Opel Corsa A GSi 1.6 '88

Nuupsteri

Eli tuommonen auto olis nyt vähän ajan päässä käytössä. Olisiko kellään mitään tuunausehdotuksia kun haluisin auton nyt olevan mukava mutta pitäis olla helvetin ärhäkkä? Sataheppanenhan tuo nyt on. Ite nyt vasta mietin että mitä tohon konepuolelle kannattaa hommata jos haluis ärhäkän mutta käytännöllisen vehkeen.

Itseasiassa toi näyttää kyllä ihan uudelta vaikka isä ostikin ton 20 vuotta sitten, mitä nyt muutamia ruostekohtia joissan kohtia ja oven avatessa ja alhaalta kattoessa huomaa ruostereiät. Punanen väriltään. Pitäsköhän toi laittaa orginelliin kuntoon ja antaa koneitten ja muitten kunnossa olevien alkuperäisosien olla ennallaan vai lähtiskö tonne heittämään uutta moottoria? Millaista? Juutuubissa joku oli laittanut chevyn 8v-moottorin 5.7 Corsaan. Joku äänenvaimennin?

Tämä nyt oli jopa omasta mielestäni typerä kysymys mutta en ole pahemmin autoja rämpäillyt, ajellut vaan. No nuori olen ja kohta ajokorttia ajelemaan, joten eiköhän tässä ajan mittaan viisastuta :)

19

2425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta..

      Kun kysyt niin rahaa ei ilmeisesti ole, rahalla kun siihen korsaan saa vaikka 600hv.

      Halpaa:
      -Ilmanoton parantaminen.

      Järkevintapa saada lisää tehoja on laittaa joku isompi korsan kone jos sellasii on.. Ei tarvii viritellä mitään. Maksaa se konekkin mutta niin maksaa viriosatkin ja nekin pitää jonkun asentaa.

      Vielä helpompaa, osta saman kokoinen auto missä on 150hv vakiona :) Sitten kaikki muutkin mitoitettu tehojen suhteen. Mutta jos haluaa itse tehdä jotain niin onks niit koneita isompia, tehokkaampia?

    • On lähellä

      Kun vaihdat 2.0 gsi:n koneen. Uutta minulle että 1.6 on gsi:n koneella.

      • A-corsaan

        1.8 suurin mahdollinen ja oliko tehorja 120hp.On itellä jemmassa 2.0 a-sorsa gsi ja otteessa on 2.0.näitä ei ole kuin muutama joskus kaiketi vahingossa hyväksytty.


      • rapalaattori
        A-corsaan kirjoitti:

        1.8 suurin mahdollinen ja oliko tehorja 120hp.On itellä jemmassa 2.0 a-sorsa gsi ja otteessa on 2.0.näitä ei ole kuin muutama joskus kaiketi vahingossa hyväksytty.

        "1.8 suurin mahdollinen ja oliko tehorja 120hp.On itellä jemmassa 2.0 a-sorsa gsi ja otteessa on 2.0.näitä ei ole kuin muutama joskus kaiketi vahingossa hyväksytty."

        TOLLANEN CORSA ON IHAN VÄÄRÄ AIHIO TUOHON HOMMAAN ENNEMMIN VAIKKA JOKU PIKKUCOROLLAVISSÄ, EIKÄ TARVI MITÄÄN LUPIA JOS KONE ENINTÄÄN 25% isompi, 20% tehokkaampi ja 20% painavampi.Noilla arvoilla niitä on jokunen leimattu eikä mitään ongelmia kun kaikki paperit on vaan kunnossa niistä ovat tarkkoja. Eli 2.0 8v 115hv kone vaan kiinni ja muutoskatsastuksen jälkeen kovaa ajoa...eihän tuo 115hv vielä mikään raketti ole mutta vie 900kg autoa arkikäyttöön sopivasti ettei tollaseen enempää tehoa tarvi jos sillä hauskaa meinaa pitää (jos se nyt on hauskaa kun etupää liikkuu metritolkulla sivusuunnassa kun koskee kaasuun)


    • opelhullu.

      Autoilun järkevyydestähän on moni Eri mieltä kuin minä.Mutta olisin itse kyllä Tuon sorsan suhteen sitä mieltä että laita ovet kuntoon Ja jos haluat "duunata" niin orkkisosilla mukavuutta lisää.Oletetaan että Sorsa olisi sulla pitempäänkin,niin myynti on sitten helpompaa.Orgkiksia kun ei juurikaan ole olemassa.Sanotaan näin että mieti sitä auton laittoa vaikka reilu vuoden kuluttua uudestaan.Ja koita pysyä tiellä.Kun 95% uusista kuljettajista kolaroi ekana vuonna niin olisi se sääli jos olisit laittanut autoon vaikka kymppitonnin rahaa kiinni ja Vakuutusyhtiösi lunastaisi sen tonnista.

    • mikke74

      moi ! oisitko valmis myymään corsasi ? jos niin laitappa hintaa yms tietoa !

      • GSICORSA

        Joo on tuollainen A-mallin Gsi corsa melko harvinainen viimeisen tiedon mukaan alkuperäisiä liikkeellä suomessa 11kpl!! mulla yksi kappale:) orkkiksia. No 1.3s (kadett) nokka-akselilla saa pikkuisen lisää voimaa kansi työstöön, suuttimet, peltisarja, putkisto ja jotain pientä. Joo 1.8 on suurin minkä saa lain puolesta laittaa 2.0 menee 0,5cc yli sallitun pidä vaan 1.6(e16se) siitä saa ihan hyvin tehoja ku kasailee oikeilla osilla ja sit auton painosta voi aina ottaa pois:)


      • rapalaattori
        GSICORSA kirjoitti:

        Joo on tuollainen A-mallin Gsi corsa melko harvinainen viimeisen tiedon mukaan alkuperäisiä liikkeellä suomessa 11kpl!! mulla yksi kappale:) orkkiksia. No 1.3s (kadett) nokka-akselilla saa pikkuisen lisää voimaa kansi työstöön, suuttimet, peltisarja, putkisto ja jotain pientä. Joo 1.8 on suurin minkä saa lain puolesta laittaa 2.0 menee 0,5cc yli sallitun pidä vaan 1.6(e16se) siitä saa ihan hyvin tehoja ku kasailee oikeilla osilla ja sit auton painosta voi aina ottaa pois:)

        " GSICORSA19.3.2009 23:16
        Joo on tuollainen A-mallin Gsi corsa melko harvinainen viimeisen tiedon mukaan alkuperäisiä liikkeellä suomessa 11kpl!! mulla yksi kappale:) orkkiksia. No 1.3s (kadett) nokka-akselilla saa pikkuisen lisää voimaa kansi työstöön, suuttimet, peltisarja, putkisto ja jotain pientä. Joo 1.8 on suurin minkä saa lain puolesta laittaa 2.0 menee 0,5cc yli sallitun pidä vaan 1.6(e16se) siitä saa ihan hyvin tehoja ku kasailee oikeilla osilla ja sit auton painosta voi aina ottaa pois:) "

        ...A Corsan suurin tilavuus 1674cc(diesel)>suurin sallittu tilavuus siis ilman lupia 2092,5cc/121hv


      • Rami & Tomi
        rapalaattori kirjoitti:

        " GSICORSA19.3.2009 23:16
        Joo on tuollainen A-mallin Gsi corsa melko harvinainen viimeisen tiedon mukaan alkuperäisiä liikkeellä suomessa 11kpl!! mulla yksi kappale:) orkkiksia. No 1.3s (kadett) nokka-akselilla saa pikkuisen lisää voimaa kansi työstöön, suuttimet, peltisarja, putkisto ja jotain pientä. Joo 1.8 on suurin minkä saa lain puolesta laittaa 2.0 menee 0,5cc yli sallitun pidä vaan 1.6(e16se) siitä saa ihan hyvin tehoja ku kasailee oikeilla osilla ja sit auton painosta voi aina ottaa pois:) "

        ...A Corsan suurin tilavuus 1674cc(diesel)>suurin sallittu tilavuus siis ilman lupia 2092,5cc/121hv

        Jos ensin katsoisi nokalle isoimman mahdollisen moottorin. Sitten siihen takomännät ja portattu kansi. Suhteellisen kireä nokka ja puristuksia sen mitä kone sietää. Avara pakopuoli ja imupuoleksi joku Irmcherin imusarja. Ohjelmoitava ruisku ja säädöt jarrupenkissä - taas paranee

        Kyllä vapariin tehoa saa, oli kyseessä minkälainen moottori hyvänsä. Mutta hintaa tulee. Tonnilla saa ehkä 15hv lisää. Siihen pari tonnia lisää niin voidaan tavoitella 25-30 hv lisäystä. Ja sitten... tulee se todellinen pompsahdus...

        Kannattaisiko hommata muutama suhteellisen yksinkertainen perusmoottori. Rakennat yhden kotikonstein ja halvalla. Kokeilet juttuja ja opit ymmärtämään mitä teet. Sitten perehdyt aiheeseen lisää, teet toisen koneen jne. Jos poksahtaa niin voi voi... uusi nokalle ja taas mennään. 2-3 halpaa moottoria viriteltyäsi osaat ja tiedät paljon enemmän - SILLOIN on hyvä aika laittaa rahaa peliin ja rakentaa se hieno tehomoottori.

        Vinkki: kysy tuning- ja kisaliikkeiltä neuvoja. Hyvät firmat neuvovat kyllä. Ja toisekseen: OCF - Opel Club Finland on loistava kerho. Sieltä löytyy asiallista tietoa kanssa.


      • esimerkki
        rapalaattori kirjoitti:

        " GSICORSA19.3.2009 23:16
        Joo on tuollainen A-mallin Gsi corsa melko harvinainen viimeisen tiedon mukaan alkuperäisiä liikkeellä suomessa 11kpl!! mulla yksi kappale:) orkkiksia. No 1.3s (kadett) nokka-akselilla saa pikkuisen lisää voimaa kansi työstöön, suuttimet, peltisarja, putkisto ja jotain pientä. Joo 1.8 on suurin minkä saa lain puolesta laittaa 2.0 menee 0,5cc yli sallitun pidä vaan 1.6(e16se) siitä saa ihan hyvin tehoja ku kasailee oikeilla osilla ja sit auton painosta voi aina ottaa pois:) "

        ...A Corsan suurin tilavuus 1674cc(diesel)>suurin sallittu tilavuus siis ilman lupia 2092,5cc/121hv

        Mikä moottori on muka noin iso a corsassa?


    • tota,,,,

      järkevintä' olis säilyttää alkuperäisenä, ehkä saattaa jopa uutta vastaavaan kuntoon niin sulla on auto jossa arvo menee ainoastaan ylöspäin....

    • janbba

      Itelläni on myös tallissa 1.6 Gsi, ja ihan orkkis. moni on tuota havitellut, mutta hintaa en osaa sille sanoa... jollain tietoa??

      • krudo

    • Konsta
    • --..--

      Todennäköisesti paras ratkaisu tohon autoon on viedä se kuusakoskelle paalattavaks.
      Vaparikoneen virittäminen on niin turhaa että et saa tosta järkipeliä millään.

    • onaboy

      chevyn 8v-moottorin 5.7 Corsaan???? ei edes jenkit oo osannut tehdä moottoria 1 venttiilitekniikalla kyllä kasissa on aina vähintään 16v eli kaks per sylinteri...

    • waldos 59

      puhallin ja välijäähdytin niin kyllä kerkeet mihin vain.
      itselläni alkuperäinen 1,6 gsi ja siinä puhallin.
      hyvin ehtii!!!

    • asorsa

      No jeesuksen avnha keskustelu.
      Mutta onko kellään 2.o koneelle leimattua a-corsaa,olisin sellaisesta kiinnostunu??
      Kyllä se näet niin on ettei ainakaan enää kakslitraselle lupaa heru

    • turbo-opeliski

      Mulla on. Calibran 16v turbokoneelle luvat. Jakoremmi poikki ja 2 venttiiliä solmussa. Muuten ehjä, kansi purettu pois. 1000e koko paketti. Laita viestiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      90
      1788
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1492
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1005
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      976
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      46
      844
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      728
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      701
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      691
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      676
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      623
    Aihe