Mitä mieltä olette?
Meidän häissä olemme ajatelleet tarjota ruuan kanssa puna- ja valkoviiniä, olutta/siideriä ja näin olemme laskeneet: 2 lasia viiniä per vieras, 2 olutta/siideriä per vieras. Osa vieraista ei koko määrää juo, joten enemmänkin siis tulee annoksia.. Aluksi tietysti myös kuohuviinit. Kahvin kanssa tarjolla on likööri/konjakki/viski. Näiden lisäksi alkoholittomia ruokajuomia on maito, mehu, kotikalja ja vesi. Boolia olemme miettineet illemmalla tarjottavaksi.
Onko siis pihistelyä? Meidän mielestä ei ole, monissa juhlissa ei tarjota tuonkaan vertaa. Olemme saaneet useita ikäviä kommentteja etukäteen alkoholin määrästä ja todella harmittaa jos joku nurisee juhlissa että viinaa on liian vähän.
Eikö nykyään perhejuhlaa voi viettää kuin humalassa? Paikalla on lapsiakin, ei siis ole aikuisten juhlat.
Alkoholin tarjoilu
13
3039
Vastaukset
- ei juhlahumua
Yksinkertaista. Mielummin ilman kuin liian vähän.
- Iona81
Ensinnakin te haaparina voitte aivan taysin paattaa kuinka paljon haluatte alkoholia tarjoilla. Kannattaa jattaa ikavat kommentit ihan omaan varjoonsa, kyseessa kuitenkin ovat teidan haanne, eivatka ilmaisen viinan bileet.
Riippuen haiden pitopaikasta, mikali haanne ovat ravintolassa tai muussa vastaavassa paikassa voivat vieraat itse ostaa lisaa juomaa, jos haluavat.
Omissa haissamme tulemme jarjestamaan alkumaljat, viinia ruoan kanssa ja boolia iltamenoihin.
Jos kyseessa ovat haat joissa on lapsia, en nae hyvana etta alkoholintarjoilu ja tai kaytto on runsasta. Me olemme paattaneet, etta meidan haita juhlitaan ilman lapsia, ainoastaan kummilapsemme ovat paikalla, mutta lahtevat lapsenvahtien mukaan illalla 7 aikaan. - naatiskelia.....
Pieni ele tarjota edes jotain on aina mukavaa. Toisin kuin viime viikonloppuna häissä. Sata vierasta ja loppuillan maksulliset juomat, joita sai ostaa KAHDELTA baarimikolta!
Käytäntö: Jonotimme mieheni kanssa puoli tuntia oluttuopposia! Niin, siis niin janosia olimme. Mutta hyvin pian tämän jälkeen vaihdoimmekin juhlapaikaksi viereisen tanssilavan terasseineen. Sinne suuntasi jopa kolmannes häävieraista. Ja hääpari kehtasi vielä suutahtaa moisesta!
Että, kyllähän se alkoholi on osa häitä, mutta miten suuri osa, sen kai jokainen määrittää itse. Me emme kuitenkaan tuon episodin jälkeen ollut halukkaita enään ottamaan osaa ns. maksullisiin häihin.- oletteko te ystäviä?
Eiköhän jokainen hääpari saa/pidä sellaiset juhlat mihin budjetti antaa myöden ja haluavat järjestää!
Narisijoita tässä maailmassa riittää aina. Minusta tuo aloittajan esimerkki on enemmän kuin riittävä. Häät (niin kuin muutkin juhlat) juhlitaan AINA ASIALLISESTI loppuun. Paikalta voi poistua illan myötä, mutta poistua todella kannattaa muualle kuin ns. seuraavan oven taakse. Käytöstavat ne olla pitää kaikilla kuitenkin. Järkyttävää ja lapsellista luettavaa; maksullisiin häihin?? Mitä sun päässäs liikkuu? Olisin minäkin suuttunut. - edell.
oletteko te ystäviä? kirjoitti:
Eiköhän jokainen hääpari saa/pidä sellaiset juhlat mihin budjetti antaa myöden ja haluavat järjestää!
Narisijoita tässä maailmassa riittää aina. Minusta tuo aloittajan esimerkki on enemmän kuin riittävä. Häät (niin kuin muutkin juhlat) juhlitaan AINA ASIALLISESTI loppuun. Paikalta voi poistua illan myötä, mutta poistua todella kannattaa muualle kuin ns. seuraavan oven taakse. Käytöstavat ne olla pitää kaikilla kuitenkin. Järkyttävää ja lapsellista luettavaa; maksullisiin häihin?? Mitä sun päässäs liikkuu? Olisin minäkin suuttunut.Tottakai jokainen saa järjestää sellaiset juhlat kuin haluaa, sen taisin jo ilmaistakin. Mutta jos olettaa juhlien jatkuvan iltaan ja yöhön asti, eikä tarjolla ole juotavaa kuin lompakon kautta ja pitkän jonotuksen jälkeen, voisi hääpari itsekin tajuta hääjuhliensa tomimimattomuuden. Kahvitus ja muut alkoholittomat juhlat ovat ihan eri ajankohtaan kuin illalla.
- kärsimystä ilman alkoa?
edell. kirjoitti:
Tottakai jokainen saa järjestää sellaiset juhlat kuin haluaa, sen taisin jo ilmaistakin. Mutta jos olettaa juhlien jatkuvan iltaan ja yöhön asti, eikä tarjolla ole juotavaa kuin lompakon kautta ja pitkän jonotuksen jälkeen, voisi hääpari itsekin tajuta hääjuhliensa tomimimattomuuden. Kahvitus ja muut alkoholittomat juhlat ovat ihan eri ajankohtaan kuin illalla.
Sitten ymmärtäisin, jos ei niissä hääbileissä ollut tarjolla enää muuta kuin hanavettä itse lasiin liruttaen. Mutta jos alkoholitonta juomaa oli tarjolla, niin jo on aikoihin eletty, että alkojanon vuoksi piti lähteä "vihreämmille laitumille" kesken juhlien. Olisitte sitten tosiaan häipyneet kokonaan paikalta "kun on aamulla aikainen herätys" tai jotain muuta sopivaa veruketta käyttäen ja etsineet juottolanne jostain kauempaa. Kai sitä yhden illan voi "uhrata" ystäville tai tuttaville ilman, että tarvitsee tapella, kuka ajaa kotiin tai maksaa taksin... Ja jos ei voi, niin näin nettiruudunkin takaa todettuna, kannattaa miettiä, onko oma alkonkäyttö ongelmakäyttöä.
- tai näin
kärsimystä ilman alkoa? kirjoitti:
Sitten ymmärtäisin, jos ei niissä hääbileissä ollut tarjolla enää muuta kuin hanavettä itse lasiin liruttaen. Mutta jos alkoholitonta juomaa oli tarjolla, niin jo on aikoihin eletty, että alkojanon vuoksi piti lähteä "vihreämmille laitumille" kesken juhlien. Olisitte sitten tosiaan häipyneet kokonaan paikalta "kun on aamulla aikainen herätys" tai jotain muuta sopivaa veruketta käyttäen ja etsineet juottolanne jostain kauempaa. Kai sitä yhden illan voi "uhrata" ystäville tai tuttaville ilman, että tarvitsee tapella, kuka ajaa kotiin tai maksaa taksin... Ja jos ei voi, niin näin nettiruudunkin takaa todettuna, kannattaa miettiä, onko oma alkonkäyttö ongelmakäyttöä.
"Kahvitus ja muut alkoholittomat juhlat ovat ihan eri ajankohtaan kuin illalla."
TOTTA
- Rouva O
Mitä ihmeen kommentteja, että olisi liian vähän! Tuohan on oikein sopivasti, alkumaljat, kaksi kaatoa ruoan kanssa, kahvillekin vielä avec. Ei kai ruoan kanssa ole tarkoitus kännejä vetää??
Mikäli haluatte kännittää sitä kaipaavat, niin boolia voisitte sitten varata paljon, ja väkevää. Siihen aikaan lapsetkin ovat onneksi jo lähdössä nukkumaan. Minä en kyllä viitsisi omissa häissäni känni-ääliöitä katsella, joten harkitkaa sen mukaan. Sitä paitsi pahimmat ryyppyveikot ovat kyllä takuuvarmasti varanneet omatkin pullot mukaan.- alkup.
Niin, todellakaan ei ole tarkoitus mitään kännejä vetää. Itse olen raskaana ja muutenkin me mieheni kanssa käytämme itse hyvin vähän alkoholia. Mielestäni hyvät juhlat menevät pilalle jos on liikaa viinaa. Tiedän, että sukulaisista osa on tottunut juomaan enemmänkin, mutta luulisi että kunnioittavat hääpäria heidän päivänään. Näin toivon ainakin. Tärkeintä on kuitenkin se itse asia, eli naimisiin meno.=)Enkä pidä meidän velvollisuutena juottaa ihmisiä tuon enempää. Meidän hääbudjetti on kuitenkin vain 4000e, josta puolet menee ruokaan.
- jos ei jo liikaakin
alkup. kirjoitti:
Niin, todellakaan ei ole tarkoitus mitään kännejä vetää. Itse olen raskaana ja muutenkin me mieheni kanssa käytämme itse hyvin vähän alkoholia. Mielestäni hyvät juhlat menevät pilalle jos on liikaa viinaa. Tiedän, että sukulaisista osa on tottunut juomaan enemmänkin, mutta luulisi että kunnioittavat hääpäria heidän päivänään. Näin toivon ainakin. Tärkeintä on kuitenkin se itse asia, eli naimisiin meno.=)Enkä pidä meidän velvollisuutena juottaa ihmisiä tuon enempää. Meidän hääbudjetti on kuitenkin vain 4000e, josta puolet menee ruokaan.
Ihan sopivat määrät, ehkä jo liikaakin. Alkoholia on ihan järkevääkin säännöstellä. Se on arvokkain kustannus erä. Ja toiseksi kun/jos on iso vierasmäärä joukkoon mahtuu aina näitä keneltä karkaa mopo käsistä. Toisille viina ei sovi- alataan haastamaan riitaa ym. Joskus olen ollut häissä, missä hääpari alkoi itsekin riitelemään keskenään kun oli tarpeeksi kuppia alla.
Kaikki eivät osaa rajoittaa juomista. Alkoholia haetaan niin kauan kun sitä on tarjolla. Onko edes järkevää laittaa hirveän isoja rahamääriä ja juottaa sillä koko suku ilmaiseksi?
Eli kohtuus kaikessa on järkevintä. Ei kai ole tarkoitus juottaa ihmisiä pöydän alle ja vessoihin oksentelemaan. Aamulla harmittaa kun podetaan kaameaa krapulaa...
- .........................
Kyllähän tuo alkoholimäärä on laskennallisesti ihan oikein, joku juo enemmän ja toinen ei ollenkaan - siinä se sitten tasaantuu.
Jokainen hääpari päättää juhliensa luonteen ja tarjoilun, jotain on kohteliasta tarjoilla mutta ei ne alkoholittomatkaan häät aina tylsiä ole (nim. kokemusta on). Minusta juhliin kuuluu sivistynyt alkoholinkäyttö ja kuka ei siihen pysty, joutuu poistumaan paikalta.
Minusta rahastaminen ei kuulu häihin, oli sitten kysymys tarjoilusta tai leikeistä. Jos budjetti ei riitä niin vierasmäärää vähentämällä siitä selviää. - elomorsmaikku
Meillä on periaatteessa aivan samat määrät, enkä kyllä ole osannut sitä liian pienenä tarjoiluna pitää. Alkumaljat, ruuan kanssa 4 lasia viiniä ja kahvin kanssa avec. Siitä kertyy kuitenkin jo 6 annosta alkoholia mikä on mielestäni ihan hyvä määrä. Ne jotka haluavat ostaa lisää voivat ostaa ravintolasta kohtuuhinnalla (pitkää jonoa ei ole tiedossa koska vieraita ei ole suunnattoman paljon). Tiedän että osa vieraista ei tule edes viiniä noin paljoa juomaan, jolloin muille jää enemmän.
- *Annabelle*
Me ei haluttu ketään humalaisia juhlaamme joten pidimme kuivat häät alkoholin suhteen.Illalla jatkoilla jokainen sai ostaa hotellista itse jos halusi juoda.Häämaljat toki tarjottiin ( nekin oli pommacia).Ne oli meidän oman näköiset häät kun emme muutenkaan harrasta juomisia.Alkoholijuomat ovat kalliita tarjottavia ja niitä tarjotaan tietysti tunnelman kohottajina.Mielestäni teillä on runsaat tarjottavat jo nyt.Ei ole pihistelyä !Juomareillehan ei mikään koskaan ole tarpeeksi eikä teidän tehtävänne ole hänelle juottaa omaisuuttanne.Nimenomaan perhejuhla ei ole tarkoitus olla kännäysjuhla.Muista lapsia myös laittamalla vaikka Meksikolainen pinjata ( karkkitäytteinen pahvinen eläinhahmo joka lyödään kepillä rikki) että heilläkin on omaa ohjelmaa.KArkkipiilo on myös hauskaa ajanvietettä tai aarteen etsintää karttojen kanssa.Varaa siihen ohjelmaan oma porukka joka hoitaa sen.Morsiuslapsia voi vaikka haastatella ohjelman aikana ja antaa heille palkinto työstään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468