Frank Schätzing: Pedot

ränsy

Mitäs mieltä olitte kirjasta? Itse olin tyytyväinen ettei loppuratkaisuna olleetkaan avaruusoliot. Se olisi mielestäni pilannut koko jutun. Muuten oli oikein viihdyttävää luettavaa, tieteellisistä faktoista en osaa sanoa kuinka paikkaansa pitäviä sitten olivat.. Mahtaakohan elokuva olla tulossa jossain vaiheessa?

3

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinäkin mielessä, että niin pitkälle kuin osaan sanoa, niin tieteelliset faktat ovat kohdallaan (paitsi tietysti yrr-olioita). Lisäksi plussaa tulee siitä, että juttua ei ratkaistu jollakin "ratsuväki tulee ja hoitaa homman" -ratkaisulla, vaan ihmiskunta jätettiin hoipertelemaan kuilun partaalle.

    • texkiller

      aihehan oli mitä loistavin ja kerronta mukaansatempaavaa, jännittävää, veristä ja se pitkään antoi odottaa sitä jotakin. mutta mitä jäi käteen? sitä odottaisi jotain - varsinkin kun luet tuhannen sivun järkälettä - että kirjailijalla olisi päässään muutakin kuin ajatteleva ameebalauma. loppuratkaisu oli kuin kymmenvuotias sammakonpoikastenkerääjä olisi kirjoittanut -tai piirtänyt sarjakuvan - kuinka nuijapäät saavat radioaktiivista säteilyä ja muuttuvat ihmiskuntaa uhkaaviksi mutanteiksi. ei uskottavuutta. kirjailija antoi periksi hyvän alun jälkeen.

      kuulemma elokuva on tulossa. toivottavasti leffan loppu ei ole yhtä lattea ja aneeminen kuin kirjan.

    • Joh.

      Kannatti lukea. Vähemmällä jaarittelullakin oltaisiin selvitty juonen kuljetuksesta. Mutta en pannut pahakseni. Perhe vähän alkoi huomautella kun en kahteen kuukauteen muuta lukenut. Paitsi että luin pari kirjaa siinä ohessa kun vedin henkeä Pedoista.

      Kyllä tuollainen realistinen loppuratkaisu on aina parempi kuin joku ufo. Antaan uskottavuutta. Jospa siellä syvyyksissä sittenkin .....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11273
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3143
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2994
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2187
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1948
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1795
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1774
    8. 86
      1759
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1758
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe