Muistan kun ala-asteella äidinkielen kirjassa seuraavanlainen satu: Noita raivostui jostain ihan alussa ja seurauksena kirosi luvun 5. Jos joku sanoo sen niin kuolla kupsahtaa samantien. Kettu kuuli sen ja päätti hyödyntää tietoa. Se teki 5 kasaa, herneistä tai jostain, ja kyseli ohikulkijoilta että kuinka monta kasaa siinä on kun se itse ei mukamas osaa laskea. No kun eläimet sano 5 kasaa niin ne heittivät veivinsä ja kettu soi ne. Mutta sitten siihen lehahti lintu ja se sanoikin aina että " 1, 2, 3, 4 ja vielä se minkä päällä minä istun". Kun se oli tehnyt näin muutaman kerran niin kettu hepas ja sanoi jotain että etkös sinä tomppeli osaa laskea, viisi kasaahan siinä. Ja niin kettukin kupsahti ja lintu lensi takaisin ylhäälle oksalleen josta oli koko päivän tarkkaillut ketun toimia.
Tietääkö joku sadun nimeä ja kuka on kirjoittanut sen? Kun olen yrittänyt etsiä kirjastosta hakusanoilla viisi ja sadut mutta en ole löytänyt niillä.
Sadun nimi ja kirjailija?
mikäkukamissä
1
311
Vastaukset
- ffflame
Kysy ihmeessä kirjastonhoitajalta verkossa. Kaikkiin kirjakysymyksiin löytyy pika pikaa vastaus.
http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.663122Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91841- 1111724
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241239- 1251019
- 97965
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6855- 84849