Mistä puhua tytöille kaverimielessä?

vinkkejävaillevalmis

Joo eli olen ollut aina varsin "ujo" tai sellainen että en keksi oikeen mitään mitä puhua tyttöjen kanssa.. Menen nyt lukioon ja haluaisin saada jotain aikaiseksi tyttöjen suhteen ainakin kaverimielessä ja ehkä seurustelu mielessäkin jos sopiva sattuu kohdalle :)

Eli kertokaa te sosiaalisesti lahjakkaat mistä voisin puhua ihan muuten vaan tyttöjen kanssa, ettei tule jäätyä aina vain olemaan hiljaa kun voisi mennä jotain keskustelemaan! :)

37

18577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :=)

      ilmoja pidellyt :)

      • repesin758648645315

        tälle


    • en...

      kyllä ole mitenkään sosiaalisesti lahjakas vaan kuulun samaan ujojen kastiin kuin sinäkin. kyl kai ihan tavallisista asioista kannattaa puhuu, toki aina voi aloittaa vaikka säästä puhumisella jos se on vaikka ollut jotenkin surkeanlainen tai päin vastoin. koulu jutuista tai jostaan sellasesta kannattaa aloittaa ja kun vähän saat suutas auki tutustut "vaivihkaa" eli kyselet esim jos sillä on napit korvissa et mitä se kuuntelee ja siitä sit eteenpäin molempien meilipiteitä ja tykkäämisiä musiikista ja niin edelleen. kyl tytötki on ihan ihmisii siinä missä pojatkin, mieti mitä kaikkee arkipäiväistä juttelet poikien kans niin tiedät mitä voit jutella tyttöjen kans. toivottavasti oli jotain apua.. mun on aika vaikee sanoo kun en itekään uskalla koskaan jjutella kenellekään ainakaan jos on vähänkin tuntematon.

      • Älä ota turhia paineita, siitä mitä tyttö susta ajattelee. Voit avata keskustelun esim. jollain spontaanilla, arkisella, tilanteeseen sopivalla kommentilla. Arvioit vaikka jonkun pukeutumista, tai kysyt jotain häneen liittyvää.
        Keskustelun aiheitten kannattaa olla mielenkiintosia, eikä ainakaan tylsiä. Jotakin, mistä hän voi antaa oman mielipiteensä.
        Sanat ovat vain pieni osa viestintää, joten keskity enemmän siihen miten sanot, kuin mitä sanot.


      • samaa mieltä
        Adoniz kirjoitti:

        Älä ota turhia paineita, siitä mitä tyttö susta ajattelee. Voit avata keskustelun esim. jollain spontaanilla, arkisella, tilanteeseen sopivalla kommentilla. Arvioit vaikka jonkun pukeutumista, tai kysyt jotain häneen liittyvää.
        Keskustelun aiheitten kannattaa olla mielenkiintosia, eikä ainakaan tylsiä. Jotakin, mistä hän voi antaa oman mielipiteensä.
        Sanat ovat vain pieni osa viestintää, joten keskity enemmän siihen miten sanot, kuin mitä sanot.

        Säästä puhuminen tuntuu mmun mielestä jotenkin.. Kankeelta?

        Ite en ole mikään supersosiaalinen ihminen, mutten mikään ujokaan. Aluks kannattaa varoa kyselemästä mistään hirveen yksityisestä kun tutustuu ihan kehen tahansa (taitaa päteä enemmän kaveeraamiseen pojan kun tytön kanssa)

        Jos se tyttö on ollenkaan kiinnostunut juttelemaan sun kanssa, niin yleensä sieltä päin tulee enemään niitä kysymyksiä jonkun ajan päästä.


      • kokemust on

        kui paskoi ootte aluks kannattaa luoda hyvä kuva chatis sit vast alottaa kunnollinen chattaus kannattaa kyl olla hieman varovainen poikien kaa saattaa puhuu aik härskisti sitä aihet kannattaa varoo


    • Tyttö vastaa ;)

      Tuota noin. Me tytöt ollaan ihmisiä siinä missä te pojatkin. Tosin jotkut tytöt voisivat olla hieman hyväksyväisempiä poikia kohtaan, eikä ajatella joka lauseesta, minkä jätkä suustaan päästää että vi**u mitä toikin nyt oli olevinaan.
      Juu mut sellaset tytöt onkin täysiä idiootteja.. No mutta sun ongelma oli siis ettet tiedä mitä puhua tytöille kaverimielessä. Aloita vaikka lyhyillä lauseilla/tervehdyksillä. Ja hiljasista sekä yksinäisistä tytöistä on helppo aloittaa, koska he ovat luonnollisestikin helpoimmin lähestyttäviä tapauksia. Eli ei muuta kun elokuussa aamulla kouluun mennessä sanot vaikka "huomenta" taikka "moi". Siitä voit vaikka jatkaa kysymällä kuinka kesäloma meni yms.. Hei kyllä sä tiedät! Se tulee ihan luonnostaan, kun annat mahdollisuuden :) Tsemppiä sulle!

    • Mikke--

      Haluaisin antaa pienen vinkin, tää on auttanu mua. Mulla ei ole vaikeuksia puhua saman sukupuolen kanssa, juttu luistaa hyvin ja näin. Mutta vastakkaisen sukupuolen kanssa menin aina ihan lukkoon, en saanu tyyliin mitään sanottua tai änkytin jotain epämäärästä.

      Mä mietin tota ongelmaa, se ei ollu kiinni siitä etteikö olis sanottavaa. Puheenaiheita on maailma täynnä. Se ongelma oli siinnä, että mua jännitti liikaa vastakkaisen sukupuolen kanssa. Mulla tuli yks aika iso munaus yhden ihastukseni kanssa jota yritin lähestyä, en nyt tässä sen kummemmin selittele. Kuitenkin, tän jälkeen mä aloin ihan urakalla ettimään vastausta tähän ongelmaan. Olin baarissa samana iltana ja kattelin yhden pelimiehen touhuja. Se oli niin rento ja selitteli millon mitäkin. Se ei jännittäny. Tajusin, että mun täytyy oppia joku tapa miten pysyn rentona. Rentous on se kaikkein tärkein. Mä tajusin yhden kikan jota käytin, ajattelin ihan kokoajan kotia. Se jotenkin rauhotti mun mieltä. Ajattelin ihan kaikkea, sohvatyynyjen asentoa ja kylpyammetta ja ihan mitä mieleen tuli. Ensin pidin ajatukset tosi vahvasti kiinni kodissa. Tuntu että välillä oli vaikee sen ajattelun alta kuunnella mitä mulle puhuttiin, mutta en kuitenkaa mitään koskaan missannu. Sit aina jossain vaiheessa iltaa sitä rentoutu ja loppu menikin ihan hyvin. Käytin sitä ehkä reilun kymmenen kertaa, jonka jälkeen ongelma oli parannettu. Pystyin olemaan vastakkaisen sukupuolen kanssa kun vettä vaan.

      Täähän on kaikille vähän erillainen tapaus. Ei siihen ole yhtä kikkaa. Kokeile tätä, tai jos ei toimi koita keksiä jonkin näkönen oma kikka. mut mä oon varma, että sun tai kenenkään muun ongelma ei ole siinnä, ettei olis mitään mistä puhua. Pää on tietoa täys. Se johtuu jännityksestä.

      • Kysyin..

        Itse kysyin tytöltä, johon olen liian kauan aikaa ihastunut, spontaanin, arkisen, tilanteeseen liittyvän kysymyksen. Tyttö vastasi siihen, ja poistui samantien paikalta. Vähän oudoksihan siinä meni..


    • tyttö'

      no tärkeintä on se että saat sentään jotakin suustas päästettyä! vaikka säästätai muusta helposta,koska sitten tietää että oot ees huomionu sen:) älä missään nimessä jää vaan tuijottelemaankoska sitten tytölle jää sellanen vaivautunu fiilis kun ei tiiä mitä toi niinku meinaa!

    • vinkkejävaillevalmis

      Kiitos vastauksista!

      Lisää vastauksia vaan ken jaksaa kirjoittaa/on jotain vinkkejä! ;)

      • emmäätiiä

        oon 7:nnellä luokalla ja ihmettele miten saisin tytön ihastumaan minuun.
        haluaisin erään tytön kanssa suhteen mutta olen aika ujo enkä juuri ole puhunut hänelle.
        voisitteko auttaa minua kokeneet??


    • jgjmtv

      MUSIIKKI
      SÄÄ
      TV
      JOKU "HOT" JUTTU NYT
      8) toivottavasti pystyt puhuu ny ! :D kuulostaa iha oudolt lauseelt xD no KUITENKI tsempiiiiii! :DD olen AD/HD

      • mäki

        Mäki oon adhd. Ookko tyttö vai poika. Veikkaan että tyttö


    • Sonikki87

      Muaki silleen on nyt viime aikoina taas mietityttäny että mitä niille tytöille voi jutella ku tuntuu että jos sanoo jotain nii se ois jotenki noloo tai oisin jotenki tyhmä tai jotai. Vähä vaikee selittää mut luulen sanovani jotain tyhmää. Pelottaa et se tyttö saa musta sellasen kuvan että oon jotenki juusto tai jotain. Plääh :p

    • Poika -99

      Joo,mulla ei oo vinkejä,mut itellänikin on ongelma,ku en vaan uskalla oikein puhuu tytöille.Rupee jännitää,ja tulee olo et nolaan itteni, enkä tiedä mitä sanoa :(. Pahinta vielä se kun luulen et jään forever alone ;(

    • L&J

      Itse aina puhun kaikkea mukavaa mitä päästä keksin ja kyselenkin välillä myös että mitä kuuluu ja näin edelleen, mutta minua vaivaa yksi asia.. Tykkään yhdestä tytöstä paljon ja olen kertonut hänelle jo tunteistani ja olen tuntenut hänet jo neljä vuotta, mutta en tiedä mitä tekisin koska hän ei minulta kysele paljoa mitään ikinä.. Eli tarkoittaako se, että olen menettänyt kokonaan toivoni hänen suhteen?

    • tytttöö

      kyllä sen pitäis nähä jo kaukaa onko tyttö semmonen idiootti, joka aattelee jokaisesta "mikä vittu toi ny luulee olevinaa". semmosia ei kannata lähestyä.

      mulla on ainaki juttu luistanu hyvin, kun on joku yhteinen mielenkiinnon kohde. esim jääkiekko, koirat yms. ja huumori auttaa aina! :D kehittelette jotain omaa inside läppää, niin on helppo jatkossa puhua siitä ja vitsailla ohimennen! tärkeintä on että huomioit tytön ja hymyilet. HYMY on ainaki mulla se tärkein, sano poika mitä tahansa!!

      L&J en usko että toivoa on vielä menetetty! tyttö saattaa luulla ettei sua kiinnosta. kannattaa mennä rohkeesti puhumaan jotain pientä vaikka, hymyillä ja kysellä kuulumisia. :)

    • L&J

      No kaksi vuotta sitten seurustelin hänen kanssa jopa kaksi päivää kunnes hän laittoi suhteen poikki :/ Kysyin vuoden päästä, että miksi hän pisti suhteen poikki niin
      hänellä ei ollut varsinaista syytä miksi hän jätti minut.. Eilen olin hänen kanssa ja parin muun kaverin kanssa juttelemassa. Mukavaa oli, mutta nyt vain ei paljoa ole pokkaa puhua hänelle :/

    • juuso344

      mitä tehdä kun en keksi mitään juttuja mitä jutella tytön kanssa. oon muuten 14v ja änkytän mutten pahasti? auttakaa!!!

    • 11v

      Itse olen 11v. Ja ujo myös mutta itse pyydän koulun jälkeen yhteen metsään puhelemaan.

    • ekkö uskalla

      Kysy mikä kuppikoko sillä on nii siitse lähtee sitt :DDD

      • korjaus nääs

        nii siis siit se tyttö lähtee sitt..


    • 13. v poika etelästä

      Mulla on keinoja millä on päästy jo ''alkulämmittelyn'' ohi. Facebook ja messenger on hyviä tapoja lähestyä tyttöä ja silleen. Mutta jos puhuu vaan facebookissa tytön/tyttöjen kanssa, ja ei koulussa/työpaikalla viitsi edes moikata, niin on se outoa. Kannattaa puhua tv-ohjelmista, esim. salkkareista, kun monet katsoo sitä ja siitä pystyy väittelemään yms. yms. Mutta ei kannata heti alkuvaiheissa mennä kyselemään, että mitä sillä on alusvaatteita tai mitään sellaista. Mutta mulla on pari keinoo, millä itse olen pitkälle pötkinyt, oon huudellu muijille kaikkee ''hyvä perse! oot tosi seksikäs!'' ja sen semmoista. Ei ole tullut vielä bitch slappia niistä sessioista. Mutta kun on ''pitkällä'', niin kannattaa jo tarrata perseeseen kii!! (;

    • lifemocker

      varmaan kannattaa kyselemällä ottaa selvää mikä toista kiinnostaa ja mitä toinen vapaa-ajallaan tekee. siitä sitten vain jatkokysymyksiä niin kyllä sitä keskustelua saa aikaan (jos toinen ei pakene sitä ennen paikalta)

    • heiterve

      oon ite muija enkä tuu millää muotoo toimee melkee kenenkää naispuolisen kaa. ja tosi monet muijat on samaamieltä, et kannattaa vaa avaa rohkeesti suu ja osottaa olevansa luottamuksen arvonen ! monet pitää jätkistä kavereina (taino miksei muutenki hehheh) mut ei ehk ite uskalla puhuu. mun paras kaveri on jätkä. mut en suosittele pinnallisia tyttöi... paitsi tietty jos ite on kovin pinnalline:D

      ehkä mun on aika mennä nukkumaan.

      avatkaa suunne ja puhukaa, vaikka jotain ihan kakkaa, se piristää aina !

    • juttelevatyttö

      me tytöt ei purra. (paitsi sopivassa tilanteessa) ihan normaalisti meille voi jutella, eikä aiheiden tarvitse olla kovin ihmeellisiä. Mulla löytyy kaveripiiristä laajasti poikia, sekä tyttöjä ja ei ne jutut niin paljon eroa toisistaan. Harrastukset, kuulumiset, musiikki ja televisio - siinä jo aiheita, joilla pääsee pitkälle. älä tarinoi puolta tuntia kerrallaan minäitse-tyylillä, sillä silloin ei kukaan sua jaksa, olipa sitten tyttö tai poika.

      Ole oma itsesi, älä mieti liikaa ja se jännityskin vähitellen katoaa, kun tutustutte paremmin. Itse jännitän usein uusille ihmisille puhumista, mutta kun asennoituu niin, että ei ole mitään menetettävää ja se ei ole minun ongelmani, jos joku ei minusta itsestäni tykkää, rentotutuu huomattavasti.

      Tässä pari viikonloppua sitten olin eräällä viikonloppuleirillä ja kun sinne menin, oli paikalla vasta yksi ihminen, pari vuotta minua vanhempi jätkä, jota en ollut koskaan nähnytkään. Eikai siinä muuta, meistä kahdesta seuraava saapui sellaisen puolen tunnin päästä ja se puolituntinen meni jutustellessa - nimet kerrottiin, sitten asuinpaikat ja siitä luontevasti juttu siirty matkoihin. Jätkä oli saanut koulupäivää korvaamaan englanninkielisen fysiikkalehtisen matkalukemiseksi ja keskustelu siirtyi kouluun (koeviikot ym. yleinen) ja oli oikeasti mukava ja hauska se hetki joka jutusteltiin(: eikä se loppujen lopuksi niin ihmeellistä ja vaikeaa ole tuo vieraidenkaan tyyppien kanssa puhuminen.

      jätkäkavereiden kanssa läppää heitetään yleensä tosi paljon - kyllä me tytötkin huumoria ymmärretään ( ja hei, mukaan lukien kaikki aina mustasta huumorista aivan paskaan läppään asti ). Keskustelun aiheita voi olla myös kynnet tai mopot. (kyllä, tytötkin voi keskustella mopoista ja pojat kynsistä:D). Ihan oikeati, juttua syntyy yleensä hyvinkin helposti(;

    • nääin

      Puhut vaan normaalisti kuten yleensä teet jos alukis jännittää niin kyllä se juttu alkaa siitä luistamaan ja huomaat että on helppoo puhua tytöille, itse olen tyttö ja mulla on kaverina vaan ollu aina jätkiä kaverina ja niiden kanssa tulee paremmin juttuun kuin tyttöjen. Minäkin oon vähän jätkämäinen kun en tykkää tyttöjen jutuista oikeen niin sen takia mun on helppo puhuu pojille kun olen tavallaan yksi niistä :D rohkeasti vaan sinäkin mene juttelemaan tytöille ei ne niin kamalia ole.

    • hmmmmm

      entä kun puhuu tytölle kaverimielessä mutta tyttö luulee että yritän sitä ja torjuu minut. miten saa keskustelun aukeamaan tällaisessa tilanteessa.

    • 80efs

      viina rentouttaa mukavasti nii joha alakaa luistaa juttu

    • Veke2016

      ite olin ujo joskus parivuotta sitten yhden tytön kanssa john olin ihastunut mutta se meni jo kun pääsin juttelee 2 tyttö kaveri kaa sen kaa (ne oli ystävii en tienny :D) niin siitä noin vuosi niin ei mitään. oon ladannu telegramin ja juttelen siellä hänen kaa mutta nyt on vaa kun ei keksi puheen aihetta ku on kaluttu kaikki mitä mieleen tulee ja se tuntuu jo aika tylsältä kirjoittaa :mitä teet mitä teet mitä teet: joten jos olisi jotain vinkkiä

    • Painokone

      Sano että pannaanko

    • auttajajj

      Kysyt tyyliin, että mitä kuuluu ja tällä tavalla :) ei kannata hermoilla liikaa, koska sen huomaa aikas hyvin :)

    • Anonyymi

      Okei, eli jos se tykkää susta, tai uskot että tykkää, niin alota sillee hassusti ja sarkastisesti puhumalla näin
      "*yskäisee* niin siis kiva sää tänään, eiks vaa
      Sillee oikeen tarkoituksella oot vähä "nolo" ja sillee. Sitte jos se ei vastaa sillee mukavasti, tai sit vastaa vähä sillee akwardisti, niin sano että,
      " aa joo siis oon iha samaa mieltä ei se oo hyvä sää"
      Sitte hän saattaa kikattaa ja nauraa sillee söpösti. Siinä sä oot onnistunut.
      Sit kysy vaikka sen lempiaineesta, ja jos se rupee luettelemaan jotain aineita, niin se ei tunne oloaan niin noloksi ja epämukavaksi, jos se kerran puhuu pojalle kuitenkin. Mutta jos se vastaa sulle sillee että "no en tiiä oikeen mitään kivoja aineita", niin älä kysy siltä lisää koulusta. Ehkä se ei halua puhua siitä. Kunnioita häntä, älä ikinä puhu päälle, ja jos se tuntuu rasittavalta, niin silloin se ei oo sun oikee. En muuta oikeen ehi keksiä täs mutta siinähän oli ihan kivasti juttuja. Mut jos se vastaa kaikkeen sillee kielteisesti, älä yritä. Paitsi jos tunnet suurta pakotusta sisälläsi yrittää. Muuten älä.

    • Anonyymi

      Olen ujo, vaikea tutustua tyttöjen kanssa, Mitä mun pitää tehdä

    • Anonyymi

      Mulla oli vuosi sitten tyttöystävä mutta se jätti mut :(

    • Anonyymi

      Kokemuksesta sanoisin, että dialogia aloittaminen on pieni osa vuorovaituksen tekijää, sillä pointinna se, kuinka sun vartalosi, eli vartalo kieli keskittyy. (Katse, ilmeet, äänensävyt ja ryhti)

      Toki ensivaikutelmassa on iso juttu, kuin dialogia. Joten, sun pitää rohkaista itseään ja mennä puhumaan, kunhan varmistat, ettei pelko lamautaisi sinua kokonaan.

      En ite olis hyvin ujo puhumaan tytöille, vaan oon alkuun varautunut ja ehkä arka. No, jep. Joskus vaikeaa tietää ihmistä, jos en tiedä kiinnostuksen kohteista. Niin voin puhua, tapahtumasta, suosikki kohteista ja muusta.

      Joten, jos näet kiinnostavan ihmisen. Pitää ottaa rennosti ja välttää kiusallisia ajatuksia itsestään. Kun annat aikaa hänelle tutustumiselle, niin luottamus kasvaa :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2250
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1761
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      160
      1620
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe