Honda vastaan Suzuki

Kawamar

Hei!
Minulla on Kawasaki ZR 7S, vm 2003. Olen aikeissa vaihtaa uuteen, joko Honda CBF 1000S tai Suzuki 1250 Bandit pyörään. Hondan olen nähnyt, Suzukia taas en ole nähnyt, puhumattakaan kummankin koeajosta. Bikessahan oli vertailua näiden kahden välillä. Hondaan joutuisin antamaan enemmän välirahaa. Tämä uusi Suzuki kai on tullut myöhemmin myyntiin, käyttökokemuksia vähemmän? Tarvitsen peruspyörän, monenlaiseen ajoon, olen pienikokoinen ja iäkäs. Onko teillä kokemuksia näistä pyöristä? Ja onko edes järkeä vaihtaa, kun ajokilometrit ovat ja tulevat olemaan aika vähäisiä? Mutta kiehtoo vaihtaa hiukan isompaan pyörään. Kommenteista kiitollinen.
Nimim. Kawamar

9

1939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahansa

      käy. Erot enemmän makuasioita. Suzuki- ja Honda-palstalla löytyy lisätietoa ja väittelyä paremmuudesta. Käy koeajolla ja valitse kumpi enemmän miellyttää. Mutta tosiasia on, että sinulla on jo nyt hyvä pyörä ja vaihtaminen on täysin turhaa. Mitään ihmeellistä et tule saamaan tuon uuden pyörän myötä. Ihmisen mieli on siitä ihmeellinen, että se jatkuvasti halajaa jotakin, mitä sillä ei vielä ole. Kun olet ajellut pari viikkoa uudella, se ei enää tunnu yhtään kummemmalta kuin nykyinen Kawasakisi.

      • puhut.,.

        Todellakaan uutuudenviehätys ei kestä kun viikon kaks ja jälleen halajaa jotain isompaa tai komeempaa,tiedän kokemuksesta,kolmaspyörä itsellä ajossa vuoden sisään,jos rahat polttaa taskussa niin valitse honda mikäli väliraha oikeassa suhteessa,tosin sinuna odottaisin vielä
        koska hinnat ovat laskemaan päin...tosin jo nyt voi saada "syys"-hintaan jos hintatietoisuutesi
        on kohdallaan.


    • jusjuuhaa

      Mitenkäs toi pienikokoisuus tässä tulee nyt sitte esille? Eikös nuo pyörät ole isompi mitä löytyy..?

      Vai meinaatko, että pitää just sen takia olla japsipyörä?

      • kawamar

        Lämmin kiitos kommenteista. Oikeassahan te nimimerkit; tahansa ja puhut, olette. Pitäisi ottaa järki käteen, mutta mielihalut jyllää kokeilla jotain uutta. Nimimerkille jus juuhaan kommenttiin vastaan,että ihan sama onko pyörä japsipyörä tai ei ja tuota Hondaa tehdään Italiassa.Olen 168 cm pitkä ja 58 kg. Nykyisen Kawasakini istumakorkeus on hiukan liian korkea minulle ja ainakin Hondassa olisi se 78 sentin korkeus, Suzukin istuinkorkeutta voi säätää, mutta en tiedä pääseekö sillä tuohon Hondan lukemaan. Toisaalta Honda on raskaampi, Hondan kotisivuilla on oma paino 240 kg ja myyjän tieto on 220 kg. Eikö tuo oma paino pitäisi olla tankki tyhjänä vai kuinka? Pyörän paino on kyllä tärkeä seikka, en halua oikein raskasta pyörää jota on hankala käsitellä paikallaan, vauhdissahan se ei ole ongelma.Omasta Kawasakista vielä sen verran, että yli 100 km:n nopeudessa pyörä alkaa täristä ja ajaminen ei ole nautinnollista. Syytä en tiedä.


      • tahansa
        kawamar kirjoitti:

        Lämmin kiitos kommenteista. Oikeassahan te nimimerkit; tahansa ja puhut, olette. Pitäisi ottaa järki käteen, mutta mielihalut jyllää kokeilla jotain uutta. Nimimerkille jus juuhaan kommenttiin vastaan,että ihan sama onko pyörä japsipyörä tai ei ja tuota Hondaa tehdään Italiassa.Olen 168 cm pitkä ja 58 kg. Nykyisen Kawasakini istumakorkeus on hiukan liian korkea minulle ja ainakin Hondassa olisi se 78 sentin korkeus, Suzukin istuinkorkeutta voi säätää, mutta en tiedä pääseekö sillä tuohon Hondan lukemaan. Toisaalta Honda on raskaampi, Hondan kotisivuilla on oma paino 240 kg ja myyjän tieto on 220 kg. Eikö tuo oma paino pitäisi olla tankki tyhjänä vai kuinka? Pyörän paino on kyllä tärkeä seikka, en halua oikein raskasta pyörää jota on hankala käsitellä paikallaan, vauhdissahan se ei ole ongelma.Omasta Kawasakista vielä sen verran, että yli 100 km:n nopeudessa pyörä alkaa täristä ja ajaminen ei ole nautinnollista. Syytä en tiedä.

        valitsetkin, niin tee se koeajon perusteella. Teknisiä arvoja ei juuri hyödytä näiden välillä liiemmin vertailla, niin lähellä ne ovat toisiaan. Itsellä on pituutta 170cm lyhyet jalat, ja Suzukinkaan korkeus ei ole liikaa. Suitsa painaa SA-mallina reilut 250kg otteen mukaan, ilmeisestikin tankki täynnä. Pyörä on kuitenkin yllättävän kevyt käsitellä niin paikallaan kuin liikenteessä. Totuuden nimessä on sanottava, että ei se herkkua ole Suzukillakaan nuo yli sadan nopeudet. Vaikkei pyörä juuri tärise, niin tuulen paine käy kuitenkin aikalailla kypärään. Lipallinen pleksi parantaa hieman ajomukavuutta. Ohjaustanko on liiaksi taakse taivutettu, ranteet väsyvät. Vanhan mallin tanko parantaa tilannetta. Kone on kieltämättä mahtava ja tuntuu Kawan jälkeen varsin tehokkaalta, vaikkei paperilla eroa niin hirveästi olekaan. Se että moottori ei ajossa kierrä paljoa (3500 kierr.=100km/h todellista), tuo myös melkoisesti ajomukavuutta. Mutta arkikäytössä siinä Kawassakin on kuitenkin ihan tarpeeksi potkua. Käy koeajolla molemmilla, niin valintasi helpottuu huomattavasti.


    • Banditista

      Kawasta tai Hondasta minulla ei ole kokemuksia. Naku Banditilla takana hieman yli 10 000 km. Mielestäni se on hinta/laatu suhteeltaan erinomainen pyörä.

      Pisimmät tekemäni päiväretket ovat olleet yli 800 km. Kiwin pikku pleksi ja tankkilaukku poistaa tuulen paineen rintaan tosi hyvin. Tankkilaukulla on yllättävän suuri merkitys. Nopeus alle 200 km ko. yhdistelmällä katetta ei oikeasti tarvitse, ainakaan mun vaatimattomilla raameillani -pituus yli 180 cm ja painoa n. 100 kg. Itse en halua isompaa katehässäkkä, mutta se on tietysti makuasia.

      Tangon kallissuskulma taakse häiritsi ensimmäiset 3 000 km. Fiilis oli kuin olis ajanut vanhalla Polariksella -kuin kottikärryjä työntäisi. Nyt tanko pienen toteuttelun jälkeen pelittää ihan ok.

      Penkki tuntui aluksi kovalta. Joko takamus tai penkki antoi periksi, koska takamus ei enää puudu.

      Pyörä on helppo hallita, tehoa on (LeoVince säädöt) ihan riittävästi ja vääntöä tosi mukavasti. Leppoisa pyörä, jossa kaikki on ainakin minule kohdallaan ja mikä tärkeintä mikään ei ärsytä.

      Hyvä myös kaksi päällä tiellä ja parkkiksilla

      Kokemuksieni perusteella voin suositella.

      • Kawamar

        Kiitos teille kaikille hyvistä ja järkevistä neuvoista ja kokemuksistanne. Täytyy laittaa ne mietintämyssyyn.
        Hyviä ja turvallisia ajokilometrejä teille kaikille!
        t: Kawamar


      • adidas69
        Kawamar kirjoitti:

        Kiitos teille kaikille hyvistä ja järkevistä neuvoista ja kokemuksistanne. Täytyy laittaa ne mietintämyssyyn.
        Hyviä ja turvallisia ajokilometrejä teille kaikille!
        t: Kawamar

        Sehän on makuasia ja tietty myös mukavuus. Minä kannatan Hondaa ja customin mallista. Oon itekki pieni, mutta maahan yltää jalat eli mulle ainaki customi on parempi.


    • birlouskiss

      on senverran huonosti hoidettu huoltopuoli maahantuojan toimesta ettei pelaa mikään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe