Olemme kiinnostuneita ostamaan lomaosakkeen Kuusamon Tropiikista. Haluaisin vähän vinkkejä, kannattaako osta miltä taholta, käydä esittelyissä tms. ? Ajallisesti myöhäinen syksi loka-marraskuu on meille parasta aikaa olla viikon lomalla, muulloin ei ehdi emmekä pysty lähtemään vaihtolomille (yrittäjiä) varmaan kuin harvoin. Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä, Tropiikki kylpylänä on suht tuttu.
Lomaosake Kuusamon Tropiikista
32
7512
Vastaukset
- yksityiseltä
Tuona ajankohtana saat tosi edullisia osakkeita. Toki esittelyssä voit käydä, niin opit tuntemaan systeemit, mutta hinta on moninkertainen yksityisiin verrattuna. Tuon osakkeen saat helposti vaihtojärjestön viikkovaihtoon sitten, kun alkaa vaihdot kiinnostamaan. Pistevaihtoon sen saanti on vaikeampaa, mutta satunnaiselle vaihtajalle viikkosysteemi riitää mainiosti. Suosittelisin tutustumaan myös lomaosakematkailijoiden sivustoon: http://groups.msn.com/lomaosakematkailijat
- sivustolle
Täällä ei voi keskustella lomaosakeasioista.
- tätä en tajua
kun voi myös vuokrata sen saman huoneiston ja hintaa 250 viikko? Osake maksaa 10000 euroa vaikka olisi kuinka syksyn viikko.
- En tajua minäkään
Tropiikista saa takuuvarmasti osakkeen alle 5000.
- muta en
En tajua minäkään kirjoitti:
Tropiikista saa takuuvarmasti osakkeen alle 5000.
surkean viikon mutta miksi ostaa kun sen voi myös vuokrata ja 5000 eurolla voi käyttää kerran vuodessa 20 vuotta? En tajua mikä tuossa osakkeen ostamisessa on se pointti? Joku kertoo varmaan että pistejärjestelmä? Mutta ei ne ole ilmaisia ne pisteet vaan pitää maksaa silti lennot jne. Vastikkeet ja jäsenmaksut ovat liki 400 euroa vuodessa ja sillä tekee jo melkoisen matkan pelkästään. Mutta kukin taplaa tyylillään ja aivoillaan.
- unohtui
muta en kirjoitti:
surkean viikon mutta miksi ostaa kun sen voi myös vuokrata ja 5000 eurolla voi käyttää kerran vuodessa 20 vuotta? En tajua mikä tuossa osakkeen ostamisessa on se pointti? Joku kertoo varmaan että pistejärjestelmä? Mutta ei ne ole ilmaisia ne pisteet vaan pitää maksaa silti lennot jne. Vastikkeet ja jäsenmaksut ovat liki 400 euroa vuodessa ja sillä tekee jo melkoisen matkan pelkästään. Mutta kukin taplaa tyylillään ja aivoillaan.
Vähän yläkanttiin pistit nuo vuosikulut, mutta otapa nyt huomioon, että se on todellakin vuosikulu. 5-henkinen perhe ei tee melkoista matkaa sillä rahalla. Hyvillä pisteillä on myös useamman viikon etelässä. Pelkät lennot on lisäksi selkeästi halvempia kuin valmismatkat.
Jos sinä et tajua mikä se pointti on, et oikeasti tiedä miten systeemi toimii. Tuo "kerran vuodessa" -kommenttikaan ei oikein istu lomaosakkeisiin, ei ainakaan pisteisiin. Tiedätkö, että RCI:n jäsen voi ostaa bonusviikkoja rajattomasti, maksavat noin 150 - 400 euroo/viikko koko porukalta. - itsellä myös
unohtui kirjoitti:
Vähän yläkanttiin pistit nuo vuosikulut, mutta otapa nyt huomioon, että se on todellakin vuosikulu. 5-henkinen perhe ei tee melkoista matkaa sillä rahalla. Hyvillä pisteillä on myös useamman viikon etelässä. Pelkät lennot on lisäksi selkeästi halvempia kuin valmismatkat.
Jos sinä et tajua mikä se pointti on, et oikeasti tiedä miten systeemi toimii. Tuo "kerran vuodessa" -kommenttikaan ei oikein istu lomaosakkeisiin, ei ainakaan pisteisiin. Tiedätkö, että RCI:n jäsen voi ostaa bonusviikkoja rajattomasti, maksavat noin 150 - 400 euroo/viikko koko porukalta.puhun sillä 12 vuotta ollut lomaosake ja nyt viikko 42 Katinkullassa. Maksamme RCI maksun 130 euroa ja vastikkeen 289 euroa vuodessa. Pistemäärä per vuosi on 88000 mutta mistä niitä saa ostaa sitten lisää? Ei kai niitä saa muuten kuin ostamalla uusi osake?
Ja tuo ei pidä paikkaansa että lentoliput ovat halvempia kuin valmismatkoilla. Nytkin lähdemme Kreikkaan ja menemme kaverin mökille. Lentolippu maksoi 388 euroa ja valmismatkan olisimme saanneet 520 euroa mutta päädyimme toiseen vaihtoehtoon.Pisteet myös kuoleutuu 2 vuoden välein eli vaatii aktiivista käyttöä jos meinaa jotakin hyötyä niilla saada. Tuota lisäviikkoa olemme 2 kokeilleet ja emme saanneet sitä minne olisimme halunneet. Minä voisin kyllä myydä oman osakkeen pois kun ei sillä ole mitään käyttöä. Olen viim. 6 vuotta vuokrannut oman viikkoni että saisin sillä maksettua nuo kulut. RCi jäsenmaksua emme enää ensi vuonna maksa sillä se menee meillä ihan hukkaan. Ainoa huono puoli on että kukaan ei osakkeesta mitään maksa sillä seinä naapuri möi ja sai 2000 euroa osakkeesta ja maksoi v. 2002 siitä 16500 euroa. Halpaa on tuo lomailu eräillä eikä kärsinyt sanoa naapurille mitään tai olisi tullut kuonoon. - Matkaaja M
itsellä myös kirjoitti:
puhun sillä 12 vuotta ollut lomaosake ja nyt viikko 42 Katinkullassa. Maksamme RCI maksun 130 euroa ja vastikkeen 289 euroa vuodessa. Pistemäärä per vuosi on 88000 mutta mistä niitä saa ostaa sitten lisää? Ei kai niitä saa muuten kuin ostamalla uusi osake?
Ja tuo ei pidä paikkaansa että lentoliput ovat halvempia kuin valmismatkoilla. Nytkin lähdemme Kreikkaan ja menemme kaverin mökille. Lentolippu maksoi 388 euroa ja valmismatkan olisimme saanneet 520 euroa mutta päädyimme toiseen vaihtoehtoon.Pisteet myös kuoleutuu 2 vuoden välein eli vaatii aktiivista käyttöä jos meinaa jotakin hyötyä niilla saada. Tuota lisäviikkoa olemme 2 kokeilleet ja emme saanneet sitä minne olisimme halunneet. Minä voisin kyllä myydä oman osakkeen pois kun ei sillä ole mitään käyttöä. Olen viim. 6 vuotta vuokrannut oman viikkoni että saisin sillä maksettua nuo kulut. RCi jäsenmaksua emme enää ensi vuonna maksa sillä se menee meillä ihan hukkaan. Ainoa huono puoli on että kukaan ei osakkeesta mitään maksa sillä seinä naapuri möi ja sai 2000 euroa osakkeesta ja maksoi v. 2002 siitä 16500 euroa. Halpaa on tuo lomailu eräillä eikä kärsinyt sanoa naapurille mitään tai olisi tullut kuonoon.Tottakai osake on huono ostos, jos ei matkusta! Meillä 140000 pistettä ei riitä vuodessa. Me olemme lomailleet osakkeellamme niin paljon, että on tullut kannattavaksi, vaikka ilmaiseksi antaisi pois. Ei kyllä anneta, vaan jatkamme samaan tahtiin, ensi talvena Floridaan - taatusti halvempi 3 viikon loma kuin valmismatkojen. Aurinkomatkoilla 2 vko motellissa maksaisi tammikuussa 1290 e. Meidän lennot oli 720 e. Hintaero neljän hengen perheellä on 2280 e, sillä makselee kivasti vastikkeet ja jäsenmaksut ja kuittaisi osakkeen hankintahintaakin, jos sitä olisi jäljellä. Lisäksi saamme viikon enemmän ja huomattavasti tasokkaamman asunnon.
Kyllä lennot on halvempia kuin matkat ihan niinkuin itsekin kirjoitat (388 - 520). Tämän voi helposti tarkastaa vaikka Aurinkomatkojen sivuilta. Eihän kukaan ostaisi pelkkaa lentoa, jos se olisi kalliimpi kuin hotellin kanssa. Johan tuon sanoo järkikin! - en minä
Matkaaja M kirjoitti:
Tottakai osake on huono ostos, jos ei matkusta! Meillä 140000 pistettä ei riitä vuodessa. Me olemme lomailleet osakkeellamme niin paljon, että on tullut kannattavaksi, vaikka ilmaiseksi antaisi pois. Ei kyllä anneta, vaan jatkamme samaan tahtiin, ensi talvena Floridaan - taatusti halvempi 3 viikon loma kuin valmismatkojen. Aurinkomatkoilla 2 vko motellissa maksaisi tammikuussa 1290 e. Meidän lennot oli 720 e. Hintaero neljän hengen perheellä on 2280 e, sillä makselee kivasti vastikkeet ja jäsenmaksut ja kuittaisi osakkeen hankintahintaakin, jos sitä olisi jäljellä. Lisäksi saamme viikon enemmän ja huomattavasti tasokkaamman asunnon.
Kyllä lennot on halvempia kuin matkat ihan niinkuin itsekin kirjoitat (388 - 520). Tämän voi helposti tarkastaa vaikka Aurinkomatkojen sivuilta. Eihän kukaan ostaisi pelkkaa lentoa, jos se olisi kalliimpi kuin hotellin kanssa. Johan tuon sanoo järkikin!ettei me matkusteta kun ollaan ulkomailla n. 100 pv vuodessa. Mutta kuten sanoin niin osake on holvissa ja pysyy kun sitä ei tarvitse.Ja onko se köyhän merkki että kaikki pitää olla halpaa ja edullista? Miksi kysyn minä se on tärkein ominaisuus kun lomailee maailmalla? Ei säästöä tule siis tyhjästä vai miten ymmärrät että saat säästöä...siis mistä?
Tietenkin lennot ovat halvempia mutta ei niin paljon että saa ikinä osakkeen hintaa läjään. Ja vasta sitten siinä olisi jotain järkeä. Ja kovin on kallis tuo Floridan lippu kun meillä oli tammikuussa 2 hengeltä 2 viikkoa 1400 euroa yhteensä. Siinä ei kuule säästöä kilahda kirstuun euron latia ja erittäin älytöntä verrata hintoja listahintoihin sillä ei kukaan maksa niitä. - Mirja B
muta en kirjoitti:
Minulla viiko-osake Ähtäristä,siis perinteinen hyvin
varusteltu mökki.Olimme viime viikon Kuusamon Tropiikissa,emme olleet tyytyväisiä.Huone oli tuiki tavallinen hotellihuone,ei parveketta.Pieni ikkuna,jota sai vähän raolleen.Ei ilmastointia.Kylpylässä aika levotonta,johtuen tietysti loma-ajasta.Kyllä kaipasimme sinne "omaan" rauhalliseen mökkiimme.Koska asumme eteläsuomessa tulee sitä ajomatkaakin melkoisesti.
Mutta kaikki ei pidä samoista asioista,kannattaa
harkita tarkkaan! Kuusamossa sinänsä ei ollut vikaa. - Pinja
Kun olen kysellyt vuokralle niin hinta on ollut 490 ja siitä ylöspäin ja siihen kylpyläliput päälle. Mistä saa noin halvalla viikon ?
- Pinja
Mirja B kirjoitti:
Minulla viiko-osake Ähtäristä,siis perinteinen hyvin
varusteltu mökki.Olimme viime viikon Kuusamon Tropiikissa,emme olleet tyytyväisiä.Huone oli tuiki tavallinen hotellihuone,ei parveketta.Pieni ikkuna,jota sai vähän raolleen.Ei ilmastointia.Kylpylässä aika levotonta,johtuen tietysti loma-ajasta.Kyllä kaipasimme sinne "omaan" rauhalliseen mökkiimme.Koska asumme eteläsuomessa tulee sitä ajomatkaakin melkoisesti.
Mutta kaikki ei pidä samoista asioista,kannattaa
harkita tarkkaan! Kuusamossa sinänsä ei ollut vikaa.Asumme Rovaniemellä ja teemme ns.sesonkityötä ja koska lomamme on aina käytännössä toukokuu tai loka-marraskuu niin ajatuksena on ollut osakkeen osto "kotikonnuilta" Kuusamosta. Toisaalta taas sitoutuminen siihen vähän mietityttää mutta viimeiset 7 vuotta ollaan lomailtu viikko vapun tienoilla ja viikko lokakuussa Kuusamossa. Rukalle emme halua kun näemme hirveää turistihulinaa ihan tarpeeksi omasssa työssämmekin ;))
- ah1
en minä kirjoitti:
ettei me matkusteta kun ollaan ulkomailla n. 100 pv vuodessa. Mutta kuten sanoin niin osake on holvissa ja pysyy kun sitä ei tarvitse.Ja onko se köyhän merkki että kaikki pitää olla halpaa ja edullista? Miksi kysyn minä se on tärkein ominaisuus kun lomailee maailmalla? Ei säästöä tule siis tyhjästä vai miten ymmärrät että saat säästöä...siis mistä?
Tietenkin lennot ovat halvempia mutta ei niin paljon että saa ikinä osakkeen hintaa läjään. Ja vasta sitten siinä olisi jotain järkeä. Ja kovin on kallis tuo Floridan lippu kun meillä oli tammikuussa 2 hengeltä 2 viikkoa 1400 euroa yhteensä. Siinä ei kuule säästöä kilahda kirstuun euron latia ja erittäin älytöntä verrata hintoja listahintoihin sillä ei kukaan maksa niitä.Kukaan ei maksa listahintoja... Voin olla aika varma, että aika monikin maksaa matkatoimistojen listahintoja. Paitsi, ehkä ne joiden elämän kohokohta on päästä 200 eurolla Bulgaariaan kerran vuodessa juomaan edullista olutta.
- Pinja
ah1 kirjoitti:
Kukaan ei maksa listahintoja... Voin olla aika varma, että aika monikin maksaa matkatoimistojen listahintoja. Paitsi, ehkä ne joiden elämän kohokohta on päästä 200 eurolla Bulgaariaan kerran vuodessa juomaan edullista olutta.
Minäkin ihmettelen aina sitä, että ihmiset saavat niin käsittämättömän halvalla kaikki lennot ja majoitukset ja kuljetukset. Mistä näitä sitten löytyy ja kuinka nämä halvat järjestelyt sitten käytännössä aina toimivat tietyillä ihmisillä ongelmitta ?? Olen itse joutunut usein käyttämään paljon aikaa matkoistani tyhjänpäiväisten asioiden selvittelyyn kun jokin ei toimi niinkuin pitäisi. Matkatoimistomatkojen kanssa näitä ongelmia ei ole ollut tai on löytynyt nopeasti taho joka ongelman on hoitanut.
- halpa lento - asunto
Pinja kirjoitti:
Minäkin ihmettelen aina sitä, että ihmiset saavat niin käsittämättömän halvalla kaikki lennot ja majoitukset ja kuljetukset. Mistä näitä sitten löytyy ja kuinka nämä halvat järjestelyt sitten käytännössä aina toimivat tietyillä ihmisillä ongelmitta ?? Olen itse joutunut usein käyttämään paljon aikaa matkoistani tyhjänpäiväisten asioiden selvittelyyn kun jokin ei toimi niinkuin pitäisi. Matkatoimistomatkojen kanssa näitä ongelmia ei ole ollut tai on löytynyt nopeasti taho joka ongelman on hoitanut.
halvan lennon ja loma-asunnon yhteensovittaminen ei kovin helpolla onnistu,
jos saa loman ja loma-asunnon ja halvan lennon samaan aikaan, niin on onnistunut oivallisesti.
yleensä sovittelu on vaikeaa.
- *Lomalainen*
Jos viikko 7 kiinnostaa, niin laita yhteystietoja.
Huoneisto 45neliötä kylpylärakennuksessa,vastike n. 170eur/vuosi.
Tietoja linkeistä
http://www.hcresorts.com/kohteet/kuusamontropiikki/esittely/
Tutustu hintatasoon esim. www.omaloma.fi www.lomaosake.fi ja tee villi tarjous. Olen itsekkin ostanut osakkeen aikoinaan yksityiseltä joten halvalla lähtee, jos kiinnostusta löytyy.- hyvä tarjous
1500 eurolla niin voisin ostaa?
- Pinja
Teemme sesonkiluontoista työtä joten joulukuu-huhtikuu välinen aika ei meille käy kun emme saa töistä vapaata. Muulloin kyllä.
- *Lomalainen*
hyvä tarjous kirjoitti:
1500 eurolla niin voisin ostaa?
Ei lähde vielä tuohon hintaan
- ei kiinnosta enää
*Lomalainen* kirjoitti:
Ei lähde vielä tuohon hintaan
pois kun sain paremman viikon 1200 euroon. Huomaat että olisi kannattanut myydä sillä et ikinä saa 1500 euroa enempää tuosta.
- Pinja
ei kiinnosta enää kirjoitti:
pois kun sain paremman viikon 1200 euroon. Huomaat että olisi kannattanut myydä sillä et ikinä saa 1500 euroa enempää tuosta.
Kuten aiemmin kirjoittelin, haluaisimme nimenomaan jonkin "huonon" viikon sesonkityömme vuoksi eli syys-loka-marraskuu ajallisesti 10.9. - 15.11. väliseltä ajalta kun olemme viimeiset 6 vuotta olleet sukuloimassa siihen aikaan Kuusamossa.
- eikä tarvita
olemme viimeiset 10 vuotta reissanneet. Ostamme aina vain lennot ja perillä vain pelkän asumisen. Netin kautta kämppä ja auto kentälle odottamaan. Ja voin sanoa että on edullista eikä tarvita turhaa kallista osaketta...mihin sitä tarvittaisi sillä sehän on jo vanhanaikasta eikä juuri kukaan niitä enää osta. Jo pelkästään hankintahinnalla me asumme lomamme ulkomailla ainakin 10 vuotta omatoimimatkoilla.
- paratiisilomailija
Minulla on huoneisto kylpylän vieressä Petäjälammen rannalla olevissa paritaloissa, Kuusamon Lomaparatiisi nimeltään. vk on 48, marraskuun viimeinen viikko, kaamosaikaa, mutta tunnelmallista ja rauhallista, ei mitään hotelli meininkiä, koska ihan erillään, vaikka lähellä. Olisin kuitenkin luopumassa siitä, minulle loman saanti ei aina onnistu tähän aikaan. Jos kiinnostaa ota yht.
- Pinja
Kiitos vinkistä, mistä päivistä on kyse ? Meidän sesonkinluonteisen työn vuoksi joulukuu ei enää käy mutta marraskuu vielä kyllä. Minulle voi laitta meiliä osoitteeseen [email protected] (nimimerkki on vanha kutsumanimi ;)
- huvittaa
mutta tuo oli ihan uutta ettei saa lomaa silloin? Oikea syy jäi sitten kertomatta mutta minä sen tiedän. Ostaa lomaosake vko 48 ja ei voi käyttää kun ei saa lomaa? Laita ihmeessä vuokralle tai ota vain pisteet?
- paratiisilomailija
huvittaa kirjoitti:
mutta tuo oli ihan uutta ettei saa lomaa silloin? Oikea syy jäi sitten kertomatta mutta minä sen tiedän. Ostaa lomaosake vko 48 ja ei voi käyttää kun ei saa lomaa? Laita ihmeessä vuokralle tai ota vain pisteet?
Sattuupa olemaan muutama muukin viikko-osake, joten yhdestä voin luopua. Hyvin on vuokrallekin mennyt, mutta voithan kertoa sen "todellisen syyn" minullekin etten turhaan "selittele".
- pistejärjestelmä
paratiisilomailija kirjoitti:
Sattuupa olemaan muutama muukin viikko-osake, joten yhdestä voin luopua. Hyvin on vuokrallekin mennyt, mutta voithan kertoa sen "todellisen syyn" minullekin etten turhaan "selittele".
juuri määrä on se juttu jolla saadaan lomaosake tuottavaksi. Siis suuret pisteet ja kun myy yhden pois niin se vaikuttaa heti. Ja en todellakaan usko että sinulla muita on ja nyt haluat päästä eroon tästäkin kun huomasit ensi huuman jälkeen että vain kuluja mokomasta on ja ilman osaketta maailma on avoin.
- Paratiisilomailija
pistejärjestelmä kirjoitti:
juuri määrä on se juttu jolla saadaan lomaosake tuottavaksi. Siis suuret pisteet ja kun myy yhden pois niin se vaikuttaa heti. Ja en todellakaan usko että sinulla muita on ja nyt haluat päästä eroon tästäkin kun huomasit ensi huuman jälkeen että vain kuluja mokomasta on ja ilman osaketta maailma on avoin.
Jo n.13 vuotta on tätä ensihuumaa kestänyt!! Viikko-osakkeen kuluthan eivät tule "yllätyksenä"
vaan ne ovat selvillä jo osaketta ostettaessa, pistejärjestelmään en ole vielä siirtynyt, toimin edelleen vanhan systeemin mukaan.
- rehelliset..
elä herran jumala osta lomaosaketta.niillä ei muut kuin koijarit rahasta.tosi on.
- pettynyt
Olen itse ostanut 8 vuoota sitten osakkeen sieltä. Kylpylän käyttö oli alussa maksuton mutta 4 vuoden päästä perittiin 30 e viikko.Sit siitä vuoden päästä perittiin 70 e viikko.J nytten 2008 peritään yhdestä käyntikerrasta 2 hengeltä 30 e per kerta. pelkkää rahastusta on vaan saat pelkän osakkeen ja sit muusta maksat hunajaa ja joka vuosi nousee hinnat. mieti vielä kerran.
tv Pettynyt- MTS
Ymmärrän hyvin sinun pettymyksesi, ei tunnu todellakaan hyvältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1212642Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J691094Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2101054- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38931- 47894
- 36876
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123853- 4829
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812