Pitäisikö huolestua kun vajaa 2kk vauva on "oksentanut" eilen ja tänään kesken syömisen tai heti sen jälkeen? Oksennusta/puklua tulee kaaressa ja jopa nenästä hieman. Missä syy, äidissä vai vauvassa? Antaako äiti syödä liian pitkään? Vauva tuntuisi syövän loputtomiin (jokin tehoimukausi menossa?), mutta olen yrittänyt irroittaa n. puolen tunnin tienoilla, koska vauva syö muutenkin melko usein.
pulauttelu/
4
861
Vastaukset
- .................
moi
meillä oli ihan samaa imetykseen aikana.vieläkin 4kk vauvan kanssa, mutta määrät vähentynyt.nyt korvikkeella ,
ei vaarallista,meillä vaikutti painon nousuun hieman, mutta nyt kirinyt kiinni.
meillä auttoi hyvä röyhtäytys syötön välilläki ja pysty asento syötön jälkeen.silti oksennusta välillä samalla lailla. helpottaa teilläkin aikanaan - vaarallista...
En usko että tuo pulauttelu on kovin vaarallista.. kannattaa kyllä röyhtäyttää hyvin syötön jälkeen. Meidän vauva on nyt kuukauden ikäinen ja on alusta asti pulauttanut maitoa imetyksen jälkeen ja joskus jopa imetyksen aikana. Joinain päivinä todella paljon ja joinain ei paljon yhtään. Esim. saattaa oksentaa syödessään kaikki tissille ja sitä kanssa tulee ihan kaikki ulos, ja eikun uudelleen imettämään kun sillä on heti taas nälkä.
Ite olen ratkaissut pulauttelua vähemmäksi syöttämällä useammin (ei hotki maitoa) ja lopettamalla imettämisen siihen kun vauva nukahtaa, se ei lopeta imemistä nukkuessaankaan, ja röyhtäyttämällä ja jos se tuntuu olevan nälkäinen röyhtäisemisen jälkeen ja hereillä niin annan taas imeä jonkun aikaa. Minulla myös vauva viihtyisi rinnalla pitkäänkin, mutta täytyy yrittää katsoa milloin on täysi niin välttyy oksentamiselta. Illalla myös haluaa vaan imeä pelkästään imemisen vuoksi ja nukahtamiseen, joten olen tuttia tarjonnut jos vaan suuttuu kun tissistä tulee maitoa. :)
Tänään on ollut hyvä päivä kun olemme vauvan kanssa molemmat säästyneet maitokylvyiltä.. :) Saas nähdä millainen päivä huomenna.. - 000
pulauttelu on joka päiväistä :( Poika 7 vk on hyvin ahne ja viihtyy tissi suussa vaikka aamusta iltaan ja illasta aamuun, jos antaisin... Onneksi tutti kelpaa sentään välillä :D Mitä nälkäisempi tai kiihtyneempi poika on, sen enemmän se hotkii ja sitä enemmän tulee puklua. Välillä se syö hitaasti ja rauhallisesti, jolloin pukluakaan ei juuri tule. Tänään tuli kaikki ulos komeassa kaaressa. Helpotusta puklailuun ainakin meillä tuo kunnolla röyhtäyttäminen, useamman kerran kesken ruokailun ja ruokailun jälkeen...
- vuoden ikään
saakka. Vauvan pystyyn pyrkiminen sitten vähensi pulauttelua/oksennusta.
Ja oikeesti, ihan kuin suihkukaivo, selältään, nenästä tuli kans. Aina.
Hassua oli se, ettei vauva ollut moksiskaan sellaisen jälkeen, itse kuvittelin että jos sattuis mulle tollanen oksennus joka nenästäkin tulis, sen täytyis sattua kovin, muttei vauva näytä kivuliaalta. Ja toiseksi, ei näytä tukehtuvan vaikka todellakin luulis, että kun tulee ryönää tuossa tahdissa, mistä sitä enää hengitetään? Siinä kai jotenkin tuo sukellusrefleksi tulee apuun. Ettei vedä henkeen tota kaikkea seidaa.
Sillä mahdottomuushan se olisi häntä vahtia yöt pääksytykseen, nukuttava se minunkin on. Että onneksi luonto jostain asioista sentäs pitää huolen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723