Paljonko kihlasormukset maksavat?

utelu

Eli hintatietoja kaipailisin.

79

115159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naimisissa

      Niitä on monen hintaisia riippuen esim siitä, ostatteko kelta- vai valkokultaiset, miten kapeat/leveät ja onko timantteja vai ei. Ihan sileät perussormukset kultaiset siis ilman timantteja saatte varmasti 250-300 eurolla (siis yhteensä molempien sormukset). Sillä hintaa ei tarvii enää tyytyä mihinkään minikapeisiin rihmoihin, vaan saa kunnon sormukset. Timantit maksaa sitte lisää, mut oma mielipiteeni on, että timantti kuuluu vihkisormukseen.

      • Eettinen

        Kertoisin vaan, että timantti on amerikkalainen hömppäkeksintö. Afrikassa timanttien takia ihmisiä tapetaan ja sotiakin käydään. Miksi vihkisormus pitää tahria ihmisvereen?


      • Miss Timantti
        Eettinen kirjoitti:

        Kertoisin vaan, että timantti on amerikkalainen hömppäkeksintö. Afrikassa timanttien takia ihmisiä tapetaan ja sotiakin käydään. Miksi vihkisormus pitää tahria ihmisvereen?

        ainutlaatuinen kivi, joka sädehtii uskomattoman kauniisti. Siksi ainakin minä haluan timantin vihkisormukseeni.


      • juuri kihlattu
        Eettinen kirjoitti:

        Kertoisin vaan, että timantti on amerikkalainen hömppäkeksintö. Afrikassa timanttien takia ihmisiä tapetaan ja sotiakin käydään. Miksi vihkisormus pitää tahria ihmisvereen?

        mielestäni timantit ovat kauniita ja kertovat myöskin kihla sekä vihkisormuksessa ettei suhde ole tavallinen, siihen halutaan panostaa. Sain kullaltani viikko sitten Chicagosta ostetutun valkokullasta sormuksen missä on 12 upotettua timanttia. Hänellä on myös valkokultaa ja leveämpi sormus kuin minulla mutta 9 timanttia. ja suoraan sanottuna, näyttävät kauniilta parilta. Olkoon amerikkahömppää tai ei, mutta esteettinen kauneus on meille kummallekin tärkeätä vaikkemme millään lailla pinnallisia tai esineellisiä olekaan, sormus kertoo suhteesta paljon.... joten valitse sormus tarkkaan. Tai miehen se kuuluu valita....;) yllätyksenä...;)


      • Ap kyseli
        Eettinen kirjoitti:

        Kertoisin vaan, että timantti on amerikkalainen hömppäkeksintö. Afrikassa timanttien takia ihmisiä tapetaan ja sotiakin käydään. Miksi vihkisormus pitää tahria ihmisvereen?

        kihlasormuksista ei vihkisormuksista! Ettekö osaa lukea...


      • Timantti Timppa
        Eettinen kirjoitti:

        Kertoisin vaan, että timantti on amerikkalainen hömppäkeksintö. Afrikassa timanttien takia ihmisiä tapetaan ja sotiakin käydään. Miksi vihkisormus pitää tahria ihmisvereen?

        Eli niiden alkuperä on jäljitettävissä. Näinollen et rahoita sotalordeja tai huumekartelleja.


      • jennannannaa
        Miss Timantti kirjoitti:

        ainutlaatuinen kivi, joka sädehtii uskomattoman kauniisti. Siksi ainakin minä haluan timantin vihkisormukseeni.

        timantit on rumia sormuksissa. lol.


      • MrJr
        Eettinen kirjoitti:

        Kertoisin vaan, että timantti on amerikkalainen hömppäkeksintö. Afrikassa timanttien takia ihmisiä tapetaan ja sotiakin käydään. Miksi vihkisormus pitää tahria ihmisvereen?

        Lähes kaikki timantit Suomessa ovat alkuperältään jäljitettävissä. Jos myyjä ei pysty todistamaan mistä kivet on peräisin niin osta muualta.


      • Lupu^^
        Eettinen kirjoitti:

        Kertoisin vaan, että timantti on amerikkalainen hömppäkeksintö. Afrikassa timanttien takia ihmisiä tapetaan ja sotiakin käydään. Miksi vihkisormus pitää tahria ihmisvereen?

        Hei pliis... sun ruokas eteen on vissiin lahdattu enemmän elämää ku johonki kämäseen kiveen... Sitäpaitsi Iso osa timanteista tulee mm. etelä-amerikasta etc. etc.
        Joten voisitko vaikka vaihtaa palstaa...?


      • Sanna I

    • N-24

      Moi vaan!

      Itse menin kihloihin tasan kaksi kuukautta sitten. Meillä on sormuksissa sekä kelta- että valkokultaa. Sormusten yksittäishinnat olisi olleet jotain 160 euroa, mutta saimme kaksi sormusta 200 euroon.

      Normaalit kultaiset sormukset maksaa varmaan sellaset 50-200 euroa pari. Halvimmat sormukset on kapeita, ja kun laitetaan leveyttä lisää, nousee hintakin. Hintaan vaikuttaa myös timantit (kuten edellisessä viestissä kirjoitettiin) sekä se, että onko sormukset sileät vai kuvioidut.

      Suosittelen käymään kultasepän liikkeessä ja kysymään asiasta. Monesti liikkeillä on tarjouksia, että kaksi sormusta yhden hinnalla, mikä on hyvä. Varsinkin, kun yleensä on tapana ostaa molemmille kihlat.

      Kihlasormukset voivat olla samanlaiset tai erilaiset: miehellä leveempi, naisella timantteja yms. Tutkimalla asia selviää.

    • vaimoke

      liikkeestä, kuinka paljon sormukset maksaa..Itse kiertelimme katsomassa monessa eri liikkeessä sopivia malleja ja kun päätimme mitkä otamme, niin iloisena yllätyksenä oli loppuunmyynti ja saimme alennusta 30 % todella tyylikkäistä, leveistä sormuksista, joissa valko- ja keltakultaa.Kantsii myös miettia naisen kohdalla jo vihkisormuksen ja kihlasormuksen yhteensopivuutta.Onnea teille!!

    • Päivi

      Säästä puolet kuluista. Yleensä miehet hukkaavat sormuksensa, joten eikös se vaikuta ihan turhalta investoinnilta. Eikä ne sormukset mitään pakollisia ole lain mukaan kummallekaan. Hintahaitari sormuksille on huikea.

    • Sari

      maksoivat muistaakseni 120e yhteensä. Tavalliset kultaset, sileät ja kapeat.

    • honey

      meidän sormukset mun hiukka päälle 50euroa kulta/valkokulta pieni timantti
      miehen sormus oli tavallinen kultainen paksuhko sormus hintaa 169 euroa mutta saatiin alennusta hiukan. että ihan riippuu paikasta mistä ostaa.meillä sormukset ostettiin eri liikkeistä.
      mun mielestä sillä ei ole mitään merkitystä. ostettiin oulusta

      • Pupu

        Sormusten hinta riippuu tosiaan siitä, miten leveät/paksut, kelta- vai valkokultaiset, timantteja tai ei jne. ostaa, niinkuin edellä on jo mainittu. Me maksoimme avomieheni kanssa sormuksistamme yli 300 euroa, siis yhteensä, mutta laatu onkin jo huippuluokkaa ja leveyttä 5,5mm. Suosittelen ostamaan kunnolliset sormukset, koska kuitenkin eliniän niitä sormuksia on tarkoitus käyttää. Ja kannattaa ottaa huomioon myös vihkisormuksen löytäminen kihlasormuksen rinnalle. Kuviolliseen sormukseen on todella vaikea löytää paria, siispä suosittelenkin sileää. Sileään ei edes kyllästy, mutta kuviolliseen saattaa kyllästyäkin :) Mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Olen itse omaan sileään, leveään ja muutenkin tukevaan ja massiiviseen kihlasormukseeni erittäin tyytyväinen.


      • Vaimo
        Pupu kirjoitti:

        Sormusten hinta riippuu tosiaan siitä, miten leveät/paksut, kelta- vai valkokultaiset, timantteja tai ei jne. ostaa, niinkuin edellä on jo mainittu. Me maksoimme avomieheni kanssa sormuksistamme yli 300 euroa, siis yhteensä, mutta laatu onkin jo huippuluokkaa ja leveyttä 5,5mm. Suosittelen ostamaan kunnolliset sormukset, koska kuitenkin eliniän niitä sormuksia on tarkoitus käyttää. Ja kannattaa ottaa huomioon myös vihkisormuksen löytäminen kihlasormuksen rinnalle. Kuviolliseen sormukseen on todella vaikea löytää paria, siispä suosittelenkin sileää. Sileään ei edes kyllästy, mutta kuviolliseen saattaa kyllästyäkin :) Mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Olen itse omaan sileään, leveään ja muutenkin tukevaan ja massiiviseen kihlasormukseeni erittäin tyytyväinen.

        Jos olet lyhytsorminen kuten minä, älä osta 5mm kihlaa, tai joudut tyytymään kapeaan vihkisormukseen. Mulla oli 5mm kihla ja 5mm vihki ja loppui sormi kesken. Oma 5mm keltakultainen sileä kihlani maksoi 100e.Nyt se on laatikossa =(.

        Eli kannattaa miettiä tulevan vihkisormuksen kanssa olevaa yhdistetelmää joka sopii.


      • Kihloissa
        Vaimo kirjoitti:

        Jos olet lyhytsorminen kuten minä, älä osta 5mm kihlaa, tai joudut tyytymään kapeaan vihkisormukseen. Mulla oli 5mm kihla ja 5mm vihki ja loppui sormi kesken. Oma 5mm keltakultainen sileä kihlani maksoi 100e.Nyt se on laatikossa =(.

        Eli kannattaa miettiä tulevan vihkisormuksen kanssa olevaa yhdistetelmää joka sopii.

        Miksi arvostatte paksuja sormuksia. Itse hankin kapean ja silti arvokkaan. Sormus kun on tunnetun muotoilijan. Hintaa 350 egeä kappale.


      • ...
        Kihloissa kirjoitti:

        Miksi arvostatte paksuja sormuksia. Itse hankin kapean ja silti arvokkaan. Sormus kun on tunnetun muotoilijan. Hintaa 350 egeä kappale.

        Mitä väliä hinnalla on? Muuta kuin että saat kehuskella kuinka kallis sormus sinulla on? Ja vielä tunnetun muotoilijan! Eikö rakkaus ole se pääasia?


    • maria

      meillä kihlasormukset noin kaksi viikkoa sormessa ja hintaa tuli yhteensä inan yli 500€. sormukset valkokultaa (18 karaatin).

    • M&A

      Maksoi kihlasormukset yht. 55€. Maksettiin ne yhdessä... Sormukset ovat kultaiset, ja aika kapeat... Saatiin kaiverrus samaan hintaan. Kävipäs vielä niin köpelösti, et miehen sormus oli liian iso, ja sitä piti pienentää. Mutta onneksi se pienestä löysyydestä huolimatta pysyy sormessa, ja kelpaa miehelleni :)

    • zaz

      omani maksoi 33€.se on sileä n.2,5mm ja ohut siksi että vihkisormuksen voi yhdistää siihen.

      • jesyy

        Hei maksoit omasta kihla sormuksestasi 33e ja 2,5 mm niin mistä päin ostit? ja mistä liikeestä?


    • Kaksi onnellista

      Meidän sormukset maksoivat yhteensä
      102e. Sileät, ei kaiken kapeimmat.
      Olleet sormessa reilut kaksi kuukautta,
      eikä ole tarvinnut katua :-)

    • Laura

      Meillä maksoi n. 350£ yhteensä. Minulla valkokultainen, jossa 3pientä timanttia ja avomiehelläni leveä kultainen, ei sileä... sormus.

      • japa

        meidän 6mm leveät sormukset maksoi n.550e.
        hinnassa täytyy ottaa huomioon, ettei kulta ole missään päin maailmaa yhtään sen halvempaa, vaan voit katsoa puhtaan kullan unssihinnan vaikka sanomalehdestä ja se on jokapuolella maailmaa sama.
        Jos joku myy puoleen hintaan tai kaksi yhden hinnalla, niin siinä on varmasti jotain huijauksen makua. Tilanne on täysin sama kuin timanteissakin. Ajattele, voiko liike antaa sulle kultaa ilmaiseksi??? Ei todellakaan, vaan siinä yhdessä on tuplahinta. Kannattaa myöskin katsoa ettei pilaa kihloihin menoa ja sitä kihloihin menon tunnetta sormuksilla joita täytyy jatkossa oikoa, korjata, jotka muuttaa väriä tms. Liian iso asia nuukailtavaksi. Säästätte sitten vaikka jossain kodinkoneessa tai vastaavassa, joka on tarkoituskin joskus vaihtaa. ONNEA !!!


    • Liisa

      Me ostettiin sileitä, kokonaan valkokultaisia sormuksia ja maksoivat molemmat 224€ Siinä oli joku ihmeen alennus että kun ostaa kaks samanlaista sileää niin ne saa tuohon hintaan. Leveydeltään ovat 3mm.
      Ostettiin ne Kultajouselta.

    • maiju

      Menimme kihloihin toukokuun alussa. me teetimme sormukset Tikkurilalaisella kultasepällä. Reunoilla keltakultaa ja keskellä valkokultaa joka on hiottu himmeäksi. Leveyttä löytyy 6mm. Kaksi sormusta maksoi 250 eskoo.

      • ohos

        Meillä saman tyyppiset sormukset ja samasta kaupunginosasta vielä, mutta maksoivat vain 80 euroa yhteensä.


      • skip

        Terve. Alkoi kiinnostaa tämä kultaseppä. Muistatko nimeä tai yhteystietoja?


      • sormukset
        ohos kirjoitti:

        Meillä saman tyyppiset sormukset ja samasta kaupunginosasta vielä, mutta maksoivat vain 80 euroa yhteensä.

        Mistä kaupasta ostitte ja paikka kunta ?


        pitäis löytyä kohtuuhintaiset täältä pääkaup.seudulta :D


    • Limppu

      maksoi kihlasormukset 66 euroa. Kaunis ja kapea sormus. Kaksi sormusta yhden hinnalla.

      Mentiin muuten maanantaina 3.11.2003 kihloihin...=)

      • kiinnostunut

        mistä liikkeestä ostitte sormukset?


      • Nunna
        kiinnostunut kirjoitti:

        mistä liikkeestä ostitte sormukset?

        Me ainakin saimme teettäessämme vihkisormusta Kultajousesta (Porista) aivan mielettömän hyvää palvelua! Kerrottiin kaikki yksityiskohdatkin sormuksen tekovaiheista ja oli kiva asioida sellaisessa paikassa, missä aisakas otetaan hyvin vastaan. Hintakin oli meille sopiva!


      • Limppu
        kiinnostunut kirjoitti:

        mistä liikkeestä ostitte sormukset?

        kultajousesta.


    • ....

      Oma kihlasormukseni on reunoilta valkokultaa ja keskeltä kultaa. Mieheni kanssa nimesimme sormukset "Kultainen keskitie". Molemmilla on samanlaiset. Kihlat maksoivat yhteensä 200 euroa, mukaanlukien kaiverrus.

      Vihkisormusta ei ollut ollenkaan vaikea löytää. Oma vihkisormukseni on kultainen, jossa yksi timantti. Sormus ei olltu kallis, mutta sitäkin kauniimpi. Kaiverrus vihkisormukseen, että mieheni kihlasomrukseen vihkipäivän kaiverrus samaan hintaan.

    • inlove

      Näitähän tarjouksia on lehdessä koko ajan. Kaksi sormusta 99! Tässä voi sit miettiä, ett onx ne oikeesti kultaa vai jotai muuta. Valkokulta on hieman kalliimpaa, mitä keltakulta. Itse vaan tykkään enemmän valkokullasta, kun muutenkin tykkään enemmän hopeesta ku kultasesta. Mun kihlasormus maksoi timantilla vähä reilu 300 e. Mut se on nii IHANA, ettei se ees tuntunu kalliilta!! Vihkisormus oliki melkein tonnin... =)

      • Sussu

        Hei!

        Olen menossa kesällä naimisiin ja mietin kuumeiseti miten nakkisormeeni mahtuu vielä kihlasormuksen lisäksi toinen sormus? ja minkälainen sormus sopii kihlasormukseeni joka on kultainen ja suurilta osin "röpelöinenh", reunat tasaiset..


    • Nunna

      Meillä makso sormukset yhteensä 135€ ja olivat kotimaista tekoa. Ei ihan mitään rautalankaa, mut aika kapeet kuitenkin. Käytännölliset! Oon sitä mieltä, et jos ollaan kihloissa, ni sormusta kans kuuluu pitää!! Jos on liian iso sormus, se on hankala ihan tavallisessa arkielämässä. Vihkisormus teetettiin sitte vähän leveämpään ja paksumpaan sormukseen.

    • PupuSöpö

      Meidän sormukset maksoi alle 200 euroa yhteensä. Miehellä "perusmalli" 3mm leveä ja keltakultaa, minulla juuri sellainen, kun olen aina halunnut, kelta- ja valkokultaa timanttileikkauksin. Kaunis:)

    • Rouva V

      Meillä kihlasormukset Kalevalan Millenium-sarjaa ja hopeaa. Hintaa oli vuonna 2000 kappaleelta 250 mk eli 500 mk:lla selvittiin. Ei timantteja - hyi olkoon!

    • A78

      Kyllähän niitä sormuksia löytyy monen hintaisia. Sormuksen hintaan vaikuttaa tietysi leveys ja mahdolliset kivet ja myös kivien laatu, esim. onko sulkeumia, hionta jne.
      Perinteen mukaan naisen kihlasormuksen arvo pitäisi olla miehen yhden kuukauden palkka ja vihkisormuksen arvo kolmen kuukauden palkka.
      Oma kihlasormukseni maksoi 503 euroa, joten ukko pääsi kyllä halvemmalla kuin perinne vaatii...

      • wau

        Brutto vai netto?


      • A78
        wau kirjoitti:

        Brutto vai netto?

        Sitä ei perinnetieto kerro, mutta olettaisin sen olevan kuitenkin se palkka, mikä jää käteen, eli nettopalkka. Sen verran armoa miehille suotakoon...


      • Joo

        Niihin samojen perinteitten aikaan morsiammen vanhemmat maksoi viulut..

        Harvemmin enään nykyään.

        Voisin ihan hyvillä mielin maksaa sormuksesta 1500-2000e jos muut kustannukset maksais morsiammen vanhemmat niinkuin "perinteisesti"
        Tulis huomattavasti halvemmaksikin...

        Tässäkin asiassa on se kultainen "heinäntekojärki" sallittua rakkaat morsiammet.

        Tai mikäs siinä jos sitä rahanpaskaa on mielin määrin..


      • ???
        Joo kirjoitti:

        Niihin samojen perinteitten aikaan morsiammen vanhemmat maksoi viulut..

        Harvemmin enään nykyään.

        Voisin ihan hyvillä mielin maksaa sormuksesta 1500-2000e jos muut kustannukset maksais morsiammen vanhemmat niinkuin "perinteisesti"
        Tulis huomattavasti halvemmaksikin...

        Tässäkin asiassa on se kultainen "heinäntekojärki" sallittua rakkaat morsiammet.

        Tai mikäs siinä jos sitä rahanpaskaa on mielin määrin..

        Etkö arvosta tyttöystävääsi niin paljoa, että olisit valmis ostamaan hänelle kuinka kalliin sormuksen tahansa? Mielestäni miehen pihtaaminen sormusostoksilla ei ole kovin lupaava alku tulevalle avioliitolle...


      • Pintaa syvemmällä
        ??? kirjoitti:

        Etkö arvosta tyttöystävääsi niin paljoa, että olisit valmis ostamaan hänelle kuinka kalliin sormuksen tahansa? Mielestäni miehen pihtaaminen sormusostoksilla ei ole kovin lupaava alku tulevalle avioliitolle...

        Joopa joo, sulle näköjään merkitsee raha enemmän ku rakkaus. Naurattaa !
        Siis sun mielestä mies ei oo vaivan arvonen jos ei ole varaa tuhansien eurojen kihlasormuksiin?? Eikös se oo se ihminen jota rakastaa, ei raha? Sormuksen hinta ei mitenkään liity tyttöystävän arvostamiseen, eikö sulle ole opetettu että ajatus on tärkein.. Tyhjätasku tai ei, itse rakastuin mieheni luonteeseen, en pankkikorttiin.
        Jos Sulle on tärkeämpää kehuskella sen-ja-sen-hintaisella ja sen-ja-sen-monen-karaatin sormuksella työkavereille, kuin rakkaus,
        Onnea sulle, pitkälle et tolla asenteella pääse.


      • ei oo rahaa
        ??? kirjoitti:

        Etkö arvosta tyttöystävääsi niin paljoa, että olisit valmis ostamaan hänelle kuinka kalliin sormuksen tahansa? Mielestäni miehen pihtaaminen sormusostoksilla ei ole kovin lupaava alku tulevalle avioliitolle...

        entä jos ei yksinkertaisesti oo varaa ostaa mitää 500 tai 1000e kihlasormusta, pitääkö sitte unohtaa koko juttu???
        ite en oo ees töissä enkä nykyisen tilanteen takia voi töitä edes tehdä.
        ei rakkautta sormuksen arvolla mitata!!!!!!
        vai väitättekö kaikki naiset että mitä arvokkaamman sormuksen saatte sitä enemmän rakastatte miestänne????
        jos näin on niin säälin teitä kaikkia


      • may f
        ei oo rahaa kirjoitti:

        entä jos ei yksinkertaisesti oo varaa ostaa mitää 500 tai 1000e kihlasormusta, pitääkö sitte unohtaa koko juttu???
        ite en oo ees töissä enkä nykyisen tilanteen takia voi töitä edes tehdä.
        ei rakkautta sormuksen arvolla mitata!!!!!!
        vai väitättekö kaikki naiset että mitä arvokkaamman sormuksen saatte sitä enemmän rakastatte miestänne????
        jos näin on niin säälin teitä kaikkia

        Muista naisista en tiedä, mutta itselleni ei ole tärkeää se, että sormus olisi mahdollisimman kallis. Kiva, kun joillain sitä rahaa riittää, mutta itselläni ja poikaystävälläni ei ole näin.
        Kauniin saa halvemmallakin, eikä sormuksen hinta todellakaan ole sidoksissa siihen, kuinka paljon toista rakastaa ja arvostaa.


      • eivind
        ei oo rahaa kirjoitti:

        entä jos ei yksinkertaisesti oo varaa ostaa mitää 500 tai 1000e kihlasormusta, pitääkö sitte unohtaa koko juttu???
        ite en oo ees töissä enkä nykyisen tilanteen takia voi töitä edes tehdä.
        ei rakkautta sormuksen arvolla mitata!!!!!!
        vai väitättekö kaikki naiset että mitä arvokkaamman sormuksen saatte sitä enemmän rakastatte miestänne????
        jos näin on niin säälin teitä kaikkia

        Me emme halunneet mitään killuttimia avioliittoluopauksemme merkiksi.
        Sitten vihkitilaisuudessa pujotimme toisillemme kapeat valkokultaiset sormukset.
        Ja minkä ihmeen takia naisen pitäisi pitää k a h t a sormusta?
        Ja timantithan ovat mielestäni vain heikon itsetunnon pönkkää...juuri sitä pinnallisuutta, jolla esitetään ulkopuolisille, että meillä on millä mällätä!


      • Kauheita hintoja

        Tämä sormuksen hinta verrattuna palkkatuloihin on lähtöisin mainoksista, jossa on ollu tarkoitus vetää kihla- ja vihkisormusten hinta ylöspäin.

        Kommenttihan on vanha mutta tällä hetkellä en kyllä missään tapauksessa kihlasormuksesta lähtisin yli 2000 euroa maksamaan. Suomalainen perinne (mistä ikinä on lähtöisin?) käsittääkseni on kultainen perusrinkula kihlasormuksi ja hintaa on vaikea saada yli muutaman sadan euron vaikka kuinka leveää ja paksua koittaisi saada.


    • kihlat

      Me saatiin sormukset edullisesti (ainakin muihin tässä esitettyihin hintoihin verrattuina...). Haluttiin molemmat perinteiset sileät keltakultaiset, sillä siihen on kaikkein helpoin yhdistää minun tuleva vihkisormus. Myös miestä miellytti ko. malli eniten. Mun sormus on 2mm ja mieheni 3mm. Yhteensä maksoivat 78 euroa.

      • arveluttaa

        minkä levunen kihlasormus on mielestänne paras?? 2mm on halvin, mut onko se liian kapee? poikaystäväni on tehnyt paljon töitä rahojensa eteen enkä haluu et se joutuu kalliita ostamaan jos kihloihin mennään. mun mielestä sormukset ei ole pakolliset, koska rakastetaa toisiamme kuitenkin. mut ollaan silti harkittu kihloja :)


      • justniii
        arveluttaa kirjoitti:

        minkä levunen kihlasormus on mielestänne paras?? 2mm on halvin, mut onko se liian kapee? poikaystäväni on tehnyt paljon töitä rahojensa eteen enkä haluu et se joutuu kalliita ostamaan jos kihloihin mennään. mun mielestä sormukset ei ole pakolliset, koska rakastetaa toisiamme kuitenkin. mut ollaan silti harkittu kihloja :)

        Joo, no oon kyl henkilökohtasesti sitä mieltä, ettei sen sormuksen hinta oo se tärkein. Oon poikaystävän kanssa myös harkinnu kihloja, mut mun mielestä riittäis tällä hetkellä vaikka kindermuna-sormus. :D Ainakin melkein. :P Mutta mielellään otan vastaan halvemmankin sormuksen. Jos saan edullisen sormuksen niin uskon, ettei se takoita että minua rakastettaisiin yhtään sen vähempää kuin niitä jotka saavat hirveä kalliin sormuksen.


      • pahvis
        justniii kirjoitti:

        Joo, no oon kyl henkilökohtasesti sitä mieltä, ettei sen sormuksen hinta oo se tärkein. Oon poikaystävän kanssa myös harkinnu kihloja, mut mun mielestä riittäis tällä hetkellä vaikka kindermuna-sormus. :D Ainakin melkein. :P Mutta mielellään otan vastaan halvemmankin sormuksen. Jos saan edullisen sormuksen niin uskon, ettei se takoita että minua rakastettaisiin yhtään sen vähempää kuin niitä jotka saavat hirveä kalliin sormuksen.

        Ei hintaa kyllä pidä todellakaan katsoa kun ollaan ostamassa kihlasormuksia. Me tietimme sormuksemme kultasepällä, saimme ainutlaatuiset sormukset jotka kuvastavat meitä:) Hintaa niille kertyi 5000e Ja mielestäni kihlasoruksiin ei kuulu timantit.


      • (rahaton)
        pahvis kirjoitti:

        Ei hintaa kyllä pidä todellakaan katsoa kun ollaan ostamassa kihlasormuksia. Me tietimme sormuksemme kultasepällä, saimme ainutlaatuiset sormukset jotka kuvastavat meitä:) Hintaa niille kertyi 5000e Ja mielestäni kihlasoruksiin ei kuulu timantit.

        siis 5000 kahdesta kihlasormuksesta?! välillä sitä todella miettii, mitä ihmisten päässä oikein liikkuu... tuolla rahalla saa jo hyvän käytetyn auton. mikäs siinä tietenkin, jos on valmis heittämään rahaa menemään miten tahtoo - joku raja nyt kuitenkin voisi erikoisuudentavoittelulla olla: suurimmalle osalle ihmisistä käy kuitenkin aivan hyvin se "tavallinen malli" - heille rakkaus on ehkä kuitenkin hieman tärkeämpää, kuin oman erikoisuuden (tai rahojen) esittely.
        ollaan poikaystävän kanssa kihloista keskusteltu, ja hän vaatii saada kosia sormusten kera ja maksaa sen jotain 150-200€ yksin. hän on valmis tekemään säästämisen eteen töitä (opiskelijaparilla kun ei tuota rahaa ihan joka nurkassa kun kasva), ja arvostan hänen elettään paljon. meille molemmille riittää kyllä yksinkertainenkin sormus (vaikka rahaa olisikin erikoisempiin) - yksinkertaisuus kaunistaa. ja rakkaudestahan sitä (toivottavasti) kihloihin mennään, ei sormuksen vuoksi.


      • sormus
        (rahaton) kirjoitti:

        siis 5000 kahdesta kihlasormuksesta?! välillä sitä todella miettii, mitä ihmisten päässä oikein liikkuu... tuolla rahalla saa jo hyvän käytetyn auton. mikäs siinä tietenkin, jos on valmis heittämään rahaa menemään miten tahtoo - joku raja nyt kuitenkin voisi erikoisuudentavoittelulla olla: suurimmalle osalle ihmisistä käy kuitenkin aivan hyvin se "tavallinen malli" - heille rakkaus on ehkä kuitenkin hieman tärkeämpää, kuin oman erikoisuuden (tai rahojen) esittely.
        ollaan poikaystävän kanssa kihloista keskusteltu, ja hän vaatii saada kosia sormusten kera ja maksaa sen jotain 150-200€ yksin. hän on valmis tekemään säästämisen eteen töitä (opiskelijaparilla kun ei tuota rahaa ihan joka nurkassa kun kasva), ja arvostan hänen elettään paljon. meille molemmille riittää kyllä yksinkertainenkin sormus (vaikka rahaa olisikin erikoisempiin) - yksinkertaisuus kaunistaa. ja rakkaudestahan sitä (toivottavasti) kihloihin mennään, ei sormuksen vuoksi.

        Kihlasormukseni maksoi jotain 2300 euroa. Mielestäni sormus on aivan ihana ja hintansa väärtti.


      • :>
        sormus kirjoitti:

        Kihlasormukseni maksoi jotain 2300 euroa. Mielestäni sormus on aivan ihana ja hintansa väärtti.

        Kyllä tuon hintaisen sormuksen tuleekin olla hintansa väärti....En muuta sano.


    • zizai

      Itse emme ostaneet kihloja lainkaan, koska sormukset ovat kalliita. Toisaalta kihlaus on lupaus avioliitosta, ja koska tiesimme että kihlauksemme jää lyhyeksi, noin 6kk, emme ostaneet niitä lainkaan. Säästimme tämänkin rahan vihkisormuksiin, ja täytyy myöntää että mielestäni kannatti. Nyt on kunnon sandbergin sormukset sormissa. Kuulun myös siihen lyhytsormisten lajiin että muuten olisi ollut myös sormessa tunkua..

      • Jep jep

        Eli ostitte ihan perus massatuotantosormukset.


    • msda

      maksoi noin 300 per sormus. Panostimme kihlasormukseen, koska miehelle ei tule vihkisormusta, niin hänellä on sitten kunnollinen. Meillä siis valkokultaa ja punakultaa ja itselläni yksi pieni kivi.

    • On nellinen

      Teetimme ne platinasta. Aika isot möllikät ja minulla iso tähtisafiiri kivenä.

    • els

      on kihlasormus jossa on kultaa sekä valkokultaa. :) Valkokulta ikäänkuin kiertää tuossa keskellä kehää. Aivan ihana. :)Meillä maksoi hieman päälle satasen. Miehellä vähän enemmän koska miehillähän on tunnetusti isommat sormet.

    • tuuliviemä

      Miehehi osti mulle kihlasormus jamaksoi 1800e.Timantti ja safiiri.

    • pikkumyy_84
    • Ihanin sormus

      Omani maksoi 18 000 euroissa (en asu Suomessa talla hetkella vaan Briteissa).
      Suomessa ihmiset kayttavat paljon vahamman rahaa sormuksiin kuin ulkomailla.
      Miinus puolena on se etta vakuutus tuon hintaiseen sormukseen maksaa yli tonnin vuodessa myos.
      Jokainen tietysti ostaa mihin on varaa ja ehka Suomessa ei niin paljon "koreilla koruilla".

      • musmusa

        siis miten joku voi saada rahaa menemään 18000 euroa yhteen SORMUKSEEN? Täytyy kyllä olla helvetin vanha antiikkisormus, jos tuollaisen summan menee maksamaan.


      • Ihanin sormus

        Vastaus: miten joku voi saada rahaa menemään 18000 euroa yhteen SORMUKSEEN?
        Morsian 2010 oli aika oikeassa eli aika helpostikin.
        Kysessa ei ole antiikkisormus vaan custom made platina sormus jossa on 1.5 karaatin timantti keskella (SI1, brilliant cut, vari todella puhdas) ja 50 pienta timanttia sivuilla. Kun timantin koko suurenee 1 karaatista ylospain niin hinta triplaantuu. Ja kannattaa varmistaa etta timantilla on GIA certifikaatti joka takaa aitouden!
        Onhan tuo aika iso summa kayttaa yhteen sormukseen mutta en itse sormusta valinnut vaan tuleva aviomieheni.
        Ja sen verran viela etta sormuksen koolla ei ole valia. Jokaiselle sopii erilaiset sormukset ja se puhtaus (clarity) ja leikkaus (cut) on paljon tarkempaa :)


    • Morsian 2010

      18 000 EUR on helppo käyttää sormukseen, varsinkin jos on timanttisormus kyseessä. Kun siirrytään VVS sormuksiin ja väriltään erityisen valkoisiin tulee hintaa jo roimasti lisää. Se haluaako niin paljon rahaa sormukseen käyttää on sitten jokaisen oma asia.

      Oma kihlasormukseni ostettiin Suomesta. Siinä on VS1 laatuisia timantteja kolme (3x0,2 karaatia). Hintaa sillle tulie 1800 EUR. Vihkisormukseni taas puolestaan hankittiin Englannista (mies on englantilainen) ja siihen tulee yksi VS1 (väri F) luokan timantti (0,9 karaatia) ja Englannissa siitä maksoimme 3 300 puntaa. Suomessa sormus olisi maksanut n. 6 900 EUR. Eli Suomessa ei ehkä siksikään koreilla timanteilla yms. koska ne ovat siellä paljon kalliimpia. Itselleni tämä sormus oli kallis (mies sen siis osti), mutta tarkoituksena olisi kantaa loppuelämän ja no minä katsoin että voimme sitten pihistllä jostakin muusta.

      Mutta siis kaikki sormukset ovat kauniita ja niiden kantaja päättää paljonko rahaa haluaa (ja pystyy) niihin sijoittamaan.

      • hopea kestävää?

        Itse haluan kihlasormukseksi hopeisen ja sileän, mutta leveydestä en ole vielä varma. Pidän sirosta, mutta toisaalta en ole varma kuinka hyvin kestävät käytössä, jos vaikka sormuksen leveys on 3-4mm? Onko jollain kokemusta noista hiukan kapeammista sormuksista, vai puhutaanko kestävyydestä vasta silloin, kun leveys on 2mm ja sormus muutenkin siro?

        En tykkää mistään timanteista tai hirmuisista koristeluista, ja kun hopeista sileää sormusta haen, ei hinta oikeen nouse kahdenkympin päälle. Tähän mennessä katsotut ovat osa maksaneet jopa alle 15 euroa ja toiset taas hiukan lähemmäs kahtakymppiä. Mies sitten haluaa hiukan leveemmän ja jykevämmän sormuksen.

        Kun mennään naimisiin niin kyselen varmaan muutamasta liikkeestä että onko järkeä sulattaa vanhasta korusta (kultaa) vihkisormusta. Enhän edes tiedä kuin paljon kultaa tarvitaan hyvän ja kestävän sormuksen tekoon.


      • Timantit must
        hopea kestävää? kirjoitti:

        Itse haluan kihlasormukseksi hopeisen ja sileän, mutta leveydestä en ole vielä varma. Pidän sirosta, mutta toisaalta en ole varma kuinka hyvin kestävät käytössä, jos vaikka sormuksen leveys on 3-4mm? Onko jollain kokemusta noista hiukan kapeammista sormuksista, vai puhutaanko kestävyydestä vasta silloin, kun leveys on 2mm ja sormus muutenkin siro?

        En tykkää mistään timanteista tai hirmuisista koristeluista, ja kun hopeista sileää sormusta haen, ei hinta oikeen nouse kahdenkympin päälle. Tähän mennessä katsotut ovat osa maksaneet jopa alle 15 euroa ja toiset taas hiukan lähemmäs kahtakymppiä. Mies sitten haluaa hiukan leveemmän ja jykevämmän sormuksen.

        Kun mennään naimisiin niin kyselen varmaan muutamasta liikkeestä että onko järkeä sulattaa vanhasta korusta (kultaa) vihkisormusta. Enhän edes tiedä kuin paljon kultaa tarvitaan hyvän ja kestävän sormuksen tekoon.

        Meillä 5 mm leveä rodinoimatonta valkokultaa olevat sileät kihlat maksoivat yht. 1000 euroa. Ovat rungoltaan paksut (melkein 2mm korkeat) joten ovat aika painavat. Hintansa väärtit siis.

        Nyt tarkoitus tuunata sileää kihlaani jakamalla se kahdeksi kapeaksi puoliallianssitimanttisormukseksi vihkisormukseni ympärille. Budjettia 3000 euroa.

        Vihkinä valkokultainen solitaire 0,52 ct timantilla, hintaa taisi olla vähän alle 4000 euroa.


      • Au
        hopea kestävää? kirjoitti:

        Itse haluan kihlasormukseksi hopeisen ja sileän, mutta leveydestä en ole vielä varma. Pidän sirosta, mutta toisaalta en ole varma kuinka hyvin kestävät käytössä, jos vaikka sormuksen leveys on 3-4mm? Onko jollain kokemusta noista hiukan kapeammista sormuksista, vai puhutaanko kestävyydestä vasta silloin, kun leveys on 2mm ja sormus muutenkin siro?

        En tykkää mistään timanteista tai hirmuisista koristeluista, ja kun hopeista sileää sormusta haen, ei hinta oikeen nouse kahdenkympin päälle. Tähän mennessä katsotut ovat osa maksaneet jopa alle 15 euroa ja toiset taas hiukan lähemmäs kahtakymppiä. Mies sitten haluaa hiukan leveemmän ja jykevämmän sormuksen.

        Kun mennään naimisiin niin kyselen varmaan muutamasta liikkeestä että onko järkeä sulattaa vanhasta korusta (kultaa) vihkisormusta. Enhän edes tiedä kuin paljon kultaa tarvitaan hyvän ja kestävän sormuksen tekoon.

        Hopea ei ole yleensä suositeltava materiaali kihla- tai vihkisormuksiin koska se on pehmeä metalli. Kihla sormusta kuitenkin tullaan pitämään sormessa jatkuvasti. Ainakaan alle 3-4mm leveää ei kannata ottaa koska ne vääntyvät nopeasti. Ainevahvuus vaikuttaa myös paljon kestävyyteen, alle 1,5mm voi melkein sormilla vääntää kasaan. Hopean pehmoisuus vaikuttaa myös pintakäsittelyyn, kiiltävä sormus muuttuu mattaiseksi ja mattapinta kiillottuu todella nopeasti... ja nopeasti tarkoittaa viikkoja tai kuukausia.

        Ja tottakai on kannattavaa sulattaa vanhoja kultakoruja. Uuden sormuksen hinta laskee huomattavasti ilman materiaalkustannuksia tai jos edes osa kullasta on vanhaa. Hyvään ja kestävään sormukseen menee n. 5-6g kultaa. Karkeasti voi laskea, että leveyttä sormukseen saa n 0,8mm/1g jos sormuksen ainevahvuus on n 1,5mm.


    • tosimieseipihistele

      Ostin akalle sormuksen ja makso 400 tonnia ja rapiat päälle. Oma sormus olikin sit vähän kalliimpi, mutta akalle saa kelvata halvempikin. Ajatus se on tärkein sanon ma.

    • Opiskelija___

      Ensimmäinen kommenttini suomi24 huuhaapalstalle...

      Tänään kävin hakemassa tyttöystävälle kultasepänliikkeestä kihlan. 2mm leveä, 18k valkokulta, 15 x 0.01 ct , puoli-allianssi. Hintalapussa 680e. Vielä itselle pitäisi rinkula löytää. Samaisessa liikkeessä 4mm leveä sileä keltakultarinkula 450e. Ihmetyttää kyllä teidän sormusten hinnat, kun 5.5mm "kultasormuksen" saa alta 150e. Mistä lie noin halpoja löytyy, kun itselle ei tahdo sileää 3mm keltakultaista sormusta löytyä alta 300e. Ja jos löytyy niin mitähän se laatu onkaan, kun tuo kulta maksaa jo raaka-aineena ihan tarpeeksi...

      • hinnat

        kannattais varmaan vähän googletella. esim. www.kultaoutlet.fi tai chanti.fi keltakultaset 3mm kihlat taitaa alkaen 124e.,,,,,,


    • lillalady

      Mieheni kultainen kihlasormus ohuin ja halvin maksoi 60e, mutta sai 25€ alennusta aliupseeriliiton kautta.

    • 540€ yhteensä meidän sormuksiin :) Molemmilla samanlaiset, sekä kelta- että valkokultaa :)

    • Rillipullokala

      Tein sormukset itse hopeasavesta. Hintaa yhteensä 40 e ja uniikit on :)

    • kihloissa

      Ostin muijalle 10 000 egen sormuksen ja nyt se haluaa vaihtaa sen paljon halvempaan. Ei käy sanon minä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      251
      2330
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1911
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      76
      1569
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      134
      1343
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1200
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1155
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe