Eli mulle on tarjottu seuraavanlaista asuntoa;
kaupungin vuokratalo (tavallaan)Oulussa (Sivakka), Kaukovainiolla,
kerrostalon 1.kerros, eli maantasalla. "Parvekkeen" (ei laitoja) jatkeena pieni piha, jonka ympärillä harva pensasaita.Eli onko kellään kokemuksia vastaavasta asunnosta, onko tullut häiriköt ikkunaan koputtamaan tms.?
Yksin olisin muuttamassa ja vähän arveluttaa.Olisin todella kiitollinen kokemuksista, myös myönteisistä, tietysti!=)
1.kerrokseen
4
1941
Vastaukset
- kaksivuotta
olen asunut vastaavanlaisessa vuokratalon 1.kerroksessa.
Hyvä puoli oli oma rauha, kun ei ollut seinänaapureita ja ei tarvinnut kulkea rapun kautta.
Yksi huono puoli oli että asunto oli melko pimeä kun oli niin alhaalla.
Ja varsin huono puoli oli kun yläkerroksissa asui lukuisia tupakoitsijoita joiden tumppeja piti omalta pieneltä asuntopihalta olla jatkuvasti keräämässä sekä tietysti muita roskia. Asiaan ei auttanut edes isännöitsijän huomautukset. Ehkäpä ne yläkerroksen luolaihmiset sitten kuvitteli että se tupakka hajoaa atomeiksi matkallaan parvekkeelta maahan? nukutapa sitten vauvaa vaunuissa pienella asuntopihalla jos yläkerrasta lentää sinne sitä sun tätä, ruumiin eritteistä puhumattakaan...
muuten ihan jees asunto.. - "oma" korkeammalta
oon asunut 2 kertaa maan tasalla, toinen paikka oli levoton, ja kerran tuli jopa kytät takaovesta riuhtasemalla oven auki, ratsasivat, ja oli väärä kämppä! ei oikeestaan muuten ollut paha, vaikka levoton seutu, (tapuli, kaupungin kämppä).
Toisessa as. asuin 8v. ,ei mitään häiriötä, tykkäsin.
Molemmissa asuin yksin/ koiran kanssa.
Nyt etsin omaa, mutta haluan ylempää, lähinnä valon takia.
Vuokralle ihan ok. mennä, jos ei mikään yli levoton paikka, esim. joidenkin räkälä-baarejen vierellä.
:) - maantasalla asunut
Yhden kerran olen asunut maantasalla ja voin sanoa että oli kyllä karmeinta aikaa mitä eläessäni olen ikinä kokenut. Tosin en tähänkään asuntoon olisi muuttanut, mutta yhdessä välitystoimistossa töpättiin ja meinasin jäädä asunnottmaksi joten tämä oli sillä hetkellä ainut vaihtoehto mitä oli asuntoja tarjolla. Vielä kun vuokranantaja oli sen verran juoni että ensimmäinen vuosi oli määräaikainen ja vuokrasopimuksen pystyi purkamaan vain tuomioistuimen kautta ensimmäisen vuoden aikana.
No niin, eli aivan hirveää oli asua ensimmäisessä kerroksessa. Muutamia esimerkkejä:
1. Talvella kun oli lunta maassa niin aina näkyi terassilla jalanjälkiä kun joku oli kävellyt siitä, ja tässä ei siis ollut edes minkäänlaista aitaa, terassi oli täysin avoin. Ärsyttävää/pelottavaa oli kun näki jalanjäljet aina talvella "omalla" terassilla.
2. Jos olin esim. terassilla istumassa ja yksi naapuri sattui tulemaan koiransa kanssa autolla niin kun hän päästi koiransa autosta niin tämähän kirmasi suuoraan terassilleni. Siis pidän koirista mutta se, että naapuri ei edes yhtään välittänyt siitä että koira tulee toisen tontille. Ja siis se tässä oli ärsyttävää kun koira juoksee toisen alueelle ja omistaja ei piittaa mitään.
3. Yhden kerran muistan, kun olin viemässä roskia niin sitten vasta huomasin että terassin ulko-ovi oli ihan ammollaan auki. Eli joku oli yrittänyt päästä sisälle. Ulko-ovessa olikin huono lukko mutta sitä ei korjattu vaikka siitä ilmoitin. Onneksi sisäovi oli tiukasti kiinni ja lukossa eikä kukaan ollut päässyt sisälle.
4. Tämä onkin karmein mitä olen asunnossa joutunut kokemaan, eli olin jo onneksi löytänyt uuden asunnon ja muutto oli parin viikon päästä... Heräsin yhtenä yönä puoli neljän aikaan kun joku hakkasi ikkunaan täysillä. Pelästyin todella ja juoksin asunnosta pihalle, uskalsin mennä kotiin nukkumaan vasta kun aamu alkasi valkenemaan. Olin mieluummin kaupungilla siihen asti, siellä sentäs oli turvallista kun poliiseja joka paikassa, yms. Mutta ennen kotiinmenoa kiersin terassin kautta ja varmistin että ikkunoita ei ollut rikottu ja ovi oli kiinni että kukaan ei ollut päässyt sisälle. Siis jos keskellä yötä on turvallisempaa kaupungilla kuin kotona niin kyllä asunnossa on jo jotain vikaa.
Ja tämän tapauksen jälkeen kyllä pelkäsin joka ilta, tärisin ihan pelosta kun menin nukkumaan ja joka yö heräsin puoli neljän aikaan. Se oli automaattinen reaktio, heräsin puoli neljän aikaan ja katsoin ikkunaan pelossani, sitten katsoin kelloa ja se oli aina puoli neljä. Onneksi sitten vuoden tuskan jälkeen pääsin muuttamaan kuudenteen kerrokseen, mutta traumoista kesti jonkun aikaa parantua. Noin pari kuukautta säikähdin aina kun pihalta kuului kolahdus, tms. Katsoin automaattisesti ikkunaan ja sitten... Ihanaa... Olen kuudennessa kerroksessa.
Kyllä itse en tuohon asuntoon muuttaisi, ja kaupungin vuokra-asuntojakin hakiessani laitoin ehdottoman ehdon, että ei asuntoa mikä on maantasalla.- husky74
Joo,
kyllä kanssa harmittaa kun ei tullut vaadittua parannuksia mm. huono ovisiin kämppiin, just toi että riuhtasemalla sisään, ja itellä ollut kerran myös niin että vuokraisäntä, joka oli samalla työnantaja=työsuhde kämppä siis, tuli omilla avaimilla kun nukuin!
Se oli yks kauheemmista kokemuksista, ja harmittaa kun en ilmottanut minnekkään, otin vaan loparit! Olin 19v. vasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307