Uutisissa sanottiin,

Jopel

että kuntien palveluiden yksityistämistä ei ole tutkittu jälkeen päin juuri ollenkaan.

Kun nyt on vähän tongittu, niin ollan havaittu, että ei se kannattavaa olekaan.

Valvonnan heikkoudestahan on jo tällä viikolla tullut hyvä esimerkki ( Espoosta) esiin.

6

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kai75*

      Myös monessa muussa asiassa.

      Olematon valvonta, seuranta, "kivut" jäävät hoidokeille.

      Sama koskee myös kaikkia suurta (esim. paperiteollisuutta). Sitähän laajennettiin jossain vaiheessa yksin omaan tuonti puun varaan.

    • main-eko

      Vantaan Peijaksen sairaalan Ensiavussa siirryttiin myös ulkopuolisen työn tarjoajan palveluihin,kuinkas kävikään? Jonot kasvoivat ja palvelu huonoa,tuli niin paljon huonoa palautetta että,kaupunki joutui huomauttamaan palvelun tarjoajalle toiminnasta.Kuka maksaa,me.
      Ainakin minä haluan maksaa palveluista,jotka pelaavat ja hoitavat muutenkin asiat hyvin.Kunnallisella ja Valtion puolella ei tunnu olevan väliä,mitä tarjotaan,osaa palveluista kun on "pakko" käyttää.

    • hoidosta

      ei tarvita voittoja tekevälle taholle, kuten yksityisten yritysten pitää yrittää tuottaa. Ja kaiken huipuksi vielä pörssiyhtiöiden pomoille optioita.

    • Se nuori tappaja oli hakenut hoitoon, mutta kun kunnallisella puolella ei ole riittävästi psykiatrista hoitohenkilökuntaa, niin oli laitettu jonoon.
      Yksityisellä puolella kuulemma heikilökuntaa olisi, mutta sinne hänellä ei ollut varaa mennä.
      Teki murhan, jotta pääsi hoitoon. Pääsi ehkä loppuelämäkseen.
      Miksiköhän meillä on valtion varoin tuettu kaksinkertainen terveydenhoitojärjestelmä?
      Toinen näivettyy rahapulaan ja toinen lihottaa lääkäreitä.

      • Katicat2

        Muistan kun 90-luvulla terveydenhuollossa alettiin puhua tilaaja-tuottaja-mallista. Työpaikalla kokouksissa hallintoihmiset tämän termin esille toivat ja monttu auki kuuntelimme, emmekä ymmärtäneet mistä oli kysymys.

        Sillä ajateltiin parannettavan terveyspalveluja ja rahaakin luultiin säästettävän. Olihan se aikaa jolloin kovasti säästettiin ja säästettiin. Jo v. 2006 todettiin että tulokset eivät vastanneetkaan odotuksia.
        http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/paras/tt-malli.htx

        Tilaaja-tuottaja-malli on kai nykyään ulkoistamista. Se on levinnyt kaikkialle. Samansuuntaisia ovat alihankkijat ja vuokratyöfirmat. Vakituista henkilökuntaa ei tarvitse lisätä.

        Mutta näiltä kaikilta puuttuu se tärkeä sitoutuminen työhön.
        Samaan sarjaan kai kuuluu esim taksikeskusten palvelut, joita on ulkoistettu. Paraisilta kun tilataan taksi, niin keskus Vaasasta välittää tilauksen,ja kun ei ole paikkakuntatuntemusta auto lähetetty väärään osoitteeseen useammin kuin kerran.


      • Katicat2 kirjoitti:

        Muistan kun 90-luvulla terveydenhuollossa alettiin puhua tilaaja-tuottaja-mallista. Työpaikalla kokouksissa hallintoihmiset tämän termin esille toivat ja monttu auki kuuntelimme, emmekä ymmärtäneet mistä oli kysymys.

        Sillä ajateltiin parannettavan terveyspalveluja ja rahaakin luultiin säästettävän. Olihan se aikaa jolloin kovasti säästettiin ja säästettiin. Jo v. 2006 todettiin että tulokset eivät vastanneetkaan odotuksia.
        http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/paras/tt-malli.htx

        Tilaaja-tuottaja-malli on kai nykyään ulkoistamista. Se on levinnyt kaikkialle. Samansuuntaisia ovat alihankkijat ja vuokratyöfirmat. Vakituista henkilökuntaa ei tarvitse lisätä.

        Mutta näiltä kaikilta puuttuu se tärkeä sitoutuminen työhön.
        Samaan sarjaan kai kuuluu esim taksikeskusten palvelut, joita on ulkoistettu. Paraisilta kun tilataan taksi, niin keskus Vaasasta välittää tilauksen,ja kun ei ole paikkakuntatuntemusta auto lähetetty väärään osoitteeseen useammin kuin kerran.

        Eli kokemusket ovat aika surkeita hyvästä tahdosta riipppumatta.
        Ihmisen taipumus mennä sieltä, missä aita on matalin, tullee tässäkin esiin. Jos ei ole valvontaa tai valvonnalta on otettu kynnet pois, niin lopputulos on selvä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe