Femoston hyvä/ei hyvä?

Ja vielä tämäkin

Minulla on olleet vaihdevuode 3,5 vuotta. Ensin kokeiltiin Novofemmiä ja nyt viimeksi Divinaa. Viime viikolla gynekologi päätti, että vaihdetaanpas Femostoniin. Divinaa otettiin 21 pvää ja 7 pvän tauko. Femostonia syödään koko ajan. Syynä tähän vaihtoon oli, että tyhjennysvuoto vähenisi (ovat olleet kamalat) ja ettei tätä vuotoa tulisi (vai tuleeko lainkaan) ainakaan ulkomaanmatkan aikana elokuun lopussa sekä hikoilun ja turvotuksen vähentäminen.

Onko kenelläkään kokemuksia Femostoniin liittyvistä tyhjennysvuodoista, hikoilun määrästä tai muista oireista?

Gynekologi myös ehdotti, että jos tämä ei sovi, hän voisi laittaa hormonikierukan ja antaa vähän mieshormoonia. Häh... miten tähän nyt pitäisi oikein suhtautua?

Kiitos vastauksista!

(ps. Tässähän ehtii kokeilemaan koko hormoni- repertuaalin ennen v-vuosien loppumista.)

28

25651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hormoonihurmio

      Olen käyttänyt Femonstonia vuoden ja kokemukset ovat enimmäkseen hyviä. Kaikki oireet ovat hävinneet, ja tyhjennysvuoto tulee säännöllisenä, kivuttomana ja määrältään kohtuullisena. Tosin ei minulla vuotohäiriöitä ole ollut ennenkään, omat kuukautiset olivat vain hiukan runsaammat kuin tyhjennysvuoto, ja loppuun asti välillä kivuliaat.

      Ainoa ikävä puoli Femostonissa on painonnousu. Olen lihonut kuusi kiloa hoidon aikana, mutta koska tämän vuoden puolella on tullut lisää vain kilo, uskon painonnousun liittyvän hoidon aloittamiseen.

      • Ja vielä tämäkin

        Kysyisin, että missä vaiheessa se tyhjennysvuoto tulee? Onko se silloin, kun yksi kokonainen kierros pillereitä on syöty vai milloin?

        Tuo painonnousu pelottaa vähän itseänikin. Olen nyt 3,5 vuoden aikana lihonut 15 kiloa ja yhtään ei saisi tulla lisää vaan kaikki pitäisi saada pois. Oletko varma, että se johtui sinulla Femostonista eikä muuten vaan muuttuneesta aineenvaihdunnasta? Gyne kun sanoi minulle, että painoa tulee tässä iässä (51v) ilman hormooneitakin. Tiedä sitten puhuiko ihan totta.


      • käyttäjä..
        Ja vielä tämäkin kirjoitti:

        Kysyisin, että missä vaiheessa se tyhjennysvuoto tulee? Onko se silloin, kun yksi kokonainen kierros pillereitä on syöty vai milloin?

        Tuo painonnousu pelottaa vähän itseänikin. Olen nyt 3,5 vuoden aikana lihonut 15 kiloa ja yhtään ei saisi tulla lisää vaan kaikki pitäisi saada pois. Oletko varma, että se johtui sinulla Femostonista eikä muuten vaan muuttuneesta aineenvaihdunnasta? Gyne kun sanoi minulle, että painoa tulee tässä iässä (51v) ilman hormooneitakin. Tiedä sitten puhuiko ihan totta.

        Mulla tulee tyhjennysvuoto parin päivän sisällä toista laattaa aloitettaessa. Olen vasta käyttänyt 3kk. Lihonut en ole näistä pillereistä, eikä ole ollut muuta, kuin lievää kipuilua vuodon alkaessa. Ikää on 53v ja käytössä Femoston 1/10

        Käytin ekana Novofemiä ja se turvotti ainakin minua ja vuoto oli tosi rankkaa ja kivut sen mukaiset.


      • kauanko..
        käyttäjä.. kirjoitti:

        Mulla tulee tyhjennysvuoto parin päivän sisällä toista laattaa aloitettaessa. Olen vasta käyttänyt 3kk. Lihonut en ole näistä pillereistä, eikä ole ollut muuta, kuin lievää kipuilua vuodon alkaessa. Ikää on 53v ja käytössä Femoston 1/10

        Käytin ekana Novofemiä ja se turvotti ainakin minua ja vuoto oli tosi rankkaa ja kivut sen mukaiset.

        sulla on olleet omat säännölliset menkat pois? Ajattelin vaan, että ehkä voisitkin käyttää jo Femoston Conti 1/5, jota voi käyttää, kun viim. omista kuukautisista on kulununut enemm. kuin vuosi. Siiä ei, ehkä tule tyhjennysvuotoa. Mitä Femostonia gyne sulle suositteli?


      • Vielä tämäkin
        kauanko.. kirjoitti:

        sulla on olleet omat säännölliset menkat pois? Ajattelin vaan, että ehkä voisitkin käyttää jo Femoston Conti 1/5, jota voi käyttää, kun viim. omista kuukautisista on kulununut enemm. kuin vuosi. Siiä ei, ehkä tule tyhjennysvuotoa. Mitä Femostonia gyne sulle suositteli?

        Mulla oli ensin kaksi vuotta sellaista aikaa, jolloin kuukautiset tulivat ensin joka toinen kuukausi ja sitten joka kolmas. Loppuivat kokonaan 3,5 vuotta sitten. Minunlaiselta luupäältä meni puoli vuotta ennen kuin tajusin, että vaihtarit tosiaan alkoivat.

        Gyne kirjoitti Femostonia 2/10. Sunnuntaina otan viimeisen Divinan. Sitten 7 päivää taukoa ja sitten pitäisi aloittaa Femoston. Olen ulkomaan matkalla 11. - 28.8 ja lekuri vakuutti, ettei vuoto sattuisi (jos yleensä tulee) tälle ajalle.

        Minullakin Novofem aiheutti tai paremminkin aloitti turvotuksen, jota Divina on jatkanut.

        Mitenköhän gynet näin erilaisesti määräävät hormooneja? Tietysti kokeiltava on, että sopiva löytyy, mutta ihmetyttää hieman.

        Pahimmat oireet ovat järkyttävä tyhjennysvuoto, tuskastuttava hikoilu ja kova painonnousu. Saisipa edes yhden vähemmälle, niin huumorintajukin kukkisi paremmin :-)


      • Hormoonihurmio
        Ja vielä tämäkin kirjoitti:

        Kysyisin, että missä vaiheessa se tyhjennysvuoto tulee? Onko se silloin, kun yksi kokonainen kierros pillereitä on syöty vai milloin?

        Tuo painonnousu pelottaa vähän itseänikin. Olen nyt 3,5 vuoden aikana lihonut 15 kiloa ja yhtään ei saisi tulla lisää vaan kaikki pitäisi saada pois. Oletko varma, että se johtui sinulla Femostonista eikä muuten vaan muuttuneesta aineenvaihdunnasta? Gyne kun sanoi minulle, että painoa tulee tässä iässä (51v) ilman hormooneitakin. Tiedä sitten puhuiko ihan totta.

        Tyhjennysvuoto tulee suunnilleen siinä vaiheessa, kun vaihdetaan laatasta toiseen (Femostoniahan syödään koko ajan ilman taukoa), pari päivää suuntaan tai toiseen on vaihtelua.

        Olen varma, että painonnousu (tai tarkemmin sanoen ruokahalun lisääntyminen) johtuu Femostonista, koska olin viime vuoden alkupuolen aikana onnistunut pudottamaan nuo samaiset kuusi kiloa, jotka nyt siis ovat tulleet takaisin. Hormonit ovat aina vaikuttaneet paljon ruokahaluuni, yksi PMS-oireistani oli hillitön mussutushalu ja varsinkin makeanhimo.

        Jos oikein tarkkoja ollaan, hormoni ei siis sinällään ole nostanut painoa, vaan paino on noussut siksi, että hormonin vuoksi lisääntyneen ruokahalun ansiosta olen syönyt enemmän.


    • Minä

      Käytin Femoston 1/10 6 vuotta enkä lihonnut yhtään eikä ollut mitään turvotustakaan. Kaikki vv-oireet hävisivät, hormoni toimi siis minulla niin kuin pitääkin. Mutta kaikkihan on yksilöllistä.

    • kuuma

      Olen käyttänyt ensin femoston1.Lihoin useita kiloja ja kärsin hirveästä hikoilusta.Vaihdoimme sitten femoston 2 ja toivoin oireiden häviävän,mutta kaikki
      jatkui samoilla oireilla.
      Tilasin juuri uuden ajan lääkärille, saadakseni uuden lääkkeen mikä auttaisi
      tähän hirveään hikoiluun ja lihoamiseen.
      Toivottavasti saan apua.

    • Minä

      Hei kuuma, toivottavasti saat avun. Femoston ei selvästikään sovi sulle.

      • eloisa2

        Olin 47 vuotias, kun huomasin, että oloni oli jotenkin muuttunut. Kuukautiset tulivat ihan vielä normaalisti. Tilasin kuitenkin ajan gynekologille ja hän otatti minusta hormonikokeet. Kokeista kävi ilmi, että menopaussi oli parsta aikaa menossa. Gynekologi määräsi heti Femoston 1/10 pillerit, joita söin parisen vuotta ja sitten annosta nostettiin 2/10 ja nyt viimeisen vuoden olen syönyt Femoston 1/10 vahvuutta. Yhteensä olen syönyt pillereitä jo 15 vuotta. En kerinnyt ollenkaan kärsiä mistään vaihdevuosivaivoista, kun hoito aloitettiin heti. Olen lukenut, että jos heti vaihdevuosien alkaessa aloitetaan hoito niin rintasyöpä ym sairaudet eivät tule niin herkästi. Tavallaan kun oma hormonitoiminta vielä pelasi ennen pillereitä niin ei tullut rajua vaihetta hormonitasapainoon vaan tuli sellainen luonnollinen siirtymä. Minulla ei ole paino noussut yhtään eikä muitakaan ongelmia ole ollut. Olen voinut enemmän kuin hyvin. Tuntuu etten uskalla jättää näitä pillereitä ollenkaan pois, että mitä sitten tapahtuu kun elimistö on näihin tottunut. Varmaankin jossakin vaiheessa pitää taas annosta pienentää vaikka Femoston conti 1/5. Minulla on muuten tyhjennysvuoto tullut koko ajan säännöllisesti, kun pakkaus on loppuun syöty ja uudesta pakkauksesta kun olen syönyt 3-4 pilleriä. Minulla kävi hyvä tuuri, kun gynekologini oli erittäin valveutunut hormonien suhteen ja itse hakeuduin heti hoitoon. Mammografiassa käyn kahden vuoden välein ja samalla myös rinnat tutkitaan ultraäänellä. Gynekologilla käyn joka vuosi. Rintasyövällä pelotellaan aivan liiaksi ihmisiä jotka syö hormooneja. Kaikki tuntemani naiset joissa on ollut rintasyöpä niin yksikään ei ole käyttänyt hormoonihoitoa. Kaikilla näitten naisten äideillä on ollut rintasyöpä ja näin ajatellen perimällä on suuri vaikutus. Mutta silti täytyy mammografiassa käydä säännöllisesti sekä gynekologilla, ettei voi tuudittautua hyvään onneen. Muukin vuositerveystarkastus pitää aina tehdä naiselle vuosittain. En yllytä ketään syömään hormooneja, mutta jos oireet vaatii niin turhaa on kärsiä, sille elämä muutenkin on aika lyhyt.


      • Hormoonihurmio
        eloisa2 kirjoitti:

        Olin 47 vuotias, kun huomasin, että oloni oli jotenkin muuttunut. Kuukautiset tulivat ihan vielä normaalisti. Tilasin kuitenkin ajan gynekologille ja hän otatti minusta hormonikokeet. Kokeista kävi ilmi, että menopaussi oli parsta aikaa menossa. Gynekologi määräsi heti Femoston 1/10 pillerit, joita söin parisen vuotta ja sitten annosta nostettiin 2/10 ja nyt viimeisen vuoden olen syönyt Femoston 1/10 vahvuutta. Yhteensä olen syönyt pillereitä jo 15 vuotta. En kerinnyt ollenkaan kärsiä mistään vaihdevuosivaivoista, kun hoito aloitettiin heti. Olen lukenut, että jos heti vaihdevuosien alkaessa aloitetaan hoito niin rintasyöpä ym sairaudet eivät tule niin herkästi. Tavallaan kun oma hormonitoiminta vielä pelasi ennen pillereitä niin ei tullut rajua vaihetta hormonitasapainoon vaan tuli sellainen luonnollinen siirtymä. Minulla ei ole paino noussut yhtään eikä muitakaan ongelmia ole ollut. Olen voinut enemmän kuin hyvin. Tuntuu etten uskalla jättää näitä pillereitä ollenkaan pois, että mitä sitten tapahtuu kun elimistö on näihin tottunut. Varmaankin jossakin vaiheessa pitää taas annosta pienentää vaikka Femoston conti 1/5. Minulla on muuten tyhjennysvuoto tullut koko ajan säännöllisesti, kun pakkaus on loppuun syöty ja uudesta pakkauksesta kun olen syönyt 3-4 pilleriä. Minulla kävi hyvä tuuri, kun gynekologini oli erittäin valveutunut hormonien suhteen ja itse hakeuduin heti hoitoon. Mammografiassa käyn kahden vuoden välein ja samalla myös rinnat tutkitaan ultraäänellä. Gynekologilla käyn joka vuosi. Rintasyövällä pelotellaan aivan liiaksi ihmisiä jotka syö hormooneja. Kaikki tuntemani naiset joissa on ollut rintasyöpä niin yksikään ei ole käyttänyt hormoonihoitoa. Kaikilla näitten naisten äideillä on ollut rintasyöpä ja näin ajatellen perimällä on suuri vaikutus. Mutta silti täytyy mammografiassa käydä säännöllisesti sekä gynekologilla, ettei voi tuudittautua hyvään onneen. Muukin vuositerveystarkastus pitää aina tehdä naiselle vuosittain. En yllytä ketään syömään hormooneja, mutta jos oireet vaatii niin turhaa on kärsiä, sille elämä muutenkin on aika lyhyt.

        Ei hormonikorvaushoidon lopettamisesta välttämättä mitään "vieroitusoireita" seuraa. Oireet tietysti palaavat, elleivät ole hoidon aikana loppuneet, mutta mistä tiedät, tarvitsetko hoitoa vielä, jos et koskaan pidä taukoa?

        15 vuotta kuulostaa aika pitkältä ajalta, kumma kun ei gynekologi ole siihen puuttunut. Minun gynekologini sanoi, ettei korvaushoitoa ole suositeltavaa käyttää kuin viisi vuotta. Tietysti kaikki on yksilöllistä, jos vaivat jatkuvat, täytyy lääkitystäkin jatkaa, mutta minulla on sellainen käsitys, että vaihdevuosioireet useimmilla lakkaavat muutamassa vuodessa.

        Minä käytin tyhjennysvuodollista Femostonia kolme vuotta. Koska kyllästyin vuotoihin, päätin kokeilla, pärjäisinkö ilman. Oireet olivat niin paljon lieventyneet, että en aloittanut enää hormoneja uudestaan.


    • kuivat yöt

      Nimim. hikoilu riitti. Femoston 10 mg. Hikoilut jäi kolmen viikon käytön jälkeen. Univaikeudetkin helpotti jakun otetaan joka päivä niin muistaa helpommin.
      Hormonikierukka... no ei kuullostanu hyvältä ehdotukselta. Se oli vaihtoehto. Vuotojen loppuminen on yksilöllistä. Vuoden päästä yleensä.
      Itselle paras vaihtoehto. Turvallisia, jos annos pysyy 10 tai 20 mg:ssa

      • Anonyymi

        Hei Hormoni hurmio! Sinulla on hieman väärä käsitys naisten vaihdevuosien kestosta. Minä 58,v nainen kärsinyt jo 14v eikä loppua näy. Minun gynegologini sanoi että ei voi vain katsoa vuosia miten kaivan on syönyt hormonilääkettä vaan sitä minkälaiset on oireet jos lääkitys pitää oireet poissa ja elämänlaatu on hyvä niin silloin voi jatkaa käyttöä, ei meidä jotka kärsitään helvetillisistä kuumista aall oo osta tarvitse kärvistellä sen pelossa että tuleeko sivuoireita vaan mielummin ajatella positiivisesti että hormoneista on sivu hyötyäkin sen ohella että elämänlaatu paranee ja pysyy sitä myöten hyvänä🙂👍👍


    • maritha54

      Käytin 6 vuotta Divigeliä jonka kanssa minulla oli hormonikierukka, tänä kesänä poistatin kierukan ja siirryin käyttämään Femostonia. Olen muuten ollut todella tyytyväinen kun yöunetkin ovat parantuneet mutta olen alkanut ihmetellä kun paino on noussut. Nyt huomaan että painonnousu on muillakin ollut ongelmana. Ainaista tasapainoilua mikä painaa enemmän, saat olla vapaa vaihdevuosioireista ja voit hyvin mutta joudut kamppailemaan painonnousun kanssa? Kumman valitsee? Taukoa voisi kokeilla ja katsoa palaako oireet. Noin vuosi sitten pidin parin kuukauden tauon mutta oireet palasivat.

    • Kivut

      Femoston 1/10 käytössä toista vuotta. Paino ei ol enoussut, mutta hirvittävän inhottavat kivut tyhjennysvuodon aikana. Tauko harkinnassa.

    • Merja 62

      Minä käytin Femostonia muutaman vuoden ja tykkäsin todella paljo. Toki se lisäsi minulla ruokahalua ja lihoin 15 kg, mutta yö-unet ja hikoilut loppuivat. Nyt sain ison keuhkoverentulpan ja lääkäri totesi syyksi femoston, flunssa ja suonikohjut. Minulla on sitten kaikki hormonihoidot pannassa. Toki täytän jo 52-vuotta joten josko suuremmat oireet olisi jo ohi

    • Taikinamaha

      Nukkuminen on parantunut ja hikoilu poistunut. Paino noussut muutaman kilon ja vatsa on koko ajan turvonnut ja jonkin verran kipeä vaikka syön vähän ja liikun säännöllisesti.

    • Minnie76

      Olen 41v.ja syönyt pian vuoden femostonia ennenaikaisten vaihdevuosien takia. Gynekologi sanoi, että lääkkeitä tulisi syödä ainakin 10v.,jottei tule osteoporoosia jne. Hikoilut pääosin loppuivat, mutta kun kuukautiset ovat alkamaisillaan, en saa hikoilun takia nukuttua kolmeen yöhön, sitten taas helpottaa. Lihonnut olen 5kg, ja se on todella paljon siihen nähden, että olen viimeiset 20v.painanut aina kilon tarkkuudella saman verran. Nyt mietityttää paljonko kiloja mahtaa kertyä vielä seuraavien vuosikymmenien aikana...

    • valoinen

      Aurinkoinen!
      Olen 67 vuotias ja syönyt femostonia 20 vuotta. Ensimmäiset kolme vuotta söin femostonia 1/10 ja sen jälkeen annosta suurennettiin 2/10. Nyt 67 vuoden jälkeen annostani pienensin femoston 1/10. Keltarauhashormonia söin 12 vuotta, että tyhjennysvuoto tuli aina kerran kuukaudessa. Nyt viisi viimeistä vuotta olen synnyt keltarauhashormonia niin, että tyhjennysvuoto tulee joka kolmas kuukausi. Olen käynyt genekologilla vuosittain sekä ultraäänitutkimus tehty rintoihin kahden vuoden välein. Mammografiassa olen käynyt viiden vuoden välein ja näin ei tule rintoihin liikaa säteilyä. Ultraäänitutkimuksissa näkyy paremmin rinnoista kaikki kyhmyt ym kuin mammografiassa. Rinnoissa ei ole ollut mitään muutoksia koko aikana. Gynekologi on tehnyt aina laajan tutkimuksen, jossa on otettu papa näyte sekä ultraäänitutkimus muun tavallisen tutkimuksen lisäksi. Myös gyne on tutkinut rinnat ja kainalonseudut. Olen ollut tosi terve ja tietenkin myös onnekas. Ylipainoa minulla ei ole, enkä ole koskaan tupakoinut. Alkoholia käytän tosi vähän. Liikuntaa pyrin harrastamaan päivittäin muiden askareiden lisäksi. Uskon, että ihmisen terveyteen ja hyvinvointiin vaikuttaa kokonaisuus miten elät, sekä hyvät ihmissuhteet ja tietenkin hyvä parisuhde. Hormonien syöntiä en pelkää koska niillä on paljon enemmän hyviä kuin huonoja vaikutuksia. Lisäksi minulla on erittäin kimmoisa iho ja kasvoissani ei ole rypyn ryppyä (en ole koskaan ottanut aurinkoa). Tämä nuorekkuuteni on paljon aiheuttanut ihmetystä ja jopa epäilty, että olen käynyt kasvojen kohennuksessa. Tietenkin olen saanut hyvät geenit. Muuten eräs tuttavan tuttava on lähemmäs yhdeksänkymppinen ja käyttää edelleen pientä hormonimäärää. On erittäin pirteä ja elämänhaluinen.

      • Näinsevaan

        Geenit vaikuttaa, ei mikään muu loppujen lopuksi.


      • Anonyymi
        Näinsevaan kirjoitti:

        Geenit vaikuttaa, ei mikään muu loppujen lopuksi.

        Aina ei pidä paikkaansa.


    • Anonyymi

      Itse en tykännyt, turvotusta ja 3 viikon jälkeen kuukautiset, Livial käytössä nykyisin, paino tippunut kk 5kg ja turvotukset pois, olo virkeä ja uni maittaa, paras tuote, olen kokeillut ennen sitä läpi koko estrogeeni tarjonnan, josta tuli 10 kg painoa lisää 6kk. Nää on niin yksilöllisiä juttuja, mulle ei sopinut tää estrogeeni, Livialissa eri koostumus, estrosta rinnat ja kroppa turposi, maha kasvoi, ei Livialissa.

      • Anonyymi

        Hei Anonyymi
        Minkä ikäinen mahdat olla?
        Muullakin 3 vk käyt lopetin ja sen jälkeen kuuk.
        5 v ei ole ollut kuukautisia. Ja myös limakalvo paksuuntuu
        4 mm tässä ajassa. Olen 58 v


    • Anonyymi

      Erittäin huono vaihtoehto

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt n.kuukauden Femostonia ja ihan ok tähän asti. Mutta lääkäri ei puhunut mitään tyhjennysvuodoista. Ja eilen alkoivat, töissä, aivan yht äkkiä enkä ollut mitenkään varautunut. Viimeisistä kuukautisista yli 5 vuotta ja silloin olivat melko niukat aina. Mutta nyt vuodan kuin seula koko ajan ja yösidekään ei tahdo riittää, käytän niitä koko ajan. Myös vatsa kouristelee ja on tosi kipeä sekä alaselkä särkee. Lopetin heti näiden syönnin. On vaan kurjaa kun hakee apua koviin vaihdevuosivaivoihin niin tulee tällainen kauhea vuotoriesa. En todellakaan halua enää mitään tällaista rumbaa. Joten minä en ainakaan suosittele tätä tuotetta enkä tiedä uskaltaako mitään muutakaan enää kokeilla.

      • Anonyymi

        Olen tuo 58v nainen jolla ollut 14v ihan hirveät kuumat aallot ja vahva2/10 Femoston auttoi ja aallot pysyivät poissa eikä mitään sivuoireita tullut loppuvaiheessa kun lääkettä oli enää vähän jäljellä poistuivat kuukautiset kokonaan mutta en ollut huolissani, eikä siitäkään ollut mitään sivuoireita. Ihmiset ovat niin yksilöllisiä ettei voi sanoa mikä kullekin auttaa ja mikä aiheuttaa minkäkinlaisia sivuoireita vai tuleeko mitään. Se on harmi ettei sinulle Femoston auttanut koeta vain löytää jokin lääke joka auttaa sillä ei meidän naisten tarvitse kärsiä ja kärvistellä vaihdevuosi oireiden kanssa. Eikä sillä ole vuosi rajaa milloin pitäisi käyttö lopettaa sillä jos on helvetilliset kuumat aallot niin elämänlaatu kärsii ja siitä tulee muita oireita ja jopa menettää kokonaan sen takia työkyvyn. Minullakin ei Indivina ole poistanut kuumia aaltoja mutta yritän kestää ja uskoa että pian auttaa🙂👍yö unet vielä heikot mutta hieman parantuneet että toivoa on aaltojen poistumisesta. Vaikka joutuisi vielä 80v käyttämään hormoni korvaus hoitoa niin sitten se on niin sillä en aio elämänlaatua huonontaa sivuoireiden pelossa. Ei voi mitään jos tulee jotain elämänlaatu ainakin on ollut sitten hyvä. Tsemppiä kaikille jotka joutuvat kamppailemaan vaihdevuosien kanssa. T:58v nainen


    • Anonyymi

      Hei! Minä olen 58v nainen ja kärsinyt 45v asti eli 14v todella helvetillisiä kuumia aaltoja heti kun aloin tuntea että aallot todella kovia ja usein eli melkein 15min. välein niin varasin ajan Gynegilogille ja pyysin lääkityksen. Sovimme Gynegologi kanssa että hän laittaa Femoston reseptiin molemmat vahvuudet ja aloita miedommalla mutta kun tunsin ettei se auta otin vahvan annoksen käyttöön. Kuukautis vuotoja oli normaaliin tapaan pieniä mutta ei tullut mitään sivuoireita ja aallot poistuivat kokonaan joten sain elämän palaamaan normaaliksi ja aina kun lääkkeet loppui niin yritin kestää ja katsoa että olisiko jo poistunut aallot kokonaan mutta ei. Nyt sitten vaihdoin Gynegologi suosituksesta Indivinaan mutta mielestäni tein tyhmän valinnan sillä en ole aalloista päässyt vieläkään eroon aine ei ole vielä vaikuttanut mutta Femoston olisi jo toiminut. Olen ottanut 8 tablettia vahvaa Indivinaan mutta ei vielä vaikutusta hieman välit pidentyneet mutta yritän olla kärsivällinen ja toivon ettei tästä ole sivuoireita Femoston on tuttu ja turvallinen meikäläiselle mutta katsotaan miten tämä toimii sitten kun alkaa vaikuttaa. Siis edelleen joudun käyttämään hormonia kun en kestä aaltoja ja yö unet ihan paikoilla kun monta kertaa yössä humahtelee ja ihan märkänä koko kroppa.

    • Anonyymi

      Älkää käyttäkö estrogeenia tabletteina viittä vuotta kauempaa, syöpäriski kasvaa! Laastari- ja geeliestrogeeni turvallisemmat lääkitys muodot!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe