Muistan kun ala-asteella äidinkielen kirjassa seuraavanlainen satu: Noita raivostui jostain ihan alussa ja seurauksena kirosi luvun 5. Jos joku sanoo sen niin kuolla kupsahtaa samantien. Kettu kuuli sen ja päätti hyödyntää tietoa. Se teki 5 kasaa, herneistä tai jostain, ja kyseli ohikulkijoilta että kuinka monta kasaa siinä on kun se itse ei mukamas osaa laskea. No kun eläimet sano 5 kasaa niin ne heittivät veivinsä ja kettu soi ne. Mutta sitten siihen lehahti lintu ja se sanoikin aina että " 1, 2, 3, 4 ja vielä se minkä päällä minä istun". Kun se oli tehnyt näin muutaman kerran niin kettu hepas ja sanoi jotain että etkös sinä tomppeli osaa laskea, viisi kasaahan siinä. Ja niin kettukin kupsahti ja lintu lensi takaisin ylhäälle oksalleen josta oli koko päivän tarkkaillut ketun toimia.
Tietääkö joku sadun nimeä ja kuka on kirjoittanut sen? Kun olen yrittänyt etsiä kirjastosta hakusanoilla viisi ja sadut mutta en ole löytänyt niillä.
Sadun nimi ja kirjailija?
mikäkukamissä
1
315
Vastaukset
- ffflame
Kysy ihmeessä kirjastonhoitajalta verkossa. Kaikkiin kirjakysymyksiin löytyy pika pikaa vastaus.
http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403037- 742676
- 1742354
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362115- 181456
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231393Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411386- 101264
- 131259
- 221241