paras flexi?

koiran omistaja

Moikka! Haluaisin tiedustella mikä flexi olisi paras, minulla on sekarotuinen pystykorva narttu ja tämä hauveli vetää, huomasin kuitenkin että flexissä viihtyy ulkona parhaiten.
Haluaisin löytää oikeasti kestävän ja laadukkaan flexin, olen monta halpis versiota viskannut roskiin kun hajoavat heti kättelyssä:(

25

8541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun mielestäni vetävää koiraa on permpi pitää ihan perushihnassa, flexi kuulemma vaan vaikeuttaa vetämistä. Muutenkin taitaa olla aika sekundaa ne fleksit ylipäätänsä kun ana hajoavat. Mikset hankkisi ihan perusremmiä, vaikka nahkaista ja sopivan pituisena. Normaalilenkillä ei mielestäni ole muutenkaan hyvä että koira on todella kaukana omistajasta. Olen nähnyt vaaratilanteita jossa koira on fleksin päässä pitemmällä ja on tullut pyörä vastaan niin omistajalla oli tosi kiire keltata se lähemmäs. Muuta makunsa kullakin =)

      • mieluummin

        Flexi voi oikeasti olla vaarallinen ja opettaa koiraa vetämään, koska siinähän pääsee vetämällä eteenpäin. Oman koiran kanssa en enää käytä saa olla koko ajan varuillaan ja koira kimpoilee minne sattuu.


      • Miako00

        flexiä voi käyttää koiralla, joka osaa hihnakäyttäytymisen. Itse käytän flexiä, koska se antaa koiralle enemmän tilaa liikkumiseen, mutta koirani osaa hihnakäyttäytymisen (ei vedä, tottelee jne.). Yksi syy fleksin käyttämiseen on myös, etten jaksan jokaisen ojan pohjan kautta kiertää, laiskan hihna =)
        Sitten kun mennään keskustaan, vaihdan hihnan tavalliseen nahkahihnaan, saan koirani paremmin hallittua kuin sotkea flexin kanssa (ei vara venettä kaada =)).


      • oisitkoajatellu
        mieluummin kirjoitti:

        Flexi voi oikeasti olla vaarallinen ja opettaa koiraa vetämään, koska siinähän pääsee vetämällä eteenpäin. Oman koiran kanssa en enää käytä saa olla koko ajan varuillaan ja koira kimpoilee minne sattuu.

        Kuvitelma siitä, että koira oppisi flexissä vetämään, on täysin tuulesta temmattua.

        Mieti nyt itsekin:

        Kun koira vetää hihnassa, hihnan ääripäässä, se tuntee jatkuvaa vetoa kaulassaan (mikäli on panta eikä valjaat)

        Mutta kun koira kulkee flexissä, se harvemmin vetää, koska sillä on useita metrejä siinä tilaa jolkotella edellä, ja hihna kelautuu edes takaisin mukana, ilman pahempaa vedontunnetta.

        Itse en ole törmännyt yhteenkään koiraan, joka kurvailee siellä flexin 8 metrin päässä ja vetää pää punasena.

        Vaan muutaman metrin päässä taluttajasta, eikä vedontunnetta ole päässä eikä toisessakaan.

        Perehtykää.


      • mieltä, näin meilläkin
        Miako00 kirjoitti:

        flexiä voi käyttää koiralla, joka osaa hihnakäyttäytymisen. Itse käytän flexiä, koska se antaa koiralle enemmän tilaa liikkumiseen, mutta koirani osaa hihnakäyttäytymisen (ei vedä, tottelee jne.). Yksi syy fleksin käyttämiseen on myös, etten jaksan jokaisen ojan pohjan kautta kiertää, laiskan hihna =)
        Sitten kun mennään keskustaan, vaihdan hihnan tavalliseen nahkahihnaan, saan koirani paremmin hallittua kuin sotkea flexin kanssa (ei vara venettä kaada =)).

        tehdään!

        Kun on ensin opittu kulkemaan nätisti hihnassa, voidaan alkaa käyttää flexiä.

        Mutta juuri esim. keskustassa liikuttaessa meilläkin käytetään hihnaa paremman hallittavuuden takaamiseksi.

        Syrjemmillä seuduilla, missä kuitenkaan ei voi vapaana koiraa pitää, käytetään flexiä.

        Järkevää ja kätevää!


      • meidän
        oisitkoajatellu kirjoitti:

        Kuvitelma siitä, että koira oppisi flexissä vetämään, on täysin tuulesta temmattua.

        Mieti nyt itsekin:

        Kun koira vetää hihnassa, hihnan ääripäässä, se tuntee jatkuvaa vetoa kaulassaan (mikäli on panta eikä valjaat)

        Mutta kun koira kulkee flexissä, se harvemmin vetää, koska sillä on useita metrejä siinä tilaa jolkotella edellä, ja hihna kelautuu edes takaisin mukana, ilman pahempaa vedontunnetta.

        Itse en ole törmännyt yhteenkään koiraan, joka kurvailee siellä flexin 8 metrin päässä ja vetää pää punasena.

        Vaan muutaman metrin päässä taluttajasta, eikä vedontunnetta ole päässä eikä toisessakaan.

        Perehtykää.

        sesse vaan niin teki... koko ajan sai olla tarkkana että minne se seuraavaksi syöksähtää ja koska flexillä jäi aina se puoli metriä hihnaa kun se on siinä lyhyimmillään ei tullut paljoa toisten koirien ohittelusta mitään. Onhan se koira onnellisempi siellä flexin päässä, mutta minä ruhjeilla milloin missäkin kumossa en ollut. ja kysymyksessä oli silloin pentu. Ihan koirastahan se riippuu mitä käyttää ja jos ei ole kaupunki ympäristössä niin varmasti on flexiä ihan ok käyttää eikä ole niin vaikeaa. Meilläkin maalla mummolassa voi hyvin käyttää, kun ei kuljeta maanteillä.


    • on paras

      8 m Flexi Comfort on paras. Siinä on pehmustettu kahva ja remmiin on kudottu heijastinlankaa. Koira saa hiljaisilla teillä juoksennella rauhassa, jos et ite oo himojuoksija! Aito Flexi maksaa pari kymppiä ja kestää, kun vaan otat koiran painoon sopivan koon.

      • koiran omistaja

        Tulihan se oikea vastaus kysymykseeni:)kiitos. muille haluan sanoa etten toki ole ensi kertalainen koirien parissa ja en yritäkään hallita flexillä veto ongelmaa heh. joo todellakin makunsa kullakin, itse vain huomasin koirani rauhoittuvan ja olevan iloinen flexissä jaa saa rauhassa tehdä tarpeensa pusikkoon eikä minunkaan tarvitse vieressä siellä kökötellä:) etsin siis vain kestävää flexiä. Kyse ei ollut tavan hihnan ja flexin paremmuuden vertailusta


    • minku_82

      Minä oon samaa mieltä ku nuo muutki. Ei sitä veto-ongelmaa flexillä ratkaista. Meillä ainakin pennun kanssa opetellaan ensin kulkemaan nätisti tavallisessa hihnassa, ja kun se onnistuu vetämättä, voidaan kokeilla flexiä. Mitenkäs meinaat ennakoida erilaisia tilanteita kun koira menee 8 metriä edellä ja huomaa kaiken, esim. toiset koirat, ennen sinua? Hommaa kunnon kestävä nahkahihna ja opeta olemaan vetämättä.

      • kompataan...

        vetävää koiraa on vaikeampi hallita flexil. kunnon nahkahihna ja kuonopanta tai vedonestovaljaat, ni johan loppuu turha kiskominen.. ja yhtäkkiä huomaat lenkkien olevan huomattavasti mukavampia kuin ennen....:)


      • mutta kyllä
        kompataan... kirjoitti:

        vetävää koiraa on vaikeampi hallita flexil. kunnon nahkahihna ja kuonopanta tai vedonestovaljaat, ni johan loppuu turha kiskominen.. ja yhtäkkiä huomaat lenkkien olevan huomattavasti mukavampia kuin ennen....:)

        fleksilläkin saa koiran oppimaan olemaan vetämättä, onhan siinä olemassa jarru millä saa estettyä fleksin liikkumisen. Ja sitten voi taas jarrun helpottaa kun saa koira mennä vapaasti. meillä ainakin kulkee molemmat koira fleksissä ja ihan hyvin menee, ei sen fleksin tartte siinä pitkänä olla jos kuljetaan sellaisilla alueilla jossa kulkee muitakin. Ihan "höh" tuo ettei fleksillä voi opettaa olemaan vetämättä. Tai jos heillä sitten on vähän tyhmiä koiria kun eivät ymmärrä että ne säännöt on aina voimassa, ettei saa vetää vaikka olisi kuinka pitkä jatko. ;D No ei se koira sitä varmaan tiedä onko kyseessä fleksi vai lyhyt panta...


    • kysynyt mielipidettänne

      siitä, onko flexi parempi kuin hihna!

      Hän kysyi, mikä flexi on paras.

      Ääliöt. Turha alkaa vouhottaa noiden nahkahihnojen perään, ne kun sattuu olemaan ihan sieltä ja syvältä.

      Ostin meidän 75 -kiloselle jässikälle paikallisesta Musti & Mirri -liikkeestä flexin, joka maksoi n. 50 euroa.

      Siinä kelautuvan "nyörin/nauhan" paikalla on ihan leveä hihna, joka kelautuu flexin sisään, eikä ole meidän vahvalla pojalla hajonnut vielä tänäkään päivänä.

      Supermarkettien ihqudaa -flexit voi unohtaa, ei niillä mitään tee. Romurautaa.

      • Jopas on...

        kallis hihna. Mutta varmaan on myös laadukas. Meillä huskyllä 3,5m nahkahihna, jonka saa lyhennettyä tarpeen mukaan.
        En ole uskaltanut fleksiä ostaa, kun olen nähnyt pari läheltä piti-tilannetta, jossa fleksi jumittunut ja takaisin kelaus estynyt. Toinen koira melkein jäi bussin alle ja toinen aiheutti pyöräilijälle vaaratilanteen.

        Fleksi sopii rauhallisille teille, jossa ei paljoa muuta liikennettä. Mutta vilkkailla kevyenliikenteenväylillä (kävely-ja pyörätie rinnakkain) varmasti hankala.
        Metsässäkään ei varmasti ole helppo fleksin kanssa kulkea, kun koira voi puikkelehtiä ties missä ja itse on yritettävä seurata samoja reittejä..


      • eikä hihnasta
        Jopas on... kirjoitti:

        kallis hihna. Mutta varmaan on myös laadukas. Meillä huskyllä 3,5m nahkahihna, jonka saa lyhennettyä tarpeen mukaan.
        En ole uskaltanut fleksiä ostaa, kun olen nähnyt pari läheltä piti-tilannetta, jossa fleksi jumittunut ja takaisin kelaus estynyt. Toinen koira melkein jäi bussin alle ja toinen aiheutti pyöräilijälle vaaratilanteen.

        Fleksi sopii rauhallisille teille, jossa ei paljoa muuta liikennettä. Mutta vilkkailla kevyenliikenteenväylillä (kävely-ja pyörätie rinnakkain) varmasti hankala.
        Metsässäkään ei varmasti ole helppo fleksin kanssa kulkea, kun koira voi puikkelehtiä ties missä ja itse on yritettävä seurata samoja reittejä..

        Ostamani vempain oli siis FLEXI joka maksoi 50e, ei suinkaan hihna.

        Sepustuksessani mainitsin, että kelautuvan nyörin paikalla on leveä hihna, koska tosiaan tuo flexi on mallia "Giant" eikä ihan pikkunyöreillä jättiroduilla pelaisi..

        Mutta maksaahan ne nahkaiset hihnatkin maltaita, koska jo pannalla on lemmikkikaupoissa hintaa ihan riittämiin..

        Laatuun kannattaa panostaa, kyse sentään koiran turvallisuudesta.


      • on vieläkin
        Jopas on... kirjoitti:

        kallis hihna. Mutta varmaan on myös laadukas. Meillä huskyllä 3,5m nahkahihna, jonka saa lyhennettyä tarpeen mukaan.
        En ole uskaltanut fleksiä ostaa, kun olen nähnyt pari läheltä piti-tilannetta, jossa fleksi jumittunut ja takaisin kelaus estynyt. Toinen koira melkein jäi bussin alle ja toinen aiheutti pyöräilijälle vaaratilanteen.

        Fleksi sopii rauhallisille teille, jossa ei paljoa muuta liikennettä. Mutta vilkkailla kevyenliikenteenväylillä (kävely-ja pyörätie rinnakkain) varmasti hankala.
        Metsässäkään ei varmasti ole helppo fleksin kanssa kulkea, kun koira voi puikkelehtiä ties missä ja itse on yritettävä seurata samoja reittejä..

        olemassa se JARRU, ettei tartte kulkea fleksi pitkänä jollei halua taikka on sellaisia paikkoja joissa se on hankalaa taikka mahdotonta.

        Itse ostin marketista FLEKSI fleksin alle 25 kiloiselle koiralle ja maksoi 21e, 8 metrin fleksi. Pitää nekin uusia määräajoin, ei ne ikuisesti kovassa käytössä kestä, kuten ei mikään muukaan.

        Meillä on ollut useampaa lajia fleksejä käytössä, mutta len todennut että tämä FLEKSI merkkinen on se paras meillä.

        Meidän koiraa ei voi vapaana juoksuttaa, kun lähtee menemään joten juoksuttelen sitä aukeilla paikoilla fleksin kanssa ja hyvin menee, koira tykkää. Pelkällä nahkanarulla olisi tämä juoksutus mahdotonta.


      • jumissa
        on vieläkin kirjoitti:

        olemassa se JARRU, ettei tartte kulkea fleksi pitkänä jollei halua taikka on sellaisia paikkoja joissa se on hankalaa taikka mahdotonta.

        Itse ostin marketista FLEKSI fleksin alle 25 kiloiselle koiralle ja maksoi 21e, 8 metrin fleksi. Pitää nekin uusia määräajoin, ei ne ikuisesti kovassa käytössä kestä, kuten ei mikään muukaan.

        Meillä on ollut useampaa lajia fleksejä käytössä, mutta len todennut että tämä FLEKSI merkkinen on se paras meillä.

        Meidän koiraa ei voi vapaana juoksuttaa, kun lähtee menemään joten juoksuttelen sitä aukeilla paikoilla fleksin kanssa ja hyvin menee, koira tykkää. Pelkällä nahkanarulla olisi tämä juoksutus mahdotonta.

        Jos flexi jumittuu ollessaan pitkänä, ei siinä silloin mistään jarrusta ole apua. Koira huitelee juuri niin pitkällä kuin flexiä riittää eikä jumittunutta hihnaa/narua ole helppo käsin kerätä lyhyemmälle. Meille kävi niin ja melkein tuli tappelu kun koirani kulki pitkällä flexillä ja ison puskan takaa tulikin toinen koira, jarrutin ja yritin saada koiraa lähemmäksi kelatakseni remmin lyhyelle. Kela, pahus, jumittuikin ja niin koirani pääsi sen toisen koiran luo, joka olikin vihainen.
        Selvittiin säikähdyksellä, mutta kuitenkin kurja tilanne.


      • että pitää
        jumissa kirjoitti:

        Jos flexi jumittuu ollessaan pitkänä, ei siinä silloin mistään jarrusta ole apua. Koira huitelee juuri niin pitkällä kuin flexiä riittää eikä jumittunutta hihnaa/narua ole helppo käsin kerätä lyhyemmälle. Meille kävi niin ja melkein tuli tappelu kun koirani kulki pitkällä flexillä ja ison puskan takaa tulikin toinen koira, jarrutin ja yritin saada koiraa lähemmäksi kelatakseni remmin lyhyelle. Kela, pahus, jumittuikin ja niin koirani pääsi sen toisen koiran luo, joka olikin vihainen.
        Selvittiin säikähdyksellä, mutta kuitenkin kurja tilanne.

        osata sitä fleksiä käyttää, ei siitä muuten ole iloa. Aina jos kaukaa huomaa että tulee koira vastaan niin fleksi lyhyelle ja niin aikaisin että ehtii sen vaikkapa keriä jos on jumittunut. Ja fleksiä pitää uusiakin sen takia että siihen menee likaa sisälle, tai jos osaa niin putsailla että sitten toimii. Rasvatakin välillä vaseliinilla, paksulla, että toimii kunnolla.


      • niinhän se on
        että pitää kirjoitti:

        osata sitä fleksiä käyttää, ei siitä muuten ole iloa. Aina jos kaukaa huomaa että tulee koira vastaan niin fleksi lyhyelle ja niin aikaisin että ehtii sen vaikkapa keriä jos on jumittunut. Ja fleksiä pitää uusiakin sen takia että siihen menee likaa sisälle, tai jos osaa niin putsailla että sitten toimii. Rasvatakin välillä vaseliinilla, paksulla, että toimii kunnolla.

        Epävarman fleksin sijasta valitsin kunnon nahkahihnan. Maksoi 42e, mutta eipä jumitu.


      • ffllexxi
        niinhän se on kirjoitti:

        Epävarman fleksin sijasta valitsin kunnon nahkahihnan. Maksoi 42e, mutta eipä jumitu.

        Hei, meille ostettiin 13kg koiralle ison koiran flexi comfort max 50kg ja hyvin toimii. ennen oli käytöss max 25kg flexi mutta koira nykii ja vetää välillä aika kovaa niin tuo pienempi ei riittänyt vaan hajosi. kannattaa ostaa aina reilusti isompi ja kestävämpi flexi.


      • Tipsu-Fani= )
        jumissa kirjoitti:

        Jos flexi jumittuu ollessaan pitkänä, ei siinä silloin mistään jarrusta ole apua. Koira huitelee juuri niin pitkällä kuin flexiä riittää eikä jumittunutta hihnaa/narua ole helppo käsin kerätä lyhyemmälle. Meille kävi niin ja melkein tuli tappelu kun koirani kulki pitkällä flexillä ja ison puskan takaa tulikin toinen koira, jarrutin ja yritin saada koiraa lähemmäksi kelatakseni remmin lyhyelle. Kela, pahus, jumittuikin ja niin koirani pääsi sen toisen koiran luo, joka olikin vihainen.
        Selvittiin säikähdyksellä, mutta kuitenkin kurja tilanne.

        Hei haloo käyttäkääpä nyt päätä!
        Voit esimerkiksi ottaa oikeaan käteen fleksin ja kierrätä naru vasemman käden kautta ennen kuin se menee koiran kaulapantaan!Ja jos joku Herkkä hipiäinen "Pikku Paris Hiltonia" Pelottaa että sormeen tulee pipi niin laita se HANSKA käteen!
        Ja niitä lähellä oli tilanteita sattuu vain tosi tosi kokemattomille koiran "päivä vahdeille".

        SILLÄ MOTTONI ON: TALUTUSHIHNA KURISTAA KAVERISI!


      • kuinkas on
        Tipsu-Fani= ) kirjoitti:

        Hei haloo käyttäkääpä nyt päätä!
        Voit esimerkiksi ottaa oikeaan käteen fleksin ja kierrätä naru vasemman käden kautta ennen kuin se menee koiran kaulapantaan!Ja jos joku Herkkä hipiäinen "Pikku Paris Hiltonia" Pelottaa että sormeen tulee pipi niin laita se HANSKA käteen!
        Ja niitä lähellä oli tilanteita sattuu vain tosi tosi kokemattomille koiran "päivä vahdeille".

        SILLÄ MOTTONI ON: TALUTUSHIHNA KURISTAA KAVERISI!

        Hei!
        Mulla on 17kg koira, ja ostin sille nyt tuommosen laadukkaanoloisen 25kglle tarkoitetun flexon eläinkaupasta, kun 1,5v on harjoiteltu nahkahihnalla. Mutta onko tämä nyt siis liian hutera? Voiko naru katketa? Ei se mitään jos muuten rikki menee, ostan sitten järeämmän, mutta pelottaa että jos naru napsahtaa katki ja koiralle sattuu jotain.


      • vasta kun osaa kulkea
        kuinkas on kirjoitti:

        Hei!
        Mulla on 17kg koira, ja ostin sille nyt tuommosen laadukkaanoloisen 25kglle tarkoitetun flexon eläinkaupasta, kun 1,5v on harjoiteltu nahkahihnalla. Mutta onko tämä nyt siis liian hutera? Voiko naru katketa? Ei se mitään jos muuten rikki menee, ostan sitten järeämmän, mutta pelottaa että jos naru napsahtaa katki ja koiralle sattuu jotain.

        meillä on flexi mutta minusta koiran pitää osata kulkea tavallisessa hihnassa ennen flexiä meidän jasu on kultainennoutaja ja sillä on alle 60 kg painaville koirille hyvin on toiminut koko käyttö ajan eikä ole tarvinnut ostaa uutta ja jos koira vetää ja nykii niin en suosittele flexiä jasulla laitettiin ensimmäisen kerran flexi noin yli vuoden ikäisenä ja nyt kulkee todella hienosti ja tottelee aina laitan kuitenin flexin lukkoon kun toinen koira tulee vastaan


      • menkää metsään
        vasta kun osaa kulkea kirjoitti:

        meillä on flexi mutta minusta koiran pitää osata kulkea tavallisessa hihnassa ennen flexiä meidän jasu on kultainennoutaja ja sillä on alle 60 kg painaville koirille hyvin on toiminut koko käyttö ajan eikä ole tarvinnut ostaa uutta ja jos koira vetää ja nykii niin en suosittele flexiä jasulla laitettiin ensimmäisen kerran flexi noin yli vuoden ikäisenä ja nyt kulkee todella hienosti ja tottelee aina laitan kuitenin flexin lukkoon kun toinen koira tulee vastaan

        paras liikunta koiralle on kuitenki jos on mahdollisuuksia päästää koira esim. metsään juoksemaan vapaana ja tulla itse perässä mutta koiran pitää totella jos päästätte sen irti meillä on myös kultanennoutaja ja on vielä pentu ja juoksee jo ihan hyvin metsässä kun ollaan opetettu sille paikka ja luoksetulo kyllä koira tykkää!!!


      • voi olla irti metsässä
        Jopas on... kirjoitti:

        kallis hihna. Mutta varmaan on myös laadukas. Meillä huskyllä 3,5m nahkahihna, jonka saa lyhennettyä tarpeen mukaan.
        En ole uskaltanut fleksiä ostaa, kun olen nähnyt pari läheltä piti-tilannetta, jossa fleksi jumittunut ja takaisin kelaus estynyt. Toinen koira melkein jäi bussin alle ja toinen aiheutti pyöräilijälle vaaratilanteen.

        Fleksi sopii rauhallisille teille, jossa ei paljoa muuta liikennettä. Mutta vilkkailla kevyenliikenteenväylillä (kävely-ja pyörätie rinnakkain) varmasti hankala.
        Metsässäkään ei varmasti ole helppo fleksin kanssa kulkea, kun koira voi puikkelehtiä ties missä ja itse on yritettävä seurata samoja reittejä..

        miksi et pitäis koiraa vapaana metsässä kait se koira nyt tottelee sua kun sanot esim et paikka tai tänne.ei ne koirat karkaa mihinkään jos on koulutettu mut sit se on teidän ongelma kun ette kouluttanut koiraa.

        päästäkää hei koirat irti metsässä


      • Päästäpä joku
        voi olla irti metsässä kirjoitti:

        miksi et pitäis koiraa vapaana metsässä kait se koira nyt tottelee sua kun sanot esim et paikka tai tänne.ei ne koirat karkaa mihinkään jos on koulutettu mut sit se on teidän ongelma kun ette kouluttanut koiraa.

        päästäkää hei koirat irti metsässä

        ajo- hirvi- tai pystykorvakoira irti metsässä niin et näe siitä kuin sen perskarvan vilahduksen joka viimeisenä katoaa pusikkoon. Ei siihen vaan auta mikään koulutus eikä opetus. Koira toki VOI olla lähelläkin, mutta takuulla ei näköetäisyydellä eikä välttämättä kuuloetäisyydelläkään. Takaisin tullaan kyllä kun muistetaan, mutta siihen voi mennä tunteja, joskus jopa päiviäkin.

        Että parempi on pitää koira kiinni, myös ne kiltimmät noutajat ja sakut. Ne voivat nimittäin häiritä lintujen ja muiden eläinten pesimäpuuhia harhailuillaan. Joillakin pareilla voi olla toinen kierros nyt aluillaan. Ei niitä koirien irtipitomääräyksiä turhaan ole laadittu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe