Olympus E 510

OM 101

Olen aikeissa hankkia Olypus E510 järkkärin.Jos ostan pelkän rungon,voinko käyttää siinä OM 101.sen 28-85 1:3.5-4.5 objektia vai onko pakko olla Zuigo digital? Toimiiko kuvanvakautin ynm. normaalisti? Ostanko suosiolla kit sarjan johon tulee 14-42&40-150 objektit ja annan Om 101 edelleen pölyttyä kirjahyllyssä kun ei siihen viitsi filmirullia ostella?

3

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E-510

      OM101:n objektiivit eivät sovi ilman adapteria uusin E-sarjan runkoihin. Adapterin avullakin voit käyttää korkeintaan täysin manuaalisia putkia eli esim OM101 power focus objektiivit ovat täysin käyttökelvottomia joka tapauksessa. Kuvanvakain toimii mielestäni ihan normaalisti. Melkeinpä jo pelkästään sen 14-42 takia kannattaa ostaa se paketti ja on se 40-150 ihan mukava lisä.

      • OM 101

        jos haluaisin jatkossa hankkia vaikka 300mm putken niin mitä merkkejä siihen voisi käyttää Zuikon lisäksi?


      • E-510
        OM 101 kirjoitti:

        jos haluaisin jatkossa hankkia vaikka 300mm putken niin mitä merkkejä siihen voisi käyttää Zuikon lisäksi?

        Jos mieli jo nyt tekee myös 300mm, niin osta suoraan tämä kitti: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=22404

        Siinä on E-520 14-42mm 70-300mm, maksaa tietysti hiukan enemmän, mutta saat uudemman version kamerasta, käsittääkseni kyseessä on vain nimellisesti paranneltu E-510. Olen tuolla 70-300mm hieman itsekin kuvaillut, ihan ok putki vaikka ei mitään pro tasoa tietenkään, erikseen ostettuna maksaa muistaakseni n. 400€

        Noin yleisesti ottaen Olympuksen E-sarjalaisiin sopivat kaikki 4:3-standardin (Four Thirds)objektiivit, jota käyttää mm. myös Pentax. Näiden lisäksi myös esim Sigmalta löytyy objektiiveja kaikille kameramerkeille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe