Onko ehdotuksia luontoaiheisista poikien nimistä?
Tytöille niitä kasvien nimiä yms löytyy pitkiä listoja mutta miten pojille (esim. eläimet, kasvit, luonnonilmiöt)
Luontonimiä
10
5073
Vastaukset
- Primrose
aika sitten pitkähkön listan poikien luontonimistä. Useimmat niistä ovat hyvin harvinaisia. Tähän hätään en sitä listaa löydä, mutta tässä muutama:
Kasveja yms.
Aarni
Alpi
Havu
Kuisma
Oras
Otra
Terho
Touko
Eläimiä
Hirvo
Kauri (kotilo)
Kurre
Kuutti
Leo (leijona)
Nalle
Ohto
Osma (ahma)
Otso
Ruotsinkielisiä ovat ainakin Björn ja Ulf.
Erilaisia luonnonilmiöitä on annettu nimeksi pojille tosi paljon, esim.
Jyry
Kuura
Myrsky
Pyry
Tuisku
Ukko- tangerina
Kerkko, Lyly, Vesa, Visa, Koivu, Sipi, Otava
- Primrose
tangerina kirjoitti:
Kerkko, Lyly, Vesa, Visa, Koivu, Sipi, Otava
Sipi ainoa miehinen linnunnimi? Täytyy panna korvan taakse.
Sittenhän on vielä Lapin luontoon kuuluvia nimiä kuten Aapa, Kuru ja Outa. Minusta ainakin Outa (metsä) kuulostaa hyvältä nimeltä.
Myös Elo on luontonimi, tarkoittaa viljaa.
P.S. Kyllä vrekistä löytyi sentään yksi Tavi-niminenkin poika. - tangerina
Primrose kirjoitti:
Sipi ainoa miehinen linnunnimi? Täytyy panna korvan taakse.
Sittenhän on vielä Lapin luontoon kuuluvia nimiä kuten Aapa, Kuru ja Outa. Minusta ainakin Outa (metsä) kuulostaa hyvältä nimeltä.
Myös Elo on luontonimi, tarkoittaa viljaa.
P.S. Kyllä vrekistä löytyi sentään yksi Tavi-niminenkin poika.Jostain lehdestä sattui silmiin yhdysnimi Kokko-Ilmari pienellä pojalla. En tiedä, menisikö Kokko (=kotka) yksinään läpi, vaikka vrekistä löytyykin yksi Kokko-niminen mies. Nimi muistuttaa kuitenkin Okkoa, joten ei se varmaan ihan mahdotonta olisi. Myös korppia tarkoittava Kaarne löytyy vrekistä ja on annettu yhteensä 5 kertaa, joista 4 tällä vuosituhannella. Siinä olisi aika komealta kalskahtava lintunimi myös, ja äänteellisesti lähellä Aarnea.
Tuo Outa on aika hauska! - Primrose
tangerina kirjoitti:
Jostain lehdestä sattui silmiin yhdysnimi Kokko-Ilmari pienellä pojalla. En tiedä, menisikö Kokko (=kotka) yksinään läpi, vaikka vrekistä löytyykin yksi Kokko-niminen mies. Nimi muistuttaa kuitenkin Okkoa, joten ei se varmaan ihan mahdotonta olisi. Myös korppia tarkoittava Kaarne löytyy vrekistä ja on annettu yhteensä 5 kertaa, joista 4 tällä vuosituhannella. Siinä olisi aika komealta kalskahtava lintunimi myös, ja äänteellisesti lähellä Aarnea.
Tuo Outa on aika hauska!Löytyipä tietojärjestelmästä vielä 1 Sirri, 1 Tetri ja 1 Vares sekä 2 Riekkoa ja 16 Leivoa! Nämä siis miehiä.
On mahdollista sekin, että nimet Jouka ja Jouko ovat joutsenen murteellisen nimityksen lyhentymiä.
Mainitsit tuossa nimet Kaarne - Aarne.
Myös komea luontonimi Saarni on saattanut mennnä läpi Aarnin peesissä. Saarnia on 6.
- kunnon nimiä
Muistan jossain nähneeni tuollaiset kaksospojat.
- Täti
Tuisku -nimeä on sekä tytöillä että pojilla.
Itse miellän sen enempi naisen nimeksi,
koska tunnen erään Tuisku-tytön.
Tyttö-Tuiskuja onkin enempi (126), poikia vain 92.
Nimi onkin kai vakiintumassa tytön nimeksi(?)
Luontopoikien sarjaan vielä pari lisäystä,
Alpi ja Viima.
Sipi on kai jo mainittu?
- luontonimeä
Tuomi.
Kivi.
Ahti.- Helmituuli
Repo, Ukri, Otso (karhu), Kuisma (kasvi) ja Harri (kala).
- rtgh
Myrsky ja Sumu:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760