Liikkuminen yöllä

Nimi Merkkinen

Olen matkaamassa elokuun lopulla pariksi viikoksi Azoreille, Ponta Delgadaan. Olen viime aikoina innostunut valokuvaamisesta ja mietinkin, miten rauhallisin mielin Ponta Delgadassa voi turisti liikkua öisin kameran kanssa?

Onko jotain alueita, joita kannattaisi yöaikaan välttää?

2

1089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ponta Delgada ja Azorit ylipäätään ovat matkailijalle turva paikka liikkua. Toiminnallisesti varsinainen yö alkaa klo 00.00-01.00 ja kestää klo 05.00-06.00 saakka. Elokuun lopulla aurinko nousee noin klo 7.00 ja laskee noin klo 20.45.

Keskustassa on tapahtumia ja ohjelmaa vähintään viitenä iltana viikossa. Elokuu on täällä parhainta lomakautta. Baari sulkeutuvat klo 5 mennnessä ja väkeä niihin tulee puolen yön jälkeen.

Henkirikokset Azoreilla kohdistuvat usein henkilöihin, jotka tuntevat toisensa ja joilla on siten ollut jotakin hampaankolossa.

Matkailijoihin kohdistuneista rikoksista on raportoitu lehdissä viimeksi kuluneen puolentoista vuoden aikana pari ryöstöyritystä, jotka päättyivät matkailjoiden kannalta onnellisesti paikallisten tullessa väliin estämään ryöstäjien aikeet. Kun tämä on pieni paikka, niin vähäisetkin rikokset kerrotaan lehdissämme.

Pikkurikollisuuttaa ruokkii huumeiden käyttö. Niiden kauppa ja nauttiminen on keskittynyt tietyille alueille, sillä ydinkeskustassa ongelmasta ei ole merkittäviä havaintoja.

Ongelmallisina alueina pidetään osia Santa Claran (keskustasta länteen), osia São Pedron (keskustasta välittömästi itään) ja São Roquen kaupunginosista (keskustasta nelisen kilometriä itään). São Pedron ongelmallisia alueita ovat Calheta (vankilan ympäristö) ja Laranjeiras jossakin määrin. Santa Clarassa ongelmallista väestöä asuu ihan kaupunginosan läntisimmässä päässä.

• Nimi Merkkinen

Kiitoksia kovasti! Olen lukenut ahkerasti tätä palstaa viime aikoina, ja olen huomannut sinun olevan verrattoman avulias!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      94
      4145
    2. Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.

Tämä asia ihmetyttää suuresti.
      Maailman menoa
      66
      3403
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3054
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2529
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2336
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      199
      2105
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2051
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      850
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      756
    10. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      70
      755
    Aihe