kyseessä ole herpes. Olen myös neitsyt/yhtä kokematon kuin keskustelun aloittaja, joten mitä hemmettiä tämä on?! - itkettää
itkettää kirjoitti:
Sulla on ihan sama ongelma kuin mulla, mutta alapäässä näkyi myös jotain mustaa(?) kun peilin kautta katsoin. Välillä sattuu ja kirveltää niin, että itkettää. Kuumettakin on ja päänsärkyä, ihan paska olo. Mitä nyt katselin, niin lääkäriin pääsisin vasta maanantaina, koska paikat ovat kiinni/nettiajanvarauksen voi tehdä vasta maanantaiksi.
Tuo ongelma on ollut nyt kaksi päivää, ja toivon myös, ettei kyseessä ole herpes. Olen myös neitsyt/yhtä kokematon kuin keskustelun aloittaja, joten mitä hemmettiä tämä on?!Herpeshän se siellä. Lääkäri kehotti menemään maanantaina labraan, että saadaan varmuus, mutta antoi reseptin lääkkeeseen ja pari päivää sairaslomaa. Olo on aika helvetillinen, rakkulat vissin puhkeilevat nyt :S
- itkettää
itkettää kirjoitti:
Herpeshän se siellä. Lääkäri kehotti menemään maanantaina labraan, että saadaan varmuus, mutta antoi reseptin lääkkeeseen ja pari päivää sairaslomaa. Olo on aika helvetillinen, rakkulat vissin puhkeilevat nyt :S
Piti vielä sanoa, että 90% ihmisillähän on herpesvirus kropassaan, lääkäri selitti mulle ainakin jotain siitä, että vesirokon aikana sen on varmaan saanut (vesirokkokin on muuten herpesviruksen aiheuttama). Että sinänsä ei harvinaista, mutta monilla se ei vain ikinä oireile. Kuulemma "muutokset" eli naisilla esim. raskaus (meikällä varmaan stressin laukeaminen) voivat aiheuttaa sen "ärstyilyn".
Et pääsisi terveysaseman päivystyksessä käymään? Itse kävin eilen klo 23, kun oli niin karmea olo ja sattui alapäähän. Ei tarvitse ajanvarausta tms. - .........
itkettää kirjoitti:
Piti vielä sanoa, että 90% ihmisillähän on herpesvirus kropassaan, lääkäri selitti mulle ainakin jotain siitä, että vesirokon aikana sen on varmaan saanut (vesirokkokin on muuten herpesviruksen aiheuttama). Että sinänsä ei harvinaista, mutta monilla se ei vain ikinä oireile. Kuulemma "muutokset" eli naisilla esim. raskaus (meikällä varmaan stressin laukeaminen) voivat aiheuttaa sen "ärstyilyn".
Et pääsisi terveysaseman päivystyksessä käymään? Itse kävin eilen klo 23, kun oli niin karmea olo ja sattui alapäähän. Ei tarvitse ajanvarausta tms.Vaikka 90%:lla on herpesvirus niin ei 90%:lla ole kuitenkaan sukupuolielinherpestä vaan huuliherpes joka on toisen herpesviruksen aiheuttama. Sukupuoliherpestä on vain parillakymmenellä prosentilla.
Jos omaa sukupuoliherpeksen niin kannattaa tiedostaa että 2/3 herpestartunnoista tulee oireettomasta rakkulattomasta kumppanista eli älkää levittäkö tautia eteenpäin vaan käyttäkää kondomia! - helplessss
......... kirjoitti:
Vaikka 90%:lla on herpesvirus niin ei 90%:lla ole kuitenkaan sukupuolielinherpestä vaan huuliherpes joka on toisen herpesviruksen aiheuttama. Sukupuoliherpestä on vain parillakymmenellä prosentilla.
Jos omaa sukupuoliherpeksen niin kannattaa tiedostaa että 2/3 herpestartunnoista tulee oireettomasta rakkulattomasta kumppanista eli älkää levittäkö tautia eteenpäin vaan käyttäkää kondomia!mulla voi olla sukupuolitauti vaikken ole koskaan harrastanut seksiä... hienoa.
- herppeksestä vielä
helplessss kirjoitti:
mulla voi olla sukupuolitauti vaikken ole koskaan harrastanut seksiä... hienoa.
Eli herpestä on kahta tyyppiä HSV1 ("huuliherppes") ja HSV2 (genitaalialueen/sukupuoliherppes)kuitenkin esim. HSV1 voi tarttua genitaalialueelle aiheuttaen rakkuloita siellä.
- aftoista
helplessss kirjoitti:
Itse sain myöskin vastaavanlaisia rakkuloita jo ennen yhdyntää. Arvauskeskuslääkäriltä sama tuomio.. herpesrakkula. Rakkuloita saattoi tulla pari kertaa vuodessa tai pitää parin vuoden tauon ja tulla taas. Myöhemmin kävin erikoisgynekologilla näyttämässä rakkulaa ja selvisi että tietyt aftatyypit voivat puhjeta myös muille kuin suunlimakalvoille... Valitettavasti siihen ei mitkään antibiootit auta joitakin voiteita on helpottamaan oloa mutta kestää yleensä 5-10pvä kun häviävät. Yleensä itselläni nämä tulevat kovan stressin myötä tai pitkän seksin jälkeen. Mikäli omasi ovat herpestä ole onnellinen siihen voi jopa lääkkeet auttaa tai helpottaa oloa. Aftoihin ei ole keksitty lääkkeitä helpottamaan. Omassa suvussani on paljon aftoja ja myös alapäässä. tsemppiä...
- mullakin
aftoista kirjoitti:
Itse sain myöskin vastaavanlaisia rakkuloita jo ennen yhdyntää. Arvauskeskuslääkäriltä sama tuomio.. herpesrakkula. Rakkuloita saattoi tulla pari kertaa vuodessa tai pitää parin vuoden tauon ja tulla taas. Myöhemmin kävin erikoisgynekologilla näyttämässä rakkulaa ja selvisi että tietyt aftatyypit voivat puhjeta myös muille kuin suunlimakalvoille... Valitettavasti siihen ei mitkään antibiootit auta joitakin voiteita on helpottamaan oloa mutta kestää yleensä 5-10pvä kun häviävät. Yleensä itselläni nämä tulevat kovan stressin myötä tai pitkän seksin jälkeen. Mikäli omasi ovat herpestä ole onnellinen siihen voi jopa lääkkeet auttaa tai helpottaa oloa. Aftoihin ei ole keksitty lääkkeitä helpottamaan. Omassa suvussani on paljon aftoja ja myös alapäässä. tsemppiä...
Kiitos tiedosta noista aftoista! En ole koskaan kuullutkaan että aftoja voi olla myös alapäässä. Voivatko ne tarttua kumppaniin?
- H
mullakin kirjoitti:
Kiitos tiedosta noista aftoista! En ole koskaan kuullutkaan että aftoja voi olla myös alapäässä. Voivatko ne tarttua kumppaniin?
Aftat ei ainakaan mun tietojen mukaan tartu. Ja niihin on apteekista saatavilla yllättävän hyviäkin lääkkeitä (suihkeita ja tabletteja) ilman reseptiä ! :)
- könskandfa
Mulla oli sama ongelma noin vuosi sitten, enkä ollut itsekkän kokenut minkään laista seksiä ennen sitä. Ihan hirveetä kutinaa ja juuri noita vaaleita rakkuloita. Huomasin, että ne lähtivät tai oikeastaan irtosivat pyyhkimällä jollain kuivalla. Siihen ne oireetkin loppuivat sitten.
- 13.v
Mulla on sama juttu oon kyl vast 13.v!
- aftako
Mulla oli myös vastoittain kyseisenlaisia rakkuloita jotka kirvelivät ihan tajuttomasti, lääkäri antoi diagnoosiksi mulle herpeksen mutta testien tulosten perusteella mulla ei sitä kuitenkaan ollut. Rakkulat parantuivat pikku hiljaa, kokonaisuudessaan kestivät noin viis päivää.. liekö siis ollut sitä samaa aftaa mitä joku tässä aiemmin kirjoitteli vai jotain ihan muuta..?
- pelottaa
mulla on kans sama ongelma, mutta olen harrastanut seksiä, mutta poikaystäväni on täysin puhdas, niin kuin minäkin testien mukaan. Kirvelee ja polttelee ja sitten ne on jopa vähän levinnyt!! mitä pitäis tehä? mennä lääkäriin? :(
- pelottaa
ja kun käy suihkussa sen jälkeen ne rikkoutuu ja kirvelee tosi tosi paljon enkä pysty pitää pikkareita....! tää on ihan kamalaa! onko mulla joku tauti ? ne on ollu mulla jo muutaman päivän..
- .lab.h.
Testien mukaan`?? Onko teistä kummastakin otettu _verikoe_ josta on katsottu herpeksen vasta-aineet?? Tuskin. Kävittekö julkisella vai yksityisellä sektorilla? Julkinen ei yleensä _verestä_ testaa herpesviruksia vaan oireilevista rakkuloista/haavaumista...
Lääkäriin tietysti.
- Help!!!!
Mulla on melkeen sama paitsi et oon 14 ja ei oo kirvelyä kutittaa vaan ihan äly paljon ja on 3 tosi pientä rakkulaa jossa on valkoset päät en tiiä oikee että mitä tekisin ku en haluis mennä oikee lääkäriinkää:/ auttakaa!!
- henrin mummu
ilmeisesti sinun esanahka on painunut sisaan ota heti henriin yhteytta steamis lamentation
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789