Uusiutuva Absessi

A.Ukko

Leikattiin toissa päivänä paise tuolta p-aukon vierestä, toistamiseen... Tämä jälkihoito on yhtä tuskaa suihkutuksineen ja "haavantäyttöineen". Onkohan tässä maalimassa olemassa jotain kivuttomampaa hoitoa tuolle, vai onko aquacel-nauha burana niinku ainoa vaihtoehto... Jos jollekkin on määrätty toisenlainen jälkihoito niin voisitteko kertoa mullekkin...tai jos olette keksineet jonkin hyvän konstin kivunlievitykseen hoitohetkellä niin kertokaa ihmeessä...

En olis kyllä halunnu enää kokea tätä tuskaa uudestaan, mutta minkäs teet, sairas mikä sairas...
Kerronpa tässä nyt joutessani pikkuisen tarinaa tapahtuneesta.
Maanantaina työpaikalla alkoi kipu alapäässä, en vielä silloin aavistanut että olisi absessi tulollaan. Illalla nosti kuumeen 38:aan pahkura alkoi tuntui kankkujen välissä. Seuraavana aamuna olikin jo mentävä terkkarille. Lääkäri laittoi burana kuurin kipuun ja kuumeen lievitykseen ja sain lähetteen Keskussairaalaan. Keskiviikkona kävin K-S:ssa, siellä lääkäri kokeili pattia. Kontrolli viikon päähän ja antibiootit viikoksi,tuumasi että jospa se loppuisi siihen, mutta mitäpä ne auttaa, koska se mätähän on "sellasessa pussissa" johon ei ole verekierrosta yhteyttä jotta antibiootti pääsis bakteerikertymään käsiks, eikä se paise siitä olis siltikään hävinny, minnepä se mätä sieltä sisältä itsekseen valuis.
Sinnittelin maanantaihin, kivut oli jo aika kovat ja kuumeilu jatkui, mehut alko miehestä olla lopussa ja painoki pudonnu kun ei ruokahaluja oikein... Pakko oli taas suunnistaa lääkärille josta sain uuden lähetteen K-S:an, josta kutsuisivat sitten leikkauspöydälle... Eikun odottamaan... Tiistaina tuskat vaan kasvoi, iltasella joutui jo itkeä tirauttamaan kipujen vuoksi ja sen saattelemana olikin pakko lähteä apua etsimään K-S:n ensiavusta... No, sisään pääsin ja hyvät mömmöt sain, ei koskenu enää niin kovasti, pystyin jopa kävelemään jotenkuten normaalisti. Osastolle punkkaan ja seur. päivänä leikkaussaliin, koko yön sain jotain morfiinipohjaista lääkettä piikillä olkapäähän...Selvisin yön yli, mutta aamulla paise kerkisi puhjeta ennen leikkausta, kipu liveni huomattavasti, ah sitä oloa...
Puoliltapäivin pääsin leikkaussaliin, sain "selkäydinpuudutuksen" omasta pyynnöstä, kokemukset edellisestä leikkaukseta oli niin hyvät että en halunnut nukutusta... Se on vaan niin jännä tunne kun alkaa pikkuhiljaa lantiosta alaspäin lähtee tunto, ja ei kipuja lainkaan...siitä ajasta minä nautin...
Puol tuntii, operaatio ohi ja heräämöön siellä seurailtiin vointia ja sitten kun sain jalkoja koukkuun niin pääsin takaisin osastolle... Seuraavana aamuna jo luvattiinkin että pääsen kotiin, sitä ennen oli kuitenkin vielä koettava se ensimmäinen suihkutus ja rätin repiminen leikkaushaavasta...aaaaaaargh...vaan teki kipeää...teki mieli hakata kaakelit suihkun seinästä rikki, päälläni, koska kädet oli käytössä kun roikuin kahvoissa jotka oli siinä seinällä... Saatto nuorta hoitsua huvittaa kun kun aikainen mies sätkii seinällä, huvittaa ainaki minua näin jälkikäteen, mutta ei sillon naurattanu... Sitten vielä se aquacel-nauha "hanuriin", ai että teki eetua..ja vitut, sattu niin pirusti... ja nyt tämä sama jatkuu kotona...
Semmonen seikkailu mulla...

4

4517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäpaiseen

paranemisessa mennä pitkään. Antilooppia pittää syyvä monta viikkoo ja tämän minkä mie tappauksen tiijän hospitalissa ol yli 2 viikkoo. Pitivät paiseet, 2kpl, auki takapuolessa jotta saivat suihkutella ja hoitoon kunnolla ja monta kertaa leikkaussalissa puhdisteltiin. Sitten hakasilla kiinni ja kottiin buranan voimin. Kannattanee kyssyy mikä basilli sen paiseen teki,sattuu vielä siellä kotisaunassa lymyämää lauteilla. Itse olen neuroottinen vessanpönttöjen suhteen, vuoraan ne paperilla tai puhdistusaineilla ennenkuin istun ja yl vessassa en istu ollenkaan ja saunassakin pittää persiin alla tukko jotta ei vaan mikkään tartu. Nykyaikana kun basillit muuttuvat resistenteiksi eli niihin ei purevaa lääkitystäkään löyvy.Kannattaa ehottaa/ostaa apteekista Sorback nauhaa se puhistaa ehkä paremmin paise haavaa ja suihkutella kuvallaan par kertoo päivässä takapie ja muistoo käit pestä.Toivottavasti paranet nopeammin kuin tämä minkä mie tiijän.

• A.Ukko

Joo, viimeks kun leikattiin niin olin s-lomalla 4 vko... Joka päivä piti sitä ammottavaa leikkauskohtaa, se siis jätetään tarkoituksella auki jotta se paranee ontelon pohjalta ylöspäin, jos aukko menee umpeen ennen kuin se on on pohjalta umpeutunu niin kas, siinä meillä on taas kohta uusi patti lekurille näytettäväks...niin, siis joka päivähän sitä joutu suihkuttamaan, ja se on tuskaista-aijai-jaiii...
        Tuo vaan oli uutta että se laitettiin jollain hakasilla kiinni, pitääpä jostain etsiä asiasta tietoa...

• Kärsinyt?

Kiitos selvityksestäsi! Aikoinaan minulta nuorena tyttönä leikattiin abskessi oikein reilusti. Sisko levitti juorua, että abortti se oli. Niinpä suku hylkäsi. Siitä on nyt 50 vuotta ja uusinut on monta kertaa! HELVETILLINEN KIPU!

• silkkaatuskaa

Minä raukka kärsin juuri samasta vaivasta. Kävin lääkärillä joka määräsi kefexin 500 kuurin, ei auta laisinkaan. En tiennyt maailmassa olevan näin kovaa kipua, vessassa käyminen on silkkaa kauhua potenssiin 10. En helposti itke, mutta nyt olen absessin vuoksi itkenyt viikossa enemmän kuin koskaan aiemmin koko elämäni aikana. Nyt pitäisi odottaa jotta paise kypsyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4523
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      564
      3429
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2171
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      12
      1734
    5. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1596
    6. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1558
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      161
      1261
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1108
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      224
      1041
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      70