että kuntien palveluiden yksityistämistä ei ole tutkittu jälkeen päin juuri ollenkaan.
Kun nyt on vähän tongittu, niin ollan havaittu, että ei se kannattavaa olekaan.
Valvonnan heikkoudestahan on jo tällä viikolla tullut hyvä esimerkki ( Espoosta) esiin.
Uutisissa sanottiin,
6
480
Vastaukset
- kai75*
Myös monessa muussa asiassa.
Olematon valvonta, seuranta, "kivut" jäävät hoidokeille.
Sama koskee myös kaikkia suurta (esim. paperiteollisuutta). Sitähän laajennettiin jossain vaiheessa yksin omaan tuonti puun varaan. - main-eko
Vantaan Peijaksen sairaalan Ensiavussa siirryttiin myös ulkopuolisen työn tarjoajan palveluihin,kuinkas kävikään? Jonot kasvoivat ja palvelu huonoa,tuli niin paljon huonoa palautetta että,kaupunki joutui huomauttamaan palvelun tarjoajalle toiminnasta.Kuka maksaa,me.
Ainakin minä haluan maksaa palveluista,jotka pelaavat ja hoitavat muutenkin asiat hyvin.Kunnallisella ja Valtion puolella ei tunnu olevan väliä,mitä tarjotaan,osaa palveluista kun on "pakko" käyttää. - hoidosta
ei tarvita voittoja tekevälle taholle, kuten yksityisten yritysten pitää yrittää tuottaa. Ja kaiken huipuksi vielä pörssiyhtiöiden pomoille optioita.
Se nuori tappaja oli hakenut hoitoon, mutta kun kunnallisella puolella ei ole riittävästi psykiatrista hoitohenkilökuntaa, niin oli laitettu jonoon.
Yksityisellä puolella kuulemma heikilökuntaa olisi, mutta sinne hänellä ei ollut varaa mennä.
Teki murhan, jotta pääsi hoitoon. Pääsi ehkä loppuelämäkseen.
Miksiköhän meillä on valtion varoin tuettu kaksinkertainen terveydenhoitojärjestelmä?
Toinen näivettyy rahapulaan ja toinen lihottaa lääkäreitä.- Katicat2
Muistan kun 90-luvulla terveydenhuollossa alettiin puhua tilaaja-tuottaja-mallista. Työpaikalla kokouksissa hallintoihmiset tämän termin esille toivat ja monttu auki kuuntelimme, emmekä ymmärtäneet mistä oli kysymys.
Sillä ajateltiin parannettavan terveyspalveluja ja rahaakin luultiin säästettävän. Olihan se aikaa jolloin kovasti säästettiin ja säästettiin. Jo v. 2006 todettiin että tulokset eivät vastanneetkaan odotuksia.
http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/paras/tt-malli.htx
Tilaaja-tuottaja-malli on kai nykyään ulkoistamista. Se on levinnyt kaikkialle. Samansuuntaisia ovat alihankkijat ja vuokratyöfirmat. Vakituista henkilökuntaa ei tarvitse lisätä.
Mutta näiltä kaikilta puuttuu se tärkeä sitoutuminen työhön.
Samaan sarjaan kai kuuluu esim taksikeskusten palvelut, joita on ulkoistettu. Paraisilta kun tilataan taksi, niin keskus Vaasasta välittää tilauksen,ja kun ei ole paikkakuntatuntemusta auto lähetetty väärään osoitteeseen useammin kuin kerran. Katicat2 kirjoitti:
Muistan kun 90-luvulla terveydenhuollossa alettiin puhua tilaaja-tuottaja-mallista. Työpaikalla kokouksissa hallintoihmiset tämän termin esille toivat ja monttu auki kuuntelimme, emmekä ymmärtäneet mistä oli kysymys.
Sillä ajateltiin parannettavan terveyspalveluja ja rahaakin luultiin säästettävän. Olihan se aikaa jolloin kovasti säästettiin ja säästettiin. Jo v. 2006 todettiin että tulokset eivät vastanneetkaan odotuksia.
http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/paras/tt-malli.htx
Tilaaja-tuottaja-malli on kai nykyään ulkoistamista. Se on levinnyt kaikkialle. Samansuuntaisia ovat alihankkijat ja vuokratyöfirmat. Vakituista henkilökuntaa ei tarvitse lisätä.
Mutta näiltä kaikilta puuttuu se tärkeä sitoutuminen työhön.
Samaan sarjaan kai kuuluu esim taksikeskusten palvelut, joita on ulkoistettu. Paraisilta kun tilataan taksi, niin keskus Vaasasta välittää tilauksen,ja kun ei ole paikkakuntatuntemusta auto lähetetty väärään osoitteeseen useammin kuin kerran.Eli kokemusket ovat aika surkeita hyvästä tahdosta riipppumatta.
Ihmisen taipumus mennä sieltä, missä aita on matalin, tullee tässäkin esiin. Jos ei ole valvontaa tai valvonnalta on otettu kynnet pois, niin lopputulos on selvä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1391412
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402