Ischia -keskustelua

italianmatkailija

Moips kaikki! Täällä voitte puhua Ischiasta.
Ischia on siis Napolin lähellä oleva saari.

Itse olen käynyt Ischialla. Upea saari on. :)

22

6918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ischian kävijä

      On todella ihana saari,suosittelen.
      Ei tietoakaan Napolin roskakasoista.
      Joka haluaa loikoilla auringossa,siellä on siihen mahdollisuuksia eikä ole aurinkorantojen tungosta.
      Rauhallinen saari ja hyvät pienet hotellit.
      Mahtava viikko tuli siellä vietettyä,sinne tekee mieli uudestaan.

    • tulipavarattua

      Varasin viikon reissun. Nyt akoi vähän mietityttämään tuollainen tavallaan kylpyläloma-paikka...liekö ihan vaan mummoille tarkoitettu?

    • iskiaas

      Ei ole vain mummoille! voit mennä lautalla Napolin satamaan kuten myös Caprille ja Amalfille pääsee ainakin Napolista. Tekemistä on, jos haluaa. Ischialla ovat lomailleet myös julkkikset jotka eivät ole mummoja kuten mm. Jorma Uotinen, Jussi Parviainen, Angela Merkel, Englannin Charles, Leonardo Dicaprio, Stallone

    • grace72

      Hei!
      Suositelkaa parhaita/edullisia/vältettäviä ruokapaikkoja, vaate- ja kenkäkauppoja, nähtävyyksiä/katseltavaa Ischiaksella!

      • reumaatikko

        Ja paras kylpylä


      • Onko suosituksia viinitiloista tai paikallisesta luonnonkosmetiikasta?


    • Trivisas

      Hei, olen saksassa asuva suomalainen ja vierailen joka vuosi 3 viikoa Ischiaksen saarella. Ischia on saari, jossa on paljon tekemistä, minulle aika loppuu aina kesken. Itse en makaile uima-altaan reunalla vaan kiertelen saarella bussilla tai jalkaisin paikasta toiseen. Ostoksia voit tehdä hyvin edullisesti. Toripäivät täytyy vain tietää: Maanantai ja perjantai Casa Miccola, joka päivä Foriossa ja tietyt päivät Ischia Portessa. Kysy hotellista tai katso tietokoneesta. Sieltä löytyy edullisesti kenkää ja vaatteita.Ruoka on tosi hyvää, minulla aina puolihoito. Myös pizza maistuu Ischian saarella. Ischian saari on vanhempien ihmisten suosikki, ovat he sitten pohjoisitalialaisia
      (heitä on paljon ) tai saksalaisia. Lapsille en saarta suosittele. Itse matkustelen mieluiten toukokuussa koska ilmat ovat toukokuussa pohjoismaalaiselle juuri sopivia. Vältä elokuuta, silloin on italilaisten lomakuukausi. Jos on nivelistö vaivoja tai ei, niin on kiva uida niissä mineraalialtaissa.Itse en ole käynnyt Caprilla, on kuulemma paljon turisteja. Rikollisuutta en ole tavannut, tunnen itseni turvalliseksi Ischian saarella. Sitä samaa sanovat italialaiset. Ihmisen täytyy olla varovainen joka paikassa, oli se Saksa, Suomi tai Italia.

      • Hei Trivisas!
        Kiitos kun jaoit kokemuksesi saaresta! Oletko vieraillut paikallisilla viinitiloilla tai oletko tutustunut paikalliseen luonnonkosmetiikkaan?
        Mitä erityisesti suosittelisit ensikertalaiselle?


    • kosmenautti
      • Kiitos vinkistä!


    • Gansterikylä

      Jos menette saarelle, niin olisi viisainta olla vahvan ryhmän kanssa Napolissa. VAROITYS: YKSIN SINNE EI PIDÄ MENNÄ!!!!! Siellä nimittäin katurosvot ryöstävät keskustassakin turisteja keskellä päivääkin. Lisäksi keskusta on saastainen, täynnä jätettä ja likaa. Vaarallinen paikka - erityisesti yksinäiselle. Pahempaa paikka ei Euroopasta voi löytää.

    • ensitorstainamenossa

      Olkoon mummopaikka, ei tässä itsekään ole enää poikanen;)

      Aurinkomatkojen Capri-retki on sikakallis, joten skippaan sen samaa tietå. Mites sinne Caprille pääsee itsenäisesti? Onnistuuko lautalla ja kävellen minä tahansa päivänä?

      • koviahintojanetistä

        Taitavat olla sikakalliita lautat vaikka menisi omatoimisestikin...jääköön Capri väliin.


    • rippingoff

      Capri taitaa olla just näitä "rahatpoistyhmiltäturisteilta" - paikkoja. En mina Venetsiassakaan sitä 12 euron kahvikuppia tilannut...saa jäädä Capri väliin, pysyn Ischialla ja Napolissa.

    • käynytjoonneksi

      Capri on ehdottomasti näkemisen arvoinen, jos et Amalfille mene! ja kuka käskee suosia matkatoimiston retkiä? Napolin satamasta on todella helppo ostaa lauttalippuja esim. 40e Caprille. Voi ostaa myös paluulipun Caprin sataman kioskeista takaisin Napoliin. Matkatoimistot joutuvat pyytämään järjestetyistä rekistään enemmän ja siinä kun on ne oppaankin palvelut maksussa mukana. Omatoimisesti oli helppo käydä Caprilla, Napolin keskustassa näkee vain ränsistynyttä ja ankeaa keskustaa ja no onhan siellä joku linnakin mutta silti ränsistynyt retkille kannattaa mennä. Napolista saa väärään käsityksen jos jumittuu koko loman ajaksi vain rähjäiseen keskustaan, vain Napolin saarilla voit nähdä kauniita taloja ja auringonlaskuja.

    • Pölhö-K

      Sieltäkös se iskias on peräisin???

      • IskiasJaKaprit

        Ischia on tietysti saanut nimensä iskiaksesta. Jo muinaiset roomalaiset, joilla oli iskias, tulivat saarelle iskiasta hoitamaan lämpimissä altaissa köllien.

        Capri on samalla tavalla saanut nimensä caprihousuista. Saarella asui aikoinaan niin köyhiä kalastajia ja vuohipaimenia, ettei heillä ollut varaa edes pitkiin housuihin. Jos he jostakin sellaiset saivat, he leikkasivat heti lahkeet pois ja tekivät niistä patalappuja.

        Mantereella puolella asuvien mielestä puolikkaat housut olivat niin sanoinkuvaamattoman tyhmän näköiset, että he nimittivät niitä vuohihousuiksi (vuohi, lat. capreae). Kerrotaan, että mantereen asukkailla olikin suurena huvina kokoontua viikonloppuisin rannalle toogajuhliin ja huutaa saaren suuntaan: ”Capri! Capri! Capri!”


    • Tanli

      Ischiaksen saarelta pääsee lautalla Caprille! Sitä ei kyllä voi jättää väliin.

    • NomenEstOmen

      Iskiaksen hoitamiseen Ischia on nimensä veroinen.

      • Hggh

        Vietin koko lomani Iskiaksessa.


    • Sven-Dufva

      Vitun kusipäät toivottavasti saatte iskiaksen ;)

    • Pahastipotenut

      Minulla oli vuosia sitten paha iskias. Ai että, että teki kipiää! Hirveät kivut. Ei meinannut millään helpottaa. Sitten ystäväni suositteli Ischiasta.

      Hoidinkin sitä menestyksekkäästi siellä. Suosittelen Ischiasta lämpimästi kaikille iskiasta poteville.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe