Ja taas

miksi ihmeessä

16

1488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyn vaan

      ihmeessä joku haluaa puudelin?

      • siksi

        kaikki eivät tarvitse isoa koiraa pönkittämään heikkoa egoaan, SIKSI!


      • dopperweiler
        siksi kirjoitti:

        kaikki eivät tarvitse isoa koiraa pönkittämään heikkoa egoaan, SIKSI!

        Tuo on pienimunaisten panettelua.. Itse en edes ymmärrä miten KOIRALLA voi pönkittää egoaan? Aivan käsittämätön ajatus, tuon ajatuksen lausuu ilmoille hyvin usein juuri pienten rotujen omistajat. Mistä johtuu?


    • hyökkäävälle

      koiralle ja omistajalle kunnon sakko.

    • liian usein

      Oli naisen onni, että koiralla oli kuonokoppa. Koiran omistaja(t)siis tiesivät, että koira saattaa purra muita ihmisiä ?

      • usein

        näkee näitä nykyään.
        1 kysymys.
        Millanen on 20 kilonen dobberi?


      • normiego
        usein kirjoitti:

        näkee näitä nykyään.
        1 kysymys.
        Millanen on 20 kilonen dobberi?

        kukaan ei punninnut koiraa, se oli vain sellainen toteamus. älä pilkuta.


      • Ikäväksi mennyt

        On näitä tapauksia sattunut nyt turhan usein, enkä tarkoita vain dobbereita, vaan ihan yleisesti kaikkia rotuja.

        Kevään ja kesän aikana on sattunut paljon joko puremisia, hyökkäilyjä tai muuten liian läheltä piti tilanteita.

        Mistä tämä kertoo, kasvattajien vastuuttomuudesta vai omistajien vastuuttomuudesta ja kyvyttömyydestä hallita koiria, varsinkin voimakas luonteisia koiria.

        Tuntuu siltä ettei ihmiset enään ymmärrä sitä mikä se koira on ja mikä on tarkoituksen mukaista koiran pitoa.

        Totuus on ikävä mutta kaikki koirat eivät ole yhteiskunta kelpoisia, eikä kaikista koirista sitä koskaan tule ja siinä ei auta mitkään koiragurut tms, sen enempää kuin nakkimakkara tai naksutin koulutukset.
        Silloin on muistettava se koiran omistajan ikäväkin vastuu ja kannettava se.


      • arvioitu

      • dopperweiler
        Ikäväksi mennyt kirjoitti:

        On näitä tapauksia sattunut nyt turhan usein, enkä tarkoita vain dobbereita, vaan ihan yleisesti kaikkia rotuja.

        Kevään ja kesän aikana on sattunut paljon joko puremisia, hyökkäilyjä tai muuten liian läheltä piti tilanteita.

        Mistä tämä kertoo, kasvattajien vastuuttomuudesta vai omistajien vastuuttomuudesta ja kyvyttömyydestä hallita koiria, varsinkin voimakas luonteisia koiria.

        Tuntuu siltä ettei ihmiset enään ymmärrä sitä mikä se koira on ja mikä on tarkoituksen mukaista koiran pitoa.

        Totuus on ikävä mutta kaikki koirat eivät ole yhteiskunta kelpoisia, eikä kaikista koirista sitä koskaan tule ja siinä ei auta mitkään koiragurut tms, sen enempää kuin nakkimakkara tai naksutin koulutukset.
        Silloin on muistettava se koiran omistajan ikäväkin vastuu ja kannettava se.

        Näitä koiran puremis tapauksia on ollut siitä lähtien kun koirat ovat asuneet ihmisen kanssa... siis kivikaudelta asti. Tänä keväänä/kesänä vaan yksi lehti on ottanut isot rodut hampaisiinsa ja kirjoittelee välillä aivan mitä sattuu... Ko lehti luo hysteriaa asiasta joka on aina ollut olemassa ja tulee olemaan!

        Miltäs kuullostas seuraava "ilmansaasteet tappavat 350 000 ihmistä vuosittain"... ei myy entäs "tappajadopperi käytäytyi uhkaavasti" ja kyllä myy, näin se vaan menee.


    • muuta vinkumista?

      Vinkumista letkukäsi pellehermanni???

      • +toope+

        ...ole natsien jalostama rotu. Ja turhaa kiihkoilla asiasta kun teistä ei kukaan loppujen lopuksi tiedä mitä tilaanteessa kävi.TAI minkärotuinen koira oli kyseessä.....Kouluttakaa ja rakastakaa koirianne,mutta muistakaa...: Ne on vain eläimiä jotka pitkälti elävät viettiensä ja vaistojensa varassa.


    • HAHAHAHAH

      JOO mistä lähtien dobermannit ovat painaneet 20kg? :D ovat paljon painavampia ja toisekseen, tuo on turhaa hysteriaa taas...

    • zöbä

      Jotta sinulla olisi siellä jotain pillittämistä!

    • Muppuli

      Jos dobermanni olisi natsien jalostama rotu, se ei olisi syntynyt 1800-luvulla. Tietääkseni käsitettä "natsi" ei edes tunnettu tuolloin. Natsi-Saksahan viittaa vuosiin 1933-1945.

      • mies vaa

        nii kuvaushan oli älyttömän tarkka : musta/tummanruskea koira... rotweiler, mäyräkoira, dobermanni. näitähän on.
        Dobermanneil turhan paha maine, ite ton meiän dobberin kans nyt jonku aikaa elelly ni enpä nyt menis tappajaks sanomaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe