Haaparanta

...

Muistan joskus lapsena kayneeni Haaparannassa aina kesalla, ja muistan kuinka siella oli suuria kauppoja. Vanhempani ovat jos sen ikaisia ja toinen fyysisesti huonokuntoinen ettei jaksa matkustaa autossa niin pitkaa matkaa, joten minun taytyisi menna sinne mieheni kanssa yksin. Mita kaikkia suuria kauppoja siella on, tai muita nahtavyyksia? Vanhempani eivat muista enaa.

5

1885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta nyt

penskana suuria mutta nyt ovat pikku marketteja. Kyllä 10 kertaa suuremmat ovat esim. Oulussa .

• muuttuneet

Itse olen ensimmäisiä kertoja käynyt Haaparanalla, jo silloin, kun Ruotsin liikenne oli vielä vasenpuoleista.
      Tuolloin kaupoista ostettiin Gevalia kahvia, hienoa sokeria, näkkileipää, halpaa margariinia ja japanilaisia peltileluja.

Nykyisin sieltä haetaan lähinnä sätkäpaperia, nuuskaa, auton renkaita, ruohonleikkurin varaosia ja rakennustarvikkeita.

Muutama vuosi sitten edullista oli luontaislääkkeet ja laihdutusropit.

Alkoholituotteet on siellä hintavia, mutta olen kuullut, että Suomalaiset hakevat kevyt olutta ja siideriä.

Haaparanta / Tornioseudulla on kiivas pensakilpailu, että huolellinen täytyy olla, kummasta tankkaa.

Nähtävyyksiä Haaparannassa ei isommin ole, kun vanha rautatieasemakin on muutettu retkeilyhotelliksi,,, tai näin luulisin.
      Viljankuivaamon näköinen kirkko saattaa jonkun mielestä olla nähtävyys.

Jokivartta parikymmentä ylöspäin on Kukkolankoski, jos viitsit sen autoilla, niin käy katsomassa.

Meinaa unohtua se paljonpuhuttu IKEA, siellä pääsee helposti eiroistaan, itse en tuolla ole vielä käynyt, vain ohi ajanut.

• myös 70 luvulla

sillä ei sieltä koskaan margariinia haettu vaan smöriä eli voita ihan Tamperetta myöte. Samoin makeiset oli silloin Haaparandassa edullisia.

• vastaa
      • lehtolainen

Olen ekaa kertaa tulossa Haaparantaan ja kysyisin että miten parhaiten pääsis sinne Helsingistä kun en ole koskaan käynyt siellä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe