Täällä on ollut viimeaikoina paljon puhetta tinnituksesta, tässä lisää. Lähinnä kysyisin muiden otosklerootikkojen tinnituksesta, minkälaista tinnitusta teillä on? Minulla on pää niin täynnä ääniä, että illalla on välillä hyvin vikea nukahtaa: molemmissa korvissa on oma suhina, lisäksi jossain takaraivossa kuuluu jatkuva konehuone-ääni, sellainen tasainen, kaukainen hurina. Näiden lisäksi on oikeassa korvassa sellainen säkkipillimäinen vinkuna, ja vasemalla puolella kuuluva joku syntetisaattori melodia. Sairaalassa korvapolilla käydessäni olen parikin kertaa kysynyt apua tähän mutta mitenkään siihen ei ole puututtu. Tuntuu että tohtorit on lähinnä olleet ärsyyntyneitä kysymyksistäni. Välillä pää on niin täynnä melua ettei sitä jaksaisi. Kaiken lisäksi välillä mun pään sisäiset äänet alkaa soimaan jonain biisinä. Onko kenelläkään muulla tätä ongelmaa? Siis että aivot kääntää korvien tinnitusäänet joksikin melodiaksi...Mä voin joutua kuuntelemaan jotain samaa biisin pätkää tuntitolkulla, joskus se voi olla Apulantaa joskus joku ärsyttävin iskelmä. Kuinka hullu mä olen oikein, tuskin tähän apua korvapolilta saakaan!
Tinnitusta ja mitä muuta?
13
3579
Vastaukset
- vadelma123
Sama juttu. Kuukausi sitten minulla alkoi ns. tavallinen tinnitus, sellainen siedettäväntasoinen vinkuna/suhina. viikko sitten huomasin oudon huminan, mikä on juuri sellainen kaukainen. Nytten minulla on pari päivää sitten alkanut soimaan hermostuttava 'piipitys', mikä on rasittavaa. Välillä olen joutunut sulkemaan ikkunoita ja alkaa kuuntelemaan tuleeko tuo kaikki ääni oikeasti päästä.. Nukkuminen on myös ongelmallista..
Minulla on lisäksi päässä lähes kokoajan hirveä paine, mikä tuntuu joskus kurkussakin.- Calle
Sama ongelma vaivannut pitkään.Lääkärit ovat neuvottomia samoin lääkkeet,joita olen kokeillut tehottomia Joku lääkäri sanoo, että vaiva johtuu hermostosta toinen sisäkorvan rappeutumisesta.Onko vaiva perinnöllistä ei tiedetä.Rentoutus ja tietyt voimisteluliikkeet parhaat keinot vaivan hallinnassa.Mieliala (ärtyminen) ja kova ruumiillinen ponnistus pahentavat kohdallani tilannetta.
- oranssi päiväpeite
Calle kirjoitti:
Sama ongelma vaivannut pitkään.Lääkärit ovat neuvottomia samoin lääkkeet,joita olen kokeillut tehottomia Joku lääkäri sanoo, että vaiva johtuu hermostosta toinen sisäkorvan rappeutumisesta.Onko vaiva perinnöllistä ei tiedetä.Rentoutus ja tietyt voimisteluliikkeet parhaat keinot vaivan hallinnassa.Mieliala (ärtyminen) ja kova ruumiillinen ponnistus pahentavat kohdallani tilannetta.
Minulla on diagnosoitu otoskleroosi, johon kuulemma ei minun tapauksessani ole mitään hoitoa. Mutta olen huomannut saman, mieliala, stressi ja väsymys saa pään sisäiset äänet vain kovemmaksi. Ympäristön täydellinen hiljaisuus on ahdistavaa, koska silloin suhinat ja vinkunat on erityisen häiritseviä. Eli minulla pitää aina olla jotain taustameteliä radiosta tai televisiosta. Mutta mainitsit, että olet kokeillut jotain lääkitystä... tinnitukseenko? Kerro lisää!
- Calle
oranssi päiväpeite kirjoitti:
Minulla on diagnosoitu otoskleroosi, johon kuulemma ei minun tapauksessani ole mitään hoitoa. Mutta olen huomannut saman, mieliala, stressi ja väsymys saa pään sisäiset äänet vain kovemmaksi. Ympäristön täydellinen hiljaisuus on ahdistavaa, koska silloin suhinat ja vinkunat on erityisen häiritseviä. Eli minulla pitää aina olla jotain taustameteliä radiosta tai televisiosta. Mutta mainitsit, että olet kokeillut jotain lääkitystä... tinnitukseenko? Kerro lisää!
Ensiksi "korvalappustereoilla" on hyvä nukkumaan käydessä soittaa hiljaista musiikkia,josta pitää.Rauhallinen uni on tärkeää.-Lääkkeinä aloitettiin Betasercillä, mutta todennäköisti liian lyhyt kokeiluaika.Otettiin Rivatril joka on muukin kuin epilepsia lääke.Se auttaa ainakin hiukan, mutta riippuvuus vaara olemassa.Käytän erittäin pieniä annoksia.Nyt kokeillaan myös aivan uutta,josta en voi vielä sanoa mitään.Paljon ulkoilmaa ja reipasta mieltä.Ei mielipahaa ja toimettomuutta.
- vadelma123
Calle kirjoitti:
Ensiksi "korvalappustereoilla" on hyvä nukkumaan käydessä soittaa hiljaista musiikkia,josta pitää.Rauhallinen uni on tärkeää.-Lääkkeinä aloitettiin Betasercillä, mutta todennäköisti liian lyhyt kokeiluaika.Otettiin Rivatril joka on muukin kuin epilepsia lääke.Se auttaa ainakin hiukan, mutta riippuvuus vaara olemassa.Käytän erittäin pieniä annoksia.Nyt kokeillaan myös aivan uutta,josta en voi vielä sanoa mitään.Paljon ulkoilmaa ja reipasta mieltä.Ei mielipahaa ja toimettomuutta.
mulla taas jos on metelissä, ne äänet vaan kasvaa! Todella raivostuttavaa, ku ei voi ees musiikkia kuunnella ku hiljasella.. hermot alkaa menee.. Oikeassa korvassa havaittiin pieni kuulonalenema, mutta kuulo kuitenkin normaali/OK. Lisäksi vasemman korvan tärykalvossa on joku nestekudos, ja nenän limakalvot ovat todella punoittavat ja kurkussa muutenkin jotakin limaa. Antibioottikuuri määrättiin 2 viikoksi, toivottavasti auttaa jotenkin.. Korvapolille pitää vielä mennä jatkotutkimuksiin.. Kuulemma aika harvinaista tämä, kun on niin paljon eri oireita samaan aikaan.. Lisäksi on paha olo lähes jatkuvasti, ja päässä tuntuu hirveä paine.. :// huoh..
- Calle
vadelma123 kirjoitti:
mulla taas jos on metelissä, ne äänet vaan kasvaa! Todella raivostuttavaa, ku ei voi ees musiikkia kuunnella ku hiljasella.. hermot alkaa menee.. Oikeassa korvassa havaittiin pieni kuulonalenema, mutta kuulo kuitenkin normaali/OK. Lisäksi vasemman korvan tärykalvossa on joku nestekudos, ja nenän limakalvot ovat todella punoittavat ja kurkussa muutenkin jotakin limaa. Antibioottikuuri määrättiin 2 viikoksi, toivottavasti auttaa jotenkin.. Korvapolille pitää vielä mennä jatkotutkimuksiin.. Kuulemma aika harvinaista tämä, kun on niin paljon eri oireita samaan aikaan.. Lisäksi on paha olo lähes jatkuvasti, ja päässä tuntuu hirveä paine.. :// huoh..
Kyllä meteli on pahasta tinnityksessä eli vältettävä sitä kaikissa "muodoissaan".-Kuulo myös alenee iän myötä,jolloin korkeat äänet alkavat "tippua" pois, vaikka korvat muuten olisivat "mekaanisesti" täysin terveet.Tämä vaiva on vaan sellainen ettei lääketiede pysty sen syytä selvittämään, vaikka käytössä on hienoja tutkimuslaitteita.Elämäniloahan se rassaa,mutta sitä on vain yritettävä minimoida niillä keinoilla,jotka itse tuntee sopivilta.
- vadelma123
Calle kirjoitti:
Kyllä meteli on pahasta tinnityksessä eli vältettävä sitä kaikissa "muodoissaan".-Kuulo myös alenee iän myötä,jolloin korkeat äänet alkavat "tippua" pois, vaikka korvat muuten olisivat "mekaanisesti" täysin terveet.Tämä vaiva on vaan sellainen ettei lääketiede pysty sen syytä selvittämään, vaikka käytössä on hienoja tutkimuslaitteita.Elämäniloahan se rassaa,mutta sitä on vain yritettävä minimoida niillä keinoilla,jotka itse tuntee sopivilta.
Normaalissa tinnituksessahan häiritsevän äänen voi peittää esim. vaikka tietokoneen hurinalla tai millä vaan kovemmalla äänellä, niin ennen pystyin tekemään, mutta nyt asia on ihan toinen.. kaikkeen vähänkin kovempaan ääneen tinnitukseni reagoi herkästi ja humisee esim. mikroaaltouunin tai minkä vaan kovemman äänen kanssa ja synnyttää entistä kovemman äänen. Vähänkin kovemmassa äänessä oleminen hermostuttaa, koska kuuluu kovempaa ääntä, joka nostaa tinnitusta. Tämä ei kyllä enää ole normaalia.. voisikohan tämä 'uusi' ääni johtua siitä nestepatista, mikä sijaitsee tärykalvoni juurella. Olin käynyt ennenkin lääkärillä silloin kun minulla vielä oli ns. tavallinen tinnitus, ja silloin lääkäri ei havainnut kummasakaan korvassa mitään vikaa. Menimpä siis uudelleen lääkärille, kun tämä uusi ääni oli alkanut, ja tämän jälkeen vasemmasta korvasta löytyi se vesikalvo.. epäilen, että voimistunut tinnitukseni voisi johtua siitä :/
- Oranssi päiväpeite
vadelma123 kirjoitti:
Normaalissa tinnituksessahan häiritsevän äänen voi peittää esim. vaikka tietokoneen hurinalla tai millä vaan kovemmalla äänellä, niin ennen pystyin tekemään, mutta nyt asia on ihan toinen.. kaikkeen vähänkin kovempaan ääneen tinnitukseni reagoi herkästi ja humisee esim. mikroaaltouunin tai minkä vaan kovemman äänen kanssa ja synnyttää entistä kovemman äänen. Vähänkin kovemmassa äänessä oleminen hermostuttaa, koska kuuluu kovempaa ääntä, joka nostaa tinnitusta. Tämä ei kyllä enää ole normaalia.. voisikohan tämä 'uusi' ääni johtua siitä nestepatista, mikä sijaitsee tärykalvoni juurella. Olin käynyt ennenkin lääkärillä silloin kun minulla vielä oli ns. tavallinen tinnitus, ja silloin lääkäri ei havainnut kummasakaan korvassa mitään vikaa. Menimpä siis uudelleen lääkärille, kun tämä uusi ääni oli alkanut, ja tämän jälkeen vasemmasta korvasta löytyi se vesikalvo.. epäilen, että voimistunut tinnitukseni voisi johtua siitä :/
Mun tinnitusta ei ihan pienillä äänillä peitä. Mä en kuule mikron hurinaa, en veden kohinaa hanasta, ja mitä pitääkö tietokone muka jotain ääntä!? Mulla on molemmissa korvissa omat suhinat ja vinkunat ja ärsyttävintä on se, että mä jotenkin alitajuisesti käännän ne biiseiksi. Tälläkin hetkellä mä en saa pois vasemman korvan "Kulkuset"-joululaulua. Aamupäivällä sama vinkuna kuului mun päässä ambulanssin piipaa-äänenä. Mistä sinä Calle sait noi lääkkeet? Siis "tavalliselta" lääkäriltä vai korvalääkäriltä? Mua kiinnostaisi kokeilla jos niistä olisi jotain apua mun äänekkääseen hiljaisuuteeni.
Mulle tää tinnitus ja kuuloa alentanut otoskleroosi vaikuttaa sosiaaliseen elämään. Mulle on välillä täys työ kestää oman pään ääniä niin että jos pitäisi vielä jonkun puhettakin kuunnella...mä en aina vaan jaksa. - Calle
Oranssi päiväpeite kirjoitti:
Mun tinnitusta ei ihan pienillä äänillä peitä. Mä en kuule mikron hurinaa, en veden kohinaa hanasta, ja mitä pitääkö tietokone muka jotain ääntä!? Mulla on molemmissa korvissa omat suhinat ja vinkunat ja ärsyttävintä on se, että mä jotenkin alitajuisesti käännän ne biiseiksi. Tälläkin hetkellä mä en saa pois vasemman korvan "Kulkuset"-joululaulua. Aamupäivällä sama vinkuna kuului mun päässä ambulanssin piipaa-äänenä. Mistä sinä Calle sait noi lääkkeet? Siis "tavalliselta" lääkäriltä vai korvalääkäriltä? Mua kiinnostaisi kokeilla jos niistä olisi jotain apua mun äänekkääseen hiljaisuuteeni.
Mulle tää tinnitus ja kuuloa alentanut otoskleroosi vaikuttaa sosiaaliseen elämään. Mulle on välillä täys työ kestää oman pään ääniä niin että jos pitäisi vielä jonkun puhettakin kuunnella...mä en aina vaan jaksa.Niin lääkkeistä. Betasercin sain korvalääkäkäriltä, joka totesi,että korvat ovat hyvässä kunnossa, mutta verenkierron parantamiseksi sisäkorvassa ja tiinnityksen pois- tamiseksi voisi käyttää mainittua lääkettä n.2viikkoa.Ellei apua tule niin lopetetaan. Näin kävi,mutta alan kirjallisuudessa sanotaan.että lääke "toimii"erittäin hitaasti Jopa 2kuukautta on tarpeen sen tehon toteamiseksi. Lääke 2 Minulla on tuttu spykiatri, jolle puhuin vaivasta. Hän antoi Rivatrilin.Määräsi tietyn annoksen,jota olen lähtenyt pienentämään, koska tiedän rippuvuusvaikutuksen. Kuten mainitsin kolmatta preparaattia kokkeillaan neurologin toimesta.-Minulla tinnitys on kestänyt jo niin kauan, että tilanne on ehkä krooninen, mutta toivoa en ole heittänyt.Tärkeää on pitää fyysisestä kunnosta huolta ja laittaa olosuhteet kuntoon.- Muuten ole sitä mieltä,että tinnitys on oire jostain ihmisen "sisältä", ei varsinaisesti "tauti" vaikka se saattaa johtua myös jostain orgaanisesta viasta.
- vadelma123
Calle kirjoitti:
Niin lääkkeistä. Betasercin sain korvalääkäkäriltä, joka totesi,että korvat ovat hyvässä kunnossa, mutta verenkierron parantamiseksi sisäkorvassa ja tiinnityksen pois- tamiseksi voisi käyttää mainittua lääkettä n.2viikkoa.Ellei apua tule niin lopetetaan. Näin kävi,mutta alan kirjallisuudessa sanotaan.että lääke "toimii"erittäin hitaasti Jopa 2kuukautta on tarpeen sen tehon toteamiseksi. Lääke 2 Minulla on tuttu spykiatri, jolle puhuin vaivasta. Hän antoi Rivatrilin.Määräsi tietyn annoksen,jota olen lähtenyt pienentämään, koska tiedän rippuvuusvaikutuksen. Kuten mainitsin kolmatta preparaattia kokkeillaan neurologin toimesta.-Minulla tinnitys on kestänyt jo niin kauan, että tilanne on ehkä krooninen, mutta toivoa en ole heittänyt.Tärkeää on pitää fyysisestä kunnosta huolta ja laittaa olosuhteet kuntoon.- Muuten ole sitä mieltä,että tinnitys on oire jostain ihmisen "sisältä", ei varsinaisesti "tauti" vaikka se saattaa johtua myös jostain orgaanisesta viasta.
Minulla on ollut varmaankin pienestä pitäen tinnitusta, en ole siitä juuri ollenkaan välittänyt, harvoin havahduin edes huomaamaan.. nyt kuitenkin häiritsee hirveästi tämä uusi möly, joka reagoi muiden äänten kanssa.. välillä nousee todella kovaksi, ja pelästyn hirveesti.. Ja kun tämä 'tavallinen' tinnitus/suhina pysyy samanlaisena ja on suoraviivaista, se toinen melu on häiriömäistä ja pätkivää, semmosta tuuttausta.. ei kyllä aina jaksaisi! Kovatulppia en tykkää yhtään työnnellä korviin, vaikka se peittäisikin suurimman osan uudesta metelistä, en vaan osaa olla semmosten kanssa.
Verenkiertohäiriöitä minulla on luutavasti, koska jalat ovat melkein aina jääkylmät, vaikka pitäisi mitä tossuja jalassa. Olen usein hirveän väsynyt ja voimaton, enkä jaksaisi tehdä mitään. Outoa, kun en ole ikinä kuullut muilta tämäntapaisesta tinnituksesta.. - Calle
vadelma123 kirjoitti:
Minulla on ollut varmaankin pienestä pitäen tinnitusta, en ole siitä juuri ollenkaan välittänyt, harvoin havahduin edes huomaamaan.. nyt kuitenkin häiritsee hirveästi tämä uusi möly, joka reagoi muiden äänten kanssa.. välillä nousee todella kovaksi, ja pelästyn hirveesti.. Ja kun tämä 'tavallinen' tinnitus/suhina pysyy samanlaisena ja on suoraviivaista, se toinen melu on häiriömäistä ja pätkivää, semmosta tuuttausta.. ei kyllä aina jaksaisi! Kovatulppia en tykkää yhtään työnnellä korviin, vaikka se peittäisikin suurimman osan uudesta metelistä, en vaan osaa olla semmosten kanssa.
Verenkiertohäiriöitä minulla on luutavasti, koska jalat ovat melkein aina jääkylmät, vaikka pitäisi mitä tossuja jalassa. Olen usein hirveän väsynyt ja voimaton, enkä jaksaisi tehdä mitään. Outoa, kun en ole ikinä kuullut muilta tämäntapaisesta tinnituksesta..Tinnitus voi vaihdella paitsi voimakkuuden myös äänen laadun osalta ja saada joskus aikaan jopa paniikinomaisen pelontunteen,että "noutaja" tulee.
Olen samaa samaa mieltä kanssasi, että lapsuudessa voisi olla tinnituksen alku. Itse olen silloin kokenut jonkinasteista tinitusta vaikka sitä ei silloin (kuten ei tänäänkään)osattu tietää mitä se oli. Se oli lievää eikä häirinnyt kovin paljon normaalia elämää.Olen kyllä monasti ajatellut, että lapsena ja nuorena minulla oli kovia migreenikohtauksia. Oliko jo niissä merkki myöhemmälle tinnitukselle? Ne joka tapauksessa olivat herkän ihmisen tuntomerkki!
Kokemukseta tiedän, että vyöhyketerapia (jalkaterien käsittely) voisi auttaa jalkojen verenkiertoon ja ehkä hiukan syventää untakin Muilla kokeilluilla hieronnoilla ja akupuktiolla ei kohdallani ole ollut positiivista vaikutusta.
Henkisesti tinnituksen kansa on ihminen lujilla, mikä heijastuu väsymyksenä ja voimattamuutena.Ihminenhän on kokonaisuus jossa kaksi "puolta" eli spykosomaattinen, jotka täytyy olla tasapainossa toistensa kanssa. Lopuksi ajatukset ja neuvot ovat minun omiani kokemukseeni pohjautuvia. En halua muuttaa kenenkään omia mielipitäitä en johdattaa ketään harhaan. - vadelma123
Calle kirjoitti:
Tinnitus voi vaihdella paitsi voimakkuuden myös äänen laadun osalta ja saada joskus aikaan jopa paniikinomaisen pelontunteen,että "noutaja" tulee.
Olen samaa samaa mieltä kanssasi, että lapsuudessa voisi olla tinnituksen alku. Itse olen silloin kokenut jonkinasteista tinitusta vaikka sitä ei silloin (kuten ei tänäänkään)osattu tietää mitä se oli. Se oli lievää eikä häirinnyt kovin paljon normaalia elämää.Olen kyllä monasti ajatellut, että lapsena ja nuorena minulla oli kovia migreenikohtauksia. Oliko jo niissä merkki myöhemmälle tinnitukselle? Ne joka tapauksessa olivat herkän ihmisen tuntomerkki!
Kokemukseta tiedän, että vyöhyketerapia (jalkaterien käsittely) voisi auttaa jalkojen verenkiertoon ja ehkä hiukan syventää untakin Muilla kokeilluilla hieronnoilla ja akupuktiolla ei kohdallani ole ollut positiivista vaikutusta.
Henkisesti tinnituksen kansa on ihminen lujilla, mikä heijastuu väsymyksenä ja voimattamuutena.Ihminenhän on kokonaisuus jossa kaksi "puolta" eli spykosomaattinen, jotka täytyy olla tasapainossa toistensa kanssa. Lopuksi ajatukset ja neuvot ovat minun omiani kokemukseeni pohjautuvia. En halua muuttaa kenenkään omia mielipitäitä en johdattaa ketään harhaan.Tämä uusi möly on hiukan laantunut, mutta kuitenkin haittaa.. Jos illalla ajelee autoja ulkona, niin hermot meinaa mennä, kun se tinni vaan nousee tollasesta mölystä.. toivottavasti katoaisi kokonaan. Unta nämä mölyt eivät hirveästi häiritse, paitsi ekat päivät oli tuskaa.. koska hiljaisuudessa nämä uudet saundit todellakin laantuvat miltei olemattomiksi, niin nukkuminen ei ole hirveä ongelma enää. Muistan 6-8 vuotiaana huomanneeni tinnitusta, mutta se oli pari vuotta, ja nyt kuukausi sitten tullut takaisin. Mutta itse olen suhteellisen nuori, alle 20 vuotias, niin tämä tulevaisuus tässä välillä pelottaa..
- IVIane
vadelma123 kirjoitti:
Tämä uusi möly on hiukan laantunut, mutta kuitenkin haittaa.. Jos illalla ajelee autoja ulkona, niin hermot meinaa mennä, kun se tinni vaan nousee tollasesta mölystä.. toivottavasti katoaisi kokonaan. Unta nämä mölyt eivät hirveästi häiritse, paitsi ekat päivät oli tuskaa.. koska hiljaisuudessa nämä uudet saundit todellakin laantuvat miltei olemattomiksi, niin nukkuminen ei ole hirveä ongelma enää. Muistan 6-8 vuotiaana huomanneeni tinnitusta, mutta se oli pari vuotta, ja nyt kuukausi sitten tullut takaisin. Mutta itse olen suhteellisen nuori, alle 20 vuotias, niin tämä tulevaisuus tässä välillä pelottaa..
No en jaksannu noita kaikkia vastauksia enää lukea joten en tiedä onko siel mitä ratkaisuja ilmenny jatkossa.
Itselläni ei ole jatkuvaa tinnitystä, mutta on eräitä nimeltämainitsemattomia tilanteita jonka jälkeen se tulee todella voimakkaana. Lisäksi äänet häiritsevät...jostain syystä lähinnä äänet, jotka ovat elävistä olennoista lähtöisin. Ennen omistin todella suuren eläinlauman joka metelöi yötä päivää, eikä haitannut, mutta nykyään jos esim. koirasta lähtee yöllä pienikin ääni saatan herätä ja jos ei kerta kiellosta lopu, hermostun. Syke nousee eikä uni enää tule...tuntuu joskus, että oikein alkaa kyttämään mitä ympärillä tapahtuu. Joudun pitämään kaikkia vehkeitä päällä öisin, sellaisia laitteita tosin, josta lähtee vain tasainen jatkuva ääni. Se rauhoittaa. Itselläni on min. tuuletin korvan vieressä suhisemassa. Tämä oire tosin ei varmasti korvista johdu vaan taitaapa mennä ihan psyykkisen puolelle. Joka tapauksessa...kokeilkaa äänistä hermostujat jotain esim. tuuletinta jos se rauhoittaisi mieltä. Se myös viilentää oloa mikä saa unen tulemaan paremmin. Eräs toinenkin lääke itselleni on löytynyt, mutta siihen tarvitaan partneria. Mies piirtää toisinaan mut uneen jos on vaikeita päiviä. Eli ihan mustekynällä tai sormella selkään niin se on rauhoittanut minun mielen ihan unikelpoiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291859Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571812Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3581600- 1501227
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2141188Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 111044
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt51009- 2851005
- 82971