Rajan ylitys??

Matkaaja84

Löytyykö kokemuksia rajan ylittämisestä Kiinasta Vietnamiin? Eli,

1. tarkoitus olisi olla Vietnamissa 14 päivää joten viisumia ei tarvitse. Olen vaan kuullut että asia ei oikeen tahdo toimia rajalla ilman viisumia, vaikka näin pitäisi olla. Olemme menossa Kiinasta junalla Hanoihin.

2. Onko kellää kokemusta jokilaivoista Saigonista-Kambodzaan. Onnistuuko näillä vaihtaa maata ja mites Viisumi?

2

611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dePiili

Joki laivoilla voi matkustaa Vietnamista Kambodzaan. Viisumin saa rajalta, pari kuvaa mukaan. Tosin voivat ottaa kuvat rajallakin, mutta saattaa maksaa enemmän. Suosittelisin ostamaan Saigonista retken Mekong Deltalle,joka päättyy Phnom Penhiin. Jollei hotelli tyrkytä niitä sinulle, niin matkatoimistoja löytyy ainakin District 1:ssä joka kadun kulmassa. Toimisto hoitaa viisumit, liput ja majoitukset ja samalla saa tutustua Mekongin suistoalueeseen. Itse pidin paljon juuri tuosta Deltan retkestä. Noita retkiä on paljon erilaisia, mutta suosittelen sellaista johon kuuluu nopea ja suora laivayhteys Chau Docista Phnom Penhiin. Ne, jokilaivat eivät nimittäin varsinaisesti ole mitään laivoja vaan ahtaita veneitä, joissa ei pääse liikkumaan. Lisäksi noissa epäsuorissa yhteyksissä joutuu vielä istumaan pari tuntia ahtaassa bussissa, joka on luultavasti ylibuukattu.

Tosta viisumivapauden toimimisesta en oikein osaa sanoa. Tulin helmikuussa ilman viisumia Hanoin lentokentälle. Sanoin, ettei ole viisumia ja että lähden kahdessa viikossa pois. Äijä laittoi mulle passiin leiman, jossa oli kuitenkin kolme viikkoa aikaa oleskella Vietnamissa. En tiedä oliko inhimillinen erehdys vai mitä. Mutta riippuu varmaan aika paljon henkilöstä, kaikki ei varmaan ole tietoisia, että kaukaisella Suomella on tälläinen vapaus. Luulis, et ainakin rahalla voi parantaa tätä tietoisuutta ;-) Luultavasti tullimiehiin pätee sama mitä sanotaan Vietnamin poliisista. Se on parasta mitä rahalla saa. ;-)

• Matkaaja84

Tattista vaan, ei tarvitse sitäkään enää sit mietiskellä! Muutenkin ihan tarpeeksi on vielä asioita selviteltävänä. Ja juuh, Mekong delta vaikuttaa oikeen mielenkiintoiselta, kyllä se pitää nähdä kun siellä päin pyörii.. Näin alustavasti suunnitelmana onkin juuri ollut tuo mitä ehdotit. Ja nyt siihen tuli varmuus, että se mahdollisuus on. Mut Kiitosta vielä vinkeistä! Jos jotain muuta "must see" paikkoja vietnamista tulee mieleen niin kuulolla ollaan ;)
        Vaikka en mitään tarkkaa suunnitelmaa haluakkaan tehdä, niin kiva on tietoo olla kuitenkin. Matkalla varmasti törmää monenlaisiin kulkioihin, jotka heittävät vinkkejä... ja kuudeksi kuukaudeksi on turha suunnitelmia tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4908
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2602
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1675
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1067
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      985
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe