Olen matkaamassa elokuun lopulla pariksi viikoksi Azoreille, Ponta Delgadaan. Olen viime aikoina innostunut valokuvaamisesta ja mietinkin, miten rauhallisin mielin Ponta Delgadassa voi turisti liikkua öisin kameran kanssa?
Onko jotain alueita, joita kannattaisi yöaikaan välttää?
Liikkuminen yöllä
2
1064
Vastaukset
Ponta Delgada ja Azorit ylipäätään ovat matkailijalle turva paikka liikkua. Toiminnallisesti varsinainen yö alkaa klo 00.00-01.00 ja kestää klo 05.00-06.00 saakka. Elokuun lopulla aurinko nousee noin klo 7.00 ja laskee noin klo 20.45.
Keskustassa on tapahtumia ja ohjelmaa vähintään viitenä iltana viikossa. Elokuu on täällä parhainta lomakautta. Baari sulkeutuvat klo 5 mennnessä ja väkeä niihin tulee puolen yön jälkeen.
Henkirikokset Azoreilla kohdistuvat usein henkilöihin, jotka tuntevat toisensa ja joilla on siten ollut jotakin hampaankolossa.
Matkailijoihin kohdistuneista rikoksista on raportoitu lehdissä viimeksi kuluneen puolentoista vuoden aikana pari ryöstöyritystä, jotka päättyivät matkailjoiden kannalta onnellisesti paikallisten tullessa väliin estämään ryöstäjien aikeet. Kun tämä on pieni paikka, niin vähäisetkin rikokset kerrotaan lehdissämme.
Pikkurikollisuuttaa ruokkii huumeiden käyttö. Niiden kauppa ja nauttiminen on keskittynyt tietyille alueille, sillä ydinkeskustassa ongelmasta ei ole merkittäviä havaintoja.
Ongelmallisina alueina pidetään osia Santa Claran (keskustasta länteen), osia São Pedron (keskustasta välittömästi itään) ja São Roquen kaupunginosista (keskustasta nelisen kilometriä itään). São Pedron ongelmallisia alueita ovat Calheta (vankilan ympäristö) ja Laranjeiras jossakin määrin. Santa Clarassa ongelmallista väestöä asuu ihan kaupunginosan läntisimmässä päässä.- Nimi Merkkinen
Kiitoksia kovasti! Olen lukenut ahkerasti tätä palstaa viime aikoina, ja olen huomannut sinun olevan verrattoman avulias!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5446786Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3202530Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871994- 1271206
- 301138
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41118- 83956
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel97929Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60915- 41802