Datura kasvit

kuosaaja

Keskiajalla noidiksi epäiltyjen käyttämä koisokasvi. aiheuttaa matkan hulluuteen, siis toimii suurilla annoksilla niin että aiheuttaa kovia myrkytysoireita ja harhoja joita ei tunnista harha aistimuksiksi.

Itsellä padassa yks kukka, ajattelin varovasti tsekkaa jos antais tee pienellä määrällä jotain uutta kokemusta väsyneistä vaan niin merkillisistä tajunnantiloista.

20

7515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Filia Ferus

      terveydellä leikkimistä.
      Sorry, mutta noi tollaiset jutut vaikuttavat vähän itsetuhoisen persoonan kokeiluilta.
      Mulla on kuitenkin sen verran itsesuojeluvaistoa, etten lähtis mistään hinnasta kokeilemaan. Niillä (harhoilla) ei ole mitään tekemistä magian kanssa. Koen itse kaiken (oudonkin) mielummin ilman myrkkyjä. Myrkkyjä elimistö saa muutenkin tarpeeksi, ilman että niihin vielä dumpataan sitä lisää. Haluatko tuhota kenties aivosi? Haluatko kenties elää joskus ehkä kasvina? Kenties hengityskoneessa? Jokin elin tuhottuna? Kenties halvaantuneena pyörätuolissa? Koomassa?

      Ajattele vähän.

      • DarkNinjaHiiri

        Mulla on sellainen käsitys että psykedeelit kuuluvat magiaan.

        Omalla vastuulla vaan daturaa popsimaan ja tietenkin sillä mentaliteetillä että tarkoituksena ei ole pelkkä pään sekoittaminen. Tietenkin kannattaa ottaa selvää substansseista ennen kuin kokeilee ja niin on yritetty tehdä tässäkin asiassa mutta vastauksena on rullatuolilla pelottelua.

        Datura on vissiin laillinen kasvi joten turha mölistä mistään huumeista.


      • Filia Ferus
        DarkNinjaHiiri kirjoitti:

        Mulla on sellainen käsitys että psykedeelit kuuluvat magiaan.

        Omalla vastuulla vaan daturaa popsimaan ja tietenkin sillä mentaliteetillä että tarkoituksena ei ole pelkkä pään sekoittaminen. Tietenkin kannattaa ottaa selvää substansseista ennen kuin kokeilee ja niin on yritetty tehdä tässäkin asiassa mutta vastauksena on rullatuolilla pelottelua.

        Datura on vissiin laillinen kasvi joten turha mölistä mistään huumeista.

        huumeeksi mitään väittänytkään. Kunhan toin oman mielipiteeni esille. Magiaan ei aina tarvita mitään erikoisuuksia.
        Hyvää päivänjatkoa...


      • Saag Paneer
        DarkNinjaHiiri kirjoitti:

        Mulla on sellainen käsitys että psykedeelit kuuluvat magiaan.

        Omalla vastuulla vaan daturaa popsimaan ja tietenkin sillä mentaliteetillä että tarkoituksena ei ole pelkkä pään sekoittaminen. Tietenkin kannattaa ottaa selvää substansseista ennen kuin kokeilee ja niin on yritetty tehdä tässäkin asiassa mutta vastauksena on rullatuolilla pelottelua.

        Datura on vissiin laillinen kasvi joten turha mölistä mistään huumeista.

        Itselläni kasvaa seitsemän daturaa. Osa kolmimetrisinä puina, osa kukkivina pensaina, osa ikkunalaudalla piikkisine "omenoineen". Hulluruoho on ennenkaikkea viehättävä kauneutensa ja monimuotoisuutensa vuoksi, vaikkakin siinä kiehtoo myös kasvin mystisyys.

        Hulluruoho on varmasti maailmanlaajuisesti tunnetuin magiaan liittyvä kasvi, joten siinä suhteessa olet aivan oikeassa. Se ei myöskään ole perinteinen huume, vaan äärimmäisen myrkyllinen lääkekasvi, jonka kieltämiselle ei olisi juurikaan mitään syytä. Yhtälailla voisimme kieltää kotoisat myrkkykeisot, hukanputket ja kärpässienet. Päihdelinkin sivuilla "alan hemmot" keskustelevat myös daturasta mahdollisena päihteenä, mutta kokemukset ovat olleet järjestään erittäin huonoja ja varoittavia. Hulluruoho tarjoaa ainoastaan "pahoja matkoja" ja monet käyttäjät ovat jääneet noille tripeille koko loppuelämäkseen.

        Brittinoidat kutsuvat hulluruohoa piikkiomenaksi. Kukkimisen jälkeen kasviin ilmestyy pieni omenaa muistuttava piikkipallo, joka kypsyttyään räjähtää komeasti kylväen siemeniä ympärilleen. Brittinoitien nimitys viittaa nimenomaan siementen käyttöön magiassa. Toisaalta lehdet aiheuttavat aistiharhoja ja niitä on käytetty "lentämiseen". Kasvin siementen sisältämiä alkaloideja käytetään edelleenkin lääkkeinä lihaskouristuksiin, epilepsiaan ja astmaan. Aikoinaan lääkekäytössä siemeniä ja lehtiä liotettiin ja nautittiin alkoholissa ja lehdistä tehtyjä jointteja poltettiin astmalääkkeenä.

        Kasvin lehdistä tehty teehaude on LSD:täkin voimakkaampi hallusinogeeni ja aiheuttaa psykoosiin johtavan pahan tripin. Kaikissa kasvimagiaa käsittelevissä kirjoissa kasvin vaikutusta kuvataankin "pirun kohtaamiseksi" - ja tämä tapahtuu jo pieninäkin annoksina. Eteläamerikkalaiset kasvinoituuteen perehtyneet shamaanit ns. vegetalistat, kutsuvat hulluruohoa "pirun yrtiksi", la Yerba Del Diablo.

        Daturaa on eri lajikkeita ja niillä on hieman erilaisia käytötarkoituksia ja niissä on eri alkaloideja ja eri suhteissa. Saattaisi olla kohtalokasta sekoittaa eri lajikkeita keskenään.

        Kasvin myrkyllisin osa on juuri, jonka kanssa ei ole leikkimistä. Jo pelkästään kasvin multia vaihtaessa on fiksua pitää hanskat käsissään. Hulluruohon juurimehua käytetään mm. nuolimyrkkynä.

        KAIKKI kasvinoituutta käsittelevät lähteet oikein huutavat, että ELLET VARMASTI TIEDÄ MITÄ OLET TEKEMÄSSÄ, ÄLÄ EDES KOKEILE! Daturan kohdalla magia- ja lääkekäytössä puhutaan äärimmäisen pienistä annoksista ja tarkoista valmistusprosesseista. Kasvin eri osat toimivat eri tavoin. Perinteisesti kasvin avulla suoritetut shamaanimatkat ja miehuuskokeet on suoritettu kokeneen shamaanin valvonnassa ja tarkkoja annoksia ja aikatauluja noudattaen. Väärät menetelmät johtavat kuolemaan tai mielisairaalan lepositeisiin.

        Täältä aiheesta lisää:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Datura
        http://www.angelfire.com/indie/anna_jones1/datura.html


    • Revlover

      //Itsellä padassa yks kukka, ajattelin varovasti tsekkaa jos antais tee pienellä määrällä jotain uutta kokemusta//

      No, kuis lähti?

      • Filia Ferus

      • Hexex
        Filia Ferus kirjoitti:

        olla enää tässä hiippakunnassa.

        Nii ja Huomenta vaan!
        Tätä kuuntelen samalla
        http://www.youtube.com/watch?v=xqvObyU2ITs

        Kauhee kutina. Sain sunnuntaina aurinkoo hieman liikaa ja nyt punottaa. Oisko mitään maagista poppakonstia kun linimentit ei tunnu kutinaan auttavan.


      • Revlover
        Filia Ferus kirjoitti:

        olla enää tässä hiippakunnassa.

        Nii ja Huomenta vaan!
        Tätä kuuntelen samalla
        http://www.youtube.com/watch?v=xqvObyU2ITs

        Voi hyvinkin olla hengissä. Hulluruohon vetäminen on hullun hommaa, ja vaikken voi suositella mitään kasvin osaa, jos sillä oli vain yksi hulluruohon kukka padassa ja varovasti teetä kokeili, niin veikkaan, että kaveri on vielä hengissä ja tolkuissaankin.

        Olisin enemmän huolissani jos heebo olisi sanonut aikovansa ottaa 1-x siemenkotaa. Mutta trendinä on hieman huolestuttavaa, että joku tulee nettipalstalle kehuskelemaan sillä, että on hulluruohoa padassa, selvästi tarkoituksenaan vähän järkyttää, ja tiedostaen itsekin kasvin huonon maineen, jonka rinnalla muut psykedeelit ovat lähes lasten mehuja.


      • Filia Ferus
        Hexex kirjoitti:

        Kauhee kutina. Sain sunnuntaina aurinkoo hieman liikaa ja nyt punottaa. Oisko mitään maagista poppakonstia kun linimentit ei tunnu kutinaan auttavan.

        on tavallaan kipua, tuntoa, mutta lievempää. Kokeile särkylääkettä.
        Itselläni auttaa kyllä ahkera voitelu aina kun iho on kuiva. Muista että palanut iho imee rasvaa paljon. Kannattaa rasvata muutaman kerran päivässä ihoa joka on palanut. Älä raavi, ettei iho tulehdu.

        Taas kerran tämä;
        http://www.youtube.com/watch?v=9Jit4Sc1V-A


      • Hexex
        Filia Ferus kirjoitti:

        on tavallaan kipua, tuntoa, mutta lievempää. Kokeile särkylääkettä.
        Itselläni auttaa kyllä ahkera voitelu aina kun iho on kuiva. Muista että palanut iho imee rasvaa paljon. Kannattaa rasvata muutaman kerran päivässä ihoa joka on palanut. Älä raavi, ettei iho tulehdu.

        Taas kerran tämä;
        http://www.youtube.com/watch?v=9Jit4Sc1V-A

        Olen laittanut kahdesti vuorokaudessa aftösania pintaan. Kävin myös saunassa hikoilemassa ilman löylyjä jotta ihohuokoset aukeis. Kutina on tosiaan inhottavaa, mut raapiakaan ei voi, siitä se vasta yltyy.


      • Filia Ferus
        Hexex kirjoitti:

        Olen laittanut kahdesti vuorokaudessa aftösania pintaan. Kävin myös saunassa hikoilemassa ilman löylyjä jotta ihohuokoset aukeis. Kutina on tosiaan inhottavaa, mut raapiakaan ei voi, siitä se vasta yltyy.

        kutisee? Tiedän tunteen. Mulla on tänä vuonna toinen palovamma käsissä auringon vuoksi, joten olen kahdesti kärsinyt aurinkoihottumasta. Iho ei pääosin ole punainen palokohdalta, mutta pienen pieniä vesirakkuloita oli ja ne eivät vielä ole painuneet takaisin ihon sisälle. Voi olla myös että aurinkovoide (After Sun) ei sovi sinulle, jos kutina on kestämätöntä. Vaihda silloin voidetta. Esimerkiksi apteekin Novalan, perusvoide, sininen tuubi. Ja, juo paljon vettä, se tekee iholle hyvää. Vältä sipulisia ruokia ja voimakkaita mausteita, ne voivat omalta osaltaan vaikuttaa siihen, että iho on tavallista herkempi auringolle.


      • Hexex
        Filia Ferus kirjoitti:

        kutisee? Tiedän tunteen. Mulla on tänä vuonna toinen palovamma käsissä auringon vuoksi, joten olen kahdesti kärsinyt aurinkoihottumasta. Iho ei pääosin ole punainen palokohdalta, mutta pienen pieniä vesirakkuloita oli ja ne eivät vielä ole painuneet takaisin ihon sisälle. Voi olla myös että aurinkovoide (After Sun) ei sovi sinulle, jos kutina on kestämätöntä. Vaihda silloin voidetta. Esimerkiksi apteekin Novalan, perusvoide, sininen tuubi. Ja, juo paljon vettä, se tekee iholle hyvää. Vältä sipulisia ruokia ja voimakkaita mausteita, ne voivat omalta osaltaan vaikuttaa siihen, että iho on tavallista herkempi auringolle.

        Rintakehän kohdalta ja olkapäistä. Olen usein kuullut kehuttavan Aloeveraa, ja olen joskus sellaista saanutkin samaan ongelmaan. Voimakkaita mausteita tulee harvemmin käytettyä, ja sipulia en syö koskaan.

        Ihon kutinaan noin yleensä toimii supertehokkaasti johannisöljy, ja palovammoihin kehäkukkavoide.


      • Filia Ferus
        Hexex kirjoitti:

        Rintakehän kohdalta ja olkapäistä. Olen usein kuullut kehuttavan Aloeveraa, ja olen joskus sellaista saanutkin samaan ongelmaan. Voimakkaita mausteita tulee harvemmin käytettyä, ja sipulia en syö koskaan.

        Ihon kutinaan noin yleensä toimii supertehokkaasti johannisöljy, ja palovammoihin kehäkukkavoide.

        voitelemaan! Hobi Hobi! Hus! ;)

        Mulle tuli yht'äkkii kauhee väsymys ja rupesin haukottelee just kesken tän lauseen.
        Hyvät yöt ja kauniita unia [näe unta että tummahiuksinen pitkätukkainen nainen pohjoisesta tulee luoksesi, levittää hitaasti ja hellästi kehäkukkavoidetta olkapäillesi ja rintakehällesi... ;) ]
        http://www.youtube.com/watch?v=FGB4tbYoeaQ


      • Hexex
        Filia Ferus kirjoitti:

        voitelemaan! Hobi Hobi! Hus! ;)

        Mulle tuli yht'äkkii kauhee väsymys ja rupesin haukottelee just kesken tän lauseen.
        Hyvät yöt ja kauniita unia [näe unta että tummahiuksinen pitkätukkainen nainen pohjoisesta tulee luoksesi, levittää hitaasti ja hellästi kehäkukkavoidetta olkapäillesi ja rintakehällesi... ;) ]
        http://www.youtube.com/watch?v=FGB4tbYoeaQ

        ...olen jotain sellaista unta yöllä nähnyt, koska nukuin poikkeuksellisen hyvin!

        Mitäs unta sinä näit?


      • Saag Paneer
        Revlover kirjoitti:

        Voi hyvinkin olla hengissä. Hulluruohon vetäminen on hullun hommaa, ja vaikken voi suositella mitään kasvin osaa, jos sillä oli vain yksi hulluruohon kukka padassa ja varovasti teetä kokeili, niin veikkaan, että kaveri on vielä hengissä ja tolkuissaankin.

        Olisin enemmän huolissani jos heebo olisi sanonut aikovansa ottaa 1-x siemenkotaa. Mutta trendinä on hieman huolestuttavaa, että joku tulee nettipalstalle kehuskelemaan sillä, että on hulluruohoa padassa, selvästi tarkoituksenaan vähän järkyttää, ja tiedostaen itsekin kasvin huonon maineen, jonka rinnalla muut psykedeelit ovat lähes lasten mehuja.

        >>jos sillä oli vain yksi hulluruohon kukka padassa ja varovasti teetä kokeili, niin veikkaan, että kaveri on vielä hengissä ja tolkuissaankin.>Mutta trendinä on hieman huolestuttavaa, että joku tulee nettipalstalle kehuskelemaan sillä, että on hulluruohoa padassa, selvästi tarkoituksenaan vähän järkyttää, ja tiedostaen itsekin kasvin huonon maineen, jonka rinnalla muut psykedeelit ovat lähes lasten mehuja.


      • Revlover
        Saag Paneer kirjoitti:

        >>jos sillä oli vain yksi hulluruohon kukka padassa ja varovasti teetä kokeili, niin veikkaan, että kaveri on vielä hengissä ja tolkuissaankin.>Mutta trendinä on hieman huolestuttavaa, että joku tulee nettipalstalle kehuskelemaan sillä, että on hulluruohoa padassa, selvästi tarkoituksenaan vähän järkyttää, ja tiedostaen itsekin kasvin huonon maineen, jonka rinnalla muut psykedeelit ovat lähes lasten mehuja.

        //Jenkeissä on tällä hetkellä mielisairaalan lepositeissä hieman turhan monta teiniä ja wannabe-shamaania, jotka ovat "varovasti teetä kokeilleet"//

        On toki mahdollista. Tosin joillekin "pikkanen teen kokeilu" voi tarkoittaa lukuisia kukkia tai jotain 1-n siemenkotaa keitettynä yön yli tms, koska asioista ei ole otettu yhtään selvää. Mutta kyllä minä uskon... On tämä niin vaarallinen kasvi, että jopa Erowidissa kategorisesti kieltäydytään antamasta mitään arviota mahdollisesta turvallisesta annostuksesta, koska sellaista on liian vaikea määrittää, ja koska tähän tosiaan kuolee jengiä jatkuvasti.

        Minulla on suuri kunnioitus kaikkia tajuntaa laajentavia kasveja kohtaan jo sellaisenaan kuin ne ovat turvallisimmillaan. Mutta Daturassa on paitsi kovimmat myrkyt keholle ikinä, myös se vaarallinen deliriumia aiheuttava ominaisuus. Kasuaalinen suhtautuminen Daturaan tuntuu Jackass-touhuilta. Eihän siitä kannata väsyneenä lähteä "oloja" hakemaan.

        //kaveri havahtui daturaa kokeiltuaan eräänä päivänä alasti puussa//

        Joo, olen lukenut vastaavia juttuja. Toivotaan nyt että kuosaaja olisi hengissä ja tulisi kertomaan mistä itsensä löysi. Olisi mielenkiintoista kuulla, minkälaiset "olot" tuli. Vaikka eihän se välttämättä edes mitään teetä ole juonut, on voinut puhua lämpimikseenkin.

        //Tulee mieleen, mitäköhän kaikkea pirun yrtti voisi saada aikaan tässä sisäänpäin kääntyneessä ja patoutumiaan perinteisesti kirveellä ratkovassa kansassa.//

        Daturaa ja viinaa sekaisin voisi olla vähän niinkuin tuomionpäivä.

        Mielestäni sulkeutuneille suomi-jässeille sopisi parhaiten egoa rentouttava ja mieltä avaava madonlakki-harrastus. Olen nähnyt hyviä vaikutuksia ihmisissä... vierottumista muista päihteistä kuten alkoholista, isoja elämänmuutoksia ja selvää henkistä vapautumista ja kykyä arvostaa elämää enemmän.

        Mutta eivätkö sienetkään sitten ole nykyään enää tarpeeksi "kova juttu"? Koska Jackass on asettanut uuden standardin? Vai sortuuko jengi Daturaan sen vuoksi, että sitä voi helposti käydä poimimassa kaupungintalon kukkapenkistä, tarvitsematta nähdä vaivaa? Luuleeko jengi nykyään, että psykedeeli kuin psykedeeli, jotain kemikaalia niissä on ja että samoja halluja niistä kaikista tulee? Kun näin ei todellakaan ole...

        Kun maailma on kumminkin täynnä huumeita, eikä mitään niistä ole loppujen lopuksi kovinkaan vaikea hankkia, minusta "olojen" hakeminen daturasta tuntuu yksinkertaisesti turhalta erikoisuudentavoittelulta ja machoilulta.

        En minä moralisoi, jos joku haluaa pelata venäläistä rulettia. Onhan niitä epäonnistuneita base-hyppyjäkin. Mutta jos kannabis, sienet, meskaliini, salvia, DMT, LSD ja muut "turvalliset psykedeelit" eivät ole tarpeeksi kova juttu jollekin, minä argumentoisin, että jos nämäkään aseet eivät tunnu riittäviltä, on aika ottaa lusikka kauniiseen käteen ja paneutua meditaatioon tms. muuhun järjestelmälliseen harjoittamiseen, joka herkistäisi tuntemaan "enemmän, vähemmällä".

        Näin, tuodakseni jotain kortta kekoon, keissin tiimoilta. Kaikkea hyvää.


      • Filia Ferus
        Hexex kirjoitti:

        ...olen jotain sellaista unta yöllä nähnyt, koska nukuin poikkeuksellisen hyvin!

        Mitäs unta sinä näit?

        muistaisin... Joku mies siinä kyllä oli...
        Hyvä jos nukuit hyvin.
        Kuuntelen tätä parhaillaan ja juon kahvia:
        http://www.youtube.com/watch?v=pjTRhqNtJ_U&NR=1


      • heikosta hapesta
        Revlover kirjoitti:

        //Jenkeissä on tällä hetkellä mielisairaalan lepositeissä hieman turhan monta teiniä ja wannabe-shamaania, jotka ovat "varovasti teetä kokeilleet"//

        On toki mahdollista. Tosin joillekin "pikkanen teen kokeilu" voi tarkoittaa lukuisia kukkia tai jotain 1-n siemenkotaa keitettynä yön yli tms, koska asioista ei ole otettu yhtään selvää. Mutta kyllä minä uskon... On tämä niin vaarallinen kasvi, että jopa Erowidissa kategorisesti kieltäydytään antamasta mitään arviota mahdollisesta turvallisesta annostuksesta, koska sellaista on liian vaikea määrittää, ja koska tähän tosiaan kuolee jengiä jatkuvasti.

        Minulla on suuri kunnioitus kaikkia tajuntaa laajentavia kasveja kohtaan jo sellaisenaan kuin ne ovat turvallisimmillaan. Mutta Daturassa on paitsi kovimmat myrkyt keholle ikinä, myös se vaarallinen deliriumia aiheuttava ominaisuus. Kasuaalinen suhtautuminen Daturaan tuntuu Jackass-touhuilta. Eihän siitä kannata väsyneenä lähteä "oloja" hakemaan.

        //kaveri havahtui daturaa kokeiltuaan eräänä päivänä alasti puussa//

        Joo, olen lukenut vastaavia juttuja. Toivotaan nyt että kuosaaja olisi hengissä ja tulisi kertomaan mistä itsensä löysi. Olisi mielenkiintoista kuulla, minkälaiset "olot" tuli. Vaikka eihän se välttämättä edes mitään teetä ole juonut, on voinut puhua lämpimikseenkin.

        //Tulee mieleen, mitäköhän kaikkea pirun yrtti voisi saada aikaan tässä sisäänpäin kääntyneessä ja patoutumiaan perinteisesti kirveellä ratkovassa kansassa.//

        Daturaa ja viinaa sekaisin voisi olla vähän niinkuin tuomionpäivä.

        Mielestäni sulkeutuneille suomi-jässeille sopisi parhaiten egoa rentouttava ja mieltä avaava madonlakki-harrastus. Olen nähnyt hyviä vaikutuksia ihmisissä... vierottumista muista päihteistä kuten alkoholista, isoja elämänmuutoksia ja selvää henkistä vapautumista ja kykyä arvostaa elämää enemmän.

        Mutta eivätkö sienetkään sitten ole nykyään enää tarpeeksi "kova juttu"? Koska Jackass on asettanut uuden standardin? Vai sortuuko jengi Daturaan sen vuoksi, että sitä voi helposti käydä poimimassa kaupungintalon kukkapenkistä, tarvitsematta nähdä vaivaa? Luuleeko jengi nykyään, että psykedeeli kuin psykedeeli, jotain kemikaalia niissä on ja että samoja halluja niistä kaikista tulee? Kun näin ei todellakaan ole...

        Kun maailma on kumminkin täynnä huumeita, eikä mitään niistä ole loppujen lopuksi kovinkaan vaikea hankkia, minusta "olojen" hakeminen daturasta tuntuu yksinkertaisesti turhalta erikoisuudentavoittelulta ja machoilulta.

        En minä moralisoi, jos joku haluaa pelata venäläistä rulettia. Onhan niitä epäonnistuneita base-hyppyjäkin. Mutta jos kannabis, sienet, meskaliini, salvia, DMT, LSD ja muut "turvalliset psykedeelit" eivät ole tarpeeksi kova juttu jollekin, minä argumentoisin, että jos nämäkään aseet eivät tunnu riittäviltä, on aika ottaa lusikka kauniiseen käteen ja paneutua meditaatioon tms. muuhun järjestelmälliseen harjoittamiseen, joka herkistäisi tuntemaan "enemmän, vähemmällä".

        Näin, tuodakseni jotain kortta kekoon, keissin tiimoilta. Kaikkea hyvää.

        Kookakkosella himalajalla 11 kuosaajaa menehtynyt...


    • Mika P

      No höpö höpö, jenkeissä on mielisairaalassa...
      Anteeksi nyt vaan, mutta olet nenästävedettävä typerys.

      Itse ottanut hulluruohoa pienen annoksen kielen alle, maria ja muutama kalja baarissa ja olo oli loistava!

      Matkustin junassa ja otin tuopin pari ja mielestäni olin tarmokas ja puhelias.

      Eikös Mika Waltari puhu kirjassaan Istanbuliin (joitain, en nyt muista kirjan koko nimeä..), että on loppu makaa kotona sairaana ja kirjoittaa, muistaakseni virkistyy ja menee nuoruuden Pariisiin ja sieltä idän pikajunalla Istanbuliin. Polttelee oopiumia ja ennen kaikkea kirjoittaa niin kaunista tekstiä, että kirjan lukeminen on seikkailu!

      Kaima

    • lol8

      Nyt on oma stoori pakko jakaa kun oli niin omituinen kokemus.
      Kaikki alkoi kun otin ensimmäisen annokseni. Nelisen grammaa, sen jälkeen hetken odotettuani tuli mukava lepponen olo ja kaikki tuntu tosi kivalta ja rennolta.
      Sen jälkeen päätin että tämä nyt on aika laimea, lisää vain. Toisen annoksen kohdalla alkoi tasapaino heitellä kuin kunnon kännissä olisi ollut. Mutta paljon kevyempi silti oli kävellä kuin alkoholin vaikutuksen alaisena.
      Siinä odottelin vielä nousua ja sehän nousi. Etsiskelin yhdessä vaiheessa kyniä jotta saisin piirtää, mutta säikähdin niin paljon kun tunsin ihan kuink joku olisi koskenut minua selkään ja sitten katsoin kättäni niin sormieni välissä oli runsaasti hämähäkin seittiä joka vain venyi ja venyi. Puistelin ne pois paniikissa ja menin takaisin koneen äärelle (btw pelkään hämähäkkejä).
      Koneella napsutellessani vilkaisin jälleen käsiäni joista taas saman käden sormet olivat kietoutuneet tähän venyvään hämähäkin seittiin. Venyttelin hetken sitä siimaa ja se ei meinannut edes näppäimistöstä irrota. Kunnes tajusin että asiahan on näin että koko asia ei edes ollut totta...
      Sitten otinpahan kokeilun vuoksi vielä yhden annoksen ja siinä odottelin nousuja.
      Sillävälin mieheni oli sammuttanut jokapaikasta valot ja tv:n ja pistänyt kynttilät palamaan.
      Siinä keskusteltiin minkä pystyttiin, mutta ongelmaksi tuli vain se että muisti pätki.
      Se mitä kysymyksiä mieheni mulle esitti ja aloin vastaamaan jouduin ensimmäisen lauseeni jälkeen kysymään joka kerta "niin mitä sanoitkaan?"..
      Enkä kertaakaan muistanut mitä aloin sanomaan. Ensimmäisen lauseen vain.
      Ja jos esimerkiksi kysyttiin "Miten tämä asia meni?"
      niin vastaus oli tätä luokkaa ; "vesi virtaa ja mikäköhän on tyyny?"
      Onnistunutta keskustelua oli mahdoton saada aikaan.
      Hetken siinä pohdiskellessani asioita joilla ei ollut mitään järkeä näin mieheni muuttavan ulkonäköään. Hänen ihonsa muuttui kalpeaksi ja hänestä tuli luiseva.
      Hän oli pukeutunut mustaan ja hänellä oli kyttyrä selkä.
      Silmämunat puuttuivat ja vain mustat kuopat tuijottivat minua. Jopa pienen pienet sarvet kasvoivat hälle otsaan.
      Istuin siinä itse pirun kanssa. Johan pelotti.
      Loppu ilta oli sitä että yritin keskustella järkevästi mutta aina vain jatkoin unohtamista mitä piti puhua ja mitä oli puhuttu..
      Vielä nukkumaan laittaessani silittelin selvästi valkoista labradorinnoutajaa joka makasi vieressäni kun sitten havahduin siihen että mitään koiraa ei ollut ja silittelin siinä sitten miestäni.
      Jossain vaiheessa myös huomasin lähinäön huonontuneen niin huonoksi, että kun halusin itsestäni räpsäistä kuvan, en tiedä vieläkään millainen siitä kuvasta tuli, koska en nähnyt sitä. En nähnyt mitä kaukosäädimessä luki vaikka miten päin yritin. En mitään tekstejä puhelimesta. Se oli ahdistavaa.
      Koko tämän ajan pupillit olivat laajoina kuin lautaset eikä omaa väriä näkynyt miltei lainkaan. Pelkäsin omaa peilikuvaanikin.
      Tässä ensimmäistä päivää toipumassa ja pupillit melkein kokonaan palautuneet, mutta eivät reagoi valoon vielä mitenkään.
      Näkö ei ole vielä palautunut kokonaan, mutta on jo huomattavasti parempi.

      Että sellaista.
      En suosittele kokeilemaan ja jos on aivan pakko, niin ei ainakaan montaa annosta. Jossain vaiheessa elimistö huutaa huonoaoloa, lopeta siihen, älä jatka niinkuin minä.

      Yhden kerran kokemus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4120
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3982
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3855
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      19
      2627
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2445
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      339
      2051
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2042
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1900
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1569
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1412
    Aihe