Mitä tykkäätte Hertta nimestä? Meillä kun ei nappaa mitkään prinsessanimet ja jotain "ryhdikkäämpää" olis hakusessa.
Hertta
13
4162
Vastaukset
- myös äiti
kunnon nimi, Hertta on hyvä suomalainen nimi
en ymmärrä näitä ulkomaalais nimiä ollenkaan - Täti
Tunnenkin yhden reilut kaksikymppisen Hertan,
ja hän on kyllä nimensä mukainen nuori nainen.
Hyvä ja herttainen nimi :) - kjljll
Tulee mieleen hertta-sarja (kirjat) sekä pelikorttien maa. Eniten tosin vaan tuossa on vikana tuo rtt-yhdistelmä, joka tekee nimestä äärimmäisen ruman. Samantyylisiä nimiä löytyy varmasti paljon ja niistä joku kauniimpi.
- Primrose
Hertta tarkoittaa sydäntä. Pelikorteista ainakin on tuttu herttakuningatar. Herttainen, sydämellinen.
Joku oli sitä mieltä, että -rtt- sanan keskellä tekee nimestä ruman. Muutamissa muissakin nimissä on sama konsonanttiyhtymä, esim. nimissä Bertta, Jertta, Kerttu, Martta. Minun korvaani ne eivät kuulosta rumilta, mutta sehän on makuasia.
Minusta Hertta on persoonallinen potentiaalisen voimanaisen nimi.- Kunnon nimi
Hertta on kaunis nimi. Eikä uusi polvi muistele edes Hertta Kuusista.
- ..........
Hertta voi olla merkitykseltään kaunis, mutta äänneasultaan Hertta on kyllä aika ruman kuuloinen. Sama pätee Marttaan.
- tikka tuulis
Tiedän erää pikkuisen Hertta-tytön. Nimi sopii hienosti hänelle, on herttainen tytteli.
Mikä tulee tytölle toiseksi nimeksi?
Mieleeni tuli:
Hertta Ilona
Hertta Orvokki
Hertta Hillevi- alkup.
Toiseksi nimeksi kaavailtiin Katariinaa, Eveliinaa tai Johannaa, edesmenneen isäni suvussa kulkeneet nuo nimet. Tuo Eveliina olis mun suosikki, mutta mietin että onko se liian pehmeä nimi sitten...
Oma toinen nimeni on Orvokki, mutta en ikinä ole pitänyt siitä niin en ajatellu laittaa eteenpäin, vaikka nykyisin kai onkin jo aika trendikäs :) - tikka tuulis
alkup. kirjoitti:
Toiseksi nimeksi kaavailtiin Katariinaa, Eveliinaa tai Johannaa, edesmenneen isäni suvussa kulkeneet nuo nimet. Tuo Eveliina olis mun suosikki, mutta mietin että onko se liian pehmeä nimi sitten...
Oma toinen nimeni on Orvokki, mutta en ikinä ole pitänyt siitä niin en ajatellu laittaa eteenpäin, vaikka nykyisin kai onkin jo aika trendikäs :)No, olipa hauska sattuma, että toinen nimesi oli Orvokki.
Se nimittäin pamahti yllättäen päähäni, ja ihmettelin, että mistäköhän tuo nimi tuli ajatuksiini.
Olin kahden vaiheilla, ehdotanko, mutta sitten tuli sisäinen pakko laittaa se ehdolle.
:)
- Milimani
Hertta on hauska ja suloinen nimi pienelle tytölle! Jossain lehdessä oli pieni Hertta, ja nimi tuntui istuvan loistavasti hänelle. Minulle tuli mieleen vanhojen tyttökirjojen Eeva ja Hertta, joissa Hertta oli räiskyvä ja iloinen nuori tyttö. Tykkään myös Martasta, Kertusta ja Bertasta, nimenomaan myös äänneasun takia, eli makuja on monenlaisia! Nimi saakin olla napakka ja ytimekäs. Hertassa on "sitä jotain".
- navetta
kutsuin Herttaa ja Helunaa...
Tai toinen mielleyhtymä on jalkapallojoukkue. - sopisi tosi hyvin!
Mielestäni Eveliina ei ole ollenkaan liian pehmeä tai ryhditön Hertan kanssa. Eveliina on veikeä ja luonteikas nimi ja Hertan kanssa sopiikin nimi jossa on paljon vokaaleita. Eveliinassa on kuitenkin niinsanotusti "draivi päällä". Hertta Eveliina olisi mielestäni tosi hyvä! Katariinakin on kyllä kaunis.
- Hertta itsekin
Piti ohimennessäni kommentoida, että olen saanut koko ikäni (nyt reilu 30v) kuulla todella paljon mukavia kohteliaisuuksia nimestäni -vain ala-asteella ensimmäisellä luokalla taidettiin tuo Hertta ja Heluna-kortti ja korttipakat ottaa esille. Mutta se menköön puhujien moukkamaisuuden piikkiin :) Eli kokemuksella voin kertoa nimen olevan kerrassaan mukava omana nimenä :)
Onnea vielä tyttärestä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956808- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909