Ilman matkatoimistoa

Onko kokemusta

Onko kukaan lähtenyt perheen kanssa lomalle niin,että on varannut itse hotellin suoraan ja ostanut perille vain pelkät lennot?

Onko se toiminut mitenkä?
Se on nimittäin karmee hinta minkä matkatoimisto vetää välistä ja sillä rahalla saa kohteessa vaikka mitä!

Mä en pelkää mitään enkä ajattele niin että mitä jos jotain sattuu eikä ole matkaopasta.Eli oppaat eivät ole jumala vaan erittäin omatoiminen ja pärjään jokapaikassa!

11

2202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on..

      Olen tehnyt niin ja hyvin on toiminut. Ja enää en itseasiassa käy ollenkaan "seuramatkoilla", vaan menen itse sinne minne haluan ja milloin haluan. Pakettimatkat ovat helpoimpia varmasti silloin jos on pieniä lapsia ja haluaa kaiken olevan helppoa ja palvelun olevan suomeksi. Mutta muuten kyllä suosittelen kokeilemaan omatoimimatkailua. Paljon hauskempaa :)

      • lapsiperhe

        Nimenomaan lapsiperheiden kannattaa varata lennot ja majoitus erikseen. Seuramatkojen hinnat on niin järjettömiä; lentää voi edullisesti reittilennolla mihin vain ja varata edullisen huoneistohotellin majoitukseksi. Perhe, jossa 2 aikuista ja 2-3 lasta säästää helposti yli tuhat euroa verrattuna seuramatkailuun.


      • kokeiltu on
        lapsiperhe kirjoitti:

        Nimenomaan lapsiperheiden kannattaa varata lennot ja majoitus erikseen. Seuramatkojen hinnat on niin järjettömiä; lentää voi edullisesti reittilennolla mihin vain ja varata edullisen huoneistohotellin majoitukseksi. Perhe, jossa 2 aikuista ja 2-3 lasta säästää helposti yli tuhat euroa verrattuna seuramatkailuun.

        sillä on pari kertaa kokeiltu ja säästö oli niin pieni että emme jatka. Kanarian matkalla saimme 2 2 hinnasta n. 300 euron säästön ja Thaimaassa n. 500 euroa 2 viikossa. Tässä ei ollut omia siirtomatkoja jotka olisi kuulunut valmismatkoihin ja Thaimaassa oli liki 1,5 tunnin matka hotelliin ja jouduimme sen itse väsyneenä ajamaan. Kukin matkustaa miten haluaa mutta annan järjestämisen jatkossa ammattilaisille.
        Totuus on että lentomatka osuus matkan hinnasta on n. 70%, loput tulee sitten hotellista ja suhdevaan kasvaa. Lentoihin ei voi juuri vaikuttaa ja säästö tulee siitä missä yöpyy.


      • luottoraja riittää
        kokeiltu on kirjoitti:

        sillä on pari kertaa kokeiltu ja säästö oli niin pieni että emme jatka. Kanarian matkalla saimme 2 2 hinnasta n. 300 euron säästön ja Thaimaassa n. 500 euroa 2 viikossa. Tässä ei ollut omia siirtomatkoja jotka olisi kuulunut valmismatkoihin ja Thaimaassa oli liki 1,5 tunnin matka hotelliin ja jouduimme sen itse väsyneenä ajamaan. Kukin matkustaa miten haluaa mutta annan järjestämisen jatkossa ammattilaisille.
        Totuus on että lentomatka osuus matkan hinnasta on n. 70%, loput tulee sitten hotellista ja suhdevaan kasvaa. Lentoihin ei voi juuri vaikuttaa ja säästö tulee siitä missä yöpyy.

        Jos useampi ihminen matkustaa, luottorajaa vaan pitää nostaa ja se taas maksaa, ellei voi maksa verkkopankilla.


    • omatoimimatkaaja

      Kannattaa tarkistaa millainen on hotellitilanne määränpäässä. Joskus hotellit voivat olla hyvinkin täynnä sesonkiaikaan. Se ei ole kuitenkaan ongelma, sillä hotellit on myös helppo varata etukäteen netistä. Vuokra-auton samoin suoraan lentokentälle ja palautus myös sinne. Kaikki toimii eikä ongelmia ole ollut. Suosittelen!

      • vieraassa maassa

        Usein on julkista liikennettä. Ellei ole, sitten vaan täytyy käyttää kahta taxia, jos liikkeellä on niin monta ihmistä ja matkalaukkua, ettei yksi taxi suostu ottamaan.


    • aika monikin

      varaa itse lennot ja hotellin. Eihän se ole sen kummempaa kuin pakettimatkankaan varaaminen, joutuu vain tekemään kaksi varausta yhden sijaan. Itse matkailu taas on ihan samanlaista on sen matkan varannut miten vain! Etenkin kun matkaoppaat ovat monesti nuoria ja kokemattomia, tavallinen matkustaja osaa kyllä hoitaa tismalleen samat asiat. Itse hoitamalla pääsee kohteisiin jotka eivät ole täynnä turisteja. Mutta sesonkiaikaan kannattaa tosiaan varata hotelli etukäteen, muuten voi käydä niin että vain superkalliit hotellit ovat jäljellä. Etenkin jos matkustaa pienempien lasten kanssa niin se on suositeltavaa.

      • lennot varata samallakin

        Esim. travellinkin kautta, vaikkei se suinkaan listaa kaikkia yöpymismahdollisuuksia. Etuna mahdollisuus maksaa verkkopankilla.


    • majoitus

      Me vuokrattiin tämän kesän reissulle oma talo uima-altainen ja todettiin, että näin tehdään jatkossakin! Koko perhe nautti oamsta rauhasta ja kun sai olla miten halusi :)
      Ja tosiaan perheelle 2 3 (kaikki lapset yli 8v) tämä tulee ehkä hieman edukkaammaksi kuin valmismatka, riippuu tietysti kohteesta ja noissa lennoissa todella oltava tarkka; kohdetta valitessa huomasimme, että esim. Kreikan suuntaan olisi jo lennot maksaneet enemmän kuin pakettimatka meidän porukalla... Kun kriteerinä kumminkin oli suorat lennot...
      Eihän kaiken aina tarvitse olla välttämättä niin kauhean paljon halvempaa, kunhan lomalta saa sen mitä toiveissa on - toki pienikin säästö on aina kotiin päin ;)
      Ps. Ja tosiaan omatoimisesti vuokraamalla huoneisto talossa, jossa uima-allas, olisi ollut huomattavsti paljon halvempi kuin "ihka oma talo", mutta se oli meidän toiveemme - eli jokainen voi valita itselle (ja kukkarolle) sopivan majoitusmuodon mainiosti; vaihtoehtoa kyllä löytyy omatoimimatkaajalle!

      • lentokenttäkuljetukset

        Ne kauhistuttavat joissain kohteissa.


      • kun tekee itse matkan
        lentokenttäkuljetukset kirjoitti:

        Ne kauhistuttavat joissain kohteissa.

        Ja esim. majoitus voi olla joskun hyvinkin lähellä kenttää, jolloin taksilla vaan majapaikkaan. Kannattaa tutustua hyvin kohteisiin, ja etsiä eri vaihtoehtoja. Joku "oma" sieltä aina löytyy, ainakin meillä. Viimeisin oli 5henkilön porukalle 85m2 mökki aurinkorannalta. Aika erilaista kuin hotellissa.
        Aasiassa hinnat halvat, ja kannattaa ottaa vaan halvimmat lennot, ja sen mukaan varailla majoitusta. Ja voi myös vaihdella paikkaa kun varailee itse. esim. viikko siellä toinen täällä. näkee enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      102
      3195
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3106
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      322
      1959
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1459
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1246
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      888
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      125
      817
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      757
    Aihe